HTC One mini 16 GB / zilver

• Test panel 8,2 okt 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC One mini 16 GB / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

SnieSna 30-01-2016
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Ik ben erg teleurgesteld over dit toestel. Ik had goede ervaringen met HTC, maar dit toestel reageert super traag.
En daarnaast het grootste minpunt, hij is ongeschikt om mee te bellen. In een stad van 6 miljoen mensen presteert deze telefoon het om geen bereik te hebben. En ook in Nederland ben ik vaak niet bereikbaar of vallen gesprekken weg (midden in een dorp).

Jannie79 26-07-2015
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Supertraag en onhandig toestel. Ik had hiervoor altijd Samsung en dit is echt niet te vergelijken met die kwaliteit. Heel jammer.. De batterij gaat wel langer mee.

Jiraiya38 03-02-2015
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

De Htc one mini is een van de beste in zijn klasse. Met zijn premium design en het beste van zijn grotere broer (HTC ONE M7) is deze telefoon een ideale compacte telefoon.
Het toestel is gemaakt van aluminium en ligt prettig in de hand.
Geluidkwaliteit is dankzij de dubbele naar voren gerichte speakers geweldig! Camera maakt goede foto's, vooral in het donker veel beter dan een gemiddelde cameratelefoon.

Deze telefoon raad ik zeker aan!

rolfo013 01-02-2015
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

De telefoon voelt erg prettig aan en ligt makkelijk in de hand.
Het geluid is erg goed door de Beats ondersteuning, vind ik zelf erg prettig.
erg mooi, stevig en degelijke aluminium behuizig waardoor je ook echt het gevoel hebt dat je een kwaliteits toestel vast hebt.
De batterij gaat meer dan een dag mee, ook erg fijn want dat is toch vaak nog een issue van smartphones!
De camera is ook helemaal niets mis mee, in zowel hele lichte als donkere omstandigheden maakt hij erg goede foto's.
Ik raad deze telefoon zeker aan, het omschreven 'mini' is eigenlijk niet echt mini. Een prima telefoon voor zijn geld!

dolfvanonna 02-10-2014
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zwart

Mooie en stevige telefoon. Snel en gebruiksvriendelijk. Ook een prima formaat, niet zo een achterlijk groot ding (lees halve tablet), nee gewoon traditioneel kwa grote en lekker dun.
Foto's zijn van goede kwaliteit, ook als je de selfie camera gebruikt.
Geluid is mooi maar bij het navigeren niet luid genoeg, je moet de radio heel zachtjes zetten wil je de aanwijzingen horen. Verder nog geen problemen mee gehad, nog nooit vastgelopen.

Pavlos 21-01-2014
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zwart

Na mijn HTC Desire S die overigens heerlijk werkte, overgestapt op dit prachtige toestel. Het toestel is uiteraard lekker snel en en ligt echt goed in de hand. Je hebt veel mogelijkheden om je scherm in te delen. Het geluid is echt subliem. Een klein minnetje. Met de onlangs geleverde update door HTC is wel de T9 functie verdwenen. Dat mis ik dan wel. Zeker als je dat al 10 jaar op diverse andere toestellen hebt gebruikt. Verder een goed degelijk toestel. De fotofunctie is ruim voldoende.

EllyVB 17-01-2014
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Wat een verademing na de LG P970 (wat een butfoon was dat)! Deze doet alles goed, loopt niet vast, klinkt goed, werkt snel, ligt lekker in de hand, ziet er mooi uit, ik heb nog niets negatiefs ontdekt. Waar ik wel aan moet wennen is de nieuwe autocorrect en de manier van typen (nu krijg ik niet automatisch een spatie als ik een woord kies). Ook heb ik nog geen passend hoesje gevonden. Die voor IPhone 5 past net niet. Pas 2 dagen in mijn bezit, maar wil niet meer anders!

