LG G-Flex 32 GB / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG G-Flex 32 GB / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

M 28-03-2017

in het begin goed later niet meer

Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

het is een hele mooie telefoon en ik had ook niet echt iets op te merken in het begin behalve dat hij te warm word. hij begon steeds vaker vast te lopen en uit te vallen. soms midden in de nacht gaat hij helemaal uit en dan weer aan en het stopt dan niet, het scherm licht dan steeds op en het toestel trilt. dat is heel irritant als je probeert te slapen. nu heb ik hem net een jaar en telefoons beginnen normaal bij mij vast te lopen na bijna 2 jaar. het Touchscreen doet het soms ook ineens niet meer. hij is me een paar dagen geleden helemaal uitgevallen en hij gaat niet meer aan.

mancer 15-03-2017

Garantie stelt niet veel voor bij LG

Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Het is een mooie en snelle telefoon het afgelopen 1,5 jaar. Helaas begon daarna de bootloop. Telefoon valt steeds uit en start opnieuw op. Dit is bij veel LG toestellen het geval (G3 en G4 hebben hetzelfde problem). Garantie bij LG stelt niets voor. Aanvankelijk zij de servicedienst dat het valschade betrof terwijl toestel nooit gevallen is. UIteindelijk stond op de bon vochtschade, zonder enig bewijs hiervan. Dus geen foto of iets dergelijks. Vermoedelijk weet LG niet wat de oorzaak is dat zoveel LG toestellen dit problem hebben en daarmee hebben ze ook geen oplossing hiervoor. Helaas het was een mooi en snel toestel maar als ze na zo'n korte tijd al de geest geven koop je natuurlijk de volgende keer geen LG meer.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Snel

Minpunten

• Snel defect
  • Garantie bij LG stelt niets voor.

envide 01-10-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Na de telefoon even in bezit te hebben moet ik zeggen dat hij behoorlijk bevalt. De allerbeste feature van deze telefoon is het grote en heldere scherm. Dit werkt echt ontzettend fijn met het kijken van filmpjes, beantwoorden van mailtjes of het spelen van spelletjes. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik zo lang op mijn minuscule iPhone 5 schermpje heb zitten turen.

De overschakeling van iOs (iPhone) naar Android vind ik niet zo prettig, persoonlijk vind ik Android een stuk minder gebruiksvriendelijk (en soms zelfs wel een beetje ingewikkeld). Maar mocht je al Android gewend zijn, dan is dat natuurlijk geen probleem. Ik ben ervan overtuigd dat dit mij op den duur vast zal gaan bevallen.

Een andere leuke bijkomstigheid van deze telefoon is de bijgeleverde oordopjes, deze zijn van een heel goede kwaliteit! Ook kan deze telefoon zonder de oordopjes een bijzonder goed en helder geluid produceren.

Het design van de telefoon leek mij in eerste instantie een beetje een gimmick, maar ik moet toegeven dat hij door de kromming erg lekker in de hand ligt. Wel vind ik deze telefoon te groot om in mijn broekzak te stoppen, dus dat hij daarin niet lekker zit heb ik ook geen last - hij verdwijnt bij mij toch in mijn tas.

De prijs-kwaliteitsverhouding van deze telefoon is helemaal prima in orde! Een goede smartphone voor dit geld!

Meneer Tabak 28-09-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb de telefoon nu een week mogen proberen. Allereerst was ik iets sceptisch over de meerwaarde van het gebogen scherm - toch wel de meest opvallende feature aan deze telefoon. De telefoon is alles wat je mag verwachten - snel - uitstekende camera - en goede batterij duur. Gaat ook makkelijk in je zak - ondanks de grote. Daar geen enkel probleem.

Het gebogen scherm vind ik vooral heel fijn met het lezen van lange emails of artikelen. Daar helpt de buiging toch zeker wel! De agenda is ook erg fijn weergegeven op het toestel. Films kijken op je telefoon word net iets leuker. Dat doe ik het meeste in de trein Wellicht door de buiging maar je hebt minder last van reflectie ligt uit de omgeving. Zeker als je bijvoorbeeld in de trein graag even wilt kijken erg prettig - het geluid is ook bijzonder goed met de meegeleverde in-ear headphones.

