Acer Liquid Z6E zwart / 8 GB - Reviews

Opslag
8 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 51 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,1

Elisabeth 15-03-2017

Duel-sim is groot pluspunt

Dual-sim is makkelijk in gebruik. Beeldscherm is goed. Geluid bij opnames niet. De reactiesnelheid is ook wat aan de trage kant. Mooi design. Ligt goed in de hand. Vele mogelijkheden met het toestel. Niet aan te raden voor professioneel gebruik.

Pluspunten

• Batterij
  • 2 simkaarten

Minpunten

• Reactiesnelheid
  • Geluidskwaliteit bij opnames

Elivia 07-03-2017

Goede prijs-kwaliteit

De Acer Liquid Z6E is een mooie smartphone die gemakkelijk is in gebruik. Hij lijkt erg op de samsung smartphones, die ik hiervoor altijd gebruikte, maar heeft een aantal kleine verschillen waardoor het toch even wennen is.
Prijs-kwaliteit is het een degelijke telefoon, waar een gebruiker die alleen mails leest en zijn facebook checkt zeker genoeg aan zal hebben. Ikzelf ben een intensievere smartphone gebruiker en mijn standaardapps nemen reeds het hele interne geheugen in beslag. Aangezien ik mijn telefoon ook als fototoestel gebruik, voldoet deze dus niet voor mij.
Ook de batterij zal niet voldoen voor een intensieve smartphone gebruiker. Als je regelmatig artikels leest op internet, moet je de batterij al snel 2 keer per dag opladen. Het duurt wel maar een uurtje om de batterij volledig op te laden.
Wat mij ook stoort, is dat ik mijn hele telefoon ingesteld had en dat opeens mijn toetsenbord weer naar querty overgezet werd in plaats van azerty zoals ik het ingesteld had.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • Luid

Minpunten

• Batterijduur
  • Intern geheigen
  • Instellingen veranderen zonder reden

DiegoM 19-02-2017

Slechte camera

De telefoon bevat een 5.0 MP camera, maar het aantal megapixels is niet de enige factor voor een goede camera. De andere factoren mist deze telefoon overduidelijk. De fotokwaliteit is enorm laag, bijna onbruikbaar. Een degelijke foto maken lukt niet, en al zeker niet wanneer er weinig licht aanwezig is. De fotokwaliteit blijft hetzelfde wanneer de HDR-functie is ingeschakeld. Er is ook een functie met glimlachherkenning. De camera maakt dan automatisch een foto wanneer er iemand glimlacht. Deze functie is handig, maar niet zo praktisch omdat de camera zeer traag foto’s maakt. Ook wanneer je zelf op de knop drukt om een foto te maken, is er een lange tijd tussen het drukken op de knop en het werkelijke vastleggen van de foto. De videokwaliteit is exact hetzelfde als de fotokwaliteit. Er zijn geen aparte standen tussen de video- en de fotofunctie, zoals dat wel het geval is bij high-end telefoons. Voor de camera moet je deze telefoon zeker niet aanschaffen.

Minpunten

• Camera

KellyS 24-03-2017

Goed toestel voor deze prijs

Ik heb dit toestel aangekocht omdat ik voor privé en werk een verschillend nummer heb, dus een dual sim leek mij de oplossing hiervoor. Het toestel lag onmiddellijk goed in de hand, het formaat is ideaal en ook het gebruik van de beide sim-kaarten wijst zichzelf uit.
Ik kwam van een Samsung en HTC, waardoor het wel even wennen was en ik niet onmiddellijk mijn weg vond in het begin, maar na even te gebruiken was dit gevoel snel voorbij.
Voor deze prijs is dit toestel zeker een aanrader.

Pluspunten

• Dual sim
  • Ligt goed in de hand

Carolina janssens 20-03-2017

Duidelijk scherm, zacht prijsje

Voor deze lage prijs ga je niets beter vinden dan de Acer Liquid Z6E, De foto's zijn haarscherp, de batterij gaat super lang mee en het is dan ook nog eens dual sim! het einige minpunt is dat het geluid een beetje metalerig klinkt, maar dat ik wel meer bij smartphones, zeker uit die prijsklasse.
ik ben zeer zeker overtuigd, ik heb het gebruikt voor spelen van spelletjes, facebook, en nog andere dingen. Het design is strak en fraai. Dit toestel zou ik zeker aanraden aan vrienden

tanteta 20-03-2017

duidelijk

een handige , makkelijk te begrijpen toestel , duidelijk in gebruik en alles wijst zichzelf uit.
batterij gaat langer mee en zeker een pluspunt voor mij

Pluspunten

• batterij
  • groot scherm
  • prijs

Nathalie 19-03-2017

Acer Liquid Z6E

Het eerste dat me opviel was dat de accu vervangbaar is, dat vind ik geweldig. Prijs kwaliteit voldoet we gsm aan de verwachtingen. Het is een dual sim en dat is een mooi voordeel voor bvb zelfstandige die het liefst twee nummers hebben. Wat ik echter jammer vind, is dat de batterij snel leeg is. Ik gebruik een gsm vaak en helaas heb ik deze twee maal moeten herladen.

