LG X Screen K500N 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG X Screen K500N 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Bram 25-10-2016

Erg tevreden

Ik ben zeer tevreden over dit toestel, door dat de randjes een beetje afgerond zijn kan je de telefoon makkelijk bedienen met 1 hand. Tevens vind ik het 2de scherm heel makkelijk zodat ik tijdens het werk of het verschonen van de kleine in 1 oog opslag kan zien hoe laat het is en of ik berichten heb. Deze telefoon lijkt me ook lichter aan te voelen dan andere die ik heb gehad.De camera is iets minder goed maar dat neemt niet weg dat er geen goede foto`s gemaakt kunnen worden. ik vind het jammer dat het geborsteld aluminium randje van de telefoon gemaakt is van plastic en dat ook zo goed voelbaar is, zou dat veranderd worden kan deze telefoon zeker terecht in de buurt van de high end telefoons

Pluspunten

• afgeronde zijkanten
  • 2de scherm
  • met 1 hand te bedienen

Minpunten

• aluminium (plastic)randje
  • camera

Anne Aart 24-10-2016

Design telefoon die erg prettig werkt

Ik ben erg tevreden over deze telefoon. De eisen die ik heb voor een telefoon uit deze prijs categorie zijn vooral dat alles goed soepel loopt en makkelijk te bedienen is. Deze telefoon doet dat en is erg fijn in gebruik. De telefoon loopt soepel en een 5 inch scherm is precies groot genoeg om goed te bedienen. Er zit een lichte schil over het besturingssysteem heen, je merkt er niet veel van en het werkt erg fijn. Alle apps staan gewoon op de homescreen, zoals een iPhone. Vind je dat niks dan is de traditionele ‘App Drawer’ wel terug te halen via de instellingen. De batterij gaat zeker een dag van normaal gebruik mee en door de afgeronde randjes ligt hij lekker in de hand. Ik had wel meer van de camera verwacht, 13 megapixel is vrij veel voor deze prijs maar de foto’s zijn niet denderend. Uniek aan deze telefoon is natuurlijk het tweede schermpje. Na een paar dagen werken met deze telefoon merk ik dat ik het tweede schermpje niet heel actief gebruik. Het is een leuke extra, maar de meeste dingen die je er mee kan doen, zoals zaklamp aanzetten, geluid uitzetten en switchen tussen apps doe ik nu nog meestal, en natuurlijk ook uit gewoonte, op de traditionele manier, ook omdat dat vaak sneller gaat. Ik gebruik het scherm nu vooral zoals de notificatie-LED van mijn vorige telefoon. Je kan, omdat dit tweede scherm altijd aan staat, in één oogopslag zien of je notificaties hebt en van welke apps en dat is erg handig. Hierdoor en doordat de tijd er op te zien is hoef je niet steeds het grote scherm aan te zetten.

Pluspunten

• Notificaties zien zonder telefoon aan te raken
  • Licht lekker in de hand

Minpunten

• Camera

Emiel 09-10-2016

Goede accuduur

De LG X screen is een mobiel voor mensen die niet de hoofdprijs willen betalen, maar wel een degelijke smartphone willen met een extra feature. Het second screen is een comfortabele toevoeging, je kunt er snel mee schakelen tussen apps, berichtennotificaties, de tijd lezen en snel instellingen wijzigen. De accu is bij mij goed voor minimaal 2 dagen, en dan gebruik ik hem voor af en toe een spelletje, nieuws lezen, Whatsapp, e-mailen etc. De dagelijkse dingen dus eigenlijk. Het touchscreen reageert goed op mijn aanrakingen. Daarnaast is het overzetten van gegeven van een vorig toestel heel soepel verlopen. Een klein nadeel is wel de grootte van het scherm, hij is eigenlijk net iets te groot om helemaal met 1 hand te kunnen bedienen. Andere android toestellen met vergelijkbare specificaties zijn vaak nog groter of veel duurder, dus er valt heel goed mee te leven. Al met al is het dus een product die mij goed bevalt, en waarvan de prijs-kwaliteitverhouding goed is.

