BlackBerry Bold 9790 8 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Bold 9790 8 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

fiem 18-06-2013

Hele fijne telefoon die voor mij alles bied wat ik nodig heb.
Voor mij waren de volgende eisen belangrijk bij de aanschaf van een telefoon: volledig QWERTY toetsenbord (dus toetsen niet touchscreen), goede camera, touchscreen (handig voor surfen).
Helaas zijn er weinig telefoons met volledig toetsenbord, maar ik vind dit toch wel de beste.
Telefoon voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand. Klein formaat maar display is heel scherp en hoeft wat mij betreft niet groter.
In de Blackberry kan een gewone Simkaart en een Micro Simkaart (ik heb nog een 'ouderwetse' grote Sim en die past er gewoon in, in tegenstelling tot bijv. Iphone waar een micro Sim in moet.
Geheugenkaart (micro sd) gebruik ik ook, maar is eigenlijk niet nodig vanwege het grote telefoongeheugen (8gb).
Het menu van de Blackberry is duidelijk en heeft best veel functies vanuit de fabriek uit (games, memo, fotobewerking, media programma's, enz). Door middel van het 'touchscreen joystickje' kun je snel navigeren. Tevens is het scherm touchscreen dus zo kun je ook navigeren (scrollen en klikken). Dat werkt prima. Ik gebruik hem op de fabrieksinstellingen maar de gevoeligheid kun je nog aanpassen.
Internet werkt snel en hij laadt de pagina's goed.
De camera maakt met zijn 5 megapixel mooie plaatjes. Zeker als je het onderwerp dichtbij hebt maakt hij de achtergrond mooi wazig waardoor je professonele plaatjes krijgt.
Zelf luister ik er graag muziek op en het geluid is heel goed! Ook de headset laat de bass mooi doorkomen en sindsdien gebruik ik geen losse MP3speler meer.
Je kunt door de 3,5mm jack plug gewone oordopjes van elk merk kopen! Heb voor afwisseling Sony headset erop en dat geluid is super! Ook kun je met een Sony headset gesprekken aannemen en de muziek pauzeren/afspelen (Blackberry zelf heeft niet zoveel keuze in headsets dus is Sony een goed alternatief vanwege de super goede geluidskwaliteit).
De batterij die er in zit is prima. Bij veel gebruik (continu wifi, internetten, muziek luisteren en Whatsappen) gaat hij zo'n 36- 48 uur mee. Bij alleen bellen/sms en af en toe wat anders gaat hij langer mee. Voor een smartphone vind ik dat lang (mijn vorige Iphone moest echt elke dag aan de lader).

Ik heb na een jaar nog steeds geen negatieve dingen kunnen ontdekken en vind het een super fijne telefoon!

michael070 02-10-2012

Na een Blackberry Torch 9800, Torch 9860 en Bold 9900 is dit absoluut mijn beste Blackberry ooit! Het toestel is een stuk steviger dan de duurdere Bold 9900 serie, lekker dun en licht bovendien super goed in de hand.

Blackberry is met dit toestel terug gegaan naar de roots qua model en heeft met een geoptimaliseerde 9780 de plank volledig RAAK geslagen. Het trackpad is zeer stevig en erg solide. In tegenstelling tot andere blackberry's wil deze namelijk nog wel eens rammelen. De geluidskwaliteit is absoluut Blackberry en is zeer zeker beter dan soortgelijke toestellen van Apple of HTC.

Enige minpunt is dat OS 7 op het toestel draait, maar de update naar OS 7.1 nog steeds niet beschikbaar is via de Nederlandse providers. Ook is een klein minpuntje dat het touchscreen feitelijk niet super veel gebruikt zal worden door de meeste gebruikers (waaronder ikzelf). Het is meer een leuke toevoeging, maar echt praktisch is het niet.

Qua typen e.d. is het natuurlijk uber Blackberry en als je hier eenmaal aan gewend bent gaat dit razendsnel!

ro.es 18-05-2012

Na een teleurstelling te hebben gehad met een BOLD 9900 (tijdens het updaten verbinding verbroken en software onherstelbaar beschadigd)heb ik een nieuwe ontvangen en die heb ik direct door verkocht. Nu heb ik naast mij Google Nexus I9520 deze Blackberry Bold 9790 aangeschaft. Waarom?

Het bellen en mailen gaat vele malen beter met een Blackberry. Voor internet zaken moet je geen BB Bold of Curve kopen. Alhoewel je makkelijk je bank even kunt raadplegen, het weer voorruitzicht of koersen bijv. is het verder niet zo geschikt voor het Internet te bezoeken zoals dat met een Android nexus of Galaxy dat juist wel weer het geval is.

Deze Bold is lekker compact, snelle navigatie en ook nog eens licht. Met het uitstekende contacten en bel menu (beter als welke PDA dan ook) gaf dat de doorslag om weer een Blackberry terug te nemen. Het is gewoon een handzamer telefoon om mee te bellen, ook met de sneltoesten functie.

Eveneens de geluidskwaliteit van het bellen is van een Blackberry beter als bij de concurrentie. Hou je van Blackberry, dan is deze Bold beslist een aanrader.

Calculus 18-03-2012

Een mooi slank mobieltje met van alle werelden wat. Qwerty toetsenbord, touchscreen, appworld, snel internet, 5 mp cameraatje, etc... Wat een verbeteringen en vernieuwingen t.o.v. eerdere generaties Blackberrys. Maar let op ; het is en blijft wel een zakentelefoon. Het schermpje is te klein om allerlei toepassingen tot hun volle recht te laten komen.