LG Optimus L3 1 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus L3 1 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

goededag 03-01-2015
Geschreven voor: LG Optimus L3 1,1 GB / roze

Het geluid kan niet hard en heeft geen goede kwaliteit. De mogelijkheden worden zeer beperkt door het intern geheugen, hierdoor is installatie van 1 simpele applicatie slecht mogelijk in samenwerking met whatsapp. Het gebruikersgemak is zeer hoog in verband met de batterij die naar meer als een jaar intensief gebruik nog 2 dagen meegaat bij normaal gebruik.

800 04-04-2013
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Geheugen is veel te weinig , als je wat apps wil installeren stalleren , is het geheugen heel gauw vol , dan kan je ook geen smsjes meer versturen dan moet eerst weer apps verwijderen

YOLO 06-03-2013

Hallo,

Ik heb de LG Optimus L3 sinds gisteren en hij bevalt mij heel erg goed. Het is mijn eerste smartphone en ik ben er heel erg blij mee. De geluidskwaliteit vind ik erg goed. Er zijn ook best veel mogelijkheden, er kunnen best veel apps op. De vormgeving vind ik heel mooi. De telefoon is heel makkelijk te bedienen. Het is echt waar voor je geld, het is een hele goede prijs-kwaliteit verhouding.

Groetjes, YOLO

Linuxer 11-09-2013

Er is een manier om meer apps te installeren. Even zoeken hier op KK.nl naar mijn opmerkingen. Ik heb zelf ook verschrikkelijk veel apps op dat ding staan: allemaal op een SD kaart. Enne, 100 berichten in whatsapp????? Delete jij ze wel eens? Hoe lang ben je wel niet bezig met lezen dan??

Als je gepest wordt met je telefoon als tiener helpt maar een ding: volwassen worden (helpt ook goed tegen juigdpuistjes). Of eerst vragen wat voor telefoon je mag kopen van je vriendjes om er bij te horen en dan pas een telefoon kopen. Alleen dan moet je niet weer een andere review schrijven dat je nieuwe pokkie maarliefst 600 Euro kost (i.pvp 60 Euro) en eigenlijk niet zo veel meer kan als die van mij. Bovendien kunnen je vriendjes tien jaar geen telefoon meer kopen als ze 'm kwijtraken of kapot laten vallen en ik kan altijd een nieuwe betalen.

Verder vind ik het design vele malen mooier dan een iPhone of een Samsung. Die zijn te groot en zien er meisjes-achtig uit. Deze niet met z'n donkere metaal. "Beauty is in the eye of the beholder". Wil je goed geluid? Koop een gettoblaster, een goede stereo installatie of een betere telefoon (niet een van onder de 100 Euro dus).

HenrietteIM 19-10-2013

Hoe kan je dan meer aps op deze telefoon zetten? Kan je hier misschien de link zetten naar jouw hulp?

ritze-vespa-reedvalve 06-01-2013

de LG E 405 is een vrij eenvoudig smartphone toestel.
voor de meeste mensen die willen overstappen van een oud toestel zonder android of ios is dit een vrij goedkope en leuke manier van leren omgaan met een app telefoon.
natuurlijk heeft het toestel nadelen en voordelen,
nadelen zijn :
*zeer beperkt intern geheugen, (telefoon kan weinig services laten lopen)
*kans op traagheid en vastlopers is groot
*geen equalizer op de muziek afdeling
*geen camera belichting
*ietwat klein beeld scherm
*pc suite kan wel eens zwaar tegen vallen

voordelen zijn:
*goed en vloeiend werkend aanraak scherm
*eenvoudige layout
*je hebt geen beschrijving nodig
*zeer vloeiende filmpjes (geen gehakkel)
*dual sim (2 simkaarten mogelijk)
*wisselen tussen simkaarten gaat naar mijn mening vrij goed
*1500mah accu en gaat lekker lang mee, 2 dagen minimaal (bij veel gebruik zoals bellen en sms)
*accu is verwisselbaar (flink + punt)
*handige sneltoetsen die ook echt werken
*klein formaat

chelin 16-12-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Het toestel is erg prettig in gebruik, maar nu ik 'm wat langer heb, valt me op hoe weinig apps je erop kan zetten. Ik heb alleen FB en Whatsapp en krijg al regelmatig de meldng dat het geheugen van de telefoon bijna vol is. Waardeloos! Weinig apps kunnen op de SD kaart worden gezet. Ik heb er geen muziek op en heel weinig foto's. Ik zou niet meer voor dit toestel kiezen als ik een nieuwe zou kopen!

