Nokia 1650 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 1650 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

jan pieter van waasbergen 18-06-2009
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Een zeer goed toestel voor waar ik het voor nodig heb: alleen bellen en sms'en. Hiervoor had ik een nokia 6300, mooi toestel van de buitenkant maar gesprekskwaliteit waardeloos en binnen 2 a 3 dagen batterij leeg, verkoper zegt dan ja normaal met een camera, ik was het zo zat steeds dat opladen, gebruik gewoon geen camera, of blue tooth of wat dan ook. Ik kon de 6300 omruilen voor dit toestel met een nog beter sim only abonnement. Tot nu toe geen spijt gehad: gesprekskwaliteit is geweldig, en batterij gaat gewoon weer een goede week mee. Moet weer een beetje denken aan een vorig toestel dat ik had, de nokia 1600, dat was een wereld toestel, basic maar toch leuk.

P Hensen 24-04-2009
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Dit is mijn vierde Nokia toestel en meteen het laatste. Een handleiding waar vrijwel geen funkties in staan beschreven, hoe verzin je het. Zelfs de combinatie om het toetsenbord te blokkeren moet ik hier vandaan halen. Twee weken geleden gekocht bij BCC. De volgende dag bleek bij het inschakelen dat de klok de eerder ingestelde tijd vergeten is wanneer het toestel weer ingeschakeld wordt. Terug naar BCC, waar ik tot nu vaak alle witgoed en tv etc. gekocht heb. Verkoper bood aan het toestel terug te sturen na Nokia, een 1/2 dag na aankoop! Hij gaf meteen aan dat de 'reparaties' bij Nokia vaak vele weken duren, en de meeste toestellen dan ongerepareerd terugkomen. Hoeveel idioter kan het worden? BCC kom me ook niet tijdelijk een vervangend toestel leveren. Dus ik een nieuw toestel, dat werkt niet goed, moet meteen wekenlang weg, komt dan waarschijnlijk toch weer kapot terug en ik heb in die periode geen mobiel. Voorgoed goodbye Nokia en BCC.

keepitsimple 08-09-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Op zoek naar een waardige opvolger van mijn nagenoeg overwoestbare Nokia 3410 (er per ongeluk met mijn fiets overheen rijden heeft, na vele eerdere onhandige acties zonder blijvende schade, het beeldscherm helaas de das omgedaan) heb ik na veel vergelijkend warenonderzoek uiteindelijk de 1650 gekocht.

Mijn voornaamste reden voor een Nokia was, je raadt het al, de degelijkheid. Daarnaast heb ik hem alleen voor bellen en sms-en, dus geen verdere poespas nodig.

Nadelen:

Helaas blijkt hij minder stevig dan de 3410. Tot nu toe valt alleen het toetsenbord eraf als ik hem weer eens laat vallen, maar het beeldscherm is wel veel kwetsbaarder (geen opstaande randjes eromheen).

De schubben ipv losse toetsen. Dat maakt dat je soms de verkeerde letter te pakken hebt, al valt de overlast hiervan mee. Ook aan de vertraagde reactie op het wissen van letters bij het schrijven van een sms moest ik wennen.

Het geluid is inderdaad niet zo hard, maar als je de juiste ringtone kiest, hoeft dit geen probleem te zijn.

Er zit inderdaad geen voice-memo op. Waarom Nokia dit wel op de site en op de doos heeft staan, was ook voor de winkelier een raadsel.

Voordelen:

Hij is lekker licht.
Lekker simpel: wat nodig is, zit erop.
Goed(e)koop: een prima toestel voor wie niet veel geld wil uitgeven en alleen wil bellen en sms-en (35 euro en nog 10 euro retour bij inleveren oude toestel).
De sudoku's erop is toch stiekem wel leuk.
Wat een luxe, zo'n groot beeldscherm met kleur.

Kortom: bij gebrek aan een nieuwe Nokia 3410 ben ik prima tevreden met dit toestel.