EllyVB 30-10-2014

Ik heb de telefoon nu 10 maanden. In de plastic rand zitten allemaal kleine haarscheurtjes. Dit probleem komt vaker voor, als ik google mag geloven. Fijne telefoon, maar dat is erg jammer! Morgen kijken of het nog onder de garantie valt.

mariusjr 14-10-2013
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Ik heb de HTC one X mini mogen testen voor Kieskeurig als lid van het testpaneel.

Bij het eerste gebruik schrok ik even. Ik zag alleen de taal Engels staan. Wat? geen Nederlands? Maar dan komt er een menu waaruit je uit vele talen kan kiezen, dus ook Nederlands.
1e indruk: Wat een duidelijk display! Rotsvast! Dit doet me denken aan een e-reader, maar dan in kleur!
Installatie gaat heel erg gebruiksvriendelijk. Je krijgt een internetlink waar je heen kan surfen, en in die link kan je bijna alle instellingen opgeven voor de installatie van de telefoon. Je kan zelfs gelijk opgeven welke programma's meteen gedownload moeten worden.
Het scherm is geweldig groot, ook word hierdoor het toetsenbord groot wat het typen makkelijk maakt. Het toestel is erg dun, en is mooi afgewerkt met ronde hoeken.
Iets minder gebruiksvriendelijk is de manier hoe je de microsim moet verwijderen, namelijk met het bijgeleverde tool die je makkelijk kwijt kan raken.

Erg handig is de Medialink die erbij geleverd word. Kwestie van op de TV aansluiten, aansluiten op een voeding, en het apparaat zoekt meteen draadloos contact op met je telefoon. Handig als je bijvoorbeeld Youtube filmpjes wil afspelen op een groot scherm! Of als je een spelletje wilt spelen en het gezin wilt meekijken.

De GPS werkt goed, hij vond me zelfs midden in mijn huis. Batterijduur is altijd te kort met een intensief gebruikte smartphone, maar hij hield het langer uit dan welke smartphone ook die ik gehad heb, met gemak van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Waar ik me wel aan stoorde was de Ledje in de bovenste speakrtje wat knipperde als er een melding was. Dit is irritant.

Gebruiksvriendelijk vind ik erg goed, hoewel ik nog niet alles perfect heb kunnen instellen. Zo vind ik de meldingsgeluid voor SMS en berichten veel te luid in de avond, en krijg ik nog steeds de melding dat ik moet selecteren welke nieuwsbronnen ik wil ontvangen.

Martijn 1977 13-10-2013
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zwart

Wat een heerlijk toestel.

Ik beschouw mezelf als een kritische consument die wat verwacht van zijn toestel, ook al is het maar voor gemiddeld gebruik. Van te voren heb ik daarom goed de reviews doorgelezen en in dit segment heb je eigenlijk alleen de Samsung S4 Mini als concurrent. Met HTC heb ik goeie ervaringen (Desire Z) en vanwege de goede kritieken mbt beeld en geluid voor deze gekozen. Net een maatje kleiner dan de HTC One en dus precies wat ik zocht.

Wat een prachtig scherm heeft dit toestel. De Beats audio is een hele mooie toevoeging. Zelfs een simpel geluidje als een beltoon komt goed en hoorbaar uit de boxen. BlinkFeed is handig om snel de laatste nieuwtjes (ANP, Facebook, etc) te lezen. Voor de rest is het vooral een snel toestel dat makkelijk te bedienen is.

Een aanrader dus!

worrywot 28-12-2014

Welke HTC heeft U?
Gr
Amanda

mats6 27-09-2013
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Op uitnodiging van het kieskeurig.nl testpanel heb ik deze HTC One mini mogen testen, ik heb zelf een HTC One.

Het eerste wat mij opviel was dat de telefoon er net zo mooi als zijn grote broer uitzag. Mooi vormgegeven, prachtig aluminium en dezelfde camera aan de achterkant en 'boomsound' speakers aan de achterkant. Ook de mini ligt lekker in de hand en het formaat van het scherm is niet heel veel kleiner dan de HTC One.

