Sony Xperia 1 II 256 GB / paars - Reviews

256 GB opslag
Besturingssysteem
Android 10.0
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 II 256 GB / paars op Kieskeurig.nl.

Tijs 26-07-2020

Excentrieke high end smartphone met wat eigenaardigheden

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Qua uiterlijk vind ik dit een zeer mooi toestel, al is dat natuurlijk subjectief. De verhoudingen doen 'm uitermate slank ogen, terwijl dit toch geen kleine telefoon is. De bouwkwaliteit lijkt erg goed. De featureset is dat ook: waterdicht, NFC, een snelle SOC, en een notificatieLED, om maar wat te noemen. Had ik al gezegd dat er een notificatieLED op zit? Echt een verademing in vergelijking met die "always on" schermen van tegenwoordig. Wellicht dat dat één van de redenen is dat de accu zo lang meegaat: twee dagen is bij normaal gebruik goed mogelijk.

Wel weer vreemd dat er geen face unlock op zit (wat toch een tamelijk standaard feature is op high end telefoons de laatste tijd), en dat de wél aanwezige vingerafdruksensor niet altijd werkt, ondanks dat ik mijn vingerafdrukken toch echt uitgebreid heb laten scannen tijdens de setup. Vaak moet ik twee à drie keer m'n vinger verplaatsen voordat er ontgrendeld wordt. De plaats van de scanner is dan echter weer goed gekozen: aan de rechter zijkant, iets boven het midden. M'n vinger valt bijna automatisch op de juiste plaats.

Het toestel is uiterst snel, en zit ruim in de geheugens. Niets op aan te merken dus. Ook fijn dat er een koptelefoon van hoge kwaliteit wordt meegeleverd. Daar betaal je natuurlijk uiteindelijk wél gewoon voor, maar het maakt de toch wel erg hoge prijs (bij introductie) weer ietsjes acceptabeler. Wat het totaalbedrag dan wel weer opdrijft is de absurd gladde achterzijde van het toestel. Ik ben daardoor nog nooit zo snel naar de winkel gerend voor een hoesje (wat overigens ook stevig geprijsd was).

En dan de camera's aan de achterzijde. Echt in een woord: super! Ik merk dat ik vaak gebruik maak van de optische zoommogelijkheden, in de vorm van de drie verschillende lenzen. Scheelt nodeloos heen en weer lopen om het juiste kader te verkrijgen. Daarenboven is de pro-app een verademing om mee te werken: snel, uitgebreid en intuïtief. Maar waarom Sony niet ook de frontcamera van een degelijke lens heeft willen voorzien is me een raadsel. Gelukkig gebruik ik die niet zo vaak, maar de kwaliteit van de daaruit voortvloeiende foto's is ook niet echt uitnodigend. De fysieke fotoknop is dan wél weer erg handig.

Elk voordeel heeft zijn nadeel. Geen gat of notch, maar een matige selfie camera. Stereo front facing speakers die goed klinken, die dan weer niet heel hard kunnen. Een 21:9 4K OLED scherm, wat niet fel genoeg kan. Slank toestel met daardoor een balansprobleem en een smal toetsenbord. Geen face unlock en een af en toe weigerende vingerafdruklezer. Uiteindelijk is het wel een fijn toestel; de onvolkomenheden zijn niet onoverkomelijk, en er staat dan ook weer een aantal duidelijke pluspunten tegenover.

Pluspunten

• "Gratis" bluetooth noise cancelling hoofdtelefoon
  • Mooi 4K OLED scherm in 21:9 verhouding
  • Weinig bloatware
  • Snelle Android updates
  • Accuduur

Minpunten

• Achterkant absurd glad; onbruikbaar zonder hoesje
  • Minimale en maximale schermhelderheid
  • Niet of nauwelijks met één hand te bedienen
  • Geen face unlock
  • Minimale en maximale schermhelderheid

