Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart, wit / (dualsim) - Reviews

• Best Reviewed jun 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart, wit / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Roderick 06-07-2021

Goede accu duur erg tevreden over mijn Toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart, wit / (dualsim)

Altijd al een zwak voor de Sony Xperia lijn gehad, hiervoor een tijdje .... gehad nu weer terug naar Sony. Dit model heeft een mooi smal formaat past goed in de broekzak. Iets wat je de laatste tijd maar weinig onder telefoon modellen terug vind (met uitzondering op de kleine ..... maar die is dan weer zo duur als een gewone fullsize flagship product)
het scherm loopt niet helemaal tot aan de rand maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem.

Pluspunten

• niet lomp groot (ligt lekker in hand / broekzak)
  • bioscoop beeldscherm resolutie 21/9 verhouding)
  • vingerafdruk sensor
  • 3camera's voor beter fotograferen met weinig licht

Minpunten

• schermranden
  • processorsnelheid voor een nieuwmodel niet zo hoog

Hendrik 13-06-2021

Great product!

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart, wit / (dualsim)

Great camera, with a long lasting battery! It is one of few Android phones with great cameras! The screen is also spectacular when it comes to streaming video or play immersive games.

Pluspunten

• Screen
  • battery life

Minpunten

• Could have been smaller form factor.

Lodewijj 13-06-2021

Compacte telefoon met grote accu

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart, wit / (dualsim)

Deze telefoon heb ik uitgezocht omdat deze de volgende eigenschappen heeft: beter dan full hd resolutie, oled scherm, nfc, waterdicht ip68 en 5G netwerk... En verder is de android schil zonder overbodige poespas ingericht

Pluspunten

• Mooi scherm en toch compact
  • Waterdicht
  • Met nfc
  • Bijna stock android
  • 5G netwerk

Minpunten

• Erg gladde behuizing heeft wel een hoesje nodig
  • Niet draadloos opladen

Thomas 11-06-2021

Geweldig Design

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart, wit / (dualsim)

De telefoon is zeer origineel en houdt zich niet aan de moderne trends, De bezels en het lange 21:9 scherm vind je nergens anders, Door het lange scherm is het heel makkelijk om met een hand te bedienen. De camera is prima, het doet het goed genoeg voor deze prijs.

De telefoon is net wat trager dan ik had verwacht maar nog steeds redelijk snel. Met Chrome(alleen die browser) heeft het wel een probleem dat video's en geluid heel choppy zijn, maar dat kan je op een manier ook fixen. De batterij is geweldig en kan je makkelijk de dag door mee brengen. Het heeft ook een Headphone Jack waar ik heel blij mee ben. Het scherm is maar 60Hz, wat merkbaar is maar het is prima te doen. 90 Hz zou wel fijn zijn geweest.

De oplader in de doos is best slecht, alleen maar 7.5W, wat te weinig is.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Grote Batterij
  • 3.5 mm Headphone Jack
  • 21:9 Scherm goed voor films en goed vasthouden

Minpunten

• Langzame oplader in de doos
  • 60 Hz screen
  • 21:9 scherm onpraktisch youtube

Rutger 04-07-2021

Prettig formaat, voelt goed aan

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

Als eerste valt het formaat en hoe de telefoon aanvoelt op. Smal, en wat langer maar voelt top in de hand(en). De stroeve plastic randen zorgen voor goede grip ook al zal ik altijd een hoesje gebruiken.
De aanwezigheid van de koptelefoonpoort, redelijk schone android en de vingerafdruk scanner in de aan/uitknop zijn top! Dual sim, 5g, notificatie led zijn mooie bijkomstigheden.
Toch zijn er een aantal minpunten die niet mega storend zijn maar toch wel jammer. De DSEE Ultimate AI audio mode waar sony trots mee adverteert werkt niet goed, storende ruis en gekraak op willekeurige momenten in bepaalde apps. Het scherm is op normale of hoge helderheid zeer goed maar op lage helderheid zijn kleuren raar en zijn zwarte tinten heel erg lelijk en blokkerig of "knippert" de kleur van de taakbalk een beetje bij elke letter die ik typ. De assistant knop is niet te herprogrammeren tot bijvoorbeeld een camera knop, ik heb een hekel aan de google assistent en zal deze nooit gebruiken. Ook was een snellader meegeleverd mooi geweest maar zeker geen groot probleem met de grote batterij, deze gaat makkelijk een volle dag mee.
Ik laad de batterij met de slimme oplaadfunctie standaard tot 90% op omdat dit beter is voor de batterij en ik met 90% ook goed de dag doorkom.

Functies als NFC en waterbestendigheid worden snel vergeten maar zijn ook zeer prettig.

Ik zou deze telefoon zeker aanraden, vooral met de gratis koptelefoon actie. Iemand die heel erg precies is op het gebied van beeld en niet tegen aparte/afwijkende kleuren kan zou deze misschien niet moeten kopen.

Pluspunten

• Waterbestendigheid
  • Koptelefoonpoort
  • Formaat
  • Accu
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Scherm
  • DSEE Ultimate is onbruikbaar
  • Assistant button niet te veranderen
  • Geen snellader meegeleverd

Vincent 28-06-2021

handzaam slank toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

Op zoek naar een handzaam midsegment Android toestel, met prima accuduur, camera('s) en audiokwaliteit brachten mij bij de Xperia 10 III.

