Samsung Galaxy S5 wit

Samsung Galaxy S7 goud / 32 GB

Samsung Galaxy S7 goud / 32 GB Best Reviewed sep 2016

8,9

jubke1952 11-10-2015 Product maand in bezit

De Galaxy S5 Plus is een aangepaste versie van de reguliere Galaxy S5 met ondersteuning voor 4G+ en een krachtigere Snapdragon 805-chip met een 2,5GHz-quadcore-processor en Adreno 420-gpu.

De normale S5 is voorzien van een Snapdragon 801-chip met een 2,5GHz-quadcore-processor en Adreno 330-gpu. Dit model staat helaas niet op Kieskeurig vermeld, vandaar dat ik mijn review hier bij de gewone S5 plaats.

Voor 440 euro heb ik met de S5 Plus een supersnelle smartphone gekocht (AnTuTu 52000) met toch wel een aantal voordelen t.o.v. de S6. Voor het stukje design van de S6 moeten wel offers gemaakt worden. Neemt niet weg dat ik de S6 Edge nog steeds een beauty vind om te zien, maar rationeel gezien is de S5 Plus voor mij gewoon de betere koop.

De Galaxy S5 plus is razendsnel en is voorzien van vele mogelijkheden. Daar zal ik je allemaal niet mee belasten. Ik heb hem overigens nog wel wat sneller gekregen door onderstaande tips op te volgen, hij vliegt nu helemaal! De tips gelden ook voor veel andere modellen en zijn de moeite waard even te bekijken. Als je de link niet kunt openen, zoek dan gewoon op Youtube even op "Galaxy S5: 7 Steps to SPEED UP". Maakt een wereld van verschil!

[url]https://www.youtube.com/watch?v=xKripq5B7_s[/url]

De camera maakt uitstekende foto's en full HD video's, ook bij weinig licht. De accu houdt het met gemak een lange dag vol, zeker wanneer je de meest energie slurpende zaken even uitzet wanneer je ze niet gebruikt op dat moment. Denk aan Locatie (gps), Bluetooth, synchronisatie even handig instellen etc.

Al met al kan ik je dit toestel van harte aanbevelen. Een beest van een smartphone voor een vriendelijk prijsje!

Vanes79sa 22-08-2015 Product kwartaal in bezit

7,6
Ik vind het toestel vrij traag als je bijvoorbeeld switcht van het instellingenmenu naar internet en hij loopt soms vast. De camerakwaliteit is slechter dan die van mijn oude HTC1, hij kan moeilijk scherp stellen en het duurt allemaal lang. Ik vind het wel fijn dat het geheugen kan worden uitgebreid in tegenstelling tot mijn oude HTC1. Ik had liever de nieuwste HTC1 aangeschaft omdat HTC veel sneller reageert als je schakelt tussen functies en ook de camera focust beter.

FvD198406 11-08-2015 Product paar dagen in bezit

4,8
Leuk toestel je wordt alleen helemaal gek ven de melding om je batterij klepje te controleren!! Soms niet eens meer werkbaar!

Iedere keer dat die melding in je display komt verdwijnt je toetsenbord. Dit komt regelmatig voorbij, soms wel tien keer achter elkaar.

Samsung voor een oplossing gevraagd voor dit probleem maar geven helaas niet thuis.

Ik vroeg aan hun of dit een bekend probleem is want 2 van mijn collega's en me vrouw hebben het zelfde probleem. Hun gaven aan dat dit niet bekend is bij hun. Ze gaven mij het advies terug te gaan naar de winkel voor een oplossing. Oplossing van de winkel is een andere telefoon te kopen want ze kunnen er niks aan veranderen en probleem is bij hun wel bekend.

Het internet staat al vol van deze topic en zogenaamde oplossingen maar helaas ze werken allemaal niet en de melding is niet uit te schakelen. In mijn ogen puur door de zeer storende meldingen echt een K*t telefoon. Mijn mening NIET KOPEN!

martijn75 13-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik overwoog een Galaxy S6 te gaan kopen, met name de Edge is natuurlijk ongekend fraai om te zien. Een iphone lijkt er een goedkoop Chinees toestelletje bij ;-) Vond 700 euro alleen veel geld en 850 euro voor de Edge natuurlijk helemaal. Duur abonnement heb ik geen zin in, wil een toestel los kopen met een sim-only erbij.

Los van de prijs van de Galaxy S6 vond ik het ook jammer dat deze geen verwisselbare accu meer heeft, ook geen microSD mogelijkheid en niet meer waterdicht is. Sowieso is de accu in de S5 groter (2800 mAh) dan in de nieuwe S6. Bovendien zal het FullHD scherm in de S5 de accu minder snel leegtrekken dan het 4K-scherm in de S6. Daarom ging mijn gedachte uit naar een Galaxy S5.

