HTC One M9 goud / 32 GB

Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 117 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Joriiumt 12-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

Heerlijke telefoon, alles kan er mee, top camera, mooi groot helder scherm,werkt lekker snel, batterij gaat 2 dagen mee

PFCBronsema 04-07-2015

Gewoon de beste telefoon die er is. De camera is een kleine stap in de goede richten, maar is zeker niet perfect. Dat perfectie wat de camera niet is komt terug in het design en bouw kwaliteit, het is een sieraad om er naar te kijken.

Ik heb sinds eind mei de Gold on Gold versie en iedereen in mijn omgeving vraagt wat voor telefoon is dat.

Het enige wat ik gehoord heb is een zware belediging voor de HTC One M9 Gold on Gold ik krijg het niet uit me mond, Crapple IPhone. De grootste belediging ooit.

Ik heb de M7, M8 en nu de M9 en ik moet zeggen dat hij wel volwassener is geworden. Waarbij de M7 een beginner van de reeks is, maar wel een voorbode op M8. Met de komst van M9 zijn de M7 en de M8 bij elkaar gekomen.

De OS Android 5.0 Lollipop met de Sense 7 schil is een het beste wat er te koop is. Android word steeds volwassener en daarmee is het voor mijn een van de beste OS die er is. Ik heb de vergelijking met mijn vaders Nokia Lumia 1520 met Windows Mobile 8, maar met Android is er veel meer te customization. Ondanks dat de M9 totaal niet stock Android is. Laat ik het niet over (Slechtste OS) IOS hebben.

Dat de M9 warm word is een feit maar geen nadaal, zeker niet in de winter. Dat waarschijnlijk door de Qualcomm Snapdragon 810. maar daar is hij in sommige vallen sneller dan Snapdragon 600 uit M7 en de Snapdragon 801. Het verschil is minimaal tussen de M8 en M9. De software loopt nog soepeler bij de M9 door de aanwezigheid van 3GB ram geheugen.

Mijn conclusie is: Niks is beter dan de M9. Ik ben benieuwd naar volgend jaar, wat HTC met de M10.

RikHTCONEM9 26-06-2015

9,6
Ik heb nu bijna 4 weken de zilver gouden HTC One M9 in mijn bezit en ben uiterst tevreden. Hiervoor heb ik verschillende HTC modellen (laatste telefoon was de M7) gehad die mij allemaal erg goed bevielen. Maar zo goed als de One M9 heb ik er nog geen gehad. De One M9 is naar mijn mening het ultieme toestel om te hebben. Hieronder zal ik beschrijven waarom ik dit toestel iedereen aan zou willen raden.

Uiterlijk:
Zelf heb ik nu het toestel in het zilver goud, eerst twijfelde ik wel of ik deze kleur wel mooi zou vinden maar toen ik hem eenmaal uit de verpakking haalde was ik om. Doordat het toestel bestaat uit aluminium heeft deze naast een stoere ook een zeer chique uitstraling. De telefoon is, vooral als je eerst een veel kleiner model(HTC One M7) gewend bent, in het begin groot. Na een dag ben je hier aan gewend en ligt hij perfect in de hand.

Sound:
De sound van de M9 is echt perfect. Kijk je een filmpje op Youtube of Facebook dan zet je de theatermodus aan die er voor zorgt dat het als een mini bioscoop in je handen klinkt. Vooral als je Netflix gebruikt of een spelletje speelt is dit heel erg prettig omdat het geluid echt van alle kanten lijkt te komen en je er dus helemaal in zit.

Beeldkwaliteit:
Het beeld van HTC was altijd al van hoogstaande kwaliteit en dat zie je weer terug bij de M9. Helderheid en scherpte zijn goed op elkaar afgestemd waardoor het echt een zeer geschikte telefoon is om op 1080p films te kijken. De automatische dimfunctie werkt in tegenstelling tot andere telefoons, erg snel en is perfect afgestemd op de hoeveelheid licht op de plek waar je je bevindt.