Irix 17-07-2020

De telefoon voor foto's en films

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Een fantastische telefoon, want hij is snel, de vingerafdruklezer is perfect, de accu gaatr lang mee en de camera's, de camera's zijn fenomenaal.
Nog niet eerder maakte ik met een mobiele telefoon zulke goede foto's. Vooral het feit dat er geen digitale scherpte achteraf wordt toegevoegd is heel erg fijn. Het zijn natuurgetrouwe foto's, heel mooi! De uitgebreide Photo Pro en Film Pro-apps zijn ook heel erg goed. Zo maak je van een simpel fotomomentje toch al iets heel moois.
Nadeel is dat de achterkant zo glad is dat de telefoon erg snel uit je broek of van de bank kan glijden. Gebruiken met een hoesje dus. Maar dat is ook niet fijn want de telefoon is niet heel erg klein. Met zijn 21:9-scherm (en gelukkig, geen notch!, dus het hele scherm beschikbaar) is het zeker geen kleine jongen.
Hij is niet zwaar, maar wel wat dikker dan ik gewend ben. De meegeleverde oordopjes zijn echt niet goed, maar gelukkig zit er een 3,5mm jackaansluiting op de telefoon, waardoor je ook andere headsets kunt aansluiten.
Dit is wel een hele dikke aanrader, alleen Waze had moeite met de GPS van dit toestel en zette me constant op verkeerde wegen. Niet handig. In andere navigatie geen problemen gehad.

Pluspunten

• Zeer goede camera's
  • Zeer lange accuduur
  • Veel opslag + SD-kaart
  • 3,5mm jack
  • Geen notch

Minpunten

• Erg gladde achterkant
  • Meegeleverde oordopjes "mwa"
  • Waze heeft problemen met de gps

mgmazereeuw 16-07-2020

Uitdagend design, mooi scherm maar niet zonder fouten..

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Ik kreeg de kans van de Reviewclub om de nieuwste Sony Xperia 1 II te testen en daar een review over te schrijven. De afgelopen paar jaar waren moeilijk voor Sony en konden ze zich weinig onderscheiden in een overvolle markt. De vraag is natuurlijk of het nieuwste paradepaardje dit wel kan!

Laat ik beginnen met de eerste indruk.. Het toestel ziet er werkelijk waar prachtig en vooral uniek uit. Ik kan geen ander toestel bedenken die een vergelijkbaar design biedt. Het toestel is dun, langwerpig en de voorkant is voornamelijk beeldscherm wat natuurlijk de media ervaring ten goede komt.

Het scherm zelf is een 6.5 inch 21:9 CinemaWide 4K HDR OLED-scherm, wat natuurlijk een mond vol is. Het houdt het volgende in:
Zwart is echt zwart!
De resolutie zorgt er voor dat alles super scherp wordt weergegeven!
Lichteffecten en kleuren spatten van het scherm af!

Al met al een goed begin!
Koppel het bovenstaande aan degelijke Multidimensionaal Dolby Atmos® speakers en een processor/werkgeheugen/opslag combinatie van SnapDragon 865, 8GB RAM en 256GB aan toe en je hebt op papier een telefoon om van te watertanden!

Qua prestaties kan ik ook heel kort zijn, die zijn fantastisch! Het toestel is super snel, reageert goed, speelt elk spel vlekkeloos en deinst zich ook niet terug bij het filmen van 4K video (he he Sony eindelijk!!). Het enige wat ik een loze marketingtool vindt is de “Prestatie-modus”… Het levert na genoeg geen extra frames per seconde op in games en geeft je puur een paar extra opties zoals het maken van een screenshot en een schermopname. Opties die, na navraag bij een aantal vrienden en familieleden, niemand gaat gebruiken.

Het scherm heb ik getest o.a. door het spelen van verschillende games (Call of Duty Mobile bijv.) en het kijken van 4K Netflix afleveringen. Het is echt een mooi scherm, al blijft de HDR weergave naar mijn gevoel behoorlijk achter in vergelijking met mijn 4K OLED tv van Philips. Dit vind ik wel apart aangezien de telefoon helderder kan dan de televisie. Dit is wellicht met een software-update nog te verbeteren. 1 groot voordeel is wel dat zwart echt zwart is waardoor de kijk ervaring vooral bij films en series met veel donkere scene’s (neem bijvoorbeeld The Punisher) er gewoon erg goed uit zien!

