Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 II 256 GB / paars / 5G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

denyejorak 15-04-2021

Sony Xperia 1ii

Geschreven voor: Sony II

Great phone with nice features. I love it! I only need to mention the following things: - battery performance could be better
- when you're playing the Game Enchancer stopes working. I don't know what's the reason...

Pluspunten

• Camera features
  • Display

Minpunten

• Battery

Kasumi 09-04-2021

Sony Xperia 1 ii

Geschreven voor: Sony II

Ik heb voor dit product gekozen vanwege de kwaliteit van Sony, geweldig beeldkwaliteit, geweldig geluid, groot scherm, snelle verbinding, ik kan niet blijer zijn

Pluspunten

• Scherm
  • Camera

Zero9246 03-04-2021

Gave telefoon

Geschreven voor: Sony II

Ik was op zoek naar een goede 5g telefoon en toen kwam ik deze tegen deze telefoon is mooi bevat veel snelheid en is redelijk kwa prijs ik zou deze telefoon echt aanbevelen

Pluspunten

• 5g werkt goed
  • Is snel en ook te gebruiken in games
  • Mooie resolutie en scherp beeld

Minpunten

• Is smal en lang dus je moet er wel aan wennen
  • Touch screen is soms een beetje te gevoelig

Taci1984 31-03-2021

Sony Xperia 1 II

Geschreven voor: Sony II

Toen ik de doos open maakte dacht ik wow dat IS een groot,mooi apparaat. Ik gebruik al 4 jaar de Xperia 5 compact en ik ben nog steeds super tevreden over dat toestel. Maar de technologie verbeterd en mijn omgeving zeiden dat ik met een dinosaurus telefoon rond liep. Ik was eerst sceptisch over hoeveel beter die Telefoons dan zijn!? Daar zal toch niet zo veel verschil inzitten!!?? Nou wel dus, de snelheid van het internet en de grafics zoooo.... Wat een verbetering. De kwaliteit van de foto's en camera ook die je maakt IS echt een verbetering niet normaal. Alles gaat zo snel en IS zo zuiver echt petje af Sony. Ik had dit niet verwacht, zo grote stap vooruit. Ik heb maar 1 nadeel aan het toestel en dat is iets persoonlijks. Ik ben iemand die een praktische baan heeft dus ben altijd in het veld. En voor mij zou deze telefoon een 100 krijgen als die er in het formaat van mijn oude trouwe vriend de Xperia Z5 compact zou zijn. Een telefoon van een wat kleiner formaat met de specificaties van de Xperia 1 II dat zou een droom zijn! Sony maakt zulke degelijke, hoog kwalitatieve spullen en er is geen betere. Alleen als ik mijn overal aan trek, dan weet ik niet goed waar ik em moet laten. Dus Sony alles is top nu nog een paar maatjes kleiner, dan heb je de ultieme smartphone!

• Snelheid, internet en software
  • Camera, Videocamera
  • Connectivity with PlayStation

Minpunten

• Formaat

Kimberley 21-03-2021

Geweldige telefoon

Geschreven voor: Sony II

Precies wat ik van Sony verwacht. Goed geluid en mooie camera.

Mooi design, langwerpig waardoor spellen makkelijk te spelen zijn.

Super blij miste toch mijn Sony merken.

Ik blijf vanaf nu ook echt bij Sony geen ander merk meer voor mij.

Pluspunten

• Camera
  • Geluid
  • Makkelijk in omgang

Piet 19-03-2021

Fantastisch scherm!

Geschreven voor: Sony II

Het is werkelijk een fantastische telefoon wederom van Sony, het scherm geeft ongelooflijk scherp beeld, de telefoon is ook lekker groot, dus fijn om series op te kijken als je aan het reizen bent of in het OV.

De Camera heeft ook gigantisch veel opties die voor de creatieveling kan het ook goed zijn denk , alhoewel ik dat niet gebruik.

Sony laat gelukkig altijd toe dat je overbodige apps eraf gooit en/of uit zet, dat laat niet elke concurrent doen dus ben daar heel blij mee hierop, ik haat namelijk rommel en een hele lijst met apps die je niet wilt is naar om doorheen te spitten, dat heb je dus niet hier!