Linuxer 17-12-2012

Probeer wat apps te verplaatsen naar het SD geheugen middels het Instellingen menu. Anders kun je 'link2SD' installeren via G. Play.

cooflo 19-12-2012

Helemaal mee eens. Je moet toch wel een paar apps kunnen installeren.
Die mededeling dat er 1gb geheugen is is misleidend, zeker als je niet echt een foon kenner bent. Er blijkt maar zo'n 167 mb te zijn. Heel flut!!

mlabouh 27-11-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

gebruikte geluiden zijn verouderd,niet soft.
MEDIUM MOGELIJKHEDEN.geheugen 1 gb.camera 3pxl, achterin niet voorin
gebruiksgemak uitstekend. touch, panel letters en cijfers en alle instellingen. aerodynamische vorm prachtige.lichtgewicht.
degelijkheid goed.

roelmutsaarts 25-10-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

dit toestel heeft echt een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
je kunt er heel veel mee en is overal ook best snel in.
het toestel is ook makkelijk in gebruik.
de kwaliteit van het geluid en beeld is ook mooi om te zien/horen.

GirlyGirl 31-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Nooit verwacht dat je voor zo'n kleine bedrag een volwaardige android toestel zou krijgen. Hiervoor de blackberry torch gehad en ik heb nog liever dit budget phone dan die. qua foto's maakt hij betere dan andere 3mp toestellen als de samsung y e.d. en helemaal in combinatie met instagram. Ik ben er hartstikke blij mee!

Harmen A 26-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Een erg prettig toestel voor weinig geld! Het is me alleen nog niet gelukt om het toestel om te toveren in een mobiele hotspot. Ideaal voor internet, e-mail, whatsapp, enz enz. Foto's niet super maar dat hoeft voor mij ook niet. Kortom een aanrader!

kamperde 12-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

prima handy,scherm had iets groter gemogen,verder best snel voor zijn geld,accu gaat lang mee zo,n 4,5 dagen mits,niet 24 uur per dag gebruiken,zeer goede prijs kwaliteit,oplader systeem idiaal met usb aansluiting,kande oplader voor meerdere dingen gebruiken

Hetty81 11-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Luister niet veel naar muziek, maar gesprekken zijn prima te horen. Ook in een drukke omgeving.

Prima telefoon voor het 'normale' gebruik. Dus handig voor bellen,

Net formaat. Keurig afgewerkt.

wstorm6 09-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Dit mobieltje verrast ons telkens wat de mogelijkheden betreft, echter we vonden het wel vreemd dat er geen oortelefoon in de doos zat. Gelukkig paste de oude van onze vorige LG er wel op.

Verder viel het op dat we veel meer zaken via internet moeten regelen in vergelijking met onze vorige LG.

Jeffrey LG 08-08-2012

De LG E400 optimus L3

De LG E400 Optimus L3 is een budget smartphone LG, maar dit is maar op een enkele front te merken. Het toestel kost zo'n 100 euro waarvan je nu 20 euro retour krijgt van LG!

Vormgeving & kwaliteit

Voor deze 100 euro krijg je van LG een prachtig vormgegeven toestel dat lekker en robuust in de hand ligt. Je heb niet het idee dat je ene low end smartphone in je handen hebt

Specificaties

De LG Optimus L3 is een low budget Android smartphone, op kwaliteit van bouw is dit niet op te merken. Hetgeen waar LG op bezuinigd heeft is de binnenkant van de LG Optimus L3.