Dan komen we aan op het punt van de camera’s waarbij Sony vooral rept over de Alpha-camera’s en de Pro Software. Nu ben ik geen fotograaf en heb ik te weinig kennis van Spiegelreflex opties, echter vond ik de Pro software wel behoorlijk diep gaan terwijl het niet te moeilijk werd voor de leek. Nu ben ik persoonlijk van mening dat een telefoon vooral moet uitblinken in de Point en Shoot functie aangezien hij daar 99% van de tijd voor gebruikt wordt. De hoofdcamera biedt echt een mooi plaatje en zit over het algemeen goed qua scherpte, focus, witbalans en de kleuren. Sony heeft gelukkig niet de instelling van Samsung gekopieerd die kleuren extra fel bij stelt en groen bijvoorbeeld bijna Neon oogt.. Maar daardoor was mijn schok extra groot om te zien dat er een behoorlijk kwaliteit verschil zit tussen de hoofdcamera en de zoom+groothoek camera’s.. Zelfs overdag zijn de andere camera’s een stuk fletser en bieden ze minder detail dan de hoofdcamera. Nu ben ik geen specialist zoals ik al zei, maar ik maak toch een x aantal duizend foto’s per jaar met mijn mobiel en moet ik eerlijk bekennen dat ik niet overdonderd ben door de Alpha camera’s en software en dat is jammer.. Nog maar niet te beginnen over de selfiecamera.. Deze camera produceert aanzienlijk slechtere foto’s onder alle omstandigheden dan mijn dik 3 jaar oude iPhone 7 van het werk. Kom op Sony! Ik, en vele anderen, had toch wel meer verwacht van een flagship toestel! Laatste puntje van kritiek op de camera’s is wel de standaard camera applicatie. Deze voelt zeer gedateerd aan en probeert eigenlijk alles door middel van iconen uit te leggen terwijl geen enkel ander merk deze iconen gebruikt. Het is dus letterlijk trial and error om uit te vinden welk icoon welke functie herbergt. Gelukkig kan dit vrij simpel opgelost worden door het door ontwikkelen van deze applicatie.

De besturingssysteem daarentegen beviel mij prima! Het is bijna stock Android ervaring, de updates komen snel binnen en valt er genoeg aan te passen zodat het prima werkt. De schil is dus ook niet zo zwaar als bij veel concurrenten en haperingen of vastlopers ben ik daardoor ook niet tegen gekomen!

Dus al met al ben ik niet ontevreden over het toestel gelet op bovenstaande punten. Echter is er 1 punt waar ik graag los op wilde ingaan en dat is de bouwkwaliteit van het toestel. Door het design is het een plat vierhoekig toestel van hoofdzakelijk glas. Nu ziet dat er erg gelikt uit alleen is het hierdoor het gladste toestel wat ik ooit ben tegen gekomen! Aangezien er geen hoesje bij geleverd wordt heb ik het gevoel dat ik elke dag super voorzichtig moet zijn met het toestel en als het niet een 100% vlakke ondergrond is leg het toestel er dan ook niet op! In die paar weken is de Xperia 1 II al meerdere malen van de bankleuning afgevallen (gelukkig de goede op en viel hij de zitkussens), is hij een keer bijna van de tafel afgevallen en is hij al een paar keer uit mijn broekzak gegleden terwijl ik op de bank zat. Ook het scherm zelf bevat geen fijne touchcoating dus deze is ook spekglad en heb ik regelmatig dat mijn vinger iets wegglijdt als ik mijn vinger op een App icoon wil houden voor de meldingen die er bij staan. Bij geen enkel ander toestel heb ik dit ooit ondervonden dus ben ik zelf ook erg benieuwd hoe dat komt.

