Motorola Moto G5 goud / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

GJS 22-08-2017 Product paar dagen in bezit

Let op, dit is geen standaard Moto G5, parallelimport!

wellicht een prima telefoon, maar let op, dit is parallelimport uit Italië met slechts 2GB werkgeheugen i.p.v. 3GB en ook maar één sim-slot i.p.v. twee. Voor een paar euro extra koop je elders 50% meer werkgeheugen! Laat deze maar liggen.
Ik heb via kieskeurig.nl deze telefoon aangeklikt en gekocht bij Phonemarket.nl. Op hun website stond toen een rijtje reviews van kieskeurig.nl gekopieerd, waarin ook het tweede simslot werd genoemd. Dat leverden ze dus niet. Ik kon het toestel vervolgens niet omruilen!
Nu snap ik ook waarom Phonemarket als enige een blauwe versie leveren...

Pluspunten

• voor dit geld een prima telefoon

Minpunten

• maar 4 euro extra en je hebt een betere moto g5

Cindy 26-05-2017 Product paar dagen in bezit

Snelle processor

Ik vind deze telefoon Super omdat, 3gb werkgeheugen. Snelle processor waardoor je apps sneller draaien en werken. Degelijk fototoestel, maakt heldere foto's. Ook met inzoomen. Goed beveiligd doormiddel van vingerafdrukscanner, die echt werkt. Je komt niet in je telefoon met een andere vinger als vooropgesteld. Kortom voor een budget telefoon heeft hij de kwaliteit van een duurder merk. Oja en de telefoon ziet er ook nog sjiek uit.

Pluspunten

• Werkt lekker snel
  • Ligt lekker in de hand

Rob 01-07-2017

heb naar specs gekeken maar mis een koptelefoon aansluiting. Klopt dit???

Piedro 18-08-2017 Product paar dagen in bezit

Let goed op de specificaties die de verkoper zelf aangeeft!

Ik heb vandaag ook de blauwe uitvoering van de G5 bij Phonemarket gekocht en ja, nu staat op hun website wel dat het werkgeheugen maar 2GB is (en met geen woord over dual sim). Ook ik ben afgegaan op de specificaties op Kieskeurig.nl en klikte vervolgens op Phonemarket, waarna ik de blauwe versie kocht. Tja, als ik dit had geweten.... Zou men er iets mee kunnen richting de Consumentenbond of zoiets? Raar dat je niet kon ruilen, als ze het al verkeerde specificaties hadden aangeboden.
In de doos zat een foldertje in het Italiaans, dat vond ik inderdaad gelijk al vreemd. Maar ja, niks aan te doen (?)
Gertjan 20-08-2017

Je kunt hem gewoon terugsturen! als je tenminste niet zakelijk bestelde... Met dit formulier kan ik hem nu retourneren. Verwijs maar gewoon naar de link van het filmpje waardoor je bent misleid!
Bij consumentenbond hebben ze (helaas) wel wat beters te doen dan dit soort praktijken bestrijden...

Piedro 24-08-2017

Ik heb mijn telefoon uiteindelijk kunnen inleveren, omdat de verpakking bij de verkoop niet eens verzegeld was. Een andere, verzegelde verpakking van dit toestel hadden ze niet. Alle verpakking waren open geweest, kreeg ik zwart op wit terug. Uiteindelijk het bedrag teruggestort gekregen, maar wel na inhouding van 3% voor de aanvankelijke betaling met de creditcard. Heb ik ze toch nog 5,15 euro rijker gemaakt...