Het geluid is zeer duidelijk en luid, te luid klikt het wel iets wat bombastisch, camera maakt mooi fotos, duidelijk. Gemakkelijk te hanteren. Gebruiksvriendelijk

Pluspunten

• Vervangbare batterij
  • Dual sim
  • Camera
  • Goed beeld

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Beetje bombastisch geluid

SophiaV 16-03-2017

Redelijke telefoon

Ik wilde de nieuwe Acer dolgraag hebben omdat ik dacht dat hij prijs/kwaliteit aan mijn verwachtingen ging voldoen. Helaas vind ik dat hij dat niet doet. Het design van de telefoon is leuk en ook de dual sim vind ik handig. De kwaliteit van het geluid, de accessoires en de foto's zijn zeer teleurstellend. :( de foto's zijn enkel bij heel helder licht 'zuiver' en acceptabel om te gebruiken. Het geluid vind ik écht slecht. Ik gebruik de telefoon nu een dikke 2 weken en ik vind het echt spijtig dat hij niet aan de verwachtingen voldoet. Misschien waren die te hoog? Dat kan. Ik vind eerlijk gezegd dat in deze tijd voor die prijs wel iets betere kwaliteit kan worden voorzien. Voor de rest doet hij wat een gsm moet doen en dat is bellen en sms'en, internet en apps gaan ook allemaal vlot en de accu opladen gaat redelijk snel naar mijn mening.

Pluspunten

• Dual sim

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Accessoires
  • Camera

Jelle sallaerts 14-03-2017

Werkt goed

De meegeleverde accessoires van de telefoon zijn ondermaats. De oortjes zien er op het eerste zicht uit als kwaliteitsvol, maar de geluidskwaliteit is zo slecht dat de oortjes quasi onbruikbaar zijn. De muziek is zeer onzuiver, en de toon is gewoon niet representatief aan de werkelijkheid. Je kan de muziek besturen vanaf de oortjes zelf, al hoewel je een enkele knop krijgt waarmee je moet werken. Enkele klik is pauze, dubbelklikken is volgend nummer, etc. De oortjes geven enkel meerwaarde om handsfree te bellen. Zelfs van een voor dit geld telefoon zou je meer verwachten. De oplader is ook van lage kwaliteit, maar doet wat het moet doen. De telefoon laadt wel traag op. Los van de accessoires raad ik gewoon aan wat langer te sparen en een duurdere telefoon te kopen. Deze telefoon voldoet niet aan de verwachtingen van vandaag, behalve als je enkel wil bellen en sms'en. De basisfuncties van de telefoon werken wel naar behoren, maar verder hoef je met dit model zeker niet te gaan.

Pluspunten

• Dubbele sim
  • Werkt handig

Minpunten

• Accuduur
  • Camera

Elisabeth 09-03-2017

Waar voor je geld

Na een dikke week begin ik de Acer Liquid Z6E beter en beter te kennen.
Ik schakel over van iPhone naar Acer dus dat vraagt wel wat aanpassingen. Het duurde even vooraleer ik wegwijs was met het menu.
Een pluspunt aan de software is dat het social media en berichten kan koppelen. Handig om alles door middel van 1 app te kunnen aansturen.
Verder is het beeldscherm mooi. Foto's zijn goed. Bij het filmen is het geluid echter niet optimaal. Stemmen lijken vervormd bij het afspelen.

• Combi messenger en sms-app

Minpunten

• soms trage reactiesnelheid
  • geluid bij opnames

Marina 06-03-2017

scherm goed helder,scherm perfect leesbaar

Daar ik een Acer tablet heb en daar zeer tevreden over ben was ik benieuwd naar de smartphone. Het instellen ging heel vlot ook al was hij nieuw voor mij. De kleuren en het scherm zijn helder van kleur. Het geluid had wel iets luider gemogen

Pluspunten

• scherm goed leesbaar
  • vlot in gebruik
  • kleuren van foto zijn scherp en goed van kleur

Minpunten

• vind het geluid een beetje te stil

Miranda 05-03-2017

Meteen blij verrast bij het opzetten van het toestel.