Dus mijn conclusie, kan ik het toestel aanraden? Dat vind ik wel een moeilijke vraag omdat het eigenlijk een ja/nee antwoord kan zijn. Ben je helemaal into het maken van foto’s en heeft een spiegel reflex camera geen geheimen voor jou? Neem de Sony want jij kan er dan waarschijnlijk meer uit halen dan ik! Wil je een uniek uitziend toestel, dat is dan ook weer een ja! Echter ben je net zoals ik ben en wil je een toestel die simpel werkt, er goed uitziet, snel is en top scoort met Point en Click voor het maken van foto’s dan zijn er toch wel betere alternatieven op markt verkrijgbaar!

Pluspunten

• Mooi 4K scherm
  • Stereo luidsprekers met degelijk geluid
  • Hoofdcamera biedt goede prestaties
  • Degelijke accuduur
  • Clean Android ervaring

Minpunten

• Geen nachtmodus
  • Slechte selfiecamera
  • Erg glad
  • Naden sluiten niet overal even mooi aan..
  • Vingerafdrukscanner werkt niet altijd

Gremsems 15-07-2020

Geweldige smartphone, voor een hoge prijs

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

De Sony Xperia 1 II brengt Sony eindelijk terug waar het hoort. In het topsegment van de smartphones. De specs zijn wat je mag verwachten van een "high-end" telefoon, het ziet er fantastisch uit met Gorilla Glass 6 aan de voor en achterzijde en ligt lekker in de hand. Waarmee Sony echt de troef op tafel legt, is het scherm. Een 6.5 inch, 4K 21:9 HDR OLED schern. Geweldige natuurlijke kleuren zoals je van een OLED scherm mag verwachten. Videos kijken op dit scherm is een waar genoegen. Je merkr dat de meeste videoproviders niet op 21:9 gerekend hebben, dus heb je zwarte balken aan beide kanten. Dat is simpel op te lossen door in te zoemen, maar ideaal is het niet. De speakers aan de boven en onderzijde geven je de bioscoop ervaring waar Sony op mikt.
De camera's zijn zoals je van Sony hoort te verwachten. Scherp, helder en de kleuren knallen eruit. De experts onder ons kunnen met extra pre geinstalleerde camera en video apps handmatig de perfecte foto of video maken, maar de casual gebruiker kan ook absoluit zijn ei kwijt.
Ik kan en wil deze Xperia 1 II absoluut aanraden. Het is alleen jammer dat het zo ontzettend hoog geprijst is. Naar mijn mening is het niet TE hoog geprijst maar of een geweldig scherm genoeg om mensen weg te krijgen bij Apple en vooral Samsung, dat vraag ik me af. Mocht je wat nieuws willen, die precies is wat het zegt dat het is, en waar geen half dorp mee rondloopt, dan is dese Xperia 1 II absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Scherm
  • Camera's
  • Grootte
  • Water en stofdicht

Minpunten

• Hoge prijs

LeonM 15-07-2020

Mijn ervaring met de Sony Xperia 1 II

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Ik heb het toestel nu een aantal weken in gebruik, naast mijn iPhone 8 plus. Android was alweer even een tijdje geleden voor me, dus ik moest er weer even inkomen, maar over het OS heb ik verder niets aan te merken.
Het eerste wat mij opviel aan de telefoon was de slankheid. De Sony is 21:9 en dat is te zien; langer en smaller. Ik heb zelf liever een iets bredere telefoon - qua houvast - maar ik kan mij voorstellen dat er mensen voorkeur geven aan het smallere ontwerp.
Het scherm zelf neemt bijna de volledige voorkant van het toestel in beslag. Dit is een trend van de laatste tijd, en van mij mag dat zo blijven; hoe meer scherm hoe beter. Het is een OLED-scherm wat betekent dat de zwartwaarden perfect zijn en hierdoor het contrast van andere kleuren nog mooier. Ik had dit al gemerkt met mijn OLED-tv, maar duidelijk te zien op de telefoon.

Voor de fotografen onder ons is er de Photo Pro app. Ik kan hier helaas zelf weinig over zeggen. Je krijgt de opties die je ook hebt bij een spiegelreflex-camera, maar helaas heb ik hier zelf weinig mee kunnen testen, omdat het mij te weinig zegt.