Mijn enige minpunt zou zijn dat veel video's op internet geen gebruik maken van het hele scherm, omdat ze dan in de breedte verlengt moeten worden, dit kan op YouTube gelukkig wel, Netflix ook dacht ik.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooie camera
  • Geen overbodige troep.

Minpunten

• Upscaling video's

Jeroen 25-02-2021

Vrijheid camera Instellingen

Geschreven voor: Sony II

Telefoon gekocht voor de camera. Altijd al fan van Sony telefoons en eigenlijk het apparaat gekocht, omdat ik graag fotografeer. De mogelijkheden zijn ongekent en door de vrijheden die je krijgt. Door met de instellingen te spelenkun je hele mooie foto’s maken die er heel natuurlijk uitzien. Mooier dan de foto’s die door de software van bijv. iPhone verwerkt wordt. Na even oefenen heeft iedereen dit snel order de knie en wil je nooit meer anders.

Accuduur is ruim voldoende maar houd niet over. Het scherm is perfect helder en heeft een mooi beeld, maar zou voor het mooie iets feller mogen kunnen. Met name in de zon.

De beeldverhouding is heel fijn, en de randen bij bijv. YouTube zijn absoluut niet hinderlijk

Pluspunten

• Camera
  • Vrijheden om camerainstellingen aan te passen
  • Scherm is mooi
  • Oogt hij niet overdreven groot (slank design)
  • Twee speakers goed geluid voor een telefoon

Minpunten

• Accuduur
  • Max helderheid scherm
  • Prijs

Michiel 14-01-2021

Geweldig formaat

Ik groot fan van Sony Alpha cameras en vind foto's maken erg leuk. Daarnaast ben ik altijd opzoek naar een telefoon die iets bijzonders heeft en iets toevoegd. Deze telefoon heeft een geweldig formaat en nog mooier scherm. Geen onzin met gekke uitkeringen voor de front camera. En stereo speakers dier recht op je richten als je een filmpje kijkt. Precies zoals het hoor. De camera is van hoge kwaliteit. Je moet wel een beetje van klooien met camera instellingen houden. De auto optie is niet de beste optie. Een headphone jack om je koptelefoon in de pluggen is ook een verademing in deze tijd. En de bijna minimalistische Android versie is bijna zo goed als de Google phones. Wireless charging is ook erg fijn. Niks op aan te merken dus.

Pluspunten

• Smalle en lange formaat ligt lekker in de hand
  • Scherpste scherm dat ik ooit heb gezien
  • Professionele camera's
  • Headphone jack voor je koptelefoon
  • Bijna standaard Android zonder poespas

Minpunten

• Auto functie om foto's te maken niet erg goed.
  • Scherm word niet super fel. Helderheid minimaal

Michael Dirks 13-01-2021

Groot scherm met goed geluid

Geweldige geluidsbeleving en camera mogelijkheden net als de Alpha camera's. Handig in gebruik qua schermgrootte

Pluspunten

• Scherm
  • Camera

Arjan Verhagen 08-01-2021

Ligt uitstekend in de hand door aspect ratio van 21:9

Geschreven voor: Sony II

De telefoon ligt heerlijk in de hand door de unieke aspect ratio. De telefoon is vrij hoekig en dat geeft het een aangenaam gevoel in de hand. De camera is immens goed en de speciale camera apps zijn erg uitgebreid.

Pluspunten

• Unieke aspect ratio van 21:9
  • Heel goede camera's
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• 60hz i.p.v 90hz
  • Prijzig

Vincent 06-01-2021

Ligt lekker in de hand. Goede camera lens en!

Super toestel. Ik heb al jaren een Xperia toestel. Nu wederom ervoor gekozen. Het toestel is wat smaller en ligt daardoor lekker in de hand. Fijn lezen ook op het langgerekte scherm. Goede audio en eigenlijk geen min punten.

Pluspunten

• Goede camera lensen
  • Mooi Dolby atmos geluid

NvG 05-01-2021

Perfecte Camera, beeld en geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony II

Dit is mijn vierde Sony Xperia in 10 jaar. De telefoon is betrouwbaar, heeft een uitstekende levensduur, en de kwaliteit van de foto's, films is super. Ik ben er eenmaal aan gewend geraakt en wil niet meer van Sony af stappen. Intern geheugen is groot, batterijduur is lang. Én beeld en geluidskwaliteit is de beste van de smartphones die ik ken.
Vooral de auto intelligentie en de Zeiss lens van de camera zijn mega.