Toen ik onlangs dit toestel voor de eerste keer aan zette werd ik meteen blij verrast. Wat een helder beeldscherm kwam mij tegemoet. Mijn verwachtingen waren daardoor nog groter dan ze al waren en ik werd niet teleurgesteld. Meteen kwam mij een enorm gebruiksvriendelijk menu toe. Eerdere ervaringen met andere smartphones leerden mij dat niet alle smartphones even duidelijk zijn. Maar mijn wantrouwen tegenover het gebruiksgemak van de Acer Liquid Z6E werd meteen aan de kant geveegd. Het menu lijkt sterk op dat van mijn oude smartphone, dewelke nochtans van een heel ander merk is. Wederom een pluspunt voor deze smartphone. Het internet instellen, apps downloaden, ... het gaat allemaal erg vlotjes. De goedkopere prijs van deze smartphone bewijst dat goedkoop en kwaliteit perfect samen gaan. De Acer Liquid Z6E is wel groter dan mijn voormalig toestel. Maar enkele dagen later ben ik ook daar goed aan gewend. Enige minpuntje dat ik tot hiertoe kan noemen is het ontbreken van passende accessoires in de winkel. Ik wilde een hoesje kopen voor deze smartphone, maar ik kreeg in de winkels te horen dat ik deze best online bestel want dat ze niet voldoende voorradig zijn in de winkels.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Helderheid
  • Snelheid

Minpunten

• Te weinig accessoires voorradig in winkels

rkobin 05-03-2017

prijs/kwaliteit goede smartphone

Ik heb me deze smartphone aangeschaft. En heb er nog geen spijt van. Goed design, dual sim, verwisselbare batterij, goede levensduur. Allemaal goede features die ik kan voorleggen over deze smartphone. Het is natuurlijk geen gloednieuwe samsung of apple die je in je handen hebt, maar perfect voor een allrounder die de smartphone aankoopt om mee te gaan met de tijd. je kan er alles mee en is zeker niet traag. Echter de camera laat wel van zich afweten. Deze mocht zeker een betere update krijgen. Als je graag foto's wil maken die helder en duidelijk zijn kan je beter investeren in een duurder model.

Al bij al, het is een goede smartphone die voldoet aan de verwachtingen.

Pluspunten

• batterij
  • google connectie

Minpunten

• camera
  • soms wat trager

Nice 03-03-2017

helder en groot scherm

Juist een Acer Liquid Z6E aangekocht; Wist niet goed wat te verwachten, heb altijd IPhone gehad in smartphone dus dit was wel even aanpassen om van IOS naar Android te gaan, maar de dual sim heeft de doorslag gegeven en de prijs was ook een aangename verrassing. Heb wel even moeten zoeken hoe ik de batterij kon opladen want vond niet direct het connectie punt. Vind het een rare plaats om de telefoon bovenaan op te laden. Je kan hem dan ook moeilijker gebruiken als hij aan het opladen is. Na de batterij volledig opgeladen te hebben was ik klaar om op verkenning te gaan. Het installeren van de simkaarten ging heel vlot. De batterij gaat ook vrij lang mee, ik bel toch vrij regelmatig en zoek vaak dingen op het internet. Als je dit vaak doet is het acer scherm ideaal, daar je een mooi helder en groot scherm hebt. Prijs kwaliteit is hij zeker de moeite waard. Zou hem zeker aanraden aan mensen die gewoon zijn om Android te gebruiken.

Pluspunten

• helder scherm
  • prijs

Minpunten

• connectiepunt lader

AndreDonie 03-03-2017

Goed toestel voor beginners

Acer Liquid Z6E

Eerst en vooral blij het toestel in ontvangst te mogen nemen. Ik ben onmiddellijk aan de slag gegaan. Wat mij opviel, maar is normaal de tijde van nu, dat er geen handleiding bij stak. Maar al snel heb je door dat dat bij zo een toestel eigenlijk overbodig is. Als je het toestel in handen hebt voelt het wel degelijk aan, ik bedoel daarmee het voelt niet plastic aan. en het ziet er cool uit. jammer van de knopjes aan de zijkant omdat deze moeten gebruikt worden voor te activeren en in een normale car-kit deze belemmerd zijn door de adapter zelf. De grote van het scherm is oké. Het blijft per slot van rekening een zaktelefoon. Een wi-fi verbinding maakt hij snel, maar is wel gevoelig aan richtingsverandering. voor de rest veel YouTube filmpjes en music beluisterd. Maar toch na een tijdje moet ik eerlijk zijn en mijn euforische mening even herzien. Het is een toestel van €99. Heb toch wat mankementen ontdekt. Zoals, hij is niet zo sterk als ik dacht. heb mijn jas iets te vrolijk rond mijn kapstok gehangen en er was al een barst in het scherm. Dus wat de prijsverhouding betreft , is het oké. Voor de rest zou ik zeggen . "Een goed toestel voor jonge mensen die een klein budget hebben en daardoor ook met de rest mee kunnen" Hij is verkrijgbaar in het wit en in het grijs. De batterij is zeer goed. Kan ongeveer twee dagen mee werken,

