Sony Xperia U 8 GB / zwart, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia U 8 GB / zwart, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

v loo 05-07-2014

1,5jr in gebruik
Super telefoon Helaas na de andrei update trager geworden
Nu is het touchscreen gedeeltelijk minder gevoelig en onbruikbaar Helaas
Verder altijd fijn in gebruik Vooral foto walkman zijn super handig op vakantie

StefH1 06-04-2014

Waar moet ik beginnen?
1. de touch trekt vaak op niks vanwege onnauwkeurigheid
2. hij loopt regelmatig vast met de melding bv. snapchat is onverwachts gestopt
3.melding: kan camera niet openen (je moet hem dan opnieuw opstarten.

1+punt : het geluid

otterkoppie 29-01-2014

zo tis weer zover mijn sony moet voor de derde keer voor reparatie kijken of ze hem nu wel maken of wat er straks aan kapot gaat ik weet wel geen sony meer

otterkoppie 21-01-2014

hallo
heb de telefoon nu iets meer dan een jaar maar tis niet wat ik verwacht van sony heb hem al 2 x kapot gehad soft ware en nu is hij weer slecht
traag en elke keer vastlopen soms kan ik gewoon niet bellen dus ik zal hem niet aanraden

daaking 14-01-2014

Ik heb de Xperia U nu al een behoorlijk tijdje, en dat begin ik echt te merken. Dit ligt er zeker ook aan dat ik hem echt veel gebruik. En ik ben niet heel voorzichtig ofzo, dat ik m pas in de oplader stop als ie echt op is. Hij heeft het heel lang geweldig gedaan, maar na een tijdje begint hij gewoon ontzettend langzaam te worden. Als je op school loopt, de bel gaat, en je wil even snel je rooster checken, (wij hebben hier een app voor), en je hebt bijv. Instagram open staan, kan het bij mij zo een halve minuut duren voordat ik daadwerkelijk in de school app zit. De batterij is niet goed, en zoals al eerder is gezegd, de opslagcapaciteit valt ook erg tegen. Maar: Voor de 220 euro dat ik hem kocht, toen hij nog relatief nieuw was, was hij zeker te duur. Maar voor de 170 euro waar hij nu voor te halen is, denk ik dat het een degelijke telefoon is. Hij heeft een goed scherm, en werkt soms ook gewoon goed. Als je graag angry birds of iets dergelijks speelt, dan is deze af te raden, maar dat is ook niet heel gek voor 170 euro. En nog iets. Dit is een van de sterkste telefoons ooit. Sony heeft Nokia eigenlijk overtroffen. Een vriend van mij heeft ook een Xperia, en eigenlijk zijn alle Xperia's ontzettend sterk. Wij hebben er serieus mee overgegooid op een grasveld. Geen schrammetje. Geen hoesje.

Bloem1908 02-05-2013

Aangezien mijn HTC one V kapot was, was ik opzoek naar een waardige betaalbare vervanger hiervan. Overal op internet is te lezen dat de Xperia U gelijkwaardig is in prestaties dus ik kocht deze telefoon begin dit jaar.
Helaas valt de telefoon mij ontzettend tegen. Bij aanschaf is een update mogelijk naar android 4.0. Dit is al het eerste grote verschil, de one V bezit namelijk al 4.0 en deze werkt prima. Echter op de Xperia wordt de telefoon zeer traag van de update naar android 4.0, hierin dus al niet gelijkwaardig.

Zeker dagelijks crasht de telefoon, zomaar vanuit het niets.

Chrome is zeer traag, valt eigelijk geen website mee te bezoeken.

De speakers zijn van slechte kwaliteit, niet wat je zou verwachten van Sony, ook hierin vond in de One V veel beter.

De batterijduur is zeer kort. 24 uur haal je er niet mee.

De bijgeleverde oplader was bij mij na een maand al lam en werkte niet goed meer doordat er teveel speling in dat wanneer aangesloten.

