Motorola Moto G 16 GB / fine gold / (dualsim)

Motorola Moto Z2 64 GB / goud / (dualsim)

Motorola Moto Z2 64 GB / goud / (dualsim)

Samsung Galaxy J5 (2017) 16 GB / goud / (dualsim)

Samsung Galaxy J5 (2017) 16 GB / goud / (dualsim)
8,2 (10)
Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 105 reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Moto G 16 GB / fine gold / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Cindy 26-05-2017

Snelle processor

Geschreven voor: Motorola Moto G 16 GB / fine gold / (dualsim)

Ik vind deze telefoon Super omdat, 3gb werkgeheugen. Snelle processor waardoor je apps sneller draaien en werken. Degelijk fototoestel, maakt heldere foto's. Ook met inzoomen. Goed beveiligd doormiddel van vingerafdrukscanner, die echt werkt. Je komt niet in je telefoon met een andere vinger als vooropgesteld. Kortom voor een budget telefoon heeft hij de kwaliteit van een duurder merk. Oja en de telefoon ziet er ook nog sjiek uit.

Pluspunten

• Werkt lekker snel
  • Ligt lekker in de hand

Rob 01-07-2017

heb naar specs gekeken maar mis een koptelefoon aansluiting. Klopt dit???

Thomas 09-04-2017

Beste prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Deze smartphone heeft al de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik de afgelopen jaren heb gehad. Hij werkt snel heeft een mooie weergave en het beste is misschien wel dat je Android niet volgepropt is met nutteloze apps

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Werkt snel en vlot
  • Propere Android

Minpunten

• Geen standaard apps voor muziek of films
  • Weinig opties om batterij te besparen

Alysa 19-08-2017

Scherpe foto's, goede prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Ik heb gekozen voor deze telefoon vanwege de aangename prijs en de goede camera die het zou hebben, en ik ben niet teleurgesteld. De telefoon is snel bij gebruik van reguliere apps als Instagram, Snapchat, WhatsApp, Telegram etc. De metalen behuizing voelt degelijk aan, maar is wel glad wat het risico op laten vallen vergroot. Ook steekt de camera uit waardoor de kans op krassen op het glas groot is. Beide zijn op te lossen met een stevig hoesje die hoger uitkomt dan het glas over de camera.
De camera maakt scherpe foto's van objecten die dichtbij staan en ook terwijl de telefoon niet volledig stil kan worden gehouden (bijvooorbeeld in de trein). Het ontgrendelen door middel van je vingerafdruk is erg makkelijk. Helaas snapt de telefoon nog niet dat het geen notificatie van nieuwe berichten hoeft te geven als WhatsApp en Telegram geopend zijn op de computer, maar wellicht dat dit wordt opgelost met de volgende update.
Kleuren komen realistisch over en het scherm is in een donkere omgeving niet te fel.

Pluspunten

• Goede camera's
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Makkelijke ontgrendeling

Minpunten

• Onnodige notificaties
  • Camera steekt uit, kans op krassen
  • Gladde behuizing

Gerwin 19-08-2017

Moto G 5 plus,Tart de Topklasse!

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Dit toestel is het beste toestel wat betreft prijs en kwaliteit. Toestel is al erg goed beoordeeld en maakt ook voor mij de hoge waardering waar. De bouwkwaliteit is absoluut een verbetering m.b.t.. vorige Moto toestellen. Waar het toestel er voor mij uitspringt : Camera, Scherm, snelheid, accu duur. De slogan die Opel heeft bedacht(tart de topklasse) past ook erg goed bij dit toestel. De toestellen in het hoge segment mogen wel uitkijken. In combinatie met de Nillkin scherm protector, is de camera die wat uitsteekt ook goed beschermd.

Pluspunten

• Camera erg goed
  • Snelheid
  • Scherm(grootte en kwaliteit)
  • Bouwkwaliteit(materialen)
  • Accu(bij intens gebruik 1,5 a 2 dagen)

Minpunten

• wat aan de zware kant
  • Camera steekt uit

H.A. Fieman 06-10-2017

Goede prijs maar niet de kwaliteit die ik verwacht t.o.v G1.