Pluspunten

• camera
  • beeldkwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • film
  • Xperia Apps

Minpunten

• sluitertijd
  • vingerafdruk
  • opstarttijd telefoon na afsluiten

Jordy 02-01-2021

Geweldige camera's

Geschreven voor: Sony II

Ik zocht ten eerste op stof en waterdichtheid. Toen kwam ik dus ook de Sony Xperia 1 ii tegen. Na alle specificaties te hebben gelezen heb ik besloten de smartphone te kopen. Ik heb em nu al bijna 1 maand en hij bevalt zo goed. De camera's zijn vooral meer dan verwacht. Wat een heldere en scherpe foto's maakt hij. En dan ook nog de snelheid van dit toestel is waanzinnig goed. Echt een krachtpatser dus.
Zeker een aanrader

Pluspunten

• Camera's
  • Snelheid
  • Stof en waterdicht

Minpunten

• Front camera
  • bakxjordy1@gmail.com

Carla 01-01-2021

Sony at it's Best

Geschreven voor: Sony II

The 4K display and aspect ratio is only outdone by the excellent sound quality and cemera. The intelligent battery management makes this device last for days. The best thing of 2020

Pluspunten

• Sound
  • Camera

Siegfried 28-12-2020

Groot scherm. Zeer gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Sony II

Ik heb bewust voor de Sony Xperia 1 ii gekozen. Omwille van zijn groot scherm. Ook de kwaliteit waarmee ik foto's maak zijn zeer goed. En het gemak van gebruik van deze smartphone.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Scherp beeldkwaliteit

Minpunten

• Moet ik nog ontdekken

Ingeborgh 27-12-2020

Mooi slank model.veel functies

Geschreven voor: Sony II

Ik heb altijd Sony, fijn toestel. Slank model. Diverse functies, nog niet alles geprobeerd. Mooie camera, scherpe foto's. Fotoopslag is wat chaotisch, allemaal mapjes, screenshots,whattsapp images etc.voorheen netjes alles overzichtelijk in 1 album, nu dus niet. Dat is soms dus zoeken naar die afbeelding.
Touch functie, ook zijsensoren is fijn. Reageert goed. Wel zorgen dat vinger niet nat is of vies.
Bijpassende hoesje met doorzichtig scherm, was bij vorige model fijner. Nu kun je niet op t scherm toetsen, hoesje moet open daarvoor. Past wel mooi. Slank passend erom heen.

Pluspunten

• Mooi slank model
  • Mooie camera

Minpunten

• Opslag foto's en afbeeldingen is wat chaotisch

Grogu 22-12-2020

Heerlijke telefoon

Geschreven voor: Sony II

Ik ben een multimedia fanaat. Daarom is Xperia de ideale telefoon voor mij. Het beeld en geluid is prachtig! De 21:9 verhouding is wennen, maar eigenlijk ideaal. De tekst op je scherm is dankzij deze verhouding heel overzichtelijk. Daarnaast ligt de telefoon makkelijker in de hand. Ook het weergeven van twee apps op één scherm is makkelijk met deze verhouding.

De telefoon werkt ook ontzettend soepel! Ik heb nog nooit zo'n soepele telefoon gehad. Met één veeg wissel je heen en terug tussen geopende apps. Ook al is het een 60Hz scherm, alles is smooth.

Ik vind de camera pro app een heel leuk speeltje, en je kunt er ook hele mooie foto's mee maken. Als je er goed mee overweg leert gaan, krijg je een unieke resultaat voor een smartphone. Maar als je snel en makkelijk de beste foto wilt maken, is dit niet de ideale telefoon. De selfie camera valt ook tegen.

Gamen werkt gewoon helemaal prima op deze telefoon. Maar indien je in het bezit bent van een PlayStation controller, voelt het als een heel ander niveau gaming. Net alsof je een kleine spelcomputer in je broekzak hebt zitten. Ik speel Fortnite Mobile maar ik ben prima opgewassen tegen console spelers.