Ik ben hiervoor een iPhone 6 gewend en het duurde even voordat ik aan het android systeem gewend was. Ook de bediening was in het begin wat ongemakkelijk omdat de aan uit knop op de achterzijde zit samen met de volume regeling.

De LG komt met een meegeleverd - ingebouwd hoesje. Die bij het sluiten van het scherm een klok weergeeft - leuk! De klok kan na aanraking een aantal snel toesten weergeven - zoals een camera of calculator.

Als je graag games speelt zonder headphones vouw je het scherm naar achter - maar dus voor de speakers. Waardoor het geluid dof word. Games spelen op dit grote scherm ontzettend leuk en de LG is ook bijzonder snel - in mijn ervaring vaak sneller dan mijn eigen iPhone. De speeltijd is ook langer - daar de batterij lang meegaat. Zelf houd ik niet zo van hoesjes - ik weet eigenlijk niet of hierop een alternatief word geboden - namelijk een LG zonder cover.

Toch zou ik zelf - puur om het design van de telefoon niet zo snel voor de flex gaan. Het apparaat ziet er voor mij niet erg mooi uit. Doet toch wat plastic aan - en daarmee lijkt het een goedkoop toestel. Zeker ook op dit prijsniveau zou ik mee verwachten qua design. Wel moet ik daarbij zeggen dat ik het idee heb dat deze telefoon praktische onverwoestbaar is. De achterzijde is gemaakt van zelfhelende materiaal en kleine krasjes verdwijnen na verloop toch aanzienlijk beter dan elk ander toestel. Het scherm is zeer buigzaam - ik heb het nog niet geprobeerd maar het kan vast een val aan. iPhone laten vallen is vaak al direct een duur ongelukje.

waaijos 25-09-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Telefoon ligt lekker in de hand door de gebogen vorm, is makkelijk te bedienen en de camera is van zeer goede kwaliteit.
Flimpjes kijken en tv kijken gaan ook erg goed met deze telefoon.
Internet werkt goed (ligt ook wel aan je provider)

e.veling 23-08-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

De telefoon is qua design erg mooi maar wel groot als je gewend bent aan een wat kleinere smartphone. Hij is niet met 1 hand te bedienen. Ook moet je erg wennen aan Android als je normaliter een andere software hebt (apple)

De telefoon is prachtig. De graphics zijn goed, helderheid is prachtig en door de vorm van de telefoon kan je onderandere flimpjes heel goed bekijken. De camera is goed, je moet wel even oefenen als je bijvoorbeeld wil filmen.

Hij is heel snel (start applicaties snel op) en je kan alles snel vinden in het menu.

Dennis van Scherpenzeel 21-08-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb deze telefoon nu een week in mijn bezit en ik ben er gematigd positief over.
De vormgeving is meer een gimmick dan dat het daadwerkelijk iets toevoegd. Met z'n 5.5 inch is hij mij net iets te groot maar hij heeft wel degelijk een helder beeldscherm.

Het donkerste wat je deze telefoon kan zetten is voor mij te licht...in een donkere ruimte ben je het stralende middelpunt.

Geluidstechnisch is deze telefoon prima in orde alleen met de bijgeleverde oordopjes kun je het volume naar mijn mening niet hard genoeg zetten. Ook zijn de in-eardopjes niet mijn ding.

De telefoon is makkelijk in gebruik als je bekend bent met android.
Doordat de aan/uit knop en volumeknoppen zich aan de achterkant bevinden vind ik hem lastig te bedienen met 1 hand.

Conclussie: Een mooie en degelijke smartphone die vooral door z'n vormgeving vragende blikken oproept.
Qua snelheid en gebruiksvriendelijkheid een leuke smartphone voor LG-fanaten.
Hiervoor bezat ik een Samsung en eerlijk gezegd denk ik dat de volgende dat weer word.
Prijs-kwaliteitverhouding is overigens wel voor elkaar.

