Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G - Reviews

256 GB opslag
Besturingssysteem
Android 10.0
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G op Kieskeurig.nl.

Akhil 26-11-2020

Sony Xperia 1 II - You will love it

Positives
I have opted for Sony system as I was using a quality product from sony already, that is Sony mirrorless camera A7iii.

+ I am in love with the 4K HDR display and the sound quality of this smartphone.
+ The performance is great, no question about it.
+ For the camera section the Application provided by Sony will make you learn photography and videography.
+ We have a stock android experience and we have control over most of the things that other companies don't offer. eg: camera apps and the creative mode with display

Negatives
- The normal camera app is just OK.
- Front selfy camera looks like 5 years old tech.
- The dynamic range in main cameras is not that great, I see pixelation when we zoom 3 or 4 times
- Low light performance is bad as compared to other flagships

Pluspunten

• 4K HDR Display
  • Dolby Atmos sound with feedback
  • Headphone Jack
  • Build quality
  • Camera pro and Cinema pro apps

Minpunten

• Bad selfy camera
  • Normal camera app is just OK
  • Camera picture quality is OK - High expectation
  • Low light camera performance is not good

Michiel 14-01-2021

Geweldig formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G

Ik groot fan van Sony Alpha cameras en vind foto's maken erg leuk. Daarnaast ben ik altijd opzoek naar een telefoon die iets bijzonders heeft en iets toevoegd. Deze telefoon heeft een geweldig formaat en nog mooier scherm. Geen onzin met gekke uitkeringen voor de front camera. En stereo speakers dier recht op je richten als je een filmpje kijkt. Precies zoals het hoor. De camera is van hoge kwaliteit. Je moet wel een beetje van klooien met camera instellingen houden. De auto optie is niet de beste optie. Een headphone jack om je koptelefoon in de pluggen is ook een verademing in deze tijd. En de bijna minimalistische Android versie is bijna zo goed als de Google phones. Wireless charging is ook erg fijn. Niks op aan te merken dus.

Pluspunten

• Smalle en lange formaat ligt lekker in de hand
  • Scherpste scherm dat ik ooit heb gezien
  • Professionele camera's
  • Headphone jack voor je koptelefoon
  • Bijna standaard Android zonder poespas

Minpunten

• Auto functie om foto's te maken niet erg goed.
  • Scherm word niet super fel. Helderheid minimaal

Michael Dirks 13-01-2021

Groot scherm met goed geluid

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G

Geweldige geluidsbeleving en camera mogelijkheden net als de Alpha camera's. Handig in gebruik qua schermgrootte

Pluspunten

• Scherm
  • Camera

Arjan Verhagen 08-01-2021

Ligt uitstekend in de hand door aspect ratio van 21:9

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

De telefoon ligt heerlijk in de hand door de unieke aspect ratio. De telefoon is vrij hoekig en dat geeft het een aangenaam gevoel in de hand. De camera is immens goed en de speciale camera apps zijn erg uitgebreid.

Pluspunten

• Unieke aspect ratio van 21:9
  • Heel goede camera's
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• 60hz i.p.v 90hz
  • Prijzig

Vincent 06-01-2021

Ligt lekker in de hand. Goede camera lens en!

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G

Super toestel. Ik heb al jaren een Xperia toestel. Nu wederom ervoor gekozen. Het toestel is wat smaller en ligt daardoor lekker in de hand. Fijn lezen ook op het langgerekte scherm. Goede audio en eigenlijk geen min punten.

Pluspunten

• Goede camera lensen
  • Mooi Dolby atmos geluid

NvG 05-01-2021

Perfecte Camera, beeld en geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Dit is mijn vierde Sony Xperia in 10 jaar. De telefoon is betrouwbaar, heeft een uitstekende levensduur, en de kwaliteit van de foto's, films is super. Ik ben er eenmaal aan gewend geraakt en wil niet meer van Sony af stappen. Intern geheugen is groot, batterijduur is lang. Én beeld en geluidskwaliteit is de beste van de smartphones die ik ken.
Vooral de auto intelligentie en de Zeiss lens van de camera zijn mega.