Geschreven voor: Motorola Moto G 16 GB / fine gold / (dualsim)

Ik heb deze G5 nu ruim vier maanden in gebruik. Hiervoor had ik vier jaar lang een Moto G1 die nog onder de Google naam geproduceerd werd (G5 onder Lenovo).

Voordelen:
Het is een goed ogende telefoon in de sub 200 EUR klasse met dual sim (zelf niet nodig) en uitbreidbaar geheugen via MicroSD(HC). Handig met vingerafdrukscanner, camera met flitslicht, micro USB aansluiting voor dataoverdracht en opladen, licht/bewegingssensor en een niet zo volgebouwde Android versie.

Nadelen:
Helaas vind ik alleen dat alles wat de telefoon wel doet, dat doet hij mijn insziens niet ideaal. De camera is niet van de kwaliteit die ik zou verwachten, de vingerafdrukscanner hapert nog wel eens, de bewegingssensor reageert met regelmaat niet of niet snel genoeg, de achterkant van het toestel deukt erg snel in omdat die nogal dun is en het scherm kan niet veel spanning hebben.

Camera:
De camera lijkt allemaal van goede kwaliteit als je de camera app opent. Helaas is de kwaliteit van de foto's een stuk slechter als wat je eerst ziet. Op het moment dat je de shutterknop indrukt dan zie je direct de kwaliteit verspringen. Als je de kwaliteit niet kunt bieden, haal de kwaliteit van de preview dan ook omlaag. Als ik eenmaal op de shutterknop druk wil ik niet achteruit in kwaliteit. Ik gebruik de camera daardoor alleen noodzakelijk in plaats van hoofdzakelijk. Voor Marktplaats foto's pak ik gewoon de spiegelreflex camera erbij.

Vingerafdrukscanner/-sensor:
De vingerafdrukscanner is een leuke feature die goed kan werken. Helaas als je vinger wat smerig, nat of alleen al lichtelijk bezweet is dan werkt het helemaal niet meer en moet ik toch terug vallen op de code. Niet echt een probleem maar als dat een paar keer achtereen gebeurt dan is het al gauw klaar. Gelukkig vraagt hij bij het instellen meermaals om je vinger in verschillende posities om een zo goed mogelijk beeld te hebben, waardoor het meerendeels van de tijd wel goed werkt.

Bewegingssensor:
De bewegingssensor is ook zo'n ervaring. Als je er aan gewend bent dan wil je gewoon dat het werkt. Als ik de telefoon van de tafel of het bureau oppak dan gebeurt het regelmatig dat het scherm alsnog uit blijft. Een zelfde ervaring als de vingerafdrukscanner. Het werkt, maar soms niet. Geen wereldramp maar een ergernis.

Bouwkwaliteit:
De achterkant van het toestel is mijn insziens te zwak. Een beetje druk doet hem al indeuken. Dit gebeurt vooral in mijn broekzak. Ik heb er nu vier deukjes in zitten. En terug buigen lukt niet, omdat de binnenkant nog een plastic laagje heeft die wel stevig is. Blijkbaar zit er nog genoeg speling tussen die plastic versteviging aan de binnenkant en de buitenste schelp. Het scherm zelf is ook zoiets. Ik heb de telefoon in mijn broekzak en bij het tillen van iets breekt mijn scherm. De telefoon is niet gevallen, het was wat externe druk. De G1 die ik vier jaar lang had heeft dat nog nooit gehad.

Als ik de telefoon nu zou vervangen dan zou ik de G5 zeker niet nogmaals bestellen. Ik wil echt een wat steviger apparaat. Ik kijk niet de hele dag op dat ding (ik kan hem dan ook gerust een hele dag thuis laten, tijdens het werk hoef ik hem niet te gebruiken, daar heb ik geen tijd voor), ik gooi er niet mee, ik ga er normaal mee om maar vergeleken met de G1 ga ik in bouwkwaliteit zeker enkele stappen achteruit. Ik weet niet hoe de telefoon op dat punt weerstaat tegenover de huidige concurrenten want ik heb vier jaar met de G1 gedaan maar ik hoop toch zeker twee tot drie jaar met deze telefoon door te kunnen.