André 09-08-2017 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/kwaliteit verhouding

De Motorola moto G5 heeft een kale Android en is voorzien van een recente Android versie. Daarnaast ondersteunt deze telefoon 2 simkaarten. Het is voor mij een ideale telefoon. De eerste resultaten van de camera zijn zeer positief verrassend!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Android 7
  • 2 simkaarten
  • Vingerafdrukherkenning
  • Geen ongewenste software

Minpunten

• Nog niet te updaten naar Android 7.1
  • Behuizing fragiel
  • Handleiding lastig te vinden op internet

MM 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

Veel voor weinig

Deze telefoon tijdelijk in gebruik als vervaging van mijn Samsung. Ik gebruik al jaren Samsung, maar ik ben niet ontevreden over deze telefoon! De accu gaat meer dan een dag mee bij nornaal lgebruik (kan ook omdat hij nog nieuw is). En ik vind het scherm mooi helder. Wel even wennen aan de 'terug' knop. Werkt net weer even anders dan bij Samsung. Ik eindig vaak weer op het bureaublad terwijl ik alleen een stapje terug wilde. Klein nadeel. Ook krijg ik de trilstand niet uit. Als ik aan het werk ben wil ik niet continue een trilgeluid als ik een bericht krijg. Ook valt het geluid van de luidspreker stand me erg tegen als ik aan het bellen ben, de beller is slecht te verstaan.
Verder zitten gewoon alle functies erop die ik wil hebben.

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Geen volledig stille stand (blijft trillen)
  • Slecht geluid speaker bij bellen

Emily 13-09-2017 Product paar maanden in bezit

goede kwaliteit, ook de update naar android 8 is gepland

Ik heb de Moto G5 eind juni 2017 aangeschaft. Ten opzichte van deaanwezige smartphones in dezelfde prijsklasse in de winkel valt deze smartphone op vanwege de helderheid van het scherm. Het rustige en heldere beeld maakt het werken tijdens google searches minder vermoeiend. De mooie beeldkwaliteit en goede
soundbalance voor ziggo tv en youtube videofilms maakt de telefoon een goede aanschaf voor die prijs. De autofocus camera is goed genoeg, heeft ook een modus om te zoomen en een modus om de instellingen zoals de diagframa handmatig aan te passen. Door de fotos op te slaan op photos,google.com in plaatst van deze fysiek te bewaren op het apparaat zou de 16 GB voorlopig voldoende moeten zijn. De schermen met searches kunnen open staan zonder het apparaat te vertragen, zodat de multitask ook de voldende dag opgepakt kan worden. Het videochatten via whatsapp met ook IOS apparaten is mogelijk. De batterij is voldoende voor 1 dag. Goed nieuws is dat de update van android7 naar android 8 is ingepland. Een smartphone met een moto sound en design bij opstarten. De covers voor de samsung s6 passen.

Rémi 09-09-2017 Product paar dagen in bezit

Motog5

de motog5 GSM is ongelooflijk, het is licht, het is modern, het is krachtig, de camera maakt kwaliteitsfoto's,
Ik beveel het sterk aan.

Pluspunten

• krachtig
  • licht
  • kwaliteit foto
  • goede levensduur van de batterij

walmart 01-09-2017 Product paar dagen in bezit

Prima scherm, vlot en geen onnodig geinstalleerde apps

Prima no nonsense smartphone. Vlotte prestaties en mooi scherp scherm. Aanrader binnen zijn prijsklasse.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Degelijke afwerking
  • Goede prestaties
  • dual sim met extra micro sd slot

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Peter 25-08-2017

Moto g5

Ik vind de moto g5 een goed toestel alleen vind ik het beeldscherm erg zwak heb het toestel sinds eind mei en mijn scherm is nu al gescheurd ik heb dit nog nooit eerder gehad bij geen enkel toestel hij zit zelfs in een afsluitbare hoes en om dit te laten vervangen ben je meer kosten kwijt dan het verwerven van een nieuw toestel

Pluspunten

• Lekker snel
  • Redelijk goede opslag

Minpunten

• Slecht scherm
  • Duur in reparatie

DD 23-08-2017 Product paar weken in bezit

Veel voor je geld

Als vervanger van mijn LG magna doet deze telefoon het zeer goed. Het toestel word geleverd zonder bloatware en met android 7 Nougat.