De LG heeft:
- 3,2 inch capasitief TFT scherm met een resolutie van 240 bij 320 pixels.
- 800 Mhz single core processor.
- 3MP camera zonder flits.
- Android 2.3.6 Gingerbread.
- SD kaart slot wat uitgebreid kan worden tot 32GB.
- WiFi, 3G, GPRS, UMTSen HSDPA
- Bluetooth 2.1
- Ingebouwde GPS

Besturingssysteem

LG heeft gekozen om voor de LG Optimus L3 het Android platform te gebruiken. Dit platform heeft natuurlijk super veel pluspunteten, zo heb je een ongekende vrijheid in Android, dit komt natuurlijk omdat het OS open source is. Ook heb je met Android keuzen uit duizenden handige apps, zowel voor de zakelijke markt als voor de gewone consument. Het assortiment in de Android Play store schittert van games tot muziek apps je kunt het zo gek niet bedenken en het staat wel in de Google Play store.

LG schil

LG heeft over Android hun eigen schil heen gezet, dit wil dus zeggen dat het niet het originele uiterlijk is van Android. Gelukkig heeft LG een prachtige schil geleverd wat net zo lekker werkt als het origineel. Het uiterlijk van deze schil is simpel en zorgt ervoor dat het soepel loopt in combinatie met de 800 Mhz processor.
Er zijn door LG ook een paar handigheidjes toegevoegd in Android. Zo heeft LG een snel menu toegevoegd in het pull down menu van Android. Hier kan je de Media, WiFi 3G en nog veel meer beheren. Ook heeft LG in het applicatie overzicht van Android een handigheidje ingevoerd, zo kun je je apps in categorien indelen en heel makkelijk beheren.

Eindoordeel

Mijn eindoordeel van de LG E400 Optimus L3 is dat het een hele goede en degelijke smartphone is wat ook nog eens een lage prijsklasse heeft. Dit toestel is interessant voor mensen met een laag budget, kinderen en natuurlijk ook gewoon voor mensen die graag een Android smartphone willen maar niet de volle pond willen betalen.

Johannes06 17-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Toestel nu dus een paar dagen in mijn bezit. Voldoet aan mijn verwachtingen: 1. handig formaat 2. touchscreen werkt erg goed. 3. Verbindingen, m.n. wifi, zijn snel. 4. Prijs/kwaliteitsverhouding zijn goed in evenwicht.
Minpunt(je): Gebruiksaanwijziging voor mij te summier: kleinzoon heeft aanvullende instructie gegeven.

Laura14 08-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Deze mobiele telefoon voldoet aan mijn eisen. De optimus L3 is niet te groot en heeft een mooie vormgeving. Verder werkt het touchscreen super in vergelijking met andere toestellen. De mogelijkheden met deze telefoon in vergelijking met de prijs zijn prima!!

marianne24 10-07-2012

hoi hoe is te toetsenblokkering? zit er een goede op of doet hij veel aan broekzakbellen?

Life is good fan 24-05-2012

Ik heb hem net een week
zeer mooi design weer is wat anders klein en compact
Kan er alles mee wat ik gebruik
aanrader voor mensen die wel een smartphone willen maar niet teveel poespas

Traspa 24-04-2012
Geschreven voor: LG Optimus L3 1 GB / wit

Gisteren deze mooie LG gekocht. Het is een prettig toestel in gebruik met vele mogelijkheden. Ik zat te twijfelen tussen een Samsung Gio of dit toestel.
De doorslag gaf dat dit toestel een langere accu/batterij duur heeft. Ook de vormgeving vind ik mooier dan die van Samsung.

jdv1964 25-04-2012

Hallo Traspa,is het kleurenscherm wel duidelijk?en maakt hij mooie foto's?hij heeft minder pixels dan een duurder toestel.gr jack

Traspa 07-05-2012

Hallo Jack, dit toestel heeft een mooi helder beeld.

Ook foto's maken is prima als je niet al te hoge eisen stelt.

Groet Traspa