Pluspunten

• Mooi design.
  • Vingerafdrukscanner/-sensor.
  • Dual sim mogelijkheid.
  • Uitbreidbaar MicroSD(HC) geheugen.

Minpunten

• Bouwkwaliteit achterkant en scherm.
  • Kwaliteit camera t.o.v. preview.
  • Vingerafdruksensor die wel eens weigert.

hg.schouten 01-07-2016

Motorola motoG4 plus

9,4
Ik heb deze telefoon aangeschaft na veel vergelijk heb ik voor deze gekozen en heb daar geen spijt van.
In vergelijk met andere die het dubbele kosten kwam deze er het beste uit, kwa accu geweldig en de bediening gaat zeer snel en de foto,s zijn top.

mar 24-06-2016

super!! betaalbare kwaliteit

Geschreven voor: Motorola Moto G 8 GB / wit

na een samsung s2 die inmiddels echt vervangen moest worden (hoewel het van veel s series en andere samsungs toch een van de sterksten was... heel wat gestuiterd zonder problemen) eens gaan kijken en na veel lovende woorden over de moto 3rd gen deze maar besteld. 8 gig met een 16 gig sd leek me genoeg voor mij.
de reden dat ik voor de 3rd gen ben gegaan en niet voor de 4 is dat de 4 NOG een slag groter is en niet waterdicht.

ik heb de telefoon nu 2 dagen.. en wauw!!!!
geen vol geheugen met onzinnige apps die standaard geleverd worden zoals samsung doet.
degelijk en stevig voelend ligt heerlijk in de hand (en ik ben een dame met niet erg grote handen) werkt duidelijk en overzichtelijk
enige twee "nadelen" is dat het toevoegen van contacten wat vreemd gaat ... de terug knop is opslaan, nergens staat een knopje opslaan. en alle apps die op de achtergrond draaien kun je rechts onderin weg klikken maar dit moet 1 voor 1.
het geluid van het bellen is ook even wennen in t begin.

ik snap al met al niet waarom Samsung het leidende merk is gezien die prijzen relatief hoger liggen en je er een enorme lading onzin apps bij krijgt.

hier in ieder geval een zeer tevreden motorola klant!

Gert Biesmans 28-06-2017

Groot, duidelijk scherm. Goed gebruiksgemak

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Ik vindt dit gewoon een zeer goede gsm, met een zeer groot gebruiksgemak en een goed en duidelijk scherm voor een goede prijs

hboeken 03-02-2017

Review na enkele maanden in gebruik...nog enthousiaster!

Geschreven voor: Motorola Moto G 16 GB / zwart / (dualsim)

Nu na enkele maanden in gebruik (zie ook mijn eerdere review) ben ik nog enthousisaster geworden over dit toestel. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen bereid zijn om 4 a 5 keer zoveel te betalen voor een Iphone of de nieuwste Samsung. Deze werkt minstens zo goed, zo niet beter. Het is een fijn slank en lichtgewicht toestel. Uitstekende 4G verbindingen, evenals uitstekende bluetooth, gps en wifi. Toch allemaal veel beter dan bij mijn vorige Chinese smartphone. Kortom de Moto g4 heeft A-kwaliteit hardware aan boord. Geweldige foto en video kwaliteit. De verstaanbaarheid is ook erg goed bij bellen. Uit proeven op youtube blijkt dat het toestel ook prima tegen een stootje kan maar dat test ik liever niet zelf uit. Het geluid uit de speaker is ook prima en helder en heel fijn bij navigatie in de auto bijvoorbeeld. (speaker aan de voorkant is natuurlijk top) Als laatste wil ik nog noemen de goede grip met het ribbelpatroon aan de achterzijde. Ik vind het een toptoestel en dan hebben ik het nog niet eens gehad over de lage prijs voor dit prachttoestel. Ik ben er zelfs zo verliefd dat ik het toestel nogmaals wilde aanprijzen op kieskeurig.nl..:-)

