Alcatel 1S 2021 32 GB / twilight blue / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alcatel 1S 2021 32 GB / twilight blue / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Jarleu 29-06-2021

Aanrader voor klein budget

De telefoon ligt fijn in de hand. Lekker groot scherm. Gezicht herkenning en vingerafdrukscanner werken ook erg goed voor deze prijsklasse. Waar je op inlevert is toch wel echt de snelheid, camera en geluid bij deze telefoon. Zodra je meer dan 1 app hebt draaien ga je merken dat de telefoon erg sloom wordt. De camera is erg pixelachtig en het geluid is ook niet goed. Wel is deze telefoon, vooral voor dit geld, erg interessant voor kinderen. Alles werkt erg prima op mits 1 app tegelijk. Internet Youtube Snapchat Instagram alles werkt hierop. Zelfs de standaard games kun je hier prima op spelen. Al met al een aanrader voor mensen met een erg klein budget.

Pluspunten

• Gezichts herkenning
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• Camera
  • Snelheid
  • Geluid

jipR 24-06-2021

Prima budget telefoon

De Alacatel 1S (2021) is een prima budget telefoon. Iedereen die op zoek is naar een telefoon met een kleiner budget zal zeker tevreden zijn met wat de Alcatel 1S levert.

Het formaat van het scherm is ruim en je kunt er alles op kijken. Het scherm wordt niet heel helder in fel zonlicht maar in 99 van de 100 gevallen is het scherm tip top en heb je er geen zorgen aan. Daarnaast is het een gloednieuwe telefoon uit 2021. Daardoor heeft die de nieuwste versie van Android en dat vind ik ook een pre. De camera is van hoge kwaliteit, al werkt die af en toe wel heel traag. Zeker via Whatsapp fotos maken gaat niet vlot. De batterijduur is top. Dat komt door de enorme accu van 4000 mAh. Al met al een prima telefoon dus.

Het enige waar ik voor wil waarschuwen is de grootte van het geheugen. Hij heeft maar 32GB en na het stuursysteem blijft er maar 17GB over voor persoonlijk gebruik. Voor mij persoonlijk is dit te weinig. Met een paar spelletjes en belangrijke apps tik je al snel de geheugen waarschuwingen aan.

Kortom, het is een top telefoon, krachtig en goed voor het budget, maar voor je eraan begint, overweeg echt of je niet 64GB wil in plaats van 32GB.

Pluspunten

• Scherm grootte
  • Accuduur
  • Andorid versie

Minpunten

• Geheugen

K de graaf 21-06-2021

Ideaal als extra telefoon

Prima lowbudget toestel. Degelijke telefoon met prima beeldscherm. Batterijduur is fantastisch. Beetje jammer dat hij maar 32 gb geheugen heeft waarvan de helft al gevuld is door de software van de telefoon. In deze tijd is dat echt te weinig zeker wanneer je je telefoon voor veel dingen gebruikt. Geheugen is wel uit te breiden maar mijn ervaring is dat dit alleen werkt voor opslag foto’s en filmpjes en niet voor vele apps. Camera is prima zolang je niet gaat inzoomen dan worden de foto’s heeel erg korrelig. Geluid valt ook wat tegen. Telefoon is zeer geschikt voor extra telefoon of iemand die niet veel apps op zijn/haar telefoon wil. Ik zou hem nu niet aanraden vanwege zijn weinige geheugen maar bij 64 gb is het een prima koop.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Prima scherm

Minpunten

• Te weinig geheugen
  • Geluid kan beter
  • Inzoomen nadelig kwaliteit foto’s

a************@l****** 21-06-2021

Prima low budget smartphone op de nieuwste Android

Prima low budget telefoon die op Android 11 draait. Het design van de telefoon is mooi, ook ligt de telefoon fijn in de hand. De telefoon is van plastic, maar desondanks voelt hij toch premium. Het grote scherm is prettig, en door de dunne randen is de telefoon zelf niet te groot.. De snelheid van de telefoon is voor normaal gebruik (WhatsApp, Instagram, browsen) prima. Voor spelletjes is deze telefoon minder geschikt. De camera maakt prima foto’s. Gezichtsherkenning werkt goed, de vingerafdrukscanner reageert helaas niet altijd even snel. Het geluid van de telefoon is niet denderend. De luidspreker is hard maar klinkt erg schel.
Je laadt de telefoon op met micro USB in plaats van USB-C. Dat is jammer, want USB-C is gebruiksvriendelijker en op deze manier draag je bij aan alle e-waste.
De accu van de telefoon is prima, gaat makkelijk een dag mee.
Het geheugen is gelukkig uitbreidbaar, want 32GB intern geheugen is echt te mager voor deze tijd.

• Gezichtsherkenning

Minpunten

• Geen 5Ghz WiFi
  • Micro USB ipv USB-C
  • Vingerafdrukscanner niet optimaal

persoonnn 13-06-2021

Prima toestel voor deze prijs

Wat mij betreft een prima toestel voor deze prijs. je hoeft geen supersnel toestel te verwachten met een gigantisch goede camera, maar het is wel een deugdelijk werkend toestel voor zijn prijsklasse. De camera had ik wel wat meer van verwacht vanwege de reclame eromheen, dus die viel tegen. verder is het een goed toestel van deze tijd, grotere apps gaan wel wat trager. FaceID werkt prima en beter dan verwacht. het toestel unlockt ook snel wat bij andere toestellen soms wat moeilijker/trager gaat.