Camera:
Het verschil tussen de 4 mp camera van mijn oude toestel en de 20 mp camera van de M9 vind ik helaas toch een beetje tegenvallen. De M9 maakt super mooie foto’s maar dat lukte met de M7 ook al aardig. Wat ik merk is dat de camera wel een stuk sneller en stabieler is. Dit heeft als voordeel dat de foto’s minder snel bewogen zijn wat bij de M7 nogal een groot probleem was.

HTC Sense:
Het OS van HTC is en blijft het best werkende OS wat er op dit moment is. Door de eenvoud en de samenwerking van alle applicaties op de telefoon merk je bij de M9 nooit een vertraging bij het openen of gebruiken van Apps. Via de Google Playstore zijn diverse apps te downloaden die vrijwel allemaal goed samenwerken met de M9. De apps die niet werken zijn de slecht ontwikkelde apps waar Google steeds mee bezig is deze uit de Playstore te verwijderen.
Geschreven voor: HTC One M9 goud / 32 GB

Duncan06 10-06-2015

Ik heb sinds vanmiddag de HTC One M9 en BSN er tevreden over. Alleen als je aan het typen bent en je slaat een woord op dan kan hst nog wel eens zo zijn dat hij er een ander woord van maakt. Vdrder word de telefoon ook heel warm tijdens gebruik/opladen dat zijn verder ook de enigste minpunten.
camera is egt super (zowel voor als achter). De geluidskwaliteit is drukken beter dan die van de SGS4 (mijn vorige telefoon) veelal is het geluid van de M9 ook stukken beter omdat je 2 speakers hebt (boven en onder) dat laat het muziek (zelfs crap kwaliteit egt heel goed klinken. En er zijn veel goede en goedkope cases voor te krijgen. Zeker een aanrader voor mensen die een goede telefoon zoeken.

Jordailyj 06-06-2015
  • Product kwartaal in bezit

De HTC One M9 is net als zijn voorganger(s) (M7 & M8) een hele goede telefoon. Maar de telefoon is ook heel goed ontwikkeld bijvoorbeeld met de voor camera: Mijn HTC one (M7) zijn voorcamera is meer ''bol'' dus het maakt alles wat je fotografeert ook bol dus met een selfie wordt je gezicht ook bol. Met de HTC One M9 is dat niet zo, alles zit op de plek waar het hoort. Wat de Design (vrom) betreft: hij zit lekker in de hand, hij is niet te klein en niet te groot. De gouden rand erom heen maakt het een stuk mooier.
Wat betreft het geluid is het uitstekend het is heel helder en lekker hard maar ook heel goed in te stellen, dat komt door de 2 speakers voor op de telefoon aan de boven en onderkant zo komt het geluid gelijk op je af. Vergeleken met de HTC One M7 is het geluid heel erg verbeterd ookal heeft de HTC one M7 Beats geluid. Het is heel fijn om een film/video te kijken met zo'n geluid want met zo'n geluid begrijp je meteen al wat er in de film/video wordt gezegd. Waarom een film/video kijken ook een voordeel heeft is omdat het een hele goeie beeldkwaliteit heeft van een 5" Full HD-beeldscherm. De hoofdcamera heeft een resolutie van 20 megapixels, hij kan filmen in 4k dat betekend dat je ultra-hd kwaliteit hebt. De voor camera heeft een groothoeklens en zelfs met slecht licht kan je een mooie selfie maken met je frontcamera dat komt doordat de telefoon een hoge lichtgevoeligheid heeft. De Software is veel beter dan mijn HTC One m7 en die van mijn HTC one m7 is al vrij goed. Hij is heel snel loopt niet vast en doet gelijk wat je wilt. Qua geheugen (voor de personen die heel veel foto's maken) heeft hij 32GB en is uit te breiden met een micro-sdkaart tot wel 128GB!!
Zo te zien heb ik alleen positieve dingen kunnen opnoemen omdat er erg weinig/geen negatieve dingen zijn HTC is een goeie telefoon en dat blijft ook zo, want ik heb helemaal geen spijt dat ik een HTC one M7 heb gekocht en heb nu ook geen spijt dat ik een HTC one M9 heb :). Het is een fantastiche telefoon.

PFCBronsema 04-06-2015

Wat kan ik zeggen? De HTC One M9 is de telefoon die qua geluid en bouw "Top Of The Bill" is. Zeker gezien de concurrentie zoals Samsung.