Cinema Pro heb ik ook gebruikt. Hiermee kun je de lens mee aanpassen, de resolutie (standaard 4k), de 'look' (cool, soft, strong, warm, etc), je ziet het aantal FPS van de video die je maakt, de ISO kan worden aangepast, en ga zo maar door.
Ik heb een aantal aanpassingen gemaakt, maar ik zag niet veel verschil. Ook viel het me tegen als ik hiermee binnen filmde. Het was op dat moment wat donkerder in huis en hierdoor werden sommige beelden vrij onduidelijk.

De telefoon is gemaakt om mee te gamen. Er zit standaard een Game Enhancer op. Hiermee kun je de Game Mode aanpassen naar meer performance, of een langere accuduur. Vanzelfsprekend is er ook een balanced optie. Als de Battery Life Preferred aanstaat, zal Stamina Mode enabled worden. Dit is wat op andere telefoons ook wel Battery Saver Mode wordt genoemd. Zelf heb ik dit nog niet veel hoeven gebruiken. Ook tijdens het gamen kun je echt wel een tijd met de accu doen. Ik heb om de dag hoeven op te laten. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik deze telefoon niet als actieve telefoon gebruikte, omdat ik mijn eigen iPhone nog had. Dus ik ga er vanuit als ik zou Whatsappen en Facebooken, etc, dat de batterij iets sneller zal gaan. Alsnog ben ik zeer tevreden over de batterijduur. Stukken beter dan mijn iPhone 8 Plus (maar aan de andere kant geen vergelijking, daar die nu ruim 2 jaar oud is).
Geluid tijdens het gamen klinkt erg helder. De speakers zitten aan de voorkant en dat is te horen. Al het geluid komt nu naar je toe en dat maakt wel dat je meer in het spel kunt zitten.

Samen met de WH-1000X M3 en een TIDAL-abonnement heb ik ook de mogelijkheid tot 360 graden Audio getest. Ik heb de 'normale' versie beluisterd en de 360 graden versie en er is een duidelijk verschil te horen. 360 graden is veel voller en je staat er voor je gevoel midden tussen de band. Er zijn ook live versies te vinden op TIDAL en het is inderdaad alsof je bji het concert zelf aanwezig bent.

Zou ik zelf uiteindelijk overgaan naar dit toestel als ik geen Apple Watch zou hebben gehad waardoor ik vast zit aan iPhone? Misschien. Het feit dat ie zo smal is staat me nog steeds tegen. Verder zit er goed geluid in, maar niet perfect. Zonder koptelefoon vind ik het minder vol klinken. Het heeft een helder scherm dat bijna het volledige toestel in beslag neemt.

Pluspunten

• 360 graden geluid (met koptelefoon)
  • Mooi groot OLED-scherm

Minpunten

• Geluid toestel minder vol
  • Veel opties die niet iedereen zal gebruiken

Rooverz 09-07-2020

De Xperia 1 II: goede camera, fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Ik heb dit toestel enkele wegen mogen uitproberen en uitgebreid getest. IK vindt het erg leuk om mijzelf te verdiepen in de mogelijkheden/kwaliteiten van telefoons en lees daarover dan ook veel op nieuwssites en test veel zelf. Ik ben dan ook een echte Pixel Peeper :)

Mijn verwachtingen aangaande de camera waren hooggespannen! Deze verwachtingen zijn wat betreft de camera grotendeels uitgekomen, maar er waren ook enkele kleine tegenvallers. Om mee te beginnen behoren de camera's top het topsegment! Je doet met deze telefoon zeker geen miskoop op dat gebied. De foto's worden natuurlijk weergegeven, zonder kunstmatige verscherping in het beeld. Op een enkele foto vond ik dat kleine details iets minder werden weergegeven dan mijn persoonlijke smaak. Het viel mij ook op dat er een kleurafwijking zit in de telelens. Elke keer als ik een foto maakte van mijn kinderen werden hun lippen overdreven roze weergegeven. Bij de andere lenzen was dit niet het geval. Ik ga er vanuit dat dit probleem met een update in de toekomst makkelijk kan worden verholpen. Deze telefoon beschikt over twee camera apps. Een eenvoudige 'point and shoot' app en een zeer uitgebreide app waarin alle mogelijkheden zitten van de professionele Alpha cameras. Voor mijn persoonlijke gebruik was de point and shoot app te inconsitent en de uitgebreide professionele app te ingewikkeld/koste het enige tijd voordat ik de beste instelling had gevonden. Maar ik ben dan ook geen hobby/professionele fotograaf! Maar als je de juiste instellingen gebruikt, WAUW, wat een mooie foto's! Echt van een uitzonderlijke klasse! Daarbij hebben beide apps de zeer goed werkende Eye Tracking modus, waarbij je nagenoeg altijd foto's maakt waarbij de gezichten scherp zijn.

