Samsung Galaxy Young 2 SM-G130 wit - Reviews

Os
Android OS
Max. uitbreidbaar
32 GB

Beoordeling op basis van 1 review

Dinkys 07-01-2015 Product paar weken in bezit

Zakelijk gebruikte ik een Samsung E1200. Het grote voordeel van de E1200 is de accuduur van 25 dagen en laadtijd à 1,5 uur. Mail checken, navigeren, muziek luisteren en foto’s maken kan niet met de E1200. Daarom ging ik opzoek naar een goedkope smartphone.

Kijkshop had in de folder een Samsung Galaxy Young 2 staan van Hi prepaid voor €59 (excl. thuiskopieheffing). Volgens verkopers en diverse fora kan een KPN prepaid simkaart in een Hi prepaid toestel. Dit bleek gelukkig te kloppen. Maandag besteld en dinsdag al in huis.

Het toestel
De bouwkwaliteit is prima. Het toestel oogt zakelijk en strak. Het display is helder en duidelijk.
De pixels zijn wel zichtbaar. Sinds Android 4.4 zit links onder niet meer de touchbutton voor opties, maar een touchbutton voor taakbeheer.

De geluidskwaliteit is goed. De meeste radiozenders zijn helder (afhankelijk van de locatie).
Een mp3 speler app mis ik. Google Music vind ik niet zo denderend.

De accu verbruikt standby ongeveer 10% per dag (enkel standby). Met af en toe internet houdt de Young 2 het ongeveer 5 dagen uit.

Conclusie: Voor de veel eisende gebruiker zou ik het toestel niet aanraden. Voor af en toe internetten, navigeren etc een prima keus met een goede prijs/kwaliteit verhouding (€40). Voor enkel bellen en bereikbaar zijn is bijvoorbeeld de Samsung E1200 een betere keuze.

Voor zakelijk heb ik weer een Samsung E1200 aangeschaft bij Kijkshop. De Young 2 gebruik ik ernaast voor mail, internet en navigatie.