Ik heb nu de HTC One M9 Gold on Gold, omdat deze meer elegant is dan Silver on Gold en dat is een waardige opvolger van mij HTC One M7, er zijn natuurlijk kleine dingen die M7 beter doen dan de M9. Je niet wat meer geduld hebben bij de M9.

Over het geluid is de M9 net zo goed als de M7 alleen bij die laatste is het volume iets harder.

HTC Sense is het als bij de M7 niet meer weg te denken als je een andere telefoon heb gehad. Dan mis je het gelijk. Natuurlijk is er Flipboard app, maar dat niks bij Blinkfeed.

Hij is snel en heeft een uitgesproken (Just Like Jewelry) elegant design. Snel in de zin van 3gb ram waardoor multitasking sneller en soepeler gaat.

De M8 heb ik niet gehad van wegen de camera 4mp (Ultra Pixel), dat vond ik als een ramp bij de M7. Persoonlijk vind ik de 20.7mp een frisse stap voor HTC in goed richting, er kunnen hier en daar wat verbeteringen aan gebracht worden in de camera. Bijvoorbeeld de sensor zoals bij de LG G4.

Conclusie: De HTC One M9 is een waardige opvolger van de M7, maar niet echt van de M8.

Stephan_G 03-06-2015
  • Product maand in bezit

De vernieuwingen ten opzichte van de (M8) zijn beperkt. Verder is het een fijn toestel met hetzelfde prachtige design en aluminium body. Het toestel ligt lekker in de hand, al zal de grootte van het toestel niet voor iedereen even fijn zijn.

jorn_k 01-06-2015
  • Product maand in bezit

Heb nu pas een paar weken mijn one m9 en heb er nu al super veel plezier van gehad! Hele fijne telefoon en makkelijk te gebruiken. Beide het uiterlijk en htc sense 7.0 zijn allebij heel mooi vormgegeven. Het geluid is (voor een telefoon) heel erg mooi en vrij luid. De oortje die er bij komen hebben (met de speciale modus) een fantastisch geluid met goede bas. Verder ligt de telefoon gewoon fijn in de hand en ook is de htc dotview case een echte aanrader.

Dongey 30-05-2015

Geluidskwaliteit niet normaal goed rede waarom vormgeving iets minder is is omdat de zijkant niet glad is er zit een lichte knik in. Ondanks dat is het een schitterende telefoon!

HTBtim 30-05-2015

Aller eerst om te beginnen is dit mijn vierde HTC, dat wil al iets zeggen.
Maar nu over de HTC One M9,

Geluidskwaliteit: geef ik een 9 omdat hier nog geen ander toestel aan kan tippen.Houd je van muziek dan zit je met dit toestel op de goede plek. Ik geef de geluidskwaliteit geen 10 omdat er altijd wel wat kleine verbeter punten zijn.

Mogelijkheden geef ik een 8, omdat je de telefoon helemaal naar je persoonlijke voorkeuren kunt instellen wat ik als zeer prettig ervaar.
Momenteel nog geen minpunten gevonden hier.

Gebruiksgemak geef ik een 8, omdat het toestel zeer fijn in de handen ligt. Net zoals zijn voorgangers. Gebruiks interface is niet heel extreem veranderd, wat wel had gemogen naar mijn mening. Maar alsnog is hij natuurlijk nog steeds heel gebruiksvriendelijk.

Vormgeving geef ik een 9, zoals net als aangegeven ligt het toestel super in je hand wat menig toestel nog niet doet.
Wel had na mijn mening en ik denk ook wel naar meer mensen hun mening de uitstraling/vormgeving veranderd mogen worden. Dit zou het toestel meer tot zijn recht doen. En ons ook natuurlijk.

Degelijkheid heb ik een 8 gegeven, omdat het toestel strak en fris uitstraalt naar mijn mening. Ondanks dat hij niet veel veranderd is.

Ik zou het toestel zeker aanraden.
In 1 zin: Met de HTC one M9 kunt u, uw persoonlijkheid mee uitstralen van muziek tot u dot view case.