De skin die motorola op deze telefoon heeft geplaatst is fijn in gebruik. Ook kun je door middel van bewegingen de telefoon bedienen, denk hierbij aan de zaklamp aan en uit zetten etc. Voor de rest is het stock android 7 Nougat.

De vingerafdrukscanner is snel en word niet snel vies. Ook kunnen de scherm navigatie toetsen vervangen worden door touch bewegingen op deze sensor. De speaker in dit toestel kan behoorlijk hard muziek afspelen echter is de geluidskwaliteit niet te vergelijken met een redelijke bluetooth speaker. De camera is prima focust snel en de kleuren zien er naar mijn mening prima uit voor wat het toestel is. Het scherm is een 1080p scherm waardoor je alle beelden die je met de camera hebt geschoten haar scherp terug kan kijken.

De telefoon heeft voldoende uitbreidings mogelijkheden (2x sim, 1x micro-SD), ik raad ten zeerste aan om er een micro-SD kaart in te zetten omdat 16 GB bij zwaar gebruik snel vol kan lopen met vele apps en cache bestanden.

Een minpuntje is de locatie van de microfoon, deze is aan de voorkant van het toestel geplaatst waardoor de goedkopere screenprotectors de microfoon afdekken waardoor die niet meer te gebruiken valt.

Conclusie: Ik vind deze telefoon het geld waard voor wat het allemaal te bieden heeft

Pluspunten

• 1080p scherm
  • Vingerafdrukscanner
  • Geen bloatware
  • Snelle laadtijd

Minpunten

• Achterkant is niet volledig van metaal
  • Nog weinig keuze in cases en screen protectors

Peter 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere gsm, en zeer voordelig

Mijn 3e Motorola alweer, en nog steeds dik tevreden. Voor de prijs hoef je het weer niet te laten, en voor onder de €200.- heb je een beter toestel dan een vergelijkbare Samsung

Pluspunten

• Vingerscan
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Mag wat kleiner van formaat

Nico 10-08-2017 Product paar dagen in bezit

weinig eigen app's

Nu een week in mijn bezit en bevalt prima. Lekker snel en voor mij voldoende geheugen. Extra geheugenkaartje van 16 G in gedaan. Zeer makkelijk te bedienen.

Hongerige Haai 09-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Een hele goede telefoon

Ik gebruik de telefoon nu sinds Mei, ik vindt het een hele goede telefoon. Op het internet vind je veel minpunten dat de telefoon te groot is, dit vind ik echter niet. Verder vind ik de grote batterijcapaciteit een groot pluspunt. Met een halve batterij kan je nog 1 dag overleven. Met de vingerafdrukscanner kun je ook makkelijk je telefoon ontgrendelen. Wel even opletten als je komt overgestapt van Apple dan moet je er even aan wennen dat je met de vingerafdrukscanner niet naar het homescherm kan maar de telefoon afsluit. Als je opzoek bent naar een goede telefoon voor weinig geld zeker deze nemen niet kijken naar het merk gewoon doen.

Pluspunten

• Batterij
  • Opslagruimte

Vaz 02-08-2017 Product paar dagen in bezit

Snelle smartphone ooit

Makkelijk en vlot mee opweg, grote scherm, snelle werking, goeie camera...
Alleen 1 minpuntje met de oplaadplaats voor de rest super!

Pluspunten

• Luid

Minpunten

• Oplaadplaats langs onder

G. 27-07-2017 Product paar dagen in bezit

Helder en groot scherm. Hanteerbaar toestel.

Hanteerbaar en duidelijk toestel.
Er zitten veel mogelijkheden op.
Mooie prijs/ kwaliteit verhouding.
Doordat onze dochter er al 1 heeft zag ik wat een mooi compact toestel het is. Snel en veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Helder en groot scherm
  • Makkelijk in de hand te houden
  • Zitten veel mogelijkheden op
  • Niet zwaar in de hand

Minpunten

• Ik heb ze nog niet ontdekt

Wilma 22-07-2017 Product paar dagen in bezit

Ik ben blij met mijn nieuwe Moto.

