Fysic FMA-5000 0,5 GB - Reviews

OS
Android OS
Opslag
0.5 GB opslag

Beoordeling op basis van 48 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

A. Zoeteman 15-10-2016 Product paar maanden in bezit

Handig en praktisch in gebruik. Snel en betrouwbaar

Een heel fijn apparaat, alles heel overzichtelijk. Zelfs mijn lieve vrouw ( een heuse digibeet ! ) werkt er nu heel graag mee. Vooral de familie app. wordt dagelijks gebruikt.

Verder een uitstekende service van Comfort Land waar wij het apparaat gekocht hebben.

Pluspunten

• praktisch in gebruik
  • gunstigen prijs

Minpunten

• zou het niet weten

brigitte 09-01-2017 Product paar dagen in bezit

goede service bij seniorentelefoon Fysic

prima product, simpel, makkelijk voor mijn moeder van 75. Kan ze meedoen met Whatsapp en fotootjes maken.

Pluspunten

• simpel
  • overzichtelijk
  • hele goede service fabrikant

Minpunten

• basic

Truus 26-11-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm. handig in gebruik.

Werd aanbevolen in de libelle voor senioren.
Daarna kreeg ik ook nog korting bij de rentepuntenwinkel van de ING-bank.

Pluspunten

• handig formaat
  • helder beeld

Minpunten

• toetsenbord erg klein

Roos 12-03-2017 Product paar dagen in bezit

mooie telefoon, maar geen goed hoesje vindbaar

Telefoon ziet er prima uit voor mijn ouders en gemakkelijk in gebruik. Echter waar vind je een degelijk hoesje? Slide case is niet handige. Nu is de telefoon te glad om goed vast te houden.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Geen goed hoesje vindbaar

Piet 13-02-2017 Product paar weken in bezit

Deze Smartphone is zeker aan te bevelen

Duidelijke Display met de Apps, De handleiding hoeft niet apart van internet af te halen wat tegenwoordig ook veel voorkomt, het formaat is gemiddeld dus niet extra groot, werkt verder prima.

Pluspunten

• duidelijkheid
  • niet extra groot

Van Grunsven 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk en Locatie doorgeven tijdens SOS

Positief dat de locatie wordt doorgestuurd bij een SOS melding! Kan vervelende situaties voorkomen. Telefoon ziet er ook netjes uit.

Pluspunten

• SOS Locatie
  • Levering Snel

Paulus 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en simpel toestel met veel mogelijkheden

Meer mogelijkheden dan gedacht. Prima toestel met veel standaard instellingen. Een echte aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• mogelijkheden
  • ook te gebruiken als niet-senioren instelling

d. jaeger 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

senioren smatphone fysic fma 7500

deze smart phone is goed voor senioren, er is een duidelijk groot beeld, er zijn veel functies, er is goed geluid en er is een sos signaal knop

Roding 25-06-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm met grote verwijsblokken

Ik heb dit product gekocht voor mijn vrouw 84 jr. die moeite heeft met de digitale ontwikkelingen.
Het daarbij vooral om de gewone belfuncties die ook mogelijk zijn bij een goedkoper model. Toch gekozen voor een "echte volledige smartphone" i.v.m. met de camera functie en het grote scherm van 4 inch. Het geheel goed instellen moet wel gebeuren door iemand met enige know how op het gebied van smartphones. Maar als de contacten inclusief ruime mogelijkheid voor
sneltoetsen geregeld is, zijn de mogelijkheden voor een eenvoudig gebruik gewoon goed te nomen. Daarom een goed oordeel vooral als ook het gebruik van data op kleine schaal de bedoeling is.

Pluspunten

• groot scherm
  • veel snelkeuze mogelijkheden
  • grote letters en blok aanduidingen

Minpunten

• vooral bij alleen belgebruik wat hoge prijs
  • geluid had wat hoger gekund

Poel 21-06-2017 Product paar weken in bezit

gevoelig scherm

Snel toestel met grote knoppen en simpele layout voor senioren. Helaas was er iets mis met het toestel dus moesten we wachten om vervanging; die kwam gelukkig snel. Voor ouderen toch nog wel een erg gevoelig scherm. Kan dat ook vertraagd worden??

Pluspunten

• weinig knoppen

Minpunten

• erg gevoelig scherm

J.E van Vonno 21-06-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi apparaat

Vormgeving en dergelijke zijn goed, maar dat is minder belangrijk voor senioren. Het bedieningsgemak valt erg tegen. De bijgeleverde powerbank is lastig aan te sluiten.

Minpunten

• bedieningsgemak valt tegen
  • bipassend hoesje is erg krap

Peter 20-06-2017 Product paar dagen in bezit

Handige senioren smartphone

Gemakkelijke apps en iconen hiervoor die in groot formaat op de telefoon verschijnen. Er is een mogelijkheid om 3 contacten met foto op de eerste pagina te zetten, zodat deze eenvoudig gebeld kunnen worden.