MichelM1 30-07-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb de LG Gflex 2 een paar weken in bezit en hij bevalt me erg goed. Als eerste zit er een kromming in de mobiel waardoor je de mobiel goed kan vasthouden.
Deze mobiel is erg snel, als ik dat vergelijk met andere mobieltjes. Ook de camera en de selfie-camera zijn van erg hoge kwaliteit.

Tot nu toe heb ik geen minnetjes ontdekt bij de LG GFLEX 2.

Edwin76 26-07-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Nu een paar dagen in het bezit om te testen. Eerste indruk is goed. Moest alles zelf instellen aangezien mijn andere telefoon een iPhone is. Maar dat was niet erg, want zo leer je gelijk de telefoon goed kennen.

Dit is mijn eerste ervaring met een Android toestel, dus menu structuur en software zijn nieuw voor mij.

Sim kaart verwisselen ging eenvoudig in het toestel, aanzetten, en gaan! Wat handig is is dat alles automatisch ge-updates wordt, is bij IOS anders.

Het beeld is mooi helder, het scherm laat zich makkelijk gebruiken, reageert snel. in het "verborgen" menu kun je snel en eenvoudig toesteleigenschappen aanpassen. Ik moet wel zeggen dat ik een knop aan de zijkant mis waardoor je iets sneller het geluid op stil kunt zetten, maar misschien is dat een kwestie van "gewend zijn".

Wat heel goed bedacht is, is de selfie functie. Als je de camera op jezelf richt en je houdt je hand omhoog met gebalde vuist dan wordt de zelfontspan functie geactiveert, op het moment dat je je vuist opent herkent hij dit waardoor je 3 seconden de tijd hebt voordat de zelfontspanner zijn werk doet.

Apps installeren gaat heel makkelijk, ook verplaatsen zodat je zelf je eigen indeling kunt maken.

Ik heb er ook films op gekeken, en ik moet zeggen dat met een iets gebogen scherm dit wel super kijkt, t is net een kleine bioscoop.

Wat ik ook handig vind aan het toestel is dat je iedere beller een eigen led kleur kan geven zodat je ziet van familie bijvoorbeeld wie er belt zonder de telefoon open te hoeven klappen.

Kortom na een kleine week ben ik erg tevreden over de LG Flex2. Leuk dat men nog steeds met nieuwe gadgets komt!!

RS65 18-07-2015

LG G flex2
Deze telefoon zaterdag aangeboden gekregen voor korte test-periode. Ben in de gelukkige omstandigheid een Samsung SIII van mijn werkgever te mogen gebruiken, zowel zakelijk als prive. Heb dus snel de microsim- en microSD-kaartjes overgezet, pincode ingevoerd en de installatie begon. Werd gevraagd de telefoons tegen elkaar te houden en (bijna) alle apps en instellingen werden overgenomen. Top. Dat noem ik een vliegende start!
De vorm riep wat vragen op maar went snel en bij bellen, app-en, surfen etc ligt hij prima in de hand. Geen knoppen aan de zijkanten. De knop(pen) middenachterop zijn na korte gewenning eigenlijk wil prima daar.
Alle social media apps (facebook, twitter, whatsapp, Instagram, LinkedIn, Endomondo etc) geinstalleerd en ingelogd. Werkt heerlijk. Na twee dagen naar het buitenland vertrokken en blij verrast hoe goed en eenvoudig het te regelen is dat alleen bij aanwezigheid van wifi er verbinding is voor alle apps.
In het vliegtuig alles uit en met Spotify in offline mode lekker een boek gelezen met een e-reader app. Het maken van foto's gaat eenvoudig, en direct bereikbaar vanuit geblokkeerd scherm. Kwaliteit binnen en buiten prima. Ben niet zo van selfies maar geprobeerd en geschrokken ;-).
Bij het aansluiten op mijn Windows Surface 3 tablet kon ik via selectie op de telefoon de LG-suite installeren en was ook dat geregeld.
Dinsdagochtend naar de sportzaal en op de loopband muziek geluisterd. Zit prima geluid in de meegeleverde oortjes en dit zijn de eerste in-ear welke bij mij met sporten blijven zitten. Maar na 30 minuten ging steeds spontaan het volume omlaag. Op de telefoon weer harder gezet maar ging direct weer zachter. Was wat warm in de sportzaal dus denk dat er vocht in de snoer controller is gekomen. Dinsdagavond kreeg ik het even warm daar het telefoonscherm donker bleef....
Aan-Uit werkte niet. Aansluiten van de lader liet ook niets gebeuren. Na wat zoeken op internet de hard-reset toetscombinatie gevonden en uitgevoerd. De telefoon gaf weer antwoord alsof er niets was gebeurd. Gelukkig.
Nu weer onderweg nader huis en dit review aan het schrijven wat ook goed gaat. Toetsenbord op het scherm heeft standaard ook de cijfers wat voor invoer van onder andere wachtwoorden prettig is.
Toestel is een chique verschijning en met het ingebouwde hoesje krijg je een mooie ronde klok op je scherm. Best wel wat vragen gekregen over wat er met mijn telefoon aan de hand was als men hem op tafel zag liggen.
Het indelen van de schermen is ook makkelijk te verzorgen. Best wel veel keuze met de meegeleverde apps
De stroomverzorgen houdt het vaak de hele dag uit en dan 's nachts opladen gaat prima. Volle accu is met de meegeleverde lader trouwens ook met een paar uur gebeurd.
Indruk na deze week is dat ik mijn mobiele behoeften hier prima mee kan bevredigen en de telefoon wel míjn maatje zou kunnen worden.
Zal eens met mijn werkgever gaan smoezen.