Pluspunten

• Uitstekende 4G en ontvangst met bellen
  • Wifi, bluetooth, gps allemaal top!
  • Slank en lichtgewicht toestel
  • Geweldige camera voor deze prijs
  • Supersnelle vingerprint sensor

Minpunten

• Geen kompas (niet een heel groot gemis)

hboeken 16-10-2016

Superfijn toestel met slechts twee kleine missertjes

Geschreven voor: Motorola Moto G 16 GB / zwart / (dualsim)

Heel fijn toestel, geen metaal maar dat vind ik juist heel prettig vanwege lagere gewicht en glijdt ook niet snel uit je handen. Prachtig scherm met full HD, UItstekende camera. Fingerprint ID zie ik liever aan de achterkant van het toestel, nu maakt het aan de voorkant de mobiel onnodig groter. Voor het gebodene natuurlijk een geweldige prijs. Het enige jammere aan dit toestel vind ik het ontbreken van een magenometer (kompas) en de finger ID aan de voorkant. Voor de rest een toptoestel, snel en een heerlijke puur Android ervaring zonder fratsen en geen bloatware.

Pluspunten

• top camera
  • Groot helder scherm
  • Nearly stock Android 6.0
  • Zeer goede prijs
  • Geen bloatware

Minpunten

• max helderheid mag nog wat hoger
  • Geen magnetometer ingebouwd (de misser)
  • Fingerprint ID aan de voorzijde liever achter

D.A. de Lange 17-12-2017

MOTO G5+ mooi produkt met prima prijs-kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Getipt door familie en vergelijkingssites dit mooie produkt aangeschaft. Al wat er over geschreven is, klopt: helder scherm,mooie foto's, handig in gebruik.

Pluspunten

• verhouding prijs - kwaliteit
  • groot, helder scherm
  • stevige hardware
  • snel gebruiksklaar door vingerprint-knop
  • kantel-bewegingstrucjes voor snel fotograferen

MM 18-07-2017

Veel voor weinig

Geschreven voor: Motorola Moto G 16 GB / lunar gray / (dualsim)

Deze telefoon tijdelijk in gebruik als vervaging van mijn Samsung. Ik gebruik al jaren Samsung, maar ik ben niet ontevreden over deze telefoon! De accu gaat meer dan een dag mee bij nornaal lgebruik (kan ook omdat hij nog nieuw is). En ik vind het scherm mooi helder. Wel even wennen aan de 'terug' knop. Werkt net weer even anders dan bij Samsung. Ik eindig vaak weer op het bureaublad terwijl ik alleen een stapje terug wilde. Klein nadeel. Ook krijg ik de trilstand niet uit. Als ik aan het werk ben wil ik niet continue een trilgeluid als ik een bericht krijg. Ook valt het geluid van de luidspreker stand me erg tegen als ik aan het bellen ben, de beller is slecht te verstaan.
Verder zitten gewoon alle functies erop die ik wil hebben.

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Geen volledig stille stand (blijft trillen)
  • Slecht geluid speaker bij bellen

Esther 14-07-2017

Fijn toestel

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Ik vind dit voor z'n prijs een heel prettig toestel. Ben er blij mee werkt goed, snel en is overzichtelijk.

Pluspunten

• Snel
  • Goed geluid

Jilles 07-06-2017

Prima product voor deze prijs.

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Ik wilde een nieuwe smartphone voor een redelijke prijs zonder teveel bloatware en een goede camera en een goede processor erin en deze moto heeft het allemaal en de foto's zijn prima en de batterij kan de hele dag mee en hij laad erg snel op.
Zoek je een smartphone zonder teveel poespas dan is dit jou volgende smartphone.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Vingerafdruk scanner
  • Camera
  • Opslag
  • Bijna kale android versie

Minpunten

• Videofunctie is slecht te configureren
  • Geen verwisselbare batterij

pedro 11-05-2017

perfect toestel.