Maar wacht even, zie ik daar een S5 Plus te koop staan voor slechts 20 euro meer dan een reguliere S5? Interessant!

[url]https://www.youtube.com/watch?v=xKripq5B7_s[/url]

LCS 02-03-2015 Product maand in bezit

Mijn S5 is naar de reparateur geweest en was na 5 dagen al weer retour. Er zou een onderdeel zijn vervangen. De foto's zijn iets beter, maar de kans op onscherpe foto's is nog steeds aanwezig.
Er ontbreekt op de camera een fotostabilisatie. Op eerdere modellen van de S5 zat deze wel, op de laatste modellen niet meer. Ook uit reviews blijkt dat het scherpstellen van deze Smartphone de zwakke schakel is. Hecht je waarde aan een goede en snelle smartphone met uitstekende batterij en mooi scherm, dan is deze S5 een aanrader. Hecht je daarbij ook veel waarde aan een goede foto, dan zou ik voor een ander merk gaan.

LCS 15-02-2015 Product maand in bezit

Ik heb lang zitten dubben... Mijn ervaringen met Samsung producten zijn niet erg positief. Een eerdere Samsung tablet moest in de garantieperiode al naar de reparateur.
De vorige smartphone Galaxy S3 was in het begin een ramp! Vastlopen, batterij plotseling leeg, enz. Na de laatste software update ging het beter.
Foto's met de S3 waren echter goed. Ik wilde nu een toestel met goede foto eigenschappen. De S5 had goede reviews dus ik gaf Samsung weer een kans en bestelde de S5. Geluid is prima, internetverbinding rap, dus daarover (nog) niets te klagen. Maar helaas, het volgende probleem dient zich aan: foto's zijn redelijk, zolang er niet wordt ingezoomd. Dan is de S5 niet meer in staat om scherp te stellen. Alles geprobeerd (ja, het beschermplastic op de lens was echt verwijderd, resetten, updates, enz. Helaas pindakaas. Dus ook deze Samsung mag na precies 1 maand al weer naar de reparateur. Wordt vervolgd.

Hendrik van Ven 28-12-2014 Product paar dagen in bezit

Een zeer goede allrounder. Doet het op alle fronten goed, al zullen er concurrenten zijn die hem op bepaalde onderdelen verslaan. Nadeel blijft de hoeveelheid vooraf geïnstalleerde bloatware, al is het minder geworden ten opzichte van vroeger en is een zeer groot deel ervan te verwijderen.

Gekocht bij Bol.com (http://bit.do/bolgalaxy) was een paar tientjes goedkoper.

WimLB 25-12-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Aangezien de opvolger binnenkort al geleverd wordt, is, en de S5 dus hier en daar goedkoper aangeboden wordt, heb ik besloten om deze S5 aan te schaffen. Lang getwijfeld of ik de Nexus 6 of deze zou kopen, maar gezien de belachelijk hoge prijs van de nieuwe Nexus 6 is het de dus de S5 geworden.
Installatie was een fluitje van een cent, en alles werkt perfect. Helaas was ik als fervente Nexus gebruiker erg geïrriteerd over de Samsung rommel die weer over de kale Android software is gelegd.
Niemand zit te wachten op 'My Magazine', 'Samsung Go' of de Galaxy app store.
Verder is het klepje en de micro USB aansluiting zeer slecht, nog maar te zwijgen over de melding dat je dit irritante klepje na gebruik ook weer moet sluiten.
De S5 voelt toch iets goedkoop aan, maar bij gebruik wordt toch duidelijk dat dit een toestel is, waar men langdurig veel plezier van kan hebben. zeker met de vele toeters en bellen die op het toestel zitten. Wel is het verstandig om gelijk een beschermhoes erbij te kopen, want het toestel glijdt snel uit je handen.
Nu nog wachten op een OTA update naar android Lolliop 5.0 en de S5 kan softwarematig gezien voorlopig weer mee met andere top-end toestellen.

Chrissy2 11-11-2014 Product maand in bezit

Eerst getwijfeld of ik een G3 zou kopen of iets anders, maar toch voor deze gekozen. Geen minuut spijt gehad. De eerste telefoon waarbij vanaf het begin direct alles goed ging. Geen haperingen e.d. Meteen snel en heel veel mogelijkheden. Verder heeft de telefoon een heel mooi scherm, is hij waanzinnig snel en is er heel veel mogelijk. Je kan zelfs met een stylus schrijven zoals op een Note. Dat bij sommige hij iets wat haperingen geeft, komt door de vele applicaties van Samsung (hoop dat ze dat gaan verbeteren). Maar je kan tegenwoordig heel veel uitschakelen en bovendien kan je bij de ontwikkelaars-opties ook verbeteringen aanbrengen door bijv. scaling uit te schakelen. Ik had het niet nodig, want bij mij loopt het als een trein.
En dan dat gezeik over het uiterlijk. Andere merken, en Apple in het bijzonder!, mochten willen dat ze zo'n uitgebreide, sterke en vooral waterdichte telefoon hadden! Ik heb er een sciliconenhoes omheen gedaan en hij is al een paar maal gevallen vanaf 1.50 meter. Niets aan de hand. Kortom, een absolute aanrader deze telefoon!

