Nokia Lumia 920 geel / 32 GB - Reviews

Windows
Opslag
32 GB opslag

Olivia Penrose 26-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Een heel goede, degelijke en betrouwbare telefoon.
Uitgevoerd in degelijk materiaal. Hij kan tegen een stootje.
Accu duur is vrij lang eer hij weer moet worden opgeladen.
Maakt prima foto's. Makkelijk schakelen tussen wifi en 3g netwerk.
Heeft 3 nadelen: hij draait op Windows. Ik vind de app store van windows erg beperkt in vergelijking met Android. De batterij is niet verwijderbaar en het geheugen is niet uitbreidbaar jammer genoeg.

BilG 04-02-2015 Product half jaar in bezit

6,8
Ik heb de NOKIA 620 gehad en nu de 920. Fotocam is super, apps redelijk, bediening en vormgeving super. MAAR beide toestellen zeer onstabiel. Valt uit, start weer op, ... 10x per dag. Dan geen wifi, dan weer wel. Niet in te schakelen en dan plots weer wel. Beide toestellen dezelfde problematiek. Bij de 920 hadik een deja vu. De koppeling met mn auto is helemaal een probleem (Mercedes A). Zelden of nooit Bluetooth. Tja voor mij geen NOKIA meer. Alle andere gsm's koppelen feiloos. Sorry het lijkt wel of ze gemaakt is met IKEA onderdelen!

Martijn0318 09-03-2014 Product jaar of meer in bezit

9,4
Geweldig toestel de camera is super en maakt geweldige fotos en videos ook voelt het toestel heel degelijk aan en heeft mij nog nooit in de steek gelaten het scherm presteert goed in de zon en alles blijft netjes zichtbaar verder is windows phone al aardig gegroeid en zijn eigenlijk alle bekende. Apps wel aanwezig

MDHH 22-11-2013 Product paar dagen in bezit

Ik had een nieuw abonnement nodig en na 6 jaar iphone wilde ik iets anders proberen, met name ook voor de prijs. Het toestel valt me echt enorm tegen. Internet explorer werkt niet goed, heel onoverzichtelijk, traag, weinig apps voor windows phone en over het algemeen niet gebruiksvriendelijk. Ik gebruik gewoon weer mijn iphone 4 die al 3 jaar oud is en ga deze terugsturen.

emmaduchatinier 11-11-2013 Product kwartaal in bezit

Superfijne telefoon! Windows was even wennen, maar na een paar dagen had ik het door. Op dit moment zijn helaas nog niet alle apps die ik zou willen beschikbaar, maar ik vertrouw erop dat naarmate de Windows Phone markt groeit, er steeds meer apps zullen zijn.
Enige nadeel vind ik het gewicht van de telefoon, dat met 185 gram aan de zware kant is.

Kees2011tv 28-10-2013 Product paar weken in bezit

Fijn toestel. Twee ergernissen:
- Inloggegevens van Ziggo WifiHotSpots worden niet onthouden, zodat er om de haverklap opnieuw moeizaam ingelogd moet worden. Dat is echt geen doen.
- Hinderlijke haptische feedback van navigatietoetsen. Dit is niet uit te zetten.

JKforyou 21-10-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
Wat een heerlijke telefoon waarvan de bediening zo ongelooflijk soepel en simpel is dat het telkens een genot is om ermee te werken. Het geluid van de Lumia 920 is gewoon fantastisch.. duidelijk en helder. Over de kwaliteit van het beeldscherm kunnen we kort zijn. Nokia een superieure kwaliteit neergezet. Het samenwerken met diverse programma's is top.. net als de diverse speciale Nokia Apps die meegeleverd worden of gratis zijn te downloaden. De camera is zoals zo vele hier al hebben beschreven waanzinnig. Ik dacht een redelijk goede fotocamera te hebben maar de kwaliteit van de foto's verbleekt bij die van de Lumia 920.

Zijn er dan helemaal geen minpunten aan de Lumia 920? Ja en nee... aan de Lumia 920 mankeert niets... maar aan de apps voor Windows 8 kan nog wel het nodige verbeteren. Zo heb ik met namen geen prettige ervaring met Facebook. De Facebook via de Nokia of de aparte Facebook app werken beide niet naar wens... ze laten het op teveel punten liggen en zijn soms behoorlijk traag of haperen.

Dat ligt dus niet aan de makers van de telefoon maar aan de makers van de apps. Die laten soms behoorlijk wat steken liggen. Het lijkt er nogal eens op dat ze denken... ohh ja we moeten nog even gauw een Windows 8 app maken voor die Nokia telefoons. Gelukkig zijn er ook veel app ontwikkelaars die wel graag een goed produkt afleveren... net als de Nokia Lumia 920.