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

hoe kan het voor deze prijs.
heb 3 maanden gezocht en vergeleken.doe je zelf een lol halen deze moto bij coolbleu dan.
super zaak.

Pluspunten

• alles

Toch maar eens een Apple?? 13-02-2017

Moto G1 vs G4 Plus

Geschreven voor: Motorola Moto G 16 GB / zwart / (dualsim)

Op basis van de duurzaamheid en stabiliteit van de 1e Moto G besloten na bijna 3,5 jaar over te stappen naar de 4G plus (nu half jaar oud). Leek initieel goed te gaan maar na korte tijd ghosting (toetsaanslagen uit het niets). Toestel compleet op hol. Uit knop indrukken en weer aan en het probleem was tijdelijk weg. In de laatste week bijna gehele dag hommeles en steeds meer functies vallen uit. Valt weg tijdens gebeld worden = UIT, valt uit bij overschakelen naar speaker, valt uit bij foto nemen. Kortom onwerkbaar zakelijk. Zo goed als de 1e generatie was, zo slecht is de 4e generatie. Zakelijk maar weer op zoek naar een merk dat wel degelijke Android toestellen kan maken.

De Moto G1 draait overigens nog prima door op een barstje in scherm na.

Minpunten

• duurzaamheid
  • stabiliteit
  • slechte foto's

HPPM 12-03-2017

Lijkt me een garantie dingetje...

Richard 11-09-2017

Net als snel leeg lopen v.d. accu binnen een paar uurtjes is deze euvel ook een garantie issue.
Zie opmerkingen van gebruikers van de G4 Plus op GSMArena.com

LittleElephant 16-10-2015

Voor mijn idee is dit de beste telefoon op dit moment verkrijgbaar voor deze prijs. Mijn vorige telefoon was een Iphone 4 en de verbetering is gigantisch.

Een paar voordelen zijn:
- Stock Android (geen traagheid of extra rotzooi op je apparaat)
- 2GB RAM, in tegenstelling tot z'n goedkopere variant
- Waterdicht, dus je kan m gewoon in de toiletpot laten vallen
- Batterij gaat minstens een dag mee bij intensief gebruik
- Goede camera
- Uitbreidbaar met een SD (maar daar kan je geen apps op zetten). Ik heb er 32GB extra in, met al mijn foto's en muziek krijg ik dat nog niet vol :)
- Achterkantje met ribbeltjes zodat je betere grip hebt
- Je hebt gewoon beschikking over Google Play Store en dus een grote keuze in apps
- De extra motorola-apps zijn ook écht nuttig.

De nadelen die ik tot nu toe gevonden heb:
- De vormgeving. Het eerste wat me opviel was, dat de telefoon niet zo lomp maar wel veel groter was dan ik gedacht had. Ook is de achterkant ietwat bol, waardoor typen als de telefoon ligt vervelend is. Ik had gehoord dat de rand snel beschadigd zou raken, maar daar heb ik geen last van.
- Moeite met het instellen van de notificaties. Ook is er geen notificatielampje, persoonlijk mis ik dat ook niet.
- Het speakergeluid klinkt nogal hol

Overall geeft de Motorola G3 echt het idee van een veel duurdere telefoon. Als ik hem naast de Samsungs leg die mijn vriendinnen hebben voor dezelfde prijs of meer, heb ik geen moment spijt van mijn keuze - vooral de Stock Android en waterdichtheid zijn hierbij voor mij doorslaggevend. Zeker een aanrader!

dicky7 22-11-2015

Hallo, ik wil een muziekje als ringtone gebruiken. Ik heb de muziek gekopieerd van mijn pc naar mijn moto. wma-bestanden kan ik daarop helemaal niet terug vinden; mp3 bestanden wel, maar er is geen mogelijkheid om dit te gebruiken als ringtone. Weet jij het?

vantsantje 31-03-2016

Ik heb mijn eigen ringtones via de pc in de map ringtones van de telefoon gezet. Nu zie je ze wel als je ze wilt gebruiken. Succes!

mar 23-06-2016

ik kan mijn apps gewoon verplaatsen naar de sd kaart....