Pluspunten

• slank (maar lang) handzaam toestel
  • batterijduur
  • audio kwaliteit (plus mini jack)
  • beeldscherm

Minpunten

• bloatware
  • camera gebruik in lowlight situaties
  • dedicated google assistant button

Samuel 27-06-2021

Klein formaat, grote prestaties

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

Zeer tevreden met de performance van deze midrange smartphone.
Cameraprestaties zoals je kan verwachten van Sony
Waterdicht
Premium look met glazen voor en achterkant
Zeer handige Sony interface bovenop android met snelle handige functies om met één hand je toestel te bedienen en in splitscreen met apps te werken.
Speciale batterijbeschermingsmodus voor langere lifecycle van je batterij.
Super licht toestel
Een handige muziekapp van Sony voor je offline muziek zonder poespas met AI Equalizer en zonder reclame of betaalbundel.
En een meldingslampje in de rechterbovenhoek
Dual Sim of je kan één simkaartslot gebruiken voor de 128GB geheugen uit te breiden met een SD kaartje.

Niet zo'n ruim aanbod hoesjes omdat het een iets minder populair model is... vind ik een minpunt.

Voor prijs/kwaliteit echt een aanrader!

Pluspunten

• Top camera, Sony kwaliteit
  • Handig kleiner formaat met één hand te bedienen
  • Goede specs voor weinig geld
  • Waterdicht
  • Licht toestel

Minpunten

• Weinig keuze in hoesjes
  • Beetje glad om vast te houden

Paul 22-06-2021

Compacte en betaalbare krachtpatser

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

In een tijd waarin smartphones alleen maar groter en groter worden is het lastig om er één te vinden die zowel compact als functioneel is. De Xperia 10III ligt fijn in de hand, heeft een grote capaciteit (zowel opslag als accu) en is eenvoudig te bedienen. Games functioneren prima, beeld is uitstekend en door de ratio heb je bij het kijken van films (Netflix) geen vervelende zwarte balken. Optimaal schermgebruik dus. Daarnaast beschikt de smartphone over de optie om twee apps tegelijkertijd uit te voeren (splitscreen). Tot slot beschikt de Xperia over 3 haarscherpe Zeiss lenzen (normaal, tele en groothoek) aan de achterzijde, waarbij QR-codes automatisch worden herkend. Frontcamera is ook perfect. Al met al een zeer krachtige smartphone voor een schappelijke prijs. Functioneel zonder fratsen. Enige minpunt die ik ervaren heb is dat door dat zowel het scherm als de achterzijde van glas zijn, hij erg glad is. Met natte of glibberige handen is het dus goed vasthouden, maar dat is ook wennen aan de nieuwe smartphone

Pluspunten

• Compact
  • Zeiss cameras
  • Accucapaciteit

Minpunten

• Glazen behuizing kan voor minder grip zorgen

Bas 22-06-2021

Compacte telefoon met ruim scherm

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

Ik blijf toch een Sony fan. Na een uitstapje naar Nokia en zakelijk een iPhone, blijft Sony favoriet.
Sowieso het design is mooi. Strak en chique uitstraling. Lijkt op niks anders. De glazen voor en achterkant zijn heel mooi. Maar ook heel glad. Hij glijd zo van de tafel of bank. Toch maar een hoesje kopen, jammer.

Door de schermverhouding van 21:9 heb je een ruim scherm, maar toch een compact toestel die goed in de hand ligt. Omdat het scherm lang is, kun je ook makkelijk 2 apps boven elkaar draaien. Ideaal. Scherm is ook erg scherp. Tijdens apps en scrollen, maar ook video's.

De snelheid is goed. Nog geen haperingen gehad. Ook niet bij meerdere apps open en/of video's. Games speel ik niet, dus kan ik niet beoordelen. 5G heb ik nog niet getest, dus kan ik ook niks over zeggen. Maar is voor mij ook minder belangrijk.

De speaker is helaas slecht. Bij bellen is het oké, maar voor video's of muziek is het ondermaats. Hier had ik meer verwacht van Sony.

Aangezien dit niet zo'n populair toestel is, is het aanbod van hoesjes en dergelijke ook erg minimaal.

Overall ben ik erg tevreden dat ik weer terug ben bij Sony en ben ik blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid

Minpunten

• Gladde achterkant
  • Speaker
  • Weinig accessoires

Sektyme 21-06-2021

Telefoon met aux aansluiting en handige simcard slot.

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

Ik vind de telefoon heel goed ik heb deze telefoon gekozen om de ingebouwde aux aansluiting om verbonden te blijven voor mijn andere Sony apparaten. En ook om movies mee te kijken met de prachtige beeldverhouding. En daarnaast om makkelijk te koppelen aan mijn andere Sony apparaten zoals afstandsbediening of als controller voor bijv. Ps5.

Echter vind ik wel dat de geluid van de telefoon wel wat iets harder kan.

Pluspunten

• Beeldverhouding voor bijv. Movies
  • Simcard slot
  • Aux aansluiting
  • Koppelen met andere Sony apparaten

Minpunten

• Geluid kan harder
  • Vol laden duurt erg lang

Noor 11-06-2021

Super telefoon, groot scherm maar toch niet groot in de hand

Geschreven voor: Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim)

Echt super fijne niet te grootte telefoon met een super goed scherm en camera
Ook nog eens een goede batterij en hij is ook nog eens lekker snel
Niet te duur
Echt helemaal top
Heb hem nu een aantal dagen maar ben al helemaal gewend voelt alsof ik hem al jaren heb

Pluspunten

• Niet te groot
  • Goed scherm
  • Helder geluid met bellen
  • Goede batterij
  • Goede camera