Een fabel-fantastisch toestel dat ik nog lange tijd in mijn broekzak hoopt te dragen. Ohh en wat het gewicht betreft.... niks mis mee ;-)

nokia 920 11-10-2013 Product paar weken in bezit

Erg blij met de keuze van de Nokia Lumia 920 .
Eerste smart Phone keuze vanwege de Windows 8 Phone makkelijk synchroniseren met
Samsung Smart Pc onder Windows 8. Verder was de camera erg belangrijk .
Had gehoord van goede avond foto`s met de pro cam maar was in eerste instantie teleurgesteld
omdat alle foto met flits paars gloed hadden vreselijk slecht .
Na veel google en na denken bleek de oorzaak de hoes die ik kocht te bescherming tegen krassen.
Deze was namelijk rood en in combinatie met de flits naast de lens veroorzaakte paarse avond foto`s . Hoes eraf gehaald en nu mooi avond foto`s . Tip koop geen rode hoes .
Met andere kleuren hoes geen ervaring nog .

marco4mail 16-09-2013 Product kwartaal in bezit

De Nokia Lumia 920 heb ik aangeschaft ter vervanging van mijn Nokia E7. Even wennen zonder fysiek keyboard, maar het grote display, het design, de camera, in 1 woord super!!

Geluidskwaliteit is prima, zoals van Nokia gewend.

Mogelijkheden met de standaard apps is al geweldig en alle bekende apps zijn leverbaar. Whats app, Rabobank, Skype, Spotify, Instaweather, Vine (6Sec) e.d. Draadloos opladen!

Hij is zwaarder dan concurrenten, maar voelt erg degelijk aan en totaal niet hinderlijk in je hand of broekzak.

De camera, de beste die ik tot nu toe heb gehad op een smartphone. Foto's in het donker, super! De Smart Cam app, met action shot, super! Pro Cam app met veel instellingen, super!

Hele dikke aanrader om weer eens wat anders te nemen dan een iPhone of Samsung. Time to switch ;-)

M.atthijs 06-09-2013 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken deze geweldige telefoon in bezit. Oke, oke, het is even wennen als je hiervoor een paar jaar Android hebt gebruikt (voor mij wel), maar ik ben erg tevreden. De geluidskwaliteit is top, echt beter dan mijn Samsung Galaxy Nexus die spontaan het loodje heeft gelegd, en het apparaat laat zich erg intuïtief bedienen. Ik heb nog geen moment de gebruiksaanwijzing erbij gezocht.

Ik heb twee kleine nadelen ontdekt:
- Mijn bank (Triodos) heeft nog geen app voor WP8.
- Je kunt minder waarschuwingstonen zelf instellen. Voor facebook, whatsapp, e-mail heb je allemaal hetzelfde beltoontje en je kunt voor sms en andere waarschuwingstonen geen eigen toon kiezen.

En verder lukt het mij niet om in Here Drive (offline navigatie, standaard ingebouwd) gesproken navigatie-aanwijzingen te krijgen. Bellen via de bluetooth carkit van mijn auto gaat geweldig; ook bediening via het stuur werkt, maar bij navigeren hoor ik geen geluid, hoewel ik het geluid op maximaal heb gezet. Iemand een tip?

vonyellow1 05-09-2013 Product maand in bezit

9,4
Inmiddels een maand in bezit van deze complete smartphone. Deze Lumia 920 wordt met recht het vlaggeschip van Nokia en Windows Phone genoemd. Het apparaat munt uit in zijn draadloze omgeving in de vorm van een sterke WiFi en GPS ontvanger ! Daarnaast maakt Nokia de windows telefoon extra interessant met hun eigen Nokia app collection, voor Muziek, Navigatie, Camera en Foto/Video bewerking.
De app store mist nog wel een aantal top games zoals bv Candy crush, maar iedere dag komen er apps bij en de standaard ("social media") apps zijn gewoon aanwezig in de store. Een ander nadeel kan zijn dat de Telefoon geen notificatielampje bezit voor inkomende berichten, daarnaast schakelt de wifi standaard uit in de lock stand van het scherm waardoor berichten vaak pas doorkomen bij het unlocken van de telefoon.
Verder een fantastisch apparaat met veel mogelijkheden!

Sandpiper 24-08-2013 Product half jaar in bezit

nokia 920 gaat niet aan,na resetten. Bij windows zit een reset functie. De sensor voor schermbeveiliging is snel vies. Het telefoongesprek kan je dan niet meer stoppen

jjrotte 17-08-2013 Product kwartaal in bezit

9,4
Prima toestel met fantastisch goede camera, groot & helder scherm (geen leesbril nodig!), misschien nog niet alle voorkomende apps beschikbaar maar zeker genoeg voor 'gemiddeld gebruik'. Gebruiksgemak is uitstekend, kortom een aanrader zeker omdat de concurrentie (Apple en Samsung) momenteel aanzienlijk duurder is. Windows phone 8 werkt prima.