Pluspunten

• Grote Iconen
  • Voldoende apps
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Beschrijving is niet altijd duidelijk.

Riet van Graas 17-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede, gebruiksvriendelijke seniorentelefoon

Een hele gebruiksvriendelijke telefoon waar ik nu al 1 jaar heel content mee ben.
Ik ben inmiddels 85 jaar, maar zou niet meer zonder deze telefoon kunnen.
Alles wat je wensen wilt zit erop !! En als extra functie de SOS knop, zodat ik daar alleen maar op hoef te drukken mocht er iets zijn. Een veilig gevoel voor mij en mijn kinderen.

Pluspunten

• sos knop
  • duidelijke, gebruiksvriendelijk seniorentelefoon
  • service van de leverancier is top

Hoekie 10-06-2017 Product paar weken in bezit

ideale uitkomst voor senioren

Toestel oogt goed en ligt lekker in de hand. Mijn moeder van 87 kan hier goed mee uit de voeten.
Kan makkelijker contacten onderhouden binnen de familie. Geluid prima in te stellen ook voor hoorapparaten.

Paul 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Ideaal voor ouderen

Product gekocht (bij Medipoint) voor mijn 97 oude schoonmoeder. Voordeel van het apparaat dat zij via een foto contact kan leggen met haar dochter en andere kennissen. Voor haar gemakkelijk te bedienen zonder al te veel poespas. Ook de SOS knop geeft een goed gevoel dat ze altijd iemand kan oproepen. Een goede week in haar bezit en hopen dat ze er regelmatig gebruik van maakt.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Lettertype kan iets groter

Ruud 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Redelijk

Dit apparaat wordt aanbevolen voor senioren, met o.m. een alarmknop. De aanschafprijs - via rentepuntenwinkel - is uiterst redelijk. Voor zover ik het kan beoordelen zijn de belangrijkste smartphonefuncties aanwezig of kunnen worden geïnstalleerd. Een luidspreker ontbreekt maar er kan een 'oortje' worden aangesloten. Het aan de praat krijgen van Whatsapp vergde wat zoekwerk op de laptop: uiteindelijk bleek deze functie opnieuw te moeten worden geïnstalleerd. Voor wat oudere mensen zal dit een probleem kunnen zijn omdat hiervoor meer dan minimale basiskennis van het omgaan et computers nodig is. Kortom: ik kom er wel uit, al heb ik nog niet alles uitgeprobeerd. Aanbevelen doe ik dus met een slag om de arm.

Pluspunten

• Compleet toestel
  • Alarmfunctie aanwezig
  • Prijs/kwaliteitverhoudng

Minpunten

• Basiskennis nodig
  • Tekens op toetsenbord erg kein

Huub Kiesebrink 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Handzaam eenvoudige smartphone

Vrij eenvoudig opgezette smartphone en vooral voor o.a. voor ouderen erg geschikt.
Camera geeft ook mooie scherpe foto's met die 5 megapixels, ook fijn dat je kan filmen ermee.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • redelijke prijs
  • simlockvrij

Elly Pieters 24-05-2017 Product paar weken in bezit

goed

De telefoon is goed bevallen. De prijsverhouding is goed. Ik heb dit toestel aangeschaft wegens de SOS knop. Ik ben tevreden met de telefoon.

Pluspunten

• SOS knop
  • makkelijke interface

M.M. 21-05-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn toestel, makkelijk in gebruik

Via Thebe thuiszorg op de hoogte gebracht van het bestaan van dit toestel. Als digibeet die toch een beetje met de tijd wil meegaan heb ik uiteindelijk voor dit toestel gekozen. Het inrichten heb ik aan mijn schoondochter overgelaten, hier heb ik helemaal geen verstand van. Maar uiteindelijk kon ik aan de slag. Wat een fijn toestel, grote heldere toetsen op het scherm, de belangrijkste programma's zijn makkelijk te starten. Nu kan ik eindelijk ook fotootjes ontvangen en versturen via WhatsApp. Ook de alarmknop die je in noodsituaties kunt gebruiken om heel snel iemand te bellen laat meteen ook weten waar je bent. Zo kun je snel gevonden worden. Dit maakt mij een stuk rustiger en zelfverzekerder. Dit toestel helpt mij om zelfstandig te kunnen blijven.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Groot scherm
  • Alarmknop voor noodsituaties
  • Goede camera

Minpunten

• Inrichten kost wat tijd
  • Opladen kost redelijk wat tijd

Bertie 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goede seniorentelefoon

Prima toestel. Het zou alleen nog iets simpeler te installeren en te bedienen moeten zijn. Helaas blijkt dat voor sommige ouderen toch niet zo eenvoudig. Maar de meesten zouden er zeer goed mee overweg moeten kunnen.

Pluspunten

• Design qua looks en bruikbaarheid
  • Degelijk toestel

Minpunten

• Moet helaas nog een graadje eenvoudiger