Mooi toestel, maakt ook mooie foto's. Reageert supersnel. Heb hem net een paar dagen, dus ben nog bezig uit te vinden hoe alles werkt. Ben normaal niet zo handig met dit soort dingen, maar kan hier wel makkelijk alles vinden.

Gabriela Vanhauter 19-07-2017 Product paar dagen in bezit

Handig

Deze Moto G5 heeft alles dat ik nodig heb en meer! Het is gemakelijk te gebruiken, zeker als je de functie "een hand assistent" good gebruikt. De fotos zijn scherp.

Jolien 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Degelijke smartphone voor weinig geld

Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding!
Deze smartphone heeft alles wat je nodig hebt voor een een zeer democratische prijs.
Batterij laadt snel op (dankzij de meegeleverde lader) en gaat meer dan een dag mee bij intensief gebruik (bellen, gps, ...).
Weinig onbruikbare standaard apps.
De gsm zelf heeft voldoende geheugen voor alle apps die ik nodig heb: gps, facebook, WhatsApp, Instagram, bankapps, ... En indien nodig kan je zelfs nog uitbreiden met extra SD kaartje.

Pluspunten

• Goede batterij, laadt snel op
  • Handig in gebruik, weinig overbodige apps
  • Ingang voor extra simkaart of SD-kaart
  • Stevig toestel

Minpunten

• Geen meldingslampje

Wimvn 05-07-2017 Product paar dagen in bezit

Een telefoon voor iedereen

Een prima smartphone voor iedereen die verwacht dat een telefoon doet wat hij moet doen.

- De accu gaat vlot een dag mee en is met de bijzondere oplader ook weer binnen enkele tientallen minuten (grotendeels) opgeladen.
- Het beeldscherm is duidelijk en helder (wat verwacht je anders van een smartphone?)
- Je hoeft je niet te ergeren aan het lange wachten wanneer je een app opent, want de moto G5 is snel en krachtig genoeg om door elke dagdagelijkse app te navigeren.

Misschien niet echt 'nodig' voor een telefoon maar de vingerafdrukscanner is een hebbedingetje waar je een dag later niet meer zonder kunt!

Jammer van deze telefoon:
- De terug- home en overzichtsknop worden geprojecteerd en zijn niet fysiek, een gemiste kans! - De vingerscanner staat pal onder de homeknop en durft al eens onbewust tot verwarring te leiden. Dit was zeker beter geïntegreerd geweest

Voor wie de aankoop overweegt: vergelijk zeker eens met de Nokia 5 (die is terug van weggeweest!)

Pluspunten

• accu
  • duidelijk beeldscherm
  • snelle oplader
  • vingerscanner
  • snelheid / dual sim

Minpunten

• vingerscanner staat pal onder de homeknop
  • homeknop wordt geprojecteerd

Isa 04-07-2017 Product paar dagen in bezit

Zeker aan te raden!

De Motorola G5 is een fijne, gebruiksvriendelijke telefoon. De telefoon werkt snel ,wat heel prettig is! De telefoon heeft een mooie prijs en daar krijg je veel voor terug! Het toetsenbord werkt fijn, apps downloaden snel, het heeft een groot geheugen, ook de camera is prima. De telefoon heb je snel onder de knie. De telefoon is vrij licht en het scherm is ook voor mensen met kleine handen prima te bedienen. Hoe je van een telefoon die snel en makkelijk werkt en is het bedrag dat je wil uitgeven rond de 200 euro, dan is het zeker aan te raden!

Pluspunten

• Werkt heel snel
  • Lange accuduur
  • gebruiksvriendelijk
  • accu kan uit telefoon worden gehaald

Minpunten

• Camera is prima, maar wel snel onscherp