De systeemsoftware is heel minimalistisch. Dit kan je als voordeel zien, of als nadeel. De software blijft hierdoor wel gewoon heel vloeiend. Uit ervaring weet ik ook dat een Xperia telefoon heel lang (jaren!) vloeiend blijft. Dat kan ik niet zeggen over veel andere merken. Ook daar heb ik ervaring mee en andere merken zijn daar toch wat minder duurzaam in.

Verder vind ik het fantastisch om een camera knop en een headphone jack te hebben!

De gratis noise cancelling koptelefoon is simpelweg geweldig!

Xperia is geen telefoon waarmee je snel en eenvoudig je vrienden kunt imponeren d.m.v. trendy features. Maar de feeling van een Xperia telefoon voelt uitmuntend duurzaam en premium aan, en qua multimedia zit je sowieso het beste bij Sony. En dit komt van iemand die al heel veel verschillende topmodellen heeft gehad van verschillende merken. Ik ben benieuwd hoe Sony deze lijn topmodellen verder zal gaan ontwikkelen met de Xperia 1 III e.v..

Pluspunten

• Scherm
  • Geluidskwaliteit
  • Cameraknop
  • Headphone jack
  • Snel en soepel

Minpunten

• Matige front facing camera
  • Matige standaard camera app
  • Stock android

Carola 21-12-2020

Groot scherm, goede camera, mooie kleuren

Geschreven voor: Sony II

De accu moet in het beginnen wennen aan je manier van verbruik, waardoor hij in het begin wat sneller leeg zal lopen.

Pluspunten

• Carl Zeis lenzen camera
  • Scherm

Minpunten

• Mist de standaard eigen apps

Han 14-12-2020

Smal 4k scherm en fantastische camera

Geschreven voor: Sony II

Bij het kiezen van mijn vorige telefoon heb ik een gok genomen.. ik koos namelijk na iPhone en Samsung om een keer voor Sony te gaan. Dat was de zx3! En die telefoon was echt verbazingwekkend goed! Zelfs na mijn 2jarige abonnement was hij nog snel en de accu nog prima! Dus ik wist 100% zeker dat ik weer een Sony wou.. de keuze tussen de Xperia 1 ii of de 5ii was erg moeilijk.. wou ik een 4k 60hz telefoon, of een iets kleiner scherm met 120hz refresh rate.. ik ben toch voor het grotere 4k scherm gegaan want ik kijk vaker video's dan dat ik games speel.. hoewel ik aardig verslaafd ben aan Cod mobile! Maar ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze! Ik heb de telefoon nu een maand en ben er dolgelukkig mee! Het 4k scherm is fantastisch, de camera's maken super strakke foto's en video's,hij is retesnel, gamen werkt perfect op de maximale graphics settings (ook al heb je die 120hz refresh niet) en video's kijken op dat brede scherm is een genot voor het oog! Ook het Android systeem werkt perfect en je kan veel dingen customizen.. oh ja en die headphonejack.. wat ben ik blij dat die er weer in zit! Dus raad ik deze telefoon aan? DIKKE VETTE JA!

Pluspunten

• 4k scherm
  • 21:9 breedbeeld
  • Headphone jack
  • Strak design
  • Photo + cinema pro app

Minpunten

• 60hz refresh rate (ookal mis ik het totaal niet)
  • Selfie camera is slecht vergeleken bij andere

Kayode 14-12-2020

Incredible 4k experience, large screen

Geschreven voor: Sony II

The Sony Xperia 1 II brings back memories of the first Xperia smartphones but without the Play Memories, Album or Music Player. However, this smartphone has new tools like the Photo Pro and Video Pro that will probably excite videographers or photo junkies. It is also going to be a fun experience of the Xperia 1 II is amazing for video playback and gaming especially since is has a simple PS connect to your PlayStation joystick for compatible games. The drawback is that it is impossible to handle or use with a single hand since the device has a large screen with dimensions much larger than typical handheld devices. The music experience is amazing with the Dynamic Vibration that gives you a different feel for listening to media on your phone by vibrating your phone like a proper Speaker by amplifying the bass effects.