Damian_vD 03-08-2013 Product paar dagen in bezit

6,6
In het begin leek het een hele goede telefoon, alleen heb nu dat de batterij binnen 6 uur leeg is, dit is echt vreselijk irritant voor als ik weg ga, op internet is er ook geen oplossing voor te vinden.

het geluid wat eruit komt is niet bepaald mooi te noemen, de kwaliteit daarvan op mijn oude telefoon (LG Optimus L5 van ongeveer 150 euro) was een stuk beter.

verder heb ik wel alles wat ik nodig heb en is Windows Phone snel en overzichtelijk, maar ik word zo vreselijk gek van die batterij want daardoor kan ik lang niet het maximale uit de telefoon halen

Dick P de Jonge 01-08-2013 Product half jaar in bezit

9,6
Heb mijn Lumina nu 7 maanden en nog nooit enige proplemen ondervonden alles funcioneert erg goed alle apps die ik wil hebben zijn verkrijgbaar kortom een super phone. Gelukkig in SA krijgt men covers die het gladde weg nemen daardoor valt het gladde apparaat niet zo snel.(Vooral met natte handen)Foto,s zijn goed maar niet zo goed als mijn vrouw haar 808. Maar daar om heeft Nokia de nieuwe 1020 op de markt gebracht.De enige kritiek die ik heb zijn de waarschuwings tonen voor o.a sms,s die men niet naar o.a muziek kan omschakelen.

mberghuijs 21-07-2013 Product paar dagen in bezit

5,4
Sorry maar voor mij geen Nokia meer. Ik moest voor een nieuw abbo. en dacht laat ik na 4 jaar Iphone weer eens voor wat nieuws gaan. Besloot over te gaan op de Nokia Lumia 920 Geel. Ook omdat ik vroeger veel Nokia's heb gehad en me die zeer goed bevielen.

Maar helaas bleek dit dus minder waar. Al na 1 dag was de Nokia stuk en gaf hij zwart scherm en starten en lade niet meer op!!! Terug naar winkel gegaan en ze vertelde me dat het een mogelijke DOA was (dead on arrival) Dus nieuwe Nokia mee gekregen. Deze heeft het wel geteld maar 3 dagen volgehouden en wederom het zelfde!!! Weer Zwart scherm en niets meer doen!!!

Dus ik zeg helaas geen Nokia voor mij meer. Was een fijn toestel voor de 3 dagen maar verder hopeloos in kwaliteit!!! Wat een RAMP TOESTEL. Ik ga vandaag maar weer naar de winkel en ga voor de HTC ONE.

Tonio 2002 07-07-2013 Product kwartaal in bezit

9,4
Dit is een update update op mijn eerdere review. Heb mijn Lumia nu drie maanden en kan er niets anders over zeggen dat het een fantastisch apparaat is. Niet zoveel toeters en bellen als de S4 of de HTC One, maar gewoon een erg prettig en erg degelijk apparaat. Eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoveel aandacht uitgaat naar de laatste twee terwijl windows phone het meest overzichtelijke platform is. Over een I-phone (weet u nog?) hoef ik het niet eens te hebben omdat deze Lumia die mijlenver achter zich laat.
Een onverklaarbaar puntje wel. Hoewel het systeem rotsvast is, overkomt het me ongeveer wel een keer per maand dat ik mijn Lumia van de (draadloze) oplader af haal en dat hij binnen 1 uur spontaan leeg loopt. Ben nog aan het uitzoeken wat dat is. Een USB kabeltje in je tas en je hebt nergens last van.

MATC 05-07-2013 Product maand in bezit

9,6
Prima telefoon. Werkt sneller dan de Iphone, die ik zakelijk (moet) gebruiken.
Voldoende apps beschikbaar. Camera is top, maakt zeer mooie foto's.
Batterijduur valt mee. Opladen moet net zo vaak als met de Iphone.
Een aanrader deze 920

berend132 06-05-2013 Product kwartaal in bezit

9,4
Zeer mooie, degelijke en snelle telefoon. Alle apps die ik op mijn android gebruikte kan ik nu ook gewoon gebruiken. Accu gaat erg lang mee.

