Lenovo P2 32 GB / grijs / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo P2 32 GB / grijs / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Odi 02-03-2017

Prachtig scherm, zeer lange accuduur

Ik zocht een smartphone met een groot scherm (minstens 5,5 inch) en na allerlei reviews en vergelijkingen te hebben gelezen kwam ik uit bij deze Lenovo P2.
Qua scherm, specs en snelheid zou je een hogere prijs verwachten (dit is bij andere merken ook zo). Ik heb hem nu 2 maanden en ben zeer tevreden!!
Door het materiaalgebruik (aluminium body) en design (mooie vormgeving, smalle randen) ziet deze smartphone er veel hoogwaardiger uit, en voelt hoogwaardiger aan dan de prijs zou doen vermoeden.
Alles draait snel en zonder problemen!
De achterkant is nogal glad dus zit er bij mij een dunne doorzichtige silicoon bumper op.
De camera is goed maar inderdaad nogal gevoelig voor beweging, dus stil houden!
Als verwoed hobby fotograaf, fotografeer ik toch liever met een echte camera, dus dit minpuntje
(stabilisatie) is voor mij niet zo belangrijk.
Ik heb, tegen mijn zin, ook al de bouwkwaliteit kunnen testen, de smartphone viel van ruim een meter hoog op de tegels in de woonkamer, geeft geen krimp!! Zelfs geen krasje kunnen ontdekken!
Qua prijs/kwaliteit zul je moeilijk een betere smartphone vinden!

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• stabilisatie camera

Odi 02-03-2017

Prachtige smartphone

Ik was nog vergeten een ander sterk punt van deze smartphone te beschrijven, nl. de accuduur, deze is echt ongelooflijk!
Bij mij gaat de accu minstens 4 dagen mee, en met de meegeleverde snelladerkabel is hij binnen 2 uur van 10% weer op 100%!

Mila 29-01-2017

Mooi ding

Mooi toestel, snel, veel gebruikersinstellingen, camera valt een beetje tegen (niet qua resolutie, maar de foto is snel bewogen), metalen unibody en een hele, hele, hele goede batterij! Met de besparingsmodus aan (als je hem niet gebruikt) gaat hij bij normaal gebruik wel 4 dagen mee!
Heeft geen terug- en menuknopjes in de hardware, maar deze toetsen zijn makkelijk te vervangen in de homeknop (indrukken=home, aanraken=terug, lang aanraken=recente apps en lang indrukken=Google Search).

Pluspunten

• Veel RAM
  • Batterij
  • Veel gebruikersinstellingen
  • Prijs/kwaliteit-verhouding
  • Mooie metalen unibody

Minpunten

• Camera (snel bewogen)
  • Beetje groot naar mijn mening
  • Glad (glipt makkelijk weg)

Erik 07-12-2016

Super telefoon voor zacht prijsje

Sinds enkele dagen de Lenovo P2 Dual sim in bezit en daar heb ik nog geen seconde spijt van. Dacht eerst; Lenovo, is dat wel betrouwbaar? Maar Lenovo heeft ook de laatste generatie Moto G (Google) toestellen gemaakt dus die kunnen vast wel wat. Bestellen dus dat ding, nu met gratis autolader (Wehk, dec-16).

Het toestel heeft een prachtig 5,5 inch fullHD Amoled 2 scherm met 401 ppi waar de kleuren echt vanaf spatten. Door de smalle bezels is het ondanks het grote scherm geen lomp toestel. De Lenovo P2 heeft een unibody van aluminium en maakt gewoon een zeer degelijke indruk, op geen enkel moment heb je het idee een goedkoop toestel in handen te hebben. Lekker dun is hij ook en de verhoudingen zijn goed.

[i]Zo is de HTC 830 bijvoorbeeld ook een erg goede 5,5 inch dual sim voor rond de 300 euro, maar deze is toch net even te groter (flinke bezels) en minder fraai afgewerkt (meer plastic)[/i].

De Lenovo P2 is voorzien van een hybride dual sim optie, dus 2 simkaarten óf 1 simkaart + extra MicroSD. Ik heb zelf 2 simkaarten geïnstalleerd, super handig om zakelijk en privé te scheiden zonder met 2 toestellen te moeten lopen.
Het geheugen van 32GB is voor mij ruim voldoende en ik heb hier geen extra microSD bij nodig.

Verder heeft het toestel een uiterst efficiënte en snelle Qualcomm Snapdragon 625, octa-core processor geklokt op 2.0 GHz welke in combinatie met 4GB ram geheugen en Android 6.0.1 zorgt voor een uiterst vlot en soepel draaiende telefoon.

WiFi 2.4 GHz en 5 GHz ac, NFC, zeer goed werkende vingerafdrukscanner, allemaal aanwezig op de P2.
De 12MP camera aan de achterkant is van Sony en is ook te vinden in de Sony XA. De camera maakt prima foto's en 4K video's. Bij weinig licht kun je kiezen uit wat Artistieke Nachtscenes, foto's zijn dan nog stuk beter dan in Auto stand. Daarnaast is er nog een Smart functie. Bij mij zijn de foto's dan juist minder mooi, ik heb de Smart functie dan ook uit staan.

High-end toestellen als Iphone7 en Samsung s7 hebben uiteraard nog betere camera's, maar kosten dan ook 2 á 3 keer zoveel als de Lenovo P2. Verder doet een toestel als de P2 in maar weinig opzichten onder voor dergelijke toestellen, in sommige opzichten doet de P2 het zelfs beter voor nog geen 300 euro.

Neem de accu bijvoorbeeld van maar liefst [b]5100 mAh[/b] batterij (ja, je leest het goed). Echt niet te geloven hoe lang dit toestel vooruit kan met een volle accu. En is hij eindelijk een keer leeg, dan kun je na 15 minuten laden met de 24W snellader weer 10 uur verder!
Kom daar maar eens om bij Apple ;-)

Ik kan er verder heel lang over praten, maar ben je op zoek naar heel veel telefoon voor je geld, deze lekker nemen!

Pluspunten

• Mooi ontwerp, metalen unibody
  • Die accu van 5100 mAh!!
  • 2.4 GHz + 5 GHz ac WiFi
  • Zeer goede vingerafdrukscanner
  • Fraai fullHD Amoled scherm

Minpunten

• Camera prima, maar er zijn betere