M.V.G.
Donie Andre

Pluspunten

• Batterijduur
  • kwaliteit v/h scherm

Minpunten

• Niet sterk

Van Pelt 01-03-2017

blij verrast!

Deze telefoon is een grote verrassing voor mij. Ik koos ervoor deze telefoon te bestellen, om eens uit te zoeken of een goedkopere telefoon voor mij ook een optie zou kunnen zijn. Ik laat geregeld mijn telefoon uit mijn handen vallen en de kosten voor het repareren van het scherm liepen de spuigaten uit. Misschien kon deze telefoon mij ook wel voldoende bekoren.

Ik was erg sceptisch over de telefoon. Echter was ik bij het uitpakken al blij verrast. De vormgeving is mooi, het scherm helder. Het touchscreen reageert vlot op aanraking. Wel ben ik gelijk aan de slag gegaan veel standaard programma's te verwijderen, dit is niet moeilijk en levert wat extra ruimte op. Ik merk dat ik de 8GB standaard opslagruimte al snel vol had. Gelukkig is dit gemakkelijk uit te breiden met een extra geheugenkaartje.
De standaard oplader die bijgeleverd is vind ik prettig. Ik weet dat, mocht deze door gebruik kapot gaan, ik deze gemakkelijk en voor niet al te veel geld kan vervangen. De bijgeleverde oortjes om muziek mee te luisteren en te bellen vond ik wel wat tegen vallen. Ze blijven in mijn oren niet goed zitten en het geluid vind ik niet erg prettig. Ook de speakerfunctie vind ik niet erg goed qua geluid, anderzijds ben ik wel heel blij dat deze erop zit.

De camera maakt redelijke foto's. Al zou ik voor memorabele momenten niet snel meer naar mijn telefoon grijpen. Vooral bij schemer of in het donker zijn de foto's niet erg mooi. Anderzijds verwachtte ik dit ook niet bij een telefoon met deze prijs. Ik zou hiervoor eerder grijpen naar mijn digitale camera. Voor het huis, tuin en keuken werk is de camera echter prima.

Al met al ben ik erg onder de indruk van deze telefoon. Een aanrader voor mensen die geen bakken met geld uit willen geven aan een telefoon, maar wel graag apps willen kunnen gebruiken. AFhankelijk van de persoon zou ik deze telefoon aanraden. Voor mensen die veel met hun telefoon bezig zijn, hoge eisen stellen aan hun foto's en veel opslag ruimte gebruiken op hun telefoon is dit misschien niet de beste telefoon. Maar voor mensen met lagere eisen, kinderen die een mobiele telefoon met extra's willen of mensen die een tijdelijke telefoon zoeken is deze telefoon een echte aanrader.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • design
  • mooi scherm

Minpunten

• camera
  • oordopjes

Frankyboy 28-02-2017

Goede budget phone zonder poespas.

Nu 4 weken in het bezit van deze dual sim smartphone. Het toestel voldoet aan de verwachting voor wat je hiervoor betaalt. Verwacht dus geen alleskunner en zorg ervoor dat je niet teveel programma's op de achtergrond mee laat draaien, dit gaat ten koste van de snelheid van de telefoon.

Helaas staat er er best wel wat bloatware op de telefoon. Dit maakt de telefoon natuurlijk ook niet heel veel sneller. Deze programma's zijn overigens wel (voor een groot deel) te verwijderen.

Scherm is heel erg mooi van kleur en straalt uit dat de telefoon duurder lijkt dan deze is. Wel lijkt deze niet altijd even goed te reageren.

De batterijduur is ook naar gelang wat je er voor betaalt. Helaas is met het gebruik van 2 simkaarten de hele dag niet haalbaar, je zal deze dus nog een keer extra op moeten laden, terwijl ik vrij weinig gebruik maak van social media (heb geen Facebook of iets dergelijks).