Het formaat van de mini is prima! Dat de telefoon mini heet betekend zeker niet dat hij ook meteen klein is. Ook ingeschakeld ziet het scherm er super uit! Goede resolutie en mooi contrast. De telefoon is erg goed afgewerkt en ligt goed in de hand.

De software van de HTC mini (HTC Sense 5) vind ik, in combinatie met android, veel fijner dan iOS van Apple of TouchWizz van Samsung. Alles ziet er mooi en strak uit en voelt erg intuïtief aan. De toegevoegde BlinkFeed (combinatie van nieuws en sociale netwerken) is een leuke toevoeging, maar heb ik niet heel veel gebruikt.

De camera van de mini maakt super snel foto's, die meestal scherp en prima belicht zijn door de 'UltraPixel' sensor. Helaas zorgt deze sensor er ook voor dat de foto's een lage pixeldichtheid hebben, wat betekend dat er niet ver ingezoomd kan worden. Jammer genoeg ontbreekt de IR-blaster bij de mini, waardoor je de tv niet kan besturen met je telefoon. Wel zijn de 'boomsound' speakers aanwezig die, in combinatie met BeatsAudio, prachtig stereo geluid laten horen!

Al met al vind ik de HTC One mini een geweldige telefoon, van hoogwaardige kwaliteit! De prijs is dan ook aan de hoge kant, maar deze is zeker in verhouding met de kwaliteit!

xRozJx 27-09-2013
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Ik heb dit product getest voor het Kieskeurig Testpanel.

Het eerste wat mij opviel was dat de telefoon erg groot was voor een mini formaat. Hij is eigenlijk net zo groot (en iet wat langer) dan mijn Samsung Galaxy S.

De telefoon heeft een fijn, helder beeldscherm. Het geluid van de telefoon is ook erg goed, vanwege de twee boxjes die een surround sound effect creëren. Als de telefoon op het hardst staat, storen de boxjes niet.
Telefoon kan worden aangesloten op de televisie met een HDMI kabel waardoor het makkelijk is om filmpjes en fotos te laten zien.
Uitstekende camera. De telefoon heeft 2 camera's; voor en achter. HTC Zoe geeft foto's maken een nieuwe beleving en foto's zijn nu nog makkelijker te bewerken. Soms merkte ik wel dat de foto's gezichten en andere dingen niet herkende, waardoor deze niet met Zoe konden worden bewerkt. Ook kan de flits niet worden aangezet, dus in donkere omstandigheden kan Zoe niet worden gebruikt.
Batterij gaat lang mee.

Dingen waar ik wat minder blij mee was, was dat er geen SD kaart kan worden ingevoerd. Zo heeft u dus minder opslag mogelijkheden en moet u de telefoon aansluiten wilt u dingen van uw computer overzetten.
De achterkant kan niet los, waardoor je niet zelfstandig de batterij kan vervangen, mocht het nodig zijn.
Geen gebruiksaanwijzing aanwezig, wat vervelend is als het je eerste HTC en/of smartphone is. Hierdoor heeft het voor mij 4 dagen geduurd voordat ik erachter kwam dat er een taakbeheer functie was en hoe ik die kon vinden.
Iets om rekening mee te houden is dat er een mini sim kaart in de telefoon moet, dus als u een normale simkaart hebt, deze moet worden geknipt om in de telefoon te passen.

Ik ben over het algemeen erg tevreden over de telefoon en zou hem zeker aanraden.

cmdr 13-10-2013

Om welke telefoon gaat het hier? Je hebt het nl. in je review over HTC Zoe. Is dit het besturingssysteem van HTC of een andere smartphone?

Anoniem 24-09-2013
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

Op uitnodiging van het Kieskeurig testpanel heb ik deze telefoon mogen testen. Zelf heb ik een HTC One (niet de mini dus), waardoor ik erg benieuwd was naar de mini variant. Het toestel zelf doet er niet veel voor onder, maar dat is ook in prijs terug te zien (het scheelt namelijk niet enorm veel).