Pluspunten

• camera
  • beeldkwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • film
  • Xperia Apps

Minpunten

• sluitertijd
  • vingerafdruk
  • opstarttijd telefoon na afsluiten

Jordy 02-01-2021

Geweldige camera's

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Ik zocht ten eerste op stof en waterdichtheid. Toen kwam ik dus ook de Sony Xperia 1 ii tegen. Na alle specificaties te hebben gelezen heb ik besloten de smartphone te kopen. Ik heb em nu al bijna 1 maand en hij bevalt zo goed. De camera's zijn vooral meer dan verwacht. Wat een heldere en scherpe foto's maakt hij. En dan ook nog de snelheid van dit toestel is waanzinnig goed. Echt een krachtpatser dus.
Zeker een aanrader

Pluspunten

• Camera's
  • Snelheid
  • Stof en waterdicht

Minpunten

• Front camera
  • bakxjordy1@gmail.com

Carla 01-01-2021

Sony at it's Best

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

The 4K display and aspect ratio is only outdone by the excellent sound quality and cemera. The intelligent battery management makes this device last for days. The best thing of 2020

Pluspunten

• Sound
  • Camera

Siegfried 28-12-2020

Groot scherm. Zeer gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Ik heb bewust voor de Sony Xperia 1 ii gekozen. Omwille van zijn groot scherm. Ook de kwaliteit waarmee ik foto's maak zijn zeer goed. En het gemak van gebruik van deze smartphone.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Scherp beeldkwaliteit

Minpunten

• Moet ik nog ontdekken

Ingeborgh 27-12-2020

Mooi slank model.veel functies

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Ik heb altijd Sony, fijn toestel. Slank model. Diverse functies, nog niet alles geprobeerd. Mooie camera, scherpe foto's. Fotoopslag is wat chaotisch, allemaal mapjes, screenshots,whattsapp images etc.voorheen netjes alles overzichtelijk in 1 album, nu dus niet. Dat is soms dus zoeken naar die afbeelding.
Touch functie, ook zijsensoren is fijn. Reageert goed. Wel zorgen dat vinger niet nat is of vies.
Bijpassende hoesje met doorzichtig scherm, was bij vorige model fijner. Nu kun je niet op t scherm toetsen, hoesje moet open daarvoor. Past wel mooi. Slank passend erom heen.

Pluspunten

• Mooi slank model
  • Mooie camera

Minpunten

• Opslag foto's en afbeeldingen is wat chaotisch

Grogu 22-12-2020

Heerlijke telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Ik ben een multimedia fanaat. Daarom is Xperia de ideale telefoon voor mij. Het beeld en geluid is prachtig! De 21:9 verhouding is wennen, maar eigenlijk ideaal. De tekst op je scherm is dankzij deze verhouding heel overzichtelijk. Daarnaast ligt de telefoon makkelijker in de hand. Ook het weergeven van twee apps op één scherm is makkelijk met deze verhouding.

De telefoon werkt ook ontzettend soepel! Ik heb nog nooit zo'n soepele telefoon gehad. Met één veeg wissel je heen en terug tussen geopende apps. Ook al is het een 60Hz scherm, alles is smooth.

Ik vind de camera pro app een heel leuk speeltje, en je kunt er ook hele mooie foto's mee maken. Als je er goed mee overweg leert gaan, krijg je een unieke resultaat voor een smartphone. Maar als je snel en makkelijk de beste foto wilt maken, is dit niet de ideale telefoon. De selfie camera valt ook tegen.

Gamen werkt gewoon helemaal prima op deze telefoon. Maar indien je in het bezit bent van een PlayStation controller, voelt het als een heel ander niveau gaming. Net alsof je een kleine spelcomputer in je broekzak hebt zitten. Ik speel Fortnite Mobile maar ik ben prima opgewassen tegen console spelers.

De systeemsoftware is heel minimalistisch. Dit kan je als voordeel zien, of als nadeel. De software blijft hierdoor wel gewoon heel vloeiend. Uit ervaring weet ik ook dat een Xperia telefoon heel lang (jaren!) vloeiend blijft. Dat kan ik niet zeggen over veel andere merken. Ook daar heb ik ervaring mee en andere merken zijn daar toch wat minder duurzaam in.