Tonio 2002 27-04-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb de telefoon nu drie weken in bezit en kan nu beter motiveren waarom dit zo'n goed toestel is.
De telefoon is gewoon erg goed en mooi, al is dat laatste natuurlijk een kwestie van smaak. Ik heb gekozen voor de gele variant en daarmee valt het toestel extra op,
Het is een echte Nokia; oerdegelijk en een prachtig dessign. Nokia doet gewoon niet voor minder.
De telefoon is groot, zeker als je een I-phone gewend bent, maar als je, net als ik vrijwel niet belt, dan is een groter scherm gewoon veel prettiger.
De kritiek over het gewicht? Gewoon gezeur; wat is nou 60 gram meer!
Verder kan ik een opsomming geven van de specs enhoe alle werkt, maar dat is al zo vaak beschreven. En echt, alles klopt en alles werkt perfect. Een uitzondering die ik hierop maak is de camera; hier niet over praten is zoiets als niet vertellen hoe snel je nieuwe auto is. Zelden heb ik zulke mooie foto's gemaakt met een smartphone. Hoe krijgen ze het voor elkaar!

Nokia heeft gekozen voor WP 8 als platform en dat is een natuurlijke keus, want als je je als merk iniivatief wil profileren, is de keus voor WP 8 vanzelfsprekend. Vergeet Android of IOS, want dit is zoals software op een smartphone hoort te werken.
Ben je een nieuwe smartphone gebruiker, dan zul je merken hoe vanzelf alles werkt. Heb je een Android verleden dan zit je in het begin even te zoeken. En ja, zo veel instellingen als met Android mogelijk zijn, zul je niet vinden, en een aantal handigheidjes, zoals tekts automatisch aan het beeldscherm aanpassen,zul je in het begin missen. Maar er blijft genoeg over.
IOS gebruikers zullen niet weten wat ze overkomt, maar eenmaal afscheid genomen van de ultra saaie IPhone indeling, zullen ze merken dat met WP8 alles ook kan, maar dan beter.
De HUB's ( fotohub, personenhub en muziekhub) werken echte fenomenaal. Steeds als je denkt, waar zou bepaalde informatie zitten, schuif je naar de volgende pagina en voila!
De Nokia apps, Here, Photo ed werken prima.
WP8 apps zijn schitterend en hebben dezelfde layout als de standaard WP8 apps; met veel "veeg"-tabbladen dus.
Synchen gaat gewoon via de verkenner, of als je wilt via een app. Een XP-computer wil nog wel eens de phone niet herkennen. Dat is dan wel weer erg lastig.
Directe opslag van al je gegevens naar Skydrive.
WP8 is in mijn noptiek het platform van de toekomst. Het is nog vrij jong, maar je mag verwachten dat het zich steeds verder ontwikkelt.

Zijn er geen tegenvallers?
Tuurlijk, al is het de vraag hoe erg je dat vindt. wat voor de een geldt is voor de ander gewoon minder belangrijk.
Allereerst natuurlijk de apps. Ben je een echte App-nerd, dan zou ik nog even wachten. De meest belangrijkste Apps zijn er al en zijn echt prachtig vormgegeven. Toch mis bijv. die van De Volkskrant. Hij is er wel, maar werkt voor geen meter.
Geen nood; verwijderen en over een half jaartje weer. Facebook app idem; werkt wel, maar item delen lukt dan weer niet. Google app is engelstalig, spraakbesturing ook. Bing als zoekmachine, zeker in WP8 indeling, werkt echter ook prima.
In het begin is WP8 even wennen. Vind ik wel leeuk, want ik ben na aldie jaren wel uitgekeken op Android en IOS. En zoals gezegd, alles in WP8 is logisch opgebouwd, dus het wennen gaat erg snel.
Zoals gezegd lukte het synchen op twee XP-computers niet. Op twee andere XP-machines weer wel. Met windows 7 geen centje pijn.
Tekst aanpassen aan beeldscherm ging met mijn HTC fantaastisch; zelfs tot een letter per scherm zeg maar. WP8 verdubbelt de grootte na aanraking. Natuurlijk kun je ook inzoomen, maar dan schuif je steeds door het document en dat vind ik dan weer lastig.
Toetsenbord even wennen; letters zijn een beeetje aan de kleine kant en het tiuchscreen is erg gevoelig zodat je vaak naast de juiste letter zit te harken. Ik heb dan ook de supergevoelige modus uitgezet.
Jammer vind ik dat Nokia-support ggeen e-mailadres heeft voor vragen en antwoorden. Ze verwijzen naar gebruikersgroepen en die zijn vrijwel allemaal Engelstalig. Hiuer kan Nokia nog wel een slag maken vind ik.

Samenvattend; ben je een app freak: even wachten.
Wil je een prachtige telefoon met het allermodernste besturingssysteem dan is dit je telefoon.
En des te meer mensen die over stappen op WP8, des te sneller groeit het aantal WP8 apps.