Pluspunten

• Accuduur
  • Touchscreen
  • Second screen
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Schermgrootte

nalberts 31-08-2016

LG X SCreen een prima toestel voor zijn prijs

Nu een aantal weken eigenaar van dit mooie toestel, en het valt me niet tegen.
ik gebruik de telefoon de hele dag door : spotify, facebook, app-en en soms een spelletje
Mijn vorige telefoon deed dit allemaal zonder aarzelen, maar de LG X screen is toch iets minder soepel, niet ernstig of hinderlijk, maar het valt wel op.
Ook het gebruiks gemak is prima, maar dit is bij de meeste android toestellen het geval, zo ook je gegevens omzetten van oude naar nieuwe toestel verloopt soepel.
Dan het 'tweede scherm' ik wist niet wat ik hier van moest verwachten, maar het is best leuk!
Je kan hier de datum en tijd (of je naam, wat ik wel leuk vind) op zien zonder het toestel "aan" te zetten, ook kan je hier wat APPs koppelen zodat je deze versneld kan openen.
De camera vind ik acceptabel, en maakt redelijke foto's.
Goed vind ik de batterijduur, en het ontwerp.
Het ontwerp is licht en super netjes afgewerkt, en ziet er voor deze prijs toch luxe uit.
batterijduur is uitstekend. met intensief gebruik kom ik de hele dag door.
Al met al een leuke telefoon voor een goede prijs, maar er zijn wel betere te krijgen maar die kosten meteen een stuk meer.

Pluspunten

• prijs
  • accuduur

Minpunten

• camera

Lizaaaa 13-08-2016

Waarde tweede scherm nog twijfelachtig

Verwachtingen
Eerst even mijn verwachtingen ten aanzien van een telefoon. Voor de aanschaf van de LG X screen maakte ik gebruik van een Huawei P8 Lite in combinatie met een sim only abonnement. Deze telefoon heb ik zo’n 1,5 jaar gebruikt en begon toch wat kuren te krijgen en stond mij steeds vaker tegen. Tijd voor een nieuwe dus! In de middenklasse toestellen heeft de LG X screen best prima specificaties en voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen.

Gebruik
Ik heb de LG nu 1 week in gebruik. Het in gebruik nemen van het toestel is super simpel en een gebruiksaanwijzing heb je echt niet nodig. Het blijft me verbazen hoe gemakkelijk gegevens van het ene android toestel overgezet kunnen worden naar het andere. Altijd fijn als je direct al je contacten weer op je nieuwe toestel hebt staan! Het scherm is vergeleken met mijn Huawei mooi scherp en heeft mooie kleuren. Het toestel zelf is erg licht, vooral als je deze vergelijkt met bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S5. Android 6.0 Marshmallow draait op het toestel en werkt prima.

Accuduur
Over de accuduur kan ik redelijk kort zijn. Deze is wat mij betreft al stukken beter dan die van de Huawei P8 Lite. Mijn oude telefoon haalde het vaak net tot een uurtje of 17, deze nieuwe LG red het in ieder geval tot ik naar bed ga. Dan moet hij wel aan de lader. Vaak heb ik nog zo’n 10% over aan het einde van de dag. Dan gebruik ik redelijk intensief de Facebook app, whatsapp en speel ik s avonds af en toe een spelletje.

Foto’s
De camera op de LG is een 13 megapixel camera. Ook is er een frontcamera aanwezig voor selfies. Erg grappig en handig is de mogelijkheid om selfies te nemen met je stem. Door bijvoorbeeld Cheese te zeggen neemt het toestel een foto. De foto’s hebben mooie kleuren en zijn goed scherp. De standaard camera app op de telefoon biedt echter weinig mogelijkheden tot het bewerken van je foto’s. Hier zul je dus een andere app voor moeten installeren.

Tweede scherm
Het tweede scherm is een klein strookje bovenaan het toestel, naast het indicatielampje. Het tweede scherm staat altijd aan en toont dus altijd de datum en tijd en of je bijvoorbeeld een berichtje hebt ontvangen via Facebook of whatsapp. Je hebt 3 schermpjes waar je doorheen kunt ‘scrollen’. Muziek kun je ook direct afspelen en regelen via je tweede scherm. Het derde schermpje bevat quicklinks naar bijvoorbeeld je camera, wifi, de zaklamp en bluetooth. LG beweert dat je batterij langer meegaat omdat je je telefoon niet telkens uit slaapstand hoeft te halen om te kijken hoe laat het is en of je al een berichtje ontvangen hebt. Ik betrap mezelf er echter op dat ik uit automatisme op straat nog vaak de telefoon ontwaak om deze zaken te checken. Het gebruik van he tweede scherm moet voor mij nog echt zijn toegevoegde waarde gaan bewijzen. Wat ik wel erg fijn vind is dat alle meldingen bovenin het tweede scherm verschijnen. Wanneer je bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen bent en mensen in je groepsapp gaan los met berichtjes, verschijnen deze niet over je spelletje heen maar in het tweede scherm. Dat is wel fijn.