Verder vind ik het fantastisch om een camera knop en een headphone jack te hebben!

De gratis noise cancelling koptelefoon is simpelweg geweldig!

Xperia is geen telefoon waarmee je snel en eenvoudig je vrienden kunt imponeren d.m.v. trendy features. Maar de feeling van een Xperia telefoon voelt uitmuntend duurzaam en premium aan, en qua multimedia zit je sowieso het beste bij Sony. En dit komt van iemand die al heel veel verschillende topmodellen heeft gehad van verschillende merken. Ik ben benieuwd hoe Sony deze lijn topmodellen verder zal gaan ontwikkelen met de Xperia 1 III e.v..

Pluspunten

• Scherm
  • Geluidskwaliteit
  • Cameraknop
  • Headphone jack
  • Snel en soepel

Minpunten

• Matige front facing camera
  • Matige standaard camera app
  • Stock android

Carola 21-12-2020

Groot scherm, goede camera, mooie kleuren

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

De accu moet in het beginnen wennen aan je manier van verbruik, waardoor hij in het begin wat sneller leeg zal lopen.

Pluspunten

• Carl Zeis lenzen camera
  • Scherm

Minpunten

• Mist de standaard eigen apps

Han 14-12-2020

Smal 4k scherm en fantastische camera

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Bij het kiezen van mijn vorige telefoon heb ik een gok genomen.. ik koos namelijk na iPhone en Samsung om een keer voor Sony te gaan. Dat was de zx3! En die telefoon was echt verbazingwekkend goed! Zelfs na mijn 2jarige abonnement was hij nog snel en de accu nog prima! Dus ik wist 100% zeker dat ik weer een Sony wou.. de keuze tussen de Xperia 1 ii of de 5ii was erg moeilijk.. wou ik een 4k 60hz telefoon, of een iets kleiner scherm met 120hz refresh rate.. ik ben toch voor het grotere 4k scherm gegaan want ik kijk vaker video's dan dat ik games speel.. hoewel ik aardig verslaafd ben aan Cod mobile! Maar ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze! Ik heb de telefoon nu een maand en ben er dolgelukkig mee! Het 4k scherm is fantastisch, de camera's maken super strakke foto's en video's,hij is retesnel, gamen werkt perfect op de maximale graphics settings (ook al heb je die 120hz refresh niet) en video's kijken op dat brede scherm is een genot voor het oog! Ook het Android systeem werkt perfect en je kan veel dingen customizen.. oh ja en die headphonejack.. wat ben ik blij dat die er weer in zit! Dus raad ik deze telefoon aan? DIKKE VETTE JA!

Pluspunten

• 4k scherm
  • 21:9 breedbeeld
  • Headphone jack
  • Strak design
  • Photo + cinema pro app

Minpunten

• 60hz refresh rate (ookal mis ik het totaal niet)
  • Selfie camera is slecht vergeleken bij andere

Kayode 14-12-2020

Incredible 4k experience, large screen

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

The Sony Xperia 1 II brings back memories of the first Xperia smartphones but without the Play Memories, Album or Music Player. However, this smartphone has new tools like the Photo Pro and Video Pro that will probably excite videographers or photo junkies. It is also going to be a fun experience of the Xperia 1 II is amazing for video playback and gaming especially since is has a simple PS connect to your PlayStation joystick for compatible games. The drawback is that it is impossible to handle or use with a single hand since the device has a large screen with dimensions much larger than typical handheld devices. The music experience is amazing with the Dynamic Vibration that gives you a different feel for listening to media on your phone by vibrating your phone like a proper Speaker by amplifying the bass effects.

Pluspunten

• 4k experience
  • Battery life
  • Dynamic Vibration
  • Gaming experience

Minpunten

• Dimensions
  • Ease of operating with one hand

Tamer A 11-12-2020

Geweldig!

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Geweldig snel toestel! Heerlijk iin de hand. Fijn scrollen met extra veel iconen zichtbaar vanwege de lengte.

Pluspunten

• Dimensies
  • Scherm
  • Wide screen

Minpunten

• Front face camera

Hassan Azhar 11-12-2020

Beautiful 4K and FingerPrint

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G

I am a die hard fan of SONY and SONY just kills it every time with their flagship mobiles. The Ratio is great, the camera is excellent, screen is beautiful and the placement of Finger Print scanner is just on point as it should be.