Wat me positief opvalt is dat ook hier de BoomSound speakers erg goed klinken. Slechts een tikkeltje minder dan de grote broer, maar alsnog verreweg het beste op de markt. Of je nou een Samsung Galaxy S4, iPhone 5 of welk toestel dan ook hebt, het komt bij lange na niet in de buurt bij deze HTC. Ben je dus een muziek/video-on-the-go liefhebber en haat je oordopjes? Dan is dit het toestel voor jou.

De mogelijkheden vallen me wat tegen, want het toestel mist NFC en heeft een slechte camera. Het is enerzijds fijn dat ze een 4 MP camera gebruiken (net als in de HTC One), want dat houdt je bestanden lekker klein (in MB's), maar helaas is de camerasensor niet goed te noemen. Dan toch liever de 8 MP van een iPhone 5. Ook de grote broer HTC One vind ik op dit punt erg tegenvallen. Daarnaast heeft de HTC One mini buiten de speakers eigenlijk niks bijzonders in zich qua hardware. Dat valt tegen, maar is niet heel slecht. Hij werkt namelijk wel als een zonnetje en het formaat vind ik vele malen beter dan de HTC One. Ik merk weinig verschil tussen de 4,3 en 4,7 inch schermen als ik er naar kijk, maar ik heb met mijn niet al te grote handen letterlijk een handvol aan de bediening van de One. Des te fijner werkt de One mini! Heerlijk toestel in de hand, ook lekker licht. Net niet zo licht als de iPhone 5, maar je moet ze naast elkaar houden om het te merken.

HTC Sense vind ik steeds prettiger werken. Hoe langer ik ermee werk, hoe prettiger ik het vind. Wel vind ik de BlinkFeed overbodig en daarom een raadsel waarom deze niet uit te schakelen is. Ik gebruik zelf andere apps om een vergelijkbaar iets voor elkaar te krijgen, jammer dat HTC je dit opdringt. Gelukkig kan je het standaard homescreen wel wijzigen, zodat je gewoon naar een homescreen gaat wanneer je de homeknop aanraakt.

Qua prestaties mag je ook niet klagen met dit toestel. Ik heb heel af een toe een minieme vertraging gemerkt, maar heel beperkt. Wel weet ik dat hoe voller je Android toestellen zet en dan met name qua apps, hoe trager ze aan kunnen gaan voelen. Dit heb ik met de mini ook wel gemerkt, maar het bleef alsnog acceptabel.

De vormgeving vind ik dik voor elkaar. Hoewel ik zelf niet van het wit/zilveren uiterlijk ben (ik heb dan ook een zwarte HTC One), vind ik het netjes gedaan. Mijn vrouw heeft een iPhone 5 in het wit/zilver en ik vind de algehele afwerking van de iPhone 5 duidelijk beter voor elkaar, maar de aluminium achterkant van de HTC One mini komt mooier en degelijker over. Het is alleen jammer dat de twee aluminium strips aan de voorkant (waar ook de speakers in zitten) van volledig ander aluminium zijn dan de achterkant. Niet slechter, maar anders afgewerkt, waardoor het slordig oogt. Daarnaast is de plastic rand t.o.v. de HTC One wel erg opzichtig en ietwat goedkoop. Vergeet niet dat dit nog steeds een vrij prijzig toestel is, al is alles vele malen beter dan een Galaxy S4 (of welk Samsung toestel dan ook).

Uiteindelijk zou ik op de slechte camera afknappen, maar als hier een camera in zou zitten zoals in de iPhone 5, zou dit misschien wel het beste Android toestel zijn in een net-niet megaformaat.

feetje24 24-09-2013
Geschreven voor: HTC One mini 16 GB / zilver

het is een mooie telefoon qua uiterlijk maar ook het gebruiksgemak, geluidskwaliteit ed zijn top! ook de camera is goed, veel en leuke optie voor de uitstraling van een foto erg leuk!!