Pluspunten

• FaceID
  • TouchID
  • Prijs

Minpunten

• Opslag
  • Camera

Marcus12 12-06-2021

Goede prijs/kwaliteit telefoon

Ik heb via de reviewclub de Alcatel S1 getest.
Wat mij opvalt met de prijs kwaliteit verhouding is dat de Alcatel aanzienlijk goedkoop is voor wat je er in principe voor krijgt.
De resolutie van films via de Alcatel s1 is haarscherp.
Gemakkelijke indeling van de telefoon.
Niet teveel functies.
Ligt goed in de hand en je zou hem zeker duurder inschatten dan dat hij is.
Ook een vrij groot geheugen wat heel fijn is als je bv veel fotos maakt.
De camera is erg scherp.
En de batterijduur gaat 2 dagen mee met regelmatig geluid.
Helaas zijn er echter wel wat minpunten.
Echter vind ik de processor snelheid vrij langzaam.
En de Bluetooth functie werkt met moeite.
Voornamelijk het zoeken van een sony audio box en soms met de auto radio.
Ik heb hem vergeleken met mijn eigen telefoon de Samsung A7
Ik heb dezelfde filmpjes naast elkaar afgespeeld en merk dat de beeldkwaliteit van de Alcatel vele male beter is dan mijn Samsung.

Of ik dit product zou aanraden? Ja maar dan wel voor een oudere generatie, of voor mensen die veel telefoon willen maar voor een klein budget.
Voor de jongere generatie raad ik het af aangezien alles vrij snel moet zijn. Waarbij een ouder iemand meer geduld heeft en daardoor minder tot geen moeite heeft met de processorsnelheid.

Pluspunten

• Accuduur
  • Beeldresolutie
  • Camera scherpte
  • Geheugen

Minpunten

• Bluetooth functie werkt niet optimaal
  • Proccesorsnelheid is vrij langzaam

johans1969 11-06-2021

Aanrader

Was erg benieuwd naar dit toestel omdat de prijs zeer gunstig is. Ik ben positief verbaasd over de kwaliteit van het toestel. Set up zeer makkelijk, toestel wijst zichzelf eigenlijk. Verast door de feature van gezichtsherkenning in combinatie met vingerafdrukherkenning.
Ik Merk wel dat het toestel wat moeite heeft met echt zware apps, zo kon ik mijn bank app niet openen op dit toestel en heeft het met ander zware apps ook moeite.
Prachtig groot scherm, perfect om filmpjes mee te kijken.
In vergelijking met mijn oude toestel is dit toestel niet veel sneller, maar gaat de batterij wel veel langer mee.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Beveiliging

Minpunten

• Moeite met zware apps

w*******@h********** 10-06-2021

Fijn budget toestel

Heb deze telefoon mogen testen en ben toch wel verrast door deze budget telefoon.
Het design van de telefoon is mooi en strak. Het scherm is mooi en groot en Android werkt goed en snel. De batterij gaat lang mee bij normaal gebruik.
Wel zit er slechts 32gb geheugen in, dit vind ik toch wat weinig.
En het geluid bij het bellen is wat zacht (ook op de hoogste stand) en klinkt niet helder vind dit erg jammer
Het grootste nadeel vind ik de kwaliteit van de speaker. Die is gewoon niet zo goed.De kwaliteit van de foto's is ook minder. Maar de vraag is hoeveel je kan verwachten van een telefoon in deze prijsklasse.
Al met al een prima telefoon als je niet te hoge eisen hebt.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Speaker
  • Camera

JessicaM26 10-06-2021

Goede prijs kwalitietsverhouding

Sinds een week mag ik de Alcatel 1S (2021) testen voor de Reviewclub. Hoe bevalt dit tot op heden?
Wanneer een telefoon van een goedkopere prijsklasse is, is het toch altijd even afwachten of je een degelijk toestel krijgt of meer een speelgoedtoestel. Het toestel is zeer degelijk en voelt prettig aan. Het design van de telefoon is strak, scherm is groot en erg duidelijk. Nadeel is wel dat het scrollen soms wat stroef gaat, alsof je een dolfijn aan het aaien bent ;)

De batterij gaat bij normaal gebruik best lang mee. Wanneer je echt fanatiek spelletjes wilt gaan spelen dan is dit niet het toestel dan wil hij nog al snel vastlopen. Wat erg fijn is dat er verschillende beveiligingsopties zijn zoals vingerprint, gezichtsherkenning maar ook een patroon of code. Vingerscan zit achterop, dit vind ik persoonlijk super handig.

Geluid bij het bellen is goed, wanneer je muziek afspeelt is dit niet loepzuiver om te zeggen. Maar goed voor de prijs die je betaalt voor dit toestel, is het echt een top ding.

Pluspunten

• scherm
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• foto's snel korrelig
  • geen usb-c