Het geluid van de telefoon is bovengemiddeld goed. Ik heb het dan over de geluidskwaliteit van tijdens het bellen, maar ook van de ingebouwde stereo speakers met Dolby Atmos ondersteuning en de bijgeleverde (vanuit de actie) draadloze hoofdtelefoon. Dit icm met een kwalitatief zeer goed OLED display maakt dat films kijken en gamen een verademing is! Puntje van verbetering zou de helderheid van het scherm zijn. Daarentegen is de kleurweergave (zeker bij gebruik van de Creaters intended mode) zeer mooi!

De accu is bij normaal gebruik zeker voldoende om de dag mee door te komen. Anders is deze door de bijgeleverde snellader zeer snel bijgeladen.

Voor mij is de camera het belangrijkste onderdeel op een telefoon. Is dit dan de juiste telefoon voor mij? Ik ben aan het twijfelen. Ik ben oprecht onder de indruk van de foto kwaliteit bij gebruik van de pro modus! Met als nadeel dat je de juiste instellingen handmatig moet instellen. Ik gebruik zelf nagenoeg altijd de auto-mode op mijn telefoon. En deze vindt ik dan weer wat tegenvallen bij Sony. Ook vindt ik het een nadeel dat je niet snel van 0.5-10x kan inzoomen, maar dat je steeds moet wisselen tussen de lens en per lens ongeveer 3 x kan zoomen (totaal dan ook wel 0.5-10x zoom, maar dit bereik je dus onderverdeeld tussen de 3 lenzen). Ik ben er dus nog niet helemaal over uit en ga er nog maar eens een nachtje over slapen :)

Pluspunten

• Uitgebreide camera mogelijkheden
  • Beeldscherm
  • Geluidskwaliteit speakers en hoofdtelefoon

Minpunten

• Point and shoot optie camera inconsistent
  • glad
  • Zoom functie lens

raiday1 05-07-2020

prachtige beeldgadget

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Ik heb de sony Xperia 1 ii nu ongeveer een week in gebruik. Ik maak zelf regelmatig materiaal in de vorm van filmpjes, foto's en muziek. Ik had een iets wat ouder toestel, de note 9. Ik was benieuwd in hoeverre de sony met zijn accent op o.a. beeld en geluid mijn creativiteit evt kon stimuleren. het in gebruik nemen van het toestel/overzetten van mijn bestanden van mijn huidge telefoon is iets wat prima ging. De verpakking van de Xperia is vrij neutraal en niet heel spannend verder zit er in de doos ook een oplader en een set oordopjes van sony die niet heel spannend ogen maar deze moet ik nog testen. het zijn wel oordopjes met een 3.5mm jack, welke op deze sony Xperia zit, wat voor mij een dikke plus is. Tijdens het overzetten van mijn bestanden viel me 1 punt op en dat is dat het toestel nogal warm werd. Niet buitensporig maar zeker iets wat niet te missen was. Dit is iets waar je bij het gebruik van deze telefoon vaker mee geconfronteerd word. Tijdens bijvoorbeeld het langer intensief bezig zijn in de cinemapro ap.
Als background gebruik ik op mijn telefoon vaak afbeeldingen van fotoshoots met hogere resolutie. Deze background was ook automatisch overgenomen op de nieuwe sony. Daar begon mijn eerste moment waarop ik een zwak kreeg voor deze telefoon. Ik zag namelijk door het prachtige scherm veel details terug die de afbeelding echt tot zijn recht brachten. over het scherm, ondanks de 60hz dus uiterst tevreden. Ook op youtube was het vooral fijn van een nog hogere resolutie te kunnen genieten dan ik ooit had gezien op een telefoon. De vorm
(21:9) en het design van de Sony met een chin en geen notch is iets wat ik als heel fijn ervaar. je hebt wel een zwart balkje maar scherm is ook gewoon scherm, zonder onderbreking. De camera met 3 lenzen aan de achterzijde steekt iets uit t.o.v. de body van het toestel maar is minimaal i.v.m bijvoorbeeld de samsung s20 ultra. De batterij gaat met normaal gebruik makkelijk een dag mee. ( Social media, netflix ,gamen en af en toe een foto) net als bij elke telefoon is filmen een aanslag op je batterij. Een kleine min is dat bijvoorbeeld netflix niet in hogere resolutie op je mobiel af te spelen is en dat je wel snel laad maar niet heel snel. (30min iets meer dan 50%). De camera is voornamelijk lekker intuitief en scherp maar heeft een matige selfie prestatie. Geluid is zeker iets waar aandacht aan besteed is op deze telefoon maar door alle verschillende opties is het lastig daar nu al een beeld over te schetsen na slechts 1 week.