John.jw 30-05-2015
  • Product maand in bezit

De geluidskwaliteit is fenomenaal. Het is genieten als je even vrienden of collega's een trailer of filmpjes op bv You Tube Laat zien of muziek laat horen. Een verbeterpunt zou optische beeldstabilisatie zijn, die ontbreekt nu. Filmen in 4k is mogelijk, maar je camera uit de losse hand stilhouden is onmogelijk. Met de software van HTC Sense in combinatie met Android zit je zoals te verwachten wel goed. Het gebruiksgemak is daarmee uitstekend. Voor wat betreft de batterijduur gaat het toestel met stevig gebruik ongeveer 1,5 dag mee. Dit kan altijd beter maar naar de huidige maatstaven is dit prima. Al met al, voor mij een prima keus.

Joan1981 28-05-2015

9,4
Ik ben nu ruim een maand een gelukkige eigenaar van de HTC One M9. Na de overstap van de HTC One M7 naar de HTC One M9 heb ik tot nu toe geen moment spijt van gehad. Het toestel is erg mooi en elegant, te mooi om een cover op te plaatsen. Het ligt fijn in me hand en vind ik ideaal dat de aan/uit knop aan de zijkant zit, wel zit hij te dicht op de volumeknoppen wat ik in het begin niet zo praktisch vond. De kwaliteit van de camera is erg mooi. Het maakt mooie heldere foto's. Vooral nadat ik de instellingen op de juiste manier heb ingesteld. De batterij gaat lang mee en de geluidskwaliteit is zeer goed. verder is het een snel en zeer stabiele toestel. wel wordt de toestel warm tijdens downloaden van grote bestanden. Uiteindelijk is er niet veel veranderingen vergeleken met mijn vorige toestel, maar juist daarom is het voor mij fijn, want het is nu mooier en geraffineerde versie.

rmw98 28-05-2015
  • Product maand in bezit

Wat is het toch een mooi toestel zeg!
Ik ben wel een beetje HTC fan, want ik heb er al een heleboel gehad. Zoals de Desire HD, Desire Z, One X, One M7. En zo zie je dat ze toch steeds weer beter worden.
Zo heb je het geluid. Dat is super. HTC BoomSound is echt wel een “killer-feature”. Als je veel muziek luistert dan is dat echt geweldig. En hoe ze dat nu voor elkaar hebben gekregen met Dolby Surround, dat het net lijkt alsof het achter je gebeurd is ook heel gaaf! Ik heb het toestel nu 2 maanden, en eerst was ik een beetje bang voor de accuduur. Want met de nieuwe CPU die wel 8 cores heeft, 4 op 1.5 GHz en 4 op 2.0 GHz, had ik toch echt wel verwacht dat het toestel met moeite de dag zou halen. Maar het gaat heel goed. Meestal heb ik meer dan een halve accu over na een dag. Wel met de WiFi aan, en de bluetooth en natuurlijk veel bellen. Dus voor de accuduur hoef je je eigelijk geen zorgen te maken. Dan de camera, ik kom zelf vanaf de M7, dus het is wel eventjes wennen. De M7 stelt wat sneller scherp. Maar als je leert omgaan met de camera van de M9, komen daar ook zeer mooie plaatjes uit. En dan nog niet te spreken over de simplistische HTC Sense. De UI spreekt voor zich en is zeer strak en simpel. Wat ik zelf wel waardeer. Ook is het niet zo zwaar als bijvoorbeeld TouchWiz UI. Je merkt eigenlijk niks van de UI qua snelheid. Het toestel word trouwens wel een beetje warm, maar eigenlijk niks om je druk over te maken.
Kortom, een zeer mooi en degelijk toestel met veel leuke extra’s!
Een echte aanrader!

charafx 28-05-2015

Met de HTC One M9 haal je een krachtige smartphone in huis. Het is de opvolger van de HTC One M8 Prime. Met de HTC M9 ben je in staat gemakkelijk op het internet te surfen, games en videos af te spelen. Natuurlijk ontbreekt de belfunctie niet en zijn er talloze multimedia toepassingen waarover de smartphone beschikt.