klooh01 22-06-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Het opvallende van de G Flex 2 is natuurlijk de licht gebogen vorm, Het gebogen ontwerp blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar het is natuurlijk wel een futuristische en speciale telefoon. Het full HD 5,5 inch scherm werkt prima en is goed te noemen.
Verder is het bijzonder dat het toestel een zelfhelende achterkant heeft. Inderdaad, de behuizing kan lichte krasjes binnen enkele seconden weer laten verdwijnen.
De G Flex 2 zorgt voor een vloeiende gebruikerservaring, is snel en de batterij gaat zeker een lange dag mee en vaak wel langer. In stand by zelfs dagen lang. De camera is redelijk te noemen. Persoonlijk vind ik de camera van de Samsung S5 veel beter.

Niek Luinge 20-06-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb deze telefoon nu een dikke week in bezit. Ik had hiervoor een Galaxy Note 3.
Over het algemeen ben ik enigszins positief over de telefoon, maar heb ik ook veel negatieve puntjes.
De telefoon is lekker groot, ligt erg goed in de hand door de curve, en laat zich makkelijk bedienen. De knoppen aan de achterzijde werken daar naar mijn idee níet aan mee. Ik vind ze onhandig en ik kan er vaak niet bij zonder mijn handen te verplaatsen.
Het scherm van de telefoon is scherp (1080p), zoals je mag verwachten in 2015. De helderheid is goed, in zonlicht is het scherm goed af te lezen. Echter, de laagst mogelijke helderheid is naar mijn mening veel te hoog. Hij had een stuk lager gekund, dat maakt spelen met de telefoon in bed veel fijner.
Ook heeft het scherm de rare eigenschap dat de linkerkant vaak een licht blauwige zweem heeft, de rechterkant niet. Ook is het scherm korrelig bij niet-maximale helderheid.
De luidspreker zit op een toppositie, hij klinkt altijd goed. Pluspunten voor LG!
De bijgeleverde oortjes waren werkelijk vreselijk. Ze zitten goed bij mij, maar het geluid was waardeloos. Zelfs met de equalizer op bass ingesteld hoor ik totaal geen bas.
De snelheid van de telefoon laat veel te wensen over. Deze telefoon heeft een processor die drie generaties sneller moet zijn dan die in mijn Note 3. In de praktijk is hij vaak traag. Vooral de gewone interface (internetten, appen, Facebook, enz) loopt vaak vast. Dat hoort niet te kunnen lijkt me. Dit komt waarschijnlijk door de softwarelaag die LG over Android heeft heengegooit.
Bij zwaar gebruik als games zijn de prestaties wel weer goed, de meest zware games draaien vlekkeloos en soepel.
De batterij van de telefoon gaat ontzettend lang mee als je de telefoon niet gebruikt. Heb ik hem 's avonds op 100% voor het slapen gaan, dan is hij 's ochtends nog zo'n 97%. Indrukwekkend!
Waar de batterij goed is in standby, loopt hij erg snel leeg bij gebruik. Bij alles waar het scherm aan is gaat het erg snel, zeker bij zwaarder gebruik.
Ook wordt de telefoon veel te snel heet, en behoorlijk heet ook. Zelfs bij niet al te zwaar gebruik valt dit op.
Het bijgeleverde hoesje met kijkvenster is handig, er is een mooi klokje te zien! Helaas is behalve het klokje geen data te zien (Wifi, batterij, signaal enz) maar de klok is mooier dan bij welke telefoon dan ook.