Conclusie
Ik vind de LG X screen al een stevige verbetering ten opzichte van mijn Huawei P8 Lite. Tot nu toe geen minpunten gevonden, maar hij is natuurlijk nog maar een week in gebruik.

Pluspunten

• accuduur
  • vormgeving
  • gewicht
  • prijs/kwaliteit

Yogagirl108 22-07-2016

Super nice!

Tot nog toe was ik eigenlijk een Apple meisje, dus ik was best 'kieskeurig' en skeptisch om van merk te switchen. Maar na een periode van gewenning vind ik de LG X screen wel fijn. Vooral de camera ben ik erg blij mee. En de telefoon is lekker licht. Ook al is hij wat groter dan ik gewend ben, vanwege het gewicht is hij nog steeds makkelijk te gebruiken en mee te nemen.

LeuntjeOppelaar 25-06-2016

Mooi compact apparaat

Compacte telefoon, mooi scherm in een goed formaat. Batterijduur is prima, laadt ook snel op. Camera is prima maar kan beter qua megapixels. Alles werkt verder zeer makkelijk, kortom aanrader

Marijn1727 23-06-2016

Leuke telefoon voor niet te veel geld

Ik heb de telefoon nu ongeveer een week en hij bevalt me zeer aardig.

Ik had hiervoor een Xperia Z1 compact, een telefoon die me altijd goed is bevallen, maar een directe opvolger is prijzig.

Wat me meteen opvalt als verschil is het gewicht, de X Screen weegt in vergelijking haast niks. Het is een erg licht toestel, ik heb zelf liever iets zwaarders, maaar het ontwerp ziet er goed uit en de telefoon zit goed in elkaar.

Het 'tweede scherm' vind ik een interessante feature. Ik had verwacht dit niet te gebruiken, maar het blijkt best handig te zijn.

De batterijduur verraste me positief, hij houdt het makkelijk een goeie dag vol, wat ik een goede prestatie vind voor dit geld.

De camera vind ik niet bijzonder, maakt een foto als je het wil, maar daarmee is het wel gezegd. De selfiecamera lijkt scherp te stellen op de achtergrond, wat ik een rare eigenschap vind.

Desondanks vind ik dit toestel zeker een aanrader als je voor wat minder geld shopt.

liam hollestelle 21-06-2016

Niet de Beste, Maar ook zeker niet de slechtste

nu een aantal dagen deze telefoon in bezit. hiervoor had ik een iphone6 en vlak daarvoor een samsung s5. als ik hem moet vergelijken met de s5 doet hij wel een beetje onder.

de telefoon is niet super snel. apps laden duurt lang en multitasken is geen aanrader. Daar in tegen heeft de telefoon geen super zware accu en gaat toch zeker 16 uur per dag mee met intensief gebruik.

de 13 mp camera is niet super scherp. en neemt niet super snel fotos. de 8mp camare aan de voorkant maakt goede selfies.

ik had persoonlijk verwacht dat de telefoon wel iets beter zou presteren.

daar in tegen is het design weer super strak zoals ik dat wel gewend ben bij LG.

Niet vergeten dat deze telefoon een handig 2de schermpje heeft waar je apps, notificaties, tijd etc continu kunt gebruiken in welke app of stand-by dan ook. (erg makkelijk)

ik vind het een goede telefoon maar denk dat je voor hetzelfde geld wel een betere kan kopen.

Djorty 20-06-2016

goede budgettelefoon

een goede mobiel en een mooie vormgeving,
hij doet alles wat je er van verwacht.
het 2e scherm is erg handig en kan goed gebruik worden voor snel switchen tussen apps.
ik heb 2 kleine nadelen: de camera is wat aan de mindere kant, en de oortjes en geluid is ook niet het beste.
voor de rest een prima telefoon en zeker de prijs waard!

Jeffrey Garrelts 20-06-2016

Budget telefoon die toch duur oogt

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een week en ben er super blij mee. Als je de telefoon in je hand hebt voelt het niet alsof het een budget telefoon is maar echt als een die bij de high range telefoons behoort. Ik heb hiervoor een Xperia Z3 gehad maar heb geen spijt dat ik ben overgestapt naar de LG X Screen. het 2e scherm op deze telefoon is super handig en je kan zo al je meldingen bekijken. De camera is alleen wat minder en dat is wel jammer aangezien ik vaak foto's maak. Maar als je de camera goed scherp stelt maakt de telefoon wel mooie foto's! Ik zou het zeker aanraden om te kopen omdat je voor een goedkope prijs een hele goede telefoon krijgt. Ik heb namelijk ook nog geen enkele keer haperingen gehad of iets en alles werkt vlekkeloos.