B.J.G. 31-10-2014 Product maand in bezit

Een van de beste telefoons van dit moment. Had hiervoor een Galaxy S3.
Enkele verbeteringen t.o.v. de S3 is de langere accuduur, vooral de extra
bespaarstand is ideaal om langer met de accu te doen. De foto en video
camera is weer verbeterd. De foto's en video's zijn scherper geworden.
Alleen bij mindere lichtomstandigheden gaat de kwaliteit achteruit, zoals
bij alle telefoons. De bediening en snelheid van de S5 zijn naar een hoger
niveau opgetrokken. alles gaat als een speer, ook de 4G internetverbinding
is een stuk sneller dan 3G. Het beeldscherm is ook verbeterd. Bij de S3
was dit al heel goed. De S5 doet er een schepje bovenop. Zeer scherp en
gedetailleerd beeld in Full-HD. Ook is dit toestel spatwaterdicht geworden
t.o.v. de S3. De minpuntjes van dit toestel is het zachte geluidsvolume
en iets kwetsbaarder dan de S3, zoals het afsluitklepje onderaan.
Ook ontbreekt de radio, maar voor de meeste gebruikers geen gemis.
De Videospeler heeft verder geen geluidsinstellingen. Dit is te verhelpen door een
andere speler via googleplay te downloaden. De S5 is een zeer goede keuze en biedt weer wat meer t.o.v de S3. Ook is er een hartslagmeter en vingerafdrukscanner toegevoegd,
wat de S5 tot een zeer compleet toestel maakt. Ondanks een stevig prijskaartje een geweldige aankoop met tijdelijk een gratis Samsung Galaxy Tab Lite cadeau via een promotie.

Bittertje73 05-10-2014 Product kwartaal in bezit

Oplaadklepje is nu al stuk, heeft gewoon losgelaten. Dus nu is het toestel al niet meer waterproof. Erg teleurstellend dat dat zo snel kan gebeuren.

hwnmuijs 19-09-2014 Product paar dagen in bezit

Deze fantastische telefoon kunnen kopen voor een redelijke prijs bij Topprice24. Volgens de op de website van Topprice24 vermeldde EAN-code kom je ook nog in aanmerking voor de gratis Tablet-actie van SAMSUNG. Geweldig toch? NIET DUS! Topprice24 leverde een telefoon waarvan de laatste 3 cijfertjes anders waren dan op hun website staat vermeld, dus helaas geen gratis tablet. Topprice24 verdedigt zich met de mededeling dat ze bij diverse Europese leveranciers inkopen (is hun goed recht), maar vermelden dan niet de juiste EAN-code, waardoor ik mij misleid voel. SAMSUNG is helaas niet tot enige coulance bereid. De S5 zelf is verder fantastisch. Vooral het beeld is prachtig. Heldere kleuren en scherp beeld. Jammer alleen dat de ervaringen met Topprice24 en Samsung een domper zijn.

seanfun43 05-09-2014 Product kwartaal in bezit

Ik heb een blauwe Galaxy s5 16 GB via internet gekocht . dit toestel voldoet al mijn verwachtingen dan de andere toestellen zoals HTC , sony of iphone tegenwoordig. Hiervoor had ik , Nokia ,HTC desire hd , galaxy Note 3 , maar de galaxy s5 is super goed en een prachtig toestel met name de 16 megapxel Ultra hd van achter camera en 2 megapixels full hd voor camera. Ik heb heel veel video,s 1920 x 1080 full hd hiermee gemaakt kan ik gewoon met chromecast hdmi dongel mijn opgenomen film op tv laten afspelen en met prachtige beeld en full hd beeld, het is echt genieten. De batterij gaat zeker voor paar dagen mee als je niet intensief gebruikt van internet maakt en zit er ook een spaarstand in om te voorkomen dat de batterij in nood niet te snel leeg wordt. dus de samsung galaxy s5 is de top van alle smartphones van de markt.

Anoniem 17-08-2014 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijk toestel.
Niet normaal wat dit toestel allemaal kan.
Werkt fijn samen met mijn Galaxy Tab S .
Wil niks anders meer dan Samsung

Irisirisiris 05-08-2014 Product paar dagen in bezit

Een erg mooie telefoon! De kleur was even afwachten omdat ik hem nog niet in het echt had gezien, maar de goude kleur is mooi en stijlvol. Het scherm is wel erg groot wanneer je van een s2 naar de s5 gaat. Maakt ook prachtige foto's!