Ook een handige functie aan de telefoon is 'knock'. Als het scherm uit staat en je klopt twee keer op het scherm, gaat het aan. Je kunt op deze manier ook het scherm weer uit doen.
De belkwaliteit is goed, de andere persoon is zeer goed te verstaan, beter dan op mijn Note 3.
Wat me opviel is dat ik alle video kan afspelen op de telefoon, ik heb zelfs een filmpje van 60 fps afgespeeld, dat lukt! Heel gaaf!
De oplader van de telefoon is na 5 dagen al stukgegaan, maar gelukkig stuurde LG mij gewoon een nieuwe.
Dan tot slot: de curve. Daar doen we het voor. In praktijk ligt de telefoon goed in de hand door de curve, en dat is dan ook het enige voordeel. Verder heb je er werkelijk NIKS aan. Een stoere gimmick om mee op te scheppen maar meer is het niet. Helaas.

Al met al de LG G Flex 2 een leuke telefoon, zeker niet de beste in het segment, veel nadelen als je het mij vraagt, maar het is een redelijk toestel. Wel vind ik hem te duur voor wat je krijgt.

wilang 19-06-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb het toestel nu een week in gebruik naast mijn Sony. Het toestel is een stuk groter en voelde in eerste instantie een stuk zwaarder aan. De maat en het gewicht was even wennen De cover voelt goed aan. Het toestel past goed in mijn broekzak en door de vorm voelt het niet vervelend aan. Handig is de opening waar je op eenvoudige manier de tijd kunt zien en of je berichten hebt ontvangen. De snelheid is prima voor wat ik ermee doe. Geluidskwaliteit met mijn eigen oortjes is prima. De meegeleverde oortjes heb ik geprobeerd maar zaten niet geweldig in mijn oren.
Apps toevoegen was een fluitje van een cent
Klein nadeel van het open over is dat vuil zich snel hecht op het scherm en dat je wat meer moet poetsen want het valt wel op als je hem open klapt.
De bedienings knoppen op de achterkant is wel heel handig. Deze steken niet uit en voelen prettig aan en werken snel.

Mijn ervararing is dat het een prima toestel is voor zowel jong als oud alleen jammer dat het niet waterdicht is in verband met mijn buitensport activiteiten ( In Nederland regent het nog al eens en hij is welliswaar spatwaterdicht maar een echte stortbui kan hij niet aan vrees ik.

doopy1984 19-05-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb het toestel nu net meer dan 2 weken in mijn bezit en moet zeggen dat die redelijk bevalt. Heb naast dit toestel ook een htc one x en moet zeggen dat ik daar toch een aantal dingen beter vind. Onderandere het geluid vind ik wat minder het volume is vrij zacht en via de mini jack uitgang kan ik er ook niet echt volume uit krijgen. Verder klinkt het geluid wel goed. Het gebogen scherm bevalt me zeer goed. Kijkt vrij rustig en ontspannen. Het toestel ligt lekker in de hand ondanks dat hij erg groot is. Het enige wat ik echt jammer vind of misschien moet ik daar nog meer aan wennen is dat de volume+aan/uit knop aan de achterkant zitten. Ik kan het hier nog niet echt mee worden. Verder werkt het toestel soepel en snel. Al met al een zeer goed toestel.