Vergelijk de HTC One M9 met behulp van de pricewatch. Tweakers helpt je bij de zoektocht naar de goedkoopste HTC. Vergelijk verschillende shops met elkaar en vindt de beste aanbieding van de smarthphone. Hiernaast vind je verschillende (user)reviews die je helpen bij het maken van de juiste keuze.

bon33 26-05-2015

Het is een perfect telefoon ik ontdekt elke dag nieuwe mogelijk heden die ik niet had bij mijn oudere HTC one. Geluid is heel beter, grotere scherm en camara ook. De toegang van stand-by af te halen is een stuk makkelijker geworden. Met de scherpere kanten kun je de telefoon betere goed vast houden. In een woord, ik ben helemaal blij mee.

BertCr 26-05-2015

9,4
Sinds een paar weken heb ik de M9 in gebruik.
Het eerste wat op valt wanneer je naar de HTC One M9 kijkt is het tweekleurige design. Op deze manier hoef je nooit te kiezen tussen bijvoorbeeld "goud" of "zilver" Je neemt het gewoon allebei. Het model ziet er modern uit en ligt fijn in de hand. Dit komt omdat de HTC One M9 aan de achterkant is afgebold. Daarnaast heeft de telefoon sterke randen, waardoor je een fijne grip hebt. Ook het beeldscherm is sterk. Er is bij de HTC One M9 gebruik gemaakt van Gorilla Glass 4. Dit zorgt ervoor dat het beeldscherm 80% sterker is dan traditioneel beeldscherm. Wanneer je de telefoon laat vallen, zullen er dus minder snel barsten in het scherm ontstaan. Dus langer plezier van een goed beeld.
Wanneer we naar de speakers zelf kijken, kan ik wel veel positieve punten benoemen. Te beginnen bij het HTC BoomSound met Dolby Audio, dit zorgt voor een voller en mooier geluid. Doordat er twee front speakers in zitten wordt het geluid ook beter verdeeld. Wat ik ook een plus punt vind is dat wanneer ik een game speel of een film kijk, het geluid zo goed is, dat het lijkt alsof je midden in game of film zit.
Ook het beeldkwaliteit van de HTC One M9 is top. Het beeld is helder en scherp. Ook als je in de zon zit heb je goed beeld. Dit komt omdat de telefoon automatisch aanpast aan het tegenlicht. Ook wanneer je vanuit verschillende hoeken naar het beeld kijkt, blijft het beeld scherp. Bij de HTC One M9 wordt gebruik gemaakt van een Full HD scherm in in plaats van een QuadHD scherm. Een Quad scherm zorgt voor een hogere resolutie per inch scherm. Echter is dit niet te merken in gebruik.
Ook wanneer er naar de camera wordt gekeken, zien we dat er gebruik wordt gemaakt van een een stuk sterkere camera van 20,7 megapixel. Ook zit er een duo flitser op wat zorgt voor een betere belichting. Ook wanneer het schemerig is krijg je heldere en duidelijke foto's. Naast de hoofdcamera zit er ook een voor camera op van 4 ultra pixels. Hiermee kun je gemakkelijk mooie en duidelijke selfies maken. Naast foto's kun je ook mooie opnames maken. Je kunt met de HTC One M9 filmen met 4K beeldkwaliteit. Dus super mooie filmpjes om aan vrienden of familie te laten zien.
De HTC One M9 heeft dus heel veel positieve punten. Een punt waar ik nog niet over verteld heb zijn de software mogelijkheden. Wat ik hier over kan zeggen is dat de thema's geheel aanpasbaar zijn, wallpapers zijn totaal aanpasbaar, HTC Blinkfeed zit erop, je kunt gebruik maken van smartfolders, de homeknoppen zijn geheel aanpasbaar en er zitten betere telefoonfuncties op. In eerste instantie zal u denken dat dit ook al op de oudere types kan. Echter kan ik u ervan verzekeren dat dit bij de HTC One M9 nog beter en uitgebreider is. Tot slot wil ik nog één heel groot verbeterpunt aangeven en dat is de processor waar gebruik van wordt gemaakt. In de HTC One M9 zit een Snapdragon 810 Octacore met 4x2,0 GHz en 4x 1,5 GHz met 64 bit en 3 GB ram. Dus een Telefoon met snellere verwerking en meer kracht. Ik raad u hem aan!!!
Resumé positieve punten:
Snelle processor (8 core)
- Mooi en scherp beeldscherm
- 20,7 mp back camera die mooie scherpe foto’s maakt
- Front camera maakt mooie selfies
- Telefoon is naar eigen wensen in te stellen
- Zeer goede gekluidskwaliteit
- De aan/uit knop is naar de zijkant verplaatst, wat ik heel fijn vind.
- Vormgeving is heel mooi en hij ligt lekker in de hand

Fred Broersma 26-05-2015

EEN LOGISCHE KEUZE VOOR HTC GEBRUIKERS

En een verstandige keuze voor mensen die overwegen een switch naar HTC te maken.