Maurits222 31-07-2014 Product half jaar in bezit

De smartcover die samsung gratis op heeft gestuurd heeft een probleem: Hij maakt af en toe foto's met de front camera zonder dat ik dat wil. Als de cover open is en achter de telefoon is denkt de telefoon af en toe dat hij dicht zit, waardoor hij de display toont bij een dichte smartcover.

Ook is de front camera verschoven waardoor 50% van de foto zwart is.

Bull61 30-07-2014 Product kwartaal in bezit

6,8
Na enkele maanden te hebben gebruikt komen de min puntjes naar voren.
1)accu is binnen 1 dag leeg.
2)Geluid bij muziek afspelen is heel zacht.Moet steeds met oordopjes doen.
3)Bij gesprek veel geluids vervorming.
Bij de winkel zeggen ze dat dit normaal is.Had ik anders verwacht.
4)mijn hoesje pas na 4mnd ontvangen .slechte promotie Samsung.
Verder is het een mooi toestel en vele mogelijkheden,maar dat hebben alle nieuwe smart phones nu ook.
Mijn volgende toestel is echt geen Samsung meer..

Clarinus 23-06-2014 Product kwartaal in bezit

Heerlijk toestel!
- Mooi haarscherp scherm. Goed leesbaar ook buiten.
- Vooral de koppeling met de Gear Fit is fantastisch. Niet meer voor elk wissewasje de telefoon te voorschijn halen.
- Het geluid is prima, maar zou harder kunnen.
- Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden uit kunnen proberen. Wat kun je er veel mee !
- Heerlijk dat 'ie (spat)waterdicht is. Daarom heb ik 'm wel aangepast dat je draadloos kunt opladen, want dan hoef je het klepje waar de USB achter zit niet steeds te openen. Nu legt ik 'm gewoon op de oplaadplaat en hij wordt opgeladen.
- De batterij gaat lekker lang mee en als 'ie toch eens bijna leeg is, dan zet je 'm op de superspaarstand en dan kan 'ie nog tijden mee.
- De telefoon valt niet op als supermooi, maar ik vind dat veel minder belangrijk dan de functionaliteit en die is top!
- De degelijkheid lijkt me prima, maar ik neem wat dat betreft geen risico's. Altijd in een houder en met een screenprotector.
- De snelheid is gewoon goed zoals je van een toptoestel mag verwachten en de opslagcapaciteit tot nu toe ruim voldoende.
- In eerste instantie de vingerafdrukscanner gebruikt om te ontgrendelen. Dat werkte goed. Nu ontgrendelt 'ie automatisch als de Gear Fit in de buurt is. Nog handiger.
- Het lezen en schrijven van NFC-tags ben ik nu aan het testen en bied allerlei leuke mogelijkheden. O.a. contactloos betalen.
Al met al een echte aanrader vooral in combinatie met de Gear Fit.

Olorin76 06-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik had hiervoor de S3 en was een beetje sceptisch over de S5: kan die nou echt zoveel meer dan de S3? Het antwoord daarop is toch nee, qua functionaliteit is er niet heel veel verschil. De fingerprint scanner is een leuke gimmick en zo zijn er nog wel meer vernuftige nieuwtjes, maar niks écht baanbrekends. Maar de S5 is wel stukken sneller! Tel daarbij op de 16 megapixel camera, die in 0,3 seconden scherpstelt en haarscherpe foto's maakt, het gebruiksgemak, de degelijkheid (waterdicht tot 1 meter diepte voor 30 minuten, dus onderwater opnames maken is mogelijk!), het design, full HD scherm en dan is dit toch zeker wel een toppertje! Ik ben in ieder geval heel tevreden over mijn aankoop en kan iedereen die voor high-end smartphones gaat, de S5 van harte aanraden.

Via het werk heb ik een iPhone 4S en het mooie van Samsung (of eigenlijk alle Android toestellen) vind ik toch wel het gemak waarmee je je hele toestel kan personaliseren. Daar kan Apple nog wat van leren!

nadorri 21-05-2014 Product maand in bezit

Mooie telefoon die lekker licht is en veel voordelen heeft. De camera, het scherm, snelheid, voelt licht aan in de hand ondanks dat die een goede grote scherm heeft. Je kan er heerlijk filmpjes op kijken zoals via bijv. Netflix. Ik ben een Iphone gewend omdat ik altijd dacht dat het stevige telefoons zijn, maar dat viel tegen want die barsten snel en zijn zwaarder maar ook het scherm is net niet groot genoeg. Deze samsung s5 is lekker flexibel en ondanks een paar keer van de tafel gevallen te zijn is hij nog helemaal heel en bij mijn oude iphone was het scherm al gebroken! Ik ben tevreden en voortaan een samsung voor mij!