jojobegi 18-05-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Geweldig groot en interessant om te ontdekken, De telefoon was iets groter dan ik hem had verwacht maar went erg snel. Hij is snel in het verwerken van de apps en gegevens. Maakt mooie foto`s kwaliteit is goed. het geluid viel een beetje tegen als je een film kijkt of een spelletje speelt. Een compleet toestel.

JBBrouwer 17-05-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Nu bijna twee weken in het bezit van de LG G-flex2.
Ik ben ondanks een aantal top functies niet tevreden over dit toestel.

Geluidskwaliteit is voor een kleine speaker best oke maar echt mooi wordt het nooit naar mijn mening.

Mogelijkheden zijn er legio, ik ben zeer te spreken over de algemene functies die LG erin gestopt heeft.
Met name de Quick Memo+ is een heerlijke functie die makkelijk in ieder denkbare app voor mij van pas komt.

De beschrijving van het huidige en verwachte weer in de homescreen widget is accuraat en is prettig omdat je snel even kan kijken wat het weer doet.

De camera is voor een smartphone wel een van de betere denk ik, keurige foto's zolang er maar genoeg licht is dan.

Qslide apps. Bij het naar beneden vegen op de telefoon voor instellingen en snelkoppelingen zijn handige apps in te stellen, snel volume voor de diverse mogelijkheden instellen, data in/uit schakelen etc is gewoon goed.
Wat daarnaast van Qslide makkelijk is, dat je een app de calculator in een venster op je homescreen kan zetten en snel weer sluiten, is een makkelijke en snelle functie.

Gebruiksgemak, hier vallen wel punten te scoren...qua verbetering naar mijn mening. Diverse apps haperen en de telefoon stottert regelmatig. Dat vind ik voor een moderne smartphone met een Snapdragon 810 processor echt onder de maat. Bijvoorbeeld bij het kijken van een filmpje op Facebook/YouTube en om willen schakelen naar full-screen mode lijkt het toestel vaak bijna vast te lopen.
Zulke dingen heb ik met mijn oude Nexus5 nooit meegemaakt. en dit betreft zelfs video's die niet HD zijn.
Verder krijgt de telefoon wel wat punten omdat ik de e-mail functie en de agenda gewoon goed vind en prima in elkaar zitten en netjes zijn vormgegeven.

Vormgeving, de vormgeving van de software van LG vind ik goed, geen schokkende en extreem bijzondere dingen maar de algemene look is gewoon netjes en redelijk up to date.
De vormgeving van het toestel daar ben ik zeer tevreden over, de flip cover buiten beschouwing gelaten want dat vind ik echt een onding die continu in de weg zit. Het gebogen ontwerp is erg mooi en bijzonder en ben daar zeer over te spreken.
De aan en uit toets en de volume knoppen zitten op de achterkant, dat was even wennen maar werkt naar mijn idee gewoon goed. Wel vind ik het heel vervelend om een screenshot te maken, de volume - toets en de power knop zitten gewoon te dicht bij elkaar hiervoor.
De speaker op de achterkant van het toestel is naar mijn idee een goede plek, bij mijn Nexus5 zat mijn hand vaak voor de speaker aan de onderkant bij het kijken naar een filmpje en games spelen etc, hier heb ik nu dus geen last meer van.
Ook bij het spelen van audio (spotify) en de telefoon ligt op tafel heeft hij net genoeg speling om niet gedempt te
worden.
Het toestel krijgt wel punten minder van mij omdat ik veel te veel plastic zie, daar wordt ik niet echt heel blij van.
De claim dat lichte krasjes van de back-cover verdwijnen na een poosje klopt wel, diepe krassen natuurlijk niet maar lichte zoals van het dagelijks gebruik heb ik gezien maar na een aantal dagen echt verdwenen, hoe? geen idee maar het bewijs heb ik in mijn handen.