Pluspunten

• Screen
  • Fingerprint on the Home button
  • Headphone Jack
  • Purple Colour

Boaz Knol 10-12-2020

Geweldige maar onderrated smartphone

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Een fantastische telefoon met prachtig geluid door de 2 front facing speakers een 4k ultra HD scherm met meer dan 1 biljoen verschillende kleuren waardoor alles extra scherp te zien is, super veel interessante functies en een camera van top kwaliteit waarvan ze de software gebruiken van hun fotocamera's toch gek dat deze telefoon niet populairdwr is aangezien het een top range telefoon is.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • 4k ultra HD scherm
  • Headphone jacket
  • Super snelle 5G
  • Super goede camera

Sen 07-12-2020

Strak design, Elegant + GRATIS Koptelefoon

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Het toestel voelt licht maar toch premium in de hand. Tevens is er de mogelijkheid om hem te bedienen met 1 hand. Het scherm is om naar huis te schrijven...wow 4k content nog nooit zo mooi geweest op eerdere telefoons die ik heb gehad en dan heb ik het over iphones. 21:9 is een verademing.

Batterij duur is geweldig, kan makkelijk een hele dag mee zelfs tot de volgende dag.

Camera heb ik zelf nog niet echt uitgeprobeerd, maar maak me daar geen zorgen over. Sony staat bekent om zijn camera's.

Al met al zeker geen spijt dat ik gekozen heb voor dit mobiel. Voor mij niets anders meer.

Pluspunten

• 21:9 4k beeldscherm
  • Batterij
  • Dubbele simkaart en of geheugenkaart
  • Phone jack
  • Gratis koptelefoon t.w.v. 279 euro

Minpunten

• Tot nog toe geen

Jordi 03-12-2020

Elegant en stijlvol

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart / 5G

Mijn oog viel op de Sony voornamelijk door de aanbieding van een gratis Sony headset. Ik ben sinds lange tijd namelijk een echte Samsung fan na in het bezit te zijn geweest van de S8, de S9, de S10 en daarna de Note 10+. Ik beschouwde Sony in het verleden altijd meer als een audio/media producent in plaats van een serieuze smartphone specialist.

Maar hoe fout kon ik zijn! Een pracht van een OLED scherm, audio kwaliteit dat hemels klinkt en de design en afwerking is zo chique en elegant. Mijn Spotify heeft nog nooit zo goed geklonken op mijn Sennheiser koptelefoon en op bluetooth speakers. Netflix is een wonder om te kijken op het scherm mede door de speciale 'Creator mode' screen setting.
En foto's, 3x 12MP Carl Zeiss camera's met volledige professional controls via de Photo en Cinema Pro apps. Voor alle fotografen onder ons, deze telefoon is 'as good as it gets'.

Ik ben nog steeds een liefhebber van mijn Samsung Note10+ maar deze moet het toch echt afleggen tegenover de Sony's capaciteiten betreffende beeld, geluid en foto's. Hij is net zo lang als de Note10+ (geen kleine telefoon) maar wat minder breed wat er voor zorgt dat hem nog steeds goed kan vastpakken en bedienen met 1 hand. En desondanks het vrij grote formaat van deze telefoon oogt hij alles behalve fors.

Een top telefoon en aanrader voor iedereen die eens wat anders wilt/durft te proberen.

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Audio kwaliteit
  • Design en afwerking
  • Camera

Shafi 30-11-2020

Prachtig toestel met een hele goeie camera

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G

Ik vind dit een top toestel. De reden waarom ik voor de Sony Xperia 1 II heb gekozen is, omdat ik sinds de Sony Xperia Z1 altijd een Sony toestel heb gebruikt. Hieruit blijkt dus ook dat de premium toestellen van Sony zeer betrouwbaar zijn in kwaliteit en levensduur.

Pluspunten

• Camera maakt prachtige foto's
  • Batterij gaat een volle dag mee
  • Mooi groot scherm
  • Toestel werkt soepel met de applicaties

• Schermreproductie werkt (nog) niet altijd
  • Voorgaande album applicatie ontbreekt