P.Roelofs 18-08-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Na 3 uitstekende Philips GSM's (die helaas niet meer worden gemaakt) moeten overstappen naar dit toestel. Vind het toestel hieronder wat ondergewaardeerd. Zoals de opmerking van spijkers op laag water dat je de naam niet kunt wijzigen; hoe vaak komt zo iets nou voor bij hetzelfde nummer? Ook vind ik de cijferwaardering laag. Negatief zijn alleen het boekje met 0.0 informatie en de zichtbaarheid van het scherm bij zonlicht. Verder een ruime bedrijfstijd en voor die prijs veel extra. Tevens fraaie vormgeving, groot scherm en de toetsen zijn niet te klein. Prima toestel voor een low-end!

Michiel34 02-08-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Me ouders die zochten een nieuw simpel telefoontje om alleen maar mee te bellen in nood gevallen.
En daar is deze telefoon prima geschikt voor.
Simpele menu,s en de batterij gaat lekker lang mee.
En er zitten nog een paar leuke extra,s op zoals een pratende klok. Ook de screensavers zijn erg mooi.
Ik vond het toestel wel een beetje glad om beet te houden.
Dus heb ik er een lederen hoesje bij gekocht.

Douwe63 05-06-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Toestel nu enkele maanden in bezit. In vergelijking met andere (eerdere) nokia's geen succes. De toetsjes zijn gewoon te klein. Voor sms-en, maar bij bellen druk je er ook te snel twee tegelijk in. En dat 'wenmnt' niet. Het geluid als je wordt gebeld is niet hard genoeg. Bv. in stad hoor je je telefoon echt niet als die in je broekzak zit. Handleiding slecht. Enige echt positieve is de lange batterijduur.

wethouderHekking 24-05-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

wat een lachten toestel. gekocht voor overbrugging. heeft ook geen losse toetsen, maar soort schubben.
Als je hem laat vallen gaat hij in 4 delen,die prop je weer inelkaar en dan werkt hij weer :)
voor dit geld kan je niet veel verwchten (b.v.geen aparte volumeregelaar) maar bellen gaat top.
De bediening om snel te smsen is wat onhandig,dus dat remt wel af, maar echt waar voor je geld als je alleen op bellen uit bent.

Silva Ducis 16-05-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Gisteren gekocht als vervanger van mijn prima Nokia 1600, omdat ik graag een radio wilde.
Dit viel mij op:
- na openen Nokia doosje zag ik dat het keypad LOS er bij lag; (Telfort prepaid)
- de vormgeving is minder, de zijkanten en ook de achterkant is niet overal mooi afgerond. Hierdoor ligt het toestel niet fijn in je hand;
- ziet er tocht wat plastic-achtig uit, die van mij heeft een zwarte/creme kleurstelling, door Nokia omschreven als silver. Silver is echter nauwelijks aanwezig.
- lekker groot display, maar hierdoor kleinere knopjes die lastiger te bedienen zijn, zeker bij SMS-sen
- als je in het menu iets selecteert, staat dit in een rood balkje, dat in het begin in lichtsterkte varieert. Dit schijnt zo te horen....
- boven de linker selectie toets (die boven de groene knop) staat selectere i.p.v. selecteren
- wanneer je een telefoonnummer gaat intoetsen, passen er op het display maar 7 cijfers, waardoor het hele telefoonnummer niet op één regel past
- het maximale volume dat uoit de bijgeleverde headset komt bij het luisteren naar de radio is te laag (en ik ben niet slechthorend of zo, en wil dit ook niet worden....!)

Zover mijn eerste bevindingen....bellen doet-ie prima hoor!
De 1600 bevalt mij echter tot nu toe beter.

martin3a 30-03-2008

Een veelzijdige Nokia.
Zaklamp,Radio met headset,Converter, Stopwatch, Screensavers, Wekker, Timer, Kalender, 3 games(Beachrally,Sudoku,Snake),Rekenmachine, Handsfree-functie, e.v.a.
En je kunt er ook nog mee bellen.
Volgens mij een koopje voor zo'n leuk dingetje.
Dus voor weinig geld een heel erg leuk speeltje.
Een toestel met een moderne vormgeving. Groot nieuw beeldscherm.
Zeer lange standbytijd. Maar liefst ruim 2 weken met zo nu en dan even spelen en constant 24u per dag standby.
Je moet niet al te dikke vingers hebben, want je pakt al snel 2 toetsen tegelijk. Verder een zeer compact apparaatje.
Geen mening voor degelijkheid, omdat ik hem nog niet heb laten vallen.
Hij is wel van plastic, maar lijkt wel stevig.
Dus als je geen camera hoeft en niet wilt internetten, is dit toestelletje prima naar mijns inziens.