Pluspunten

• 4k experience
  • Battery life
  • Dynamic Vibration
  • Gaming experience

Minpunten

• Dimensions
  • Ease of operating with one hand

Tamer A 11-12-2020

Geweldig!

Geschreven voor: Sony II

Geweldig snel toestel! Heerlijk iin de hand. Fijn scrollen met extra veel iconen zichtbaar vanwege de lengte.

Pluspunten

• Dimensies
  • Scherm
  • Wide screen

Minpunten

• Front face camera

Hassan Azhar 11-12-2020

Beautiful 4K and FingerPrint

I am a die hard fan of SONY and SONY just kills it every time with their flagship mobiles. The Ratio is great, the camera is excellent, screen is beautiful and the placement of Finger Print scanner is just on point as it should be.

Pluspunten

• Screen
  • Fingerprint on the Home button
  • Headphone Jack
  • Purple Colour

Boaz Knol 10-12-2020

Geweldige maar onderrated smartphone

Geschreven voor: Sony II

Een fantastische telefoon met prachtig geluid door de 2 front facing speakers een 4k ultra HD scherm met meer dan 1 biljoen verschillende kleuren waardoor alles extra scherp te zien is, super veel interessante functies en een camera van top kwaliteit waarvan ze de software gebruiken van hun fotocamera's toch gek dat deze telefoon niet populairdwr is aangezien het een top range telefoon is.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • 4k ultra HD scherm
  • Headphone jacket
  • Super snelle 5G
  • Super goede camera

Sen 07-12-2020

Strak design, Elegant + GRATIS Koptelefoon

Geschreven voor: Sony II

Het toestel voelt licht maar toch premium in de hand. Tevens is er de mogelijkheid om hem te bedienen met 1 hand. Het scherm is om naar huis te schrijven...wow 4k content nog nooit zo mooi geweest op eerdere telefoons die ik heb gehad en dan heb ik het over iphones. 21:9 is een verademing.

Batterij duur is geweldig, kan makkelijk een hele dag mee zelfs tot de volgende dag.

Camera heb ik zelf nog niet echt uitgeprobeerd, maar maak me daar geen zorgen over. Sony staat bekent om zijn camera's.

Al met al zeker geen spijt dat ik gekozen heb voor dit mobiel. Voor mij niets anders meer.

Pluspunten

• 21:9 4k beeldscherm
  • Batterij
  • Dubbele simkaart en of geheugenkaart
  • Phone jack
  • Gratis koptelefoon t.w.v. 279 euro

Minpunten

• Tot nog toe geen

Jordi 03-12-2020

Elegant en stijlvol

Geschreven voor: Sony II

Mijn oog viel op de Sony voornamelijk door de aanbieding van een gratis Sony headset. Ik ben sinds lange tijd namelijk een echte Samsung fan na in het bezit te zijn geweest van de S8, de S9, de S10 en daarna de Note 10+. Ik beschouwde Sony in het verleden altijd meer als een audio/media producent in plaats van een serieuze smartphone specialist.

Maar hoe fout kon ik zijn! Een pracht van een OLED scherm, audio kwaliteit dat hemels klinkt en de design en afwerking is zo chique en elegant. Mijn Spotify heeft nog nooit zo goed geklonken op mijn Sennheiser koptelefoon en op bluetooth speakers. Netflix is een wonder om te kijken op het scherm mede door de speciale 'Creator mode' screen setting.
En foto's, 3x 12MP Carl Zeiss camera's met volledige professional controls via de Photo en Cinema Pro apps. Voor alle fotografen onder ons, deze telefoon is 'as good as it gets'.

Ik ben nog steeds een liefhebber van mijn Samsung Note10+ maar deze moet het toch echt afleggen tegenover de Sony's capaciteiten betreffende beeld, geluid en foto's. Hij is net zo lang als de Note10+ (geen kleine telefoon) maar wat minder breed wat er voor zorgt dat hem nog steeds goed kan vastpakken en bedienen met 1 hand. En desondanks het vrij grote formaat van deze telefoon oogt hij alles behalve fors.

Een top telefoon en aanrader voor iedereen die eens wat anders wilt/durft te proberen.

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Audio kwaliteit
  • Design en afwerking
  • Camera