Degelijkheid, het toestel is verbazend sterk, ja de mogelijkheid om hem recht te buigen heb ik geprobeerd en dat kan echt, geen enkel probleem. Dat betekend dat hij veel minder snel breekt of barst denk ik. Of hij ook een tik vol op het scherm overleeft heb ik nog niet uitgeprobeerd (ga ik niet doen ook ;-)

Alles bij elkaar vind ik het een mooi toestel, de software is qua functies best goed, alleen het stotteren op een dergelijk duur en high-end toestel vind ik echt niet kunnen. Dat is dan ook de afknapper voor mij.
Ik heb vorige week wel een software update binnen gekregen (een heel kleintje) en die lijkt de accuduur wel verbeterd te hebben, maar dat vond ik al niet echt slecht. Hij gaat bij mij prima een dag mee en dan gebruikt ik hem toch echt met grote regelmaat.

iroQuai 14-05-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Na jarenlang een kleiner model android telefoon gehad te hebben, ben ik sinds een paar weken over op de LG G Flex 2. Ik moet zeggen, ik ben nog niet helemaal gewend aan de grootte ervan. Voor het bekijken van foto's en video's is het heerlijk, maar qua bediening net te groot om met één hand te bedienen. Daarnaast is zo'n grote telefoon als dit niet echt praktisch in m'n zak. (Dat het scherm licht gebogen is helpt dan wel weer omdat 'ie zo een beetje om m'n been buigt).
Ik ben voornamelijk onder de indruk van de camera van dit toestel. Ik heb zelden zulke mooie foto's gemaakt als met deze camera! Erg scherp beeld, goede focus en diepte.
Voor mij als 'power user' heeft de telefoon wel nèt iets te weinig RAM-geheugen. Als ik een tijdje aan het werk ben op de telefoon blijft 'ie soms een beetje haperen of moet ik een paar seconden wachten totdat het menu geladen is. In normaal dagelijks gebruik niet, maar als ik veel apps heb open staan wel soms.
Hoe dan ook een prettige telefoon in gebruik!

Sasdijk 19-04-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb deze LG nu een aantal weken in mijn bezit en ben er erg tevreden over.
Het gebogen model ligt erg lekker in de hand en het beeldscherm is duidelijk en helder, mooie kleuren.
Het snel ontgrendelen van het scherm door er even twee keer op te tikken is een slimme aanpassing aangezien de ontgrendeling aan de achterkant van de telefoon zit. Dit vind ik wel erg onhandig, mede omdat het instellen van het geluid hier ook bij zit. Bijvoorbeeld wanneer je een filmpje kijkt en de telefoon op de rug ligt. Maar wanneer je belt is het wel erg handig dat je even snel met de wijsvinger harder of zachter kan zetten.
De batterijduur van de telefoon is erg goed. Soms gaat hij bij mij 2 tot 2 en een halve dag mee. En het opladen gaat van 1 naar 100% in maximaal 2 uur.
Al met al een prima telefoon

Marco91 17-04-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Ik heb het toestel inmiddels een maand in gebruik en het toestel voldoet aan al mijn verwachtingen. Het toestel is snel, stevig en heeft een heel mooi gebogen beeldscherm met felle kleuren. Ook maakt hij snel mooie foto's. Het enige nadeel van het toestel vind ik de geluidskwaliteit die bij filmpjes of muziek uit de speaker achterop komt. Dit geluid klinkt niet heel erg mooi, dit had misschien beter gekund voor een telefoon van deze prijs. Van het gebogen scherm heb je in je broekzak trouwens geen last, ondanks dat ik geen wijde spijkerbroeken draag past hij prima. Overall krijgt het toestel van mij een dik verdiende 9!

espoor4 16-04-2015

Hele mooie toestel!

Het geluid is zo goed! Je kan zoveel mee afstellen, bijvoorbeeld meer geluid op linker kant of rechter kant. Je kan er zo veel mee doen. In het begin is uiteraard even wennen met licht gebogen telefoon, maar uiteindelijk is het gebruiksgemak zo goed! Beeldkwaliteit is veruit beter dan andere telefoons. Opladen doet die veel korter over om helemaal vol te laden. Hij is op alle vlakken beter dan andere telefoon.