Het feestje begon bij het openmaken van het doosje, zo'n herkenbaar toestel en toch zoveel mooier dan de M7 die ik tot nu toe met veel plezier 1,5 jaar in gebruik heb gehad.
Ik heb gekozen voor de voor mij favoriete kleurencombinatie Zilver/Goud.
Het geheel ziet er modern strak uit. De aluminium buitenkant is aan de achterkant breder dan aan de voorkant en het hierdoor ontstane randje is erg handig voor een goede greep wanneer je zonder hoesje werkt.

Tijdens het opstarten wordt de mogelijkheid geboden om via een HTC-App de inhoud van je oude HTC telefoon over te zetten naar deze nieuwe M9. Deze functionaliteit heeft mij heel erg positief verrast. Zaken als email accounts en bestaande WIFI verbindingen hoef je niet meer op het nieuwe toestel in te stellen.

Gedurende het updaten van het toestel en van de apps die voorgeïnstalleerd zijn, merk je dat de achterkant van het toestel enigszins warm wordt. Waarschijnlijk doordat er veel processorkracht gebruikt wordt tijdens het draaien van updates.
Hierna heb ik hier tijdens updates geen last meer van gehad.

Het scherm is een beetje groter dan dat van mijn vorige toestel 4,7" naar 5". En tijdens het afspelen van Youtube clips vind ik de beeldschermkwaliteit meer dan goed. In vergelijking met het vorige toestel zijn de kleuren iets minder hard wat het natuurlijk om naar te kijken maakt. Het geluid van de HTC Boomsound speakers geven een aangenaam geluid.

Het batterijgebruik is verbeterd tov het vorige toestel en ik heb met normaal gebruik (bellen, appen en mailen gedurende een werkdag) ruime voldoende batterijcapaciteit om een hele dag te draaien zonder oplader.

Het HTC Sense werkt heel erg intuïtief en HTC heeft er mede hierdoor voor gezorgd dat ik de achteraf logische opvolger voor mijn HTC One M7 in dit toestel heb gevonden.