Ineke41 28-02-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Prima toestel met voldoende mogelijkheden als je alleen maar wilt bellen. Geen echte toetsjes, ben benieuwd hoe lang ze mijn nagels overleven.
De gebruiksaanwijzing is veel te beperkt, is meer een foldertje waarin de mogelijkheden van het toestel staan, niet hoe je die mogelijkheden kunt gebruiken. Op Internet geen betere gebruiksaanwijzing kunnen vinden.

Lammert de G 12-02-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Prima opvolger van de onvolprezen 1600. Even wat moeite met de toetsen. Went snel. Geluid is prima, gebruiksgemak is goed. Toestel ziet er strak en
degelijk uit. De functies radio en zaklamp zal ik nauwelijks gebruiken. Gewoon bellen en
sms-en en dat gaat naar wens. Zo behoort een mobiele telefoon te zijn, vind ik.

Tien 07-02-2008
Geschreven voor: Nokia 1650 rood

Wat een heerlijke opvolger van de 6310(i). Geen gezeur, gewoon bellen en sms-en, meer niet. Hoewel, een radio en zaklamp behoort tot de opties. Had van mij er ook uit gemogen. De batterij gaat lekker lang mee, maar dat was ik al gewend van de 6300. Let op: geen blue tooth (en dus lekker lang met een batterij doen) maar een standaard meegeleverd koptelefoontje waar je ook mee kan bellen maakt dit goed.

De menu's en bediening heeft prettig genoeg een fijne mini-evolutie doorgaan. Zo kun je functies aan de rechter menutoets toewijzen. Handig voor als je bepaalde dingen vaak doet. Automatische toetsblokkering, kleinere tekens en groter scherm bij sms-en, gefilterde nummers voor ongewenste sms en oproepen, verzonden items bewaren bij sms (had de 7110 al maar verdween weer) en en eindelijk (de mogelijkheid van) een pincode om 'm uit de toetsblokkering te halen, zijn echt een vooruitgang.

In tegenstelling van wat eerder gemeld is in een review, is het het wel degelijk mogelijk een naam van een contact te wijzigen door, voordat je op [opties] drukt als je een contact geselecteerd hebt, [pijl naar beneden] te doen en dan pas voor [opties] te kiezen. Erg handig want bij de oudere Nokia's kwam het nog wel eens voor dat je enkel één van de nummers wilde verwijderen van een contact en dan per ongeluk het hele contact in de prullenbak gooide.
Ook het volume is aan te passen. Dit kan tijdens het bellen door op de navigatietoets naar [links] of [rechts] te duwen. Vergeet nog als voordeel de luidsprekerfunctie te vermelden. Helaas is bellen met iemand in de auto echt niet te doen door het tweewegverkeer dat niet echt lekker gaat.

Kortom: ik kan weinig nadelen verzinnen en ben zeer blij met dit no-nonsense toestel! Wel een nadeel is de sumiere handleiding. Er staat echt een groot aantal mogelijkheden niet in! Handleiding zou van mij ook een beoordelingscriterium mogen zijn dus vandaar dat ik het gebruikersgemak laten steken bij een 8.

Marcel D. 21-01-2008

Goedkope Nokia.
Werkt als elke andere, paar voordelen, paar nadelen.
Zaklampje is leuk, mooi scherm, geen vuil tussen toetsen ++.
Na een contact te hebben toegevoegd kan je de naam niet meer aanpassen!!!! Wel het nummer.. erg raar.
Het volume van een gesprek en de radio is niet in te stellen. Niet erg logisch.
Kleine toetsen.

Mijn mening; redelijk goede Nokia bij weinig wensen (zoals ik), echter wel even wennen als je iets meer functies gewend ben (maar ik wilde gewoon geen 100 euro extra betalen).