Een echte aanrader!

jpweijden 15-04-2015

Mooi toestel!

Heb het toestel ongeveer anderhalve week in gebruik en ben er over het algemeen zeer tevreden over! Het toestel is vooral heel snel. Zowel op internet als met het starten van apps en dergelijke. Wat ook snel is, is de oplaadtijd. De accu houdt het geen dag uit maar even kort bijladen en hij gaat weer mee.
Het scherm gebogen heeft volgende mij geen directe functie maar ik ervaar het wel als prettig. Mijn andere 5.5 inch toestel voelt toch groter aan ondanks dat de afmetingen gelijk zijn. Het ligt net iets lekker in de broekzak, op het gezicht en in de hand.
De knoppen aan de achterzijde van het toestel zijn eigenlijk ook een ideale plek. Je vinger ligt er eigenlijk continu op en is hiermee eenvoudig te bedienen.
Het interne geheugen van het toestel zelf zit relatief snel vol maar hij biedt dan ook de mogelijkheid om een SD card in te voeren.
Wat ik verder een verbetering vind ten opzichte van mijn vorige toestel is dat er 5 icoontje naast elkaar staan op het scherm, maar wellicht is dit gewoon aangepast in de overgang naar Android 5.0.
De camera is zeker geweldig! Het toestel maakt zeer scherpe foto's met een hoge resolutie. Ook de frontcamera is prima toereikend!
Bellen is goed, geluid is prima, bluetooth audio werkt perfect en synchroniseren met mn LG tv is top.
Kortom, prima toestel!

Flooruniek 14-04-2015
Geschreven voor: LG G-Flex 32 GB / zilver

Al met al een groot feest deze LG Flex 2. Ik ben zeer verrast met deze geweldige telefoon die mijn iPhone 4 heeft vervangen. Het licht gebogen scherm blijkt in de dagelijkse praktijk in alle opzichten super handig en maakt echt het verschil. Ik moest er even aan wennen maar ik geloof dat ik nu niet meer terug wil. Het scherm is echt superscherp en maakt mijn Netflix account nog interessanter. De speaker lijkt wat knullig, je ziet er namelijk maar 1, maar potdorie wat een geluid.Tijdens het typen van tekst merk je ook hoe prettig het licht gebogen scherm is en oja....hulde voor de persoon die het toetsenbord heeft ontworpen.
De bijgeleverde headset van LG zelf geeft een mooi vet geluid waardoor het probleem van niet kunnen bellen met de iPhone headset direct perfect is opgelost. De keuze in ringtones vind ik wat beperkt maar dat drukt de feeststemming natuurlijk niet.
Ik heb het lekkerste tot het laatst bewaard: de camera! Jongens, wat een geweldig ding is dat!!! Samen met de eigen camera app van LG een must have voor foto liefhebbers. Zeker als je veel selfies maakt en upload. Dat is in een zucht en een scheet gedaan en met de speciale anti-rimpel functie bloedje mooi. De laser in de andere camera is echt een nuttig toegevoegde spec waardoor de foto altijd scherp is en snel genomen kan worden, dat merk je direct.
Het enige min puntje is dat de eigen software van LG de snelheid omlaag brengt en soms wat omslachtig is bij de afdeling "Instellingen".
Al met al een super telefoon met een ontzettend goede (selfie) camera. Ook de gesture functie in de camera werkt boven verwachting soepel. Door zijn vormgeving licht de LG Flex 2 niet alleen lekker in de hand, hij voelt ook nog eens lekker luxe. Ik durf geen krasjes te maken om het zelfherstellende oppervlak te testen haha.
Doordat ik een 64 Gb SD kaart met veel muziek in mijn LG Flex 2 heb gestopt is het toestel praktisch onmisbaar geworden en kan hem iedereen aanraden die veel online is, veel foto's maakt, films kijkt en muziek luistert!