wmaasland 25-05-2015

Ik ben al lang fan van HTC vanwege de combinatie van een uitstekend design, een fijne interface en snelle hardware. De M9 is een opvolger die op het eerste gezicht niet afwijkt van dit concept.
Design en afwerking
De HTC One M9 is net als zijn voorgangers uit één stuk gemaakt. Er is een duidelijke naad zichtbaar omdat de behuizing aan de achterkant iets dikker is dat aan de voorkant. Hierdoor lijkt het alsof er gedeeltelijk een hoesje om de telefoon zit. Persoonlijk vind ik de rondere M8 mooier en ben niet zo gecharmeerd van de erg platte smartphones. Heb nl altijd het gevoel dat ze snel uit je hand valt. Echter een hoesje bracht hier snel een oplossing in.
• Geluid speakers (met youtube video, games, films kijken)
Net als zijn voorgangers is de M9 voorzien van twee speakers aan de voorzijde. Deze produceren een luider en voller geluid, wat mede is te danken aan Dolby-technologie waarvan HTC gebruikmaakt. Het geluid is ook met een koptelefoon niet optimaal maar wat verwacht je van een smartphone. Met een equalizer app valt er een hoop aan te passen zodat het nog enigszins redelijk klinkt.
• Beeldkwaliteit
Het scherm van de HTC One M9 meet 5 inch en heeft een resolutie van 1920 bij 1080 pixels. HTC heeft het toestel niet uitgerust met een groter scherm en een hogere schermresolutie, en dat is wat ons betreft een goede keuze. Het verschil bestaat nl alleen op papier. Echt zichtbaar is het niet.
• Camera
Net als veel anderen heeft de One M9 een groot aantal opties om de perfecte foto te schieten. Toch is de camera-app simpel in gebruik. Je kunt je beperken tot fotograferen in de automatische stand of eindeloos de zaken aanpassen. Praktisch gezien laten de camera’s nogal wat te wensen over. De camera stelt weliswaar vlot scherp, maar gemaakte foto’s ogen behoorlijk flets, donker en – vooral binnenshuis – onscherp. Filmen in 1080p en 720p gaat met respectievelijk 60 en 120 frames per seconde, waardoor je ook mooie slowmotion-video’s kunt schieten.
• Software mogelijkheden HTC Sense
De Sense interface is weinig veranderd. En dat is prettig De Newsfeeds in het beginscherm geeft je een snel en fijn overzicht van hetgeen zich afspeelt in de wereld of het land. Uiteraard is Facebook weer lekker te integreren met je contacten en heb je via de Playstore weer toegang tot alle social media en handige apps die je lief zijn. Bellen werkt verder prima en ruis op de achtergrond wordt zo goed mogelijk gefilterd.
Dit toestel is heerlijk om mee te werken. Door zijn snelle processor, fijne Android schil en voldoende intern geheugen heb ik hem tijdens de testdagen niet zien haperen. Het wisselen van apps gaat zonder haperingen, de camera start redelijk snel op en reageert, afgezien van de selfie modus, vlug. Het toestel voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand. Zijn accu is groot genoeg om hem een goede dag intensief te gebruiken, wat tegenwoordig toch wel echt de norm is. Ik ben altijd op zoek naar een Personal Digital Assistant en dit is er een.

MoNo_eGo 25-05-2015

9,6
Als sinds de eerste HTC op de Nederlandse markt kwam ben ik een fan van dit merk , bijna elk type heb ik wel gehad.
Nu is na de HTC one de HTC one m9 aan de beurt , eigenlijk kan ik niet veel meer zeggen dan dat het een geweldig mooi en.goed toestel is ! Erg mooi design super geluid en een zeer net accu verbruik .
Ik kan deze telefoon iedereen aanraden voor hen die meer willen als alleen maar bellen .

wimgeerling 25-05-2015

Ben nu al een tijdje in het bezit van de HTC One M9 en ben er tot nu toe erg tevreden over. Hiervoor had ik de M7 en het is duidelijk te merken dat de ontwikkelingen niet stil hebben gestaan.
Wat uiterlijk betreft is het absoluut de mooiste telefoon die er is, een duidelijk eigen design die goed in de hand ligt. Klein beetje groter dan de M7 en dat is precies groot genoeg. Het geborstelde aluminium geeft een chique uitstraling.
Wat ook opvalt is de 20MP camera die geweldige foto’s geeft en zeker ook in het donker, waar de M7 daar problemen mee had. Door de meegeleverde foto bewerking app veel mogelijkheden om je foto’s te pimpen. Ook start de camera snel op en als je de start knop ingedrukt houd schiet hij razendsnel heel veel foto’s zodat je de mooiste uit kan zoeken. Ook heb je de mogelijkheid om een split opname te maken, er wordt gelijktijdig een foto gemaakt van de hoofdcamera en de 2de camera en maakt er een combi foto van.
Voor de m9 is HTC een samenwerking aangegaan met Dolby wat een geweldig geluid geeft uit de 2 front speakers. Geen vervorming bij vol vermogen en met een mooi bas geluid.
Heb de beeldkwaliteit vergeleken met andere telefoons en wat opvalt is dat de HTC een warm en natuurgetrouw beeld geeft zonder dat er bepaalde kleuren overheersen. Maakt niet uit van welke hoek je naar het scherm kijkt, je hebt geen last van vervormingen. Zelfs in de volle zon is het beeld nog prima.
Htc heeft zijn eigen schil, de HTC sense en dit maakt dat de telefoon een mooi startscherm geeft waar je zelf kan instellen waar je updates van wilt zien, zoals Facebook, nieuws, Twitter enzovoort.
Kortom, wederom een TOP toestel van HTC
Wim Geerling