Pedro 29-08-2017

Helder scherm

Geschreven voor: Motorola Moto G 32 GB / lunar gray / (dualsim)

Na drie maanden nog zeer tevreden.
Prijs kwaliteit is geweldig.
Moto G5 plus is een dikke plus.
AANRADER.

Pluspunten

• Bediening
  • Accuduur
  • Snelheid
  • Hardware

h.hanssen 02-09-2016

Perfecte smartphone

Geschreven voor: Motorola Moto G 8 GB

Als je geen superhoge eisen stelt ivm zware games of zo, dan is dit toestel alleen maar aan te bevelen. Ik heb overigens wat games uitgeprobeerd en dat liep vlekkeloos.
Mijn Samsung S3 was aan vervanging toe en na wat speurwerk op internet kwam de Motorola Moto G 3rd gen als een heel goede optie bovendrijven. Via ebay.de heb ik deze uiteindelijk voor €133,- nieuw op de kop kunnen tikken.

Het feit dat het toestel op een vrijwel standaard Andoid versie draait (dus zonder veel wijzigingen van de fabrikant) heeft ook zo zijn voordelen vwb de performance, geen lastige apps waar je niets mee doet en de snelheid waarmee het toestel over kan gaan naar nieuwere Android versies. De Moto heb ik direct kunnen upgraden naar Andoid 6 Marshmellow.

Het enige waar ik bevreesd voor was, was het 8gb interne geheugen. Die vrees is tot nu toe ongegrond gebleken. Ik heb een 32gb sd erin geprikt en alles draait nog steeds perfect, ondanks de apps die ik erop gezet zoals Spotify, Dropbox, VLC, google agenda, Videostream, imap-mail, Ziggo Horizon etc. Kennelijk gaat het apparaat automatisch slim met de sd om. Overigens biedt Android 6 de mogelijkheid de sd zo te installeren dat deze eigenlijk als intern geheugen gebruikt wordt. Eis is wel dat je een snelle sd (SDHC-1 OF SDXC-1) gebruikt. Ik gebruik nu een 32gb SDHC-1. Dit is volgens de beschrijving het maximum, maar ik heb een 64gb geprobeerd en die draaide gewoon. Wellicht ligt dat aan Andoid 6.

Het laden van het toestel gaat snel en een lading gaat bij gewoon gebruik wel 2 dagen mee.

Kortom, ik ben erg blij met dit toestel.

Pluspunten

• Stock Adroid6 Marshmellow
  • Prijs/kwaliteit
  • Batterij gaat lang mee
  • Goed scherm
  • Waterdicht

Minpunten

• Touchscreen soms gevoelig

Joshua5 20-08-2015

Een heel knappe telefoon voor die prijs. Ik kom van de Moto G 4G en merk wel dat ie sneller is. Persoonlijk vind ik deze voorlopig nog iets te groot omdat ik de 4.7 inch gewoon ben, maar dat went waarschijnlijk wel.

Minpuntjes:
- jammer dat de 8GB versie geen 2GB ram heeft
- een 32bit Android op een 64bit CPU
- geen NFC (aanvaardbaar voor die prijs, voorlopig nog niet echt nodig)
- gebogen achterkant maakt tekst invoeren terwijl hij neerligt heel moeilijk want hij schommelt constant

dicky7 22-11-2015

Joshua5 23-11-2015

WMA is een Windows audio formaat. Niet echt geschikt voor Android. Je zal misschien wel een app vinden die dat kan afspelen maar ik denk niet dat je die als ringtone zal kunnen gebruiken. Dus omzetten naar mp3 is de boodschap.