Al met al een prima telefoon, mits je geen social media of gamefreak bent. 1GB ram geheugen is met Android 6.0 eigenlijk net aan de ondergrens, maar voor deze prijs een ideaal toestel waar 2 sim kaarten in kunnen.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Mooi scherm met duidelijke kleuren
  • Dual Sim

Minpunten

• Accuduur
  • Traag bij games of social media gebruik
  • Camera

rhq 27-02-2017

Nette budgetsmartphone

Voor een smartphone van rond de honderd euro zou je niet veel verwachten, maar toch presteert de Z6E heel behoorlijk. Vlot in dagelijks gebruik, met een goed scherm. De schil die Acer over Android 6.0 heeft gelegd is even wennen, maar is prima mee te werken. Door de combinatie van vlotheid en goed scherm zou je haast vergeten dat deze telefoon verhoudingsgewijs zo goedkoop is.

Voor een telefoon van deze prijs zijn er her en der natuurlijk wel wat besparingen geweest. Zo zijn de camera's niet super, en is de accuduur op z'n best redelijk te noemen. Verder valt de ergonomie wat tegen: door het dunne, lange frame van de telefoon en de gladde achterkant is grip soms een uitdaging, waardoor hij snel uit je handen kan glijden. Een kwestie van wennen, maar toch.

Dit neemt niet weg dat, voor de prijs, het een goed presterende smartphone is. Voor de mensen met een klein budget, die toch een redelijke smartphone op het oog hebben, is dit zeker een optie.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Vlot in dagelijks gebruik

Minpunten

• Camera's
  • Accuduur

Geel7002 27-02-2017

(Bijna) alleskunner tegen een super interessante prijs

Wat een verrassende telefoon. En voor die prijs, wat mij betreft de enige bruikbare telefoon voor weinig geld en daarmee voor een grote doelgroep geschikt! Ouderen, scholieren, tieners, prima!
Ik heb tot nu toe maar een paar nadelen ontdekt en mijn tienerdochter wil m heel graag inpikken! Oftewel ik was m al een week kwijt, en ze was ineens onafscheidelijk met haar smartphone...
Grote voordeel is geheugen. Een extern SD kaartje is te formateren als intern geheugen en daardoor nog helemaal niet tegen geheugenproblemen aan gelopen, in tegenstelling tot andere goedkopere telefoons.
Het scherm is zozo, maar dat went! en daardoor lijken de foto;s van de camera ook maar zozo, maar wanneer je die dan deelt met anderen dan vind ik ze een stuk beter lijken dan op mijn eigen Acer. En het scherm dat went absoluut! Het is geen Samsung S7 ofzo, maar dat kan ook niet.
De batterij laadt super snel op. Echt heel fijn. Hij gaat daarentegen ook snel leeg... dus dat is wel iets om rekening mee te houden. En voordeel: de batterij is vervangbaar, stel dat dat nodig is.

Pluspunten

• snel opladen
  • SD kaart te gebruiken als intern geheugen
  • accu te vervangen
  • geluid
  • prijs!!

Minpunten

• beeldscherm
  • Geen 5GHZ wifi
  • Geen 4G
  • werkt niet met een 3D bril voor zover bekend

Choice1 23-02-2017

Verrassend vermakelijk toestel, maar matige kwaliteit.

De Acer Liquid Z6E. Voor het eerst in tientallen jaren heb ik gekozen voor een Android-toestel. Gewoon, omdat ik een niet al te duur toestel wilde hebben voor mijn werk. En voor een toestel van deze prijsklasse ben ik blij verrast door sommige grappige dingetjes aan de telefoon. Zo kon ik echt niet kiezen uit de super leuke ringtones met soms hilarische benamingen. Uiteindelijk heb ik gekozen uit Thriller Three, een unieke ringtone met een grandioze naam!
Wat mij ook positief heeft verrast zijn de nummers op het toetsenbord. Tot nu toe moest ik het doen met zo'n horizontale rij cijfers bovenaan. Bij de Acer staan ze superhandig en overzichtelijk bij elkaar, alsof het een kassa is!
Maar niet alles is even positief en innovatief. Er zit nog wel een aantal bugs in het toestel. Eenmaal ergens aangekomen in je menu is het soms onmogelijk om een stapje terug te doen. Je moet dan helemaal met de thuisknop zien te ontsnappen ...
Kwalitatief kan de Acer niet op tegen het iOs-toestel dat ik al bezit, bijvoorbeeld qua geluid en qua foto's. En dat is wel jammer, want ik had graag twee simkaarten in de Acer gedaan, zodat ik nog maar met 1 toestel over straat hoefde. Maar daarvoor is de Acer niet goed genoeg.

Pluspunten

• Noviteiten
  • Mogelijkheid dubbele simkaart

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Kwaliteit fots's