Samsung Galaxy S III Neo 16 GB / blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S III Neo 16 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Jacco 02-06-2016

Prijs/kwaliteit

Ik heb deze telefoon nu een paar jaar en bevalt redelijk. Er zijn vast telefoons met meer mogelijkheden en opties, maar daar is de prijs dan ook naar. De behuizing sluit snel en de usb is zeer kwetsbaar. Voorzichtig dus en liever niet je telefoon gebruiken als hij in de oplader zit.
Kijkend naar prijs/kwaliteit van de telefoon, doet ie wat ie moet doen en is het een prima apparaat.

USSNHIllbil 01-05-2016

Prima en gebruiksvriendelijke telefoon

De galaxy 3 neo is een makkelijke en veelzijdige telefoon maar bij intensief gebruik (lees veel verschillende appjes) raakt het geheugen snel vol. Groot nadeel is de kwetsbaarheid van deze telefoon, 1x laten vallen en het scherm is gegarandeerd stuk. Dus bescherm hem met een schermcover en een hoesje. Ook de USB (oplader) aansluiting slijt makkelijk bij onvoorzichtig gebruik. Verder een prima telefoon.

BartDoets 18-11-2015

Na een LG en een Acer is dit toestel een verademing; snel, logische besturing... de vorm is niet zo strak, maar dat draagt er wel aan bij dat-ie in mijn broekzak niet in de weg zit terwijl hij toch iets groter is dan een eerdere telefoon. Batterij haalt bij mij met gemak 24 uur. Voorlopig heel happy.

Johnny7 06-05-2015

In 2014 in maart heb ik de S3 gekocht. In eerste instantie zeer tevreden! Na verloop van tijd ontdekte ik haarscheurtjes in de behuizing van het toestel. Eind maart het toestel via de Phonehouse opgestuurd naar Samsung. Toen begon het getouwtrek. Complimenten aan de Phonehouse voor hun inzet! Samsung maakt zich er vanaf, door op een slappe manier zich te proberen van de garantie af te maken. In eerste instantie wordt het onder gebruikers schade geschaald, echter het toestel is kras / buts vrij en zgan. Komt bij dat ik vorig jaar in augustus voor mijn vrouw eenzelfde toestel heb gekocht en deze vertoont hetzelfde euvel. Nu 4-weken later kan ik het toestel weer ophalen...... Mijn volgende toestel wordt, zo zullen jullie begrijpen, geen Samsung weer!

fritsflow 15-04-2015

Terug in de tijd. Zo voelt het als je van een iPhone op deze telefoon terecht komt omdat je 'm van je werkgever krijgt. Een telefoon die weer eerst allerlei updates moet installeren als je 'm aan zet. Dan blijkt ook je toegangscode niet meer te kloppen. Er gebeuren allerlei dingen die niet te volgens zijn. Scherm reageert slecht en er staat een hele massa troep-apps op af fabriek. Het lijkt wel een Windows pc.

martijn75 11-02-2015

Zeer tevreden over de S3 Neo 9301. In tegenstelling tot wat er in de beschrijving staat is dit 9301 toestel voorzien van een goede Snapdragon 400 quad core processor van Qualcomm welke is geklokt op 1.4 GHz. Dit gecombineerd met 1,5 Gb ram geheugen en Android 4.4.2 zorgt ervoor dat dit toestel (ondanks de vertragvertragende schil van Samsung) soepel en vlot draait. Er is overigens de verwachting dat ook dit toestel wordt voorzien van Android 5.0.2 Lollipop.

Camera is prima en maakt leuke fotofoto's en video's. Het 720p 4,8 inch scherm is een amoled scherm met een prachtige weergave. De 2100 mAh had wat groter gemogen, maar kan het prima een dag volhouden bij gemiddeld gebruik. Scherm wel op auto zetten en alle zaken die je niet nodig hebt even uitzetten om stroom te besparen. Denk aan locatie, Bluetooth, NFC, Synchroniseren. Scheelt enorm om de instellingen even bij langs te lopen.
En oh ja, er zit nog een dual band Wi-Fi ontvanger in ook! Heb dus gewoon supersnelle AC verbinding op 5 GHz. Ik kan je het toestel dan ook van harte aanbevelen!

Enige alternatief onder de 200 euro zou een Moto G 2014 kunnen zijn. Ook een super goed toestel welke reeds is voorzien van Android 5.0 Lollipop (kun je al installeren). Daar naast is dat een duo sim toestel welke ook nog eens tegen vocht kan.