Pluspunten

• beeldscherm
  • gebruiksvriendelijk
  • cinema pro apps
  • 3.5mm jack
  • batterijbescherming

Minpunten

• oplaadtijd
  • geen face unlock
  • selfiecamera

MaaikeK37 03-07-2020

Wow echt een koploper op telefonie

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Het toestel is mooi licht en groot helder scherm! Wanneer je het toestel kantelt heb je een mooi breedbeeld om films ed op te kijken! De speakers zorgen voor mooi helder geluid! Betrap me er nu al op dat ik vaker op de telefoon Netflix kijk dan op de tv..... ik ben zelf hobby fotograaf dus was ontzettend benieuwd naar de camera! Achter op het toestel zitten 3 camera's. Met de groothoeklens leg je grote groepen en gebouwen vast, terwijl je met de telelens tot 3 keer inzoomt zonder dat je foto minder scherp wordt. En ja dit werkt gewoon fantastisch! Doet niet onder voor mijn spiegelreflex! En veel makkelijker mee te nemen! Altijd een super camera bij de hand! Batterij duur is gewoon goed! En dat voor alles dat het toestel kan! Ben zelf ook dol op spelletjes, en ook dat kun je moeiteloos hierop doen!

Pluspunten

• Jackplug ( geen gedoe met tussenstekkers)
  • Licht
  • Fantastische camera
  • Groot helder beeldscherm
  • Mooi geluid.

Minpunten

• Selfie camera is iets minder dan verwacht

RSijstermans 03-07-2020

Top-toestel in de breedste zin van het woord!

Geschreven voor: Sony Xperia 1 II 256 GB / zwart

Dit toestel heeft alles wat het beloofd! Alle opties zijn tot in perfectie uitgerust. Lenzen van Zeiss die zelfs bij schemering geweldige foto's maken. In de Pro modus kun je net als bij een spiegelreflexcamera's alles handmatig instellen, zoals de zwart/wit balans, de lichtopbrengst, diafragma en ga zo maar door. In een van de aankomende updates gaat ook fotograferen in RAW tot de mogelijkheden behoren.
Met zijn 6,5" OLED scherm is het een geweldig beeld om films op te kijken, haarscherp en zeer kleurrijk.
Mijn persoonlijke favoriet aan het toestel is toch wel het geluid. Door de jack-plug krijg je toch echt wel een beter geluid dan via lightning of usb-c. De 360 realily audio is formidabel. Met de wh 1000x mk3 black koptelefoon kun je hiervan optimaal genieten. Het is letterlijk alsof je midden in een akoestisch perfect geregelde concertzaal staat. Waauw, ik bel helemaal flabbergested!!

• Camera
  • Accuduur