Al met al voor mij een miskoop.

dropslof 22-09-2013

ik weet niet wat je er dan me doet maar die van mij is al een jaar oud en werkt gwn perfect.
als je een oplader gewoon normaal in een stopcontact doet is hij niet ineen keer lam. Dan moet je er egt aan hebben gehangen ofzo
de batterij duur is inderdaad wat kort als je wifi, bleuthooth en alle data roaming shit aanzet.
als je dat uit zet , natuurlijk wifi aan ;) doe je zon 2 a 3 dagen met een opgeladen accu. Nu na een jaar anderhalve dag ofzo.

toulouse1234 11-04-2013

ik heb deze telefoon nu ongeveer 4 maanden en ben er over het algemeen wel tevreden over alleen het geheugen is heel erg weinig. de eerste paar weken helemaal geen problemen gehad maar nu heb ik dat hij heel vaak vast loop en elke dag wel een aantal keer de batterij eruit moet halen omdat hij anders niet reageert. verder is het een prima telefoon, de lichtbalk blijft leuk en de camera doet het ook goed, muziek afspelen gaat ook prima. dus vooral het geheugen is bij mij een probleem en ik kan er dus niet veel apps op zetten wat ik wel jammer vind.

H v d V 19-01-2013

paar weken geleden dit toestel gekocht voor mijn dochter.
door ervaring die ik heb met sony deze gekozen.
en ook dit toestel is gewoon goed.
werkt makkelijk.
veel apps.
beeld is mooi van kleur,en goed helder.
geluid is goed.
gaat vlot op internet.
mijn dochter is er heel blij mee,en zegt nu al dat de volgende ook een sony word.
dus gewoon een goed toestel.

ro.es 27-10-2012

Ik heb deze telephone gisteren voor mijn vrouw gekocht. Ook ik was aangenaam verrast, zo zelfs dat ik mijn Samsung SIII ga inruilen voor een Sony Xperia S. Vooral de afwerking van deze en andere Sony Xperia´s zijn kwalitatief goed. Beter bijv. als het plastic van de Samsungs. Deze compacte Xperia ligt lekker in de hand en is het geluid vooral goed. Ook de bekende Sony Ericsson beltoon is aanwezig en staat standaard ingesteld.

Een compacte mini usb snellader is bijgevoegd. De telefoon is binnen een mum van tijd opgeladen en lijkt de batterij het lang uit te houden. Dit model is mooi compact en is de lichtbalk erg mooi gevonden. Beslist een aanrader voor iemand die een kwalitatief goede compacte smartphone zoekt.

Henk Hok 18-10-2012

Was opzoek naar een instapmodel en verwachtte er niet zo veel van. Ben aangenaam verrast. Het is een prima toestel, maar de ondersteuning van Sony is zeer matig: koop ons toestel en zoek het verder maar uit. Ik had gelezen dat men bezig was met de uitrol van android 4.0 op dit toestel, maar de klantenservice wist nog niet of dit het geval was en als dit al het geval was, was het voor sommige toestellen wel en andere toestellen nog niet beschikbaar??!! Er is een aparte engelse website (www.sonymobile.com > united kingdom)maar daarop wordt er ook niks over android 4 gezegd. Afijn, het programma sony pc companion van deze site gedownload en een software update gedaan (gaat allemaal stap voor stap in het nederlands). Na deze download blijkt dat er ook android 4.04 op je telefoon staat. Is dat belangrijk? Ik heb de indruk dat het geluid harder kan dan eerst en dat de batterij iets langer meegaat. Positieve punten van dit toestel zijn de schermkwaliteit, de grappige lichtgevende balk, het formaat van het toestel (broekzakmodel), de speaker, de uitgebreide foto mogelijkheden. De oplaadtijd van de accu van 10 % naar 100% lading bedraagt 1 uur en 3 kwartier. Je kan niet overladen, Er gaat een gewone standaard simkaart in en je kan makkelijk zelf de batterij vervangen. Wat zijn de wat mindere punten: krappe geheugen (2 gb voor systeem + 2 gb voor apps + 4 gb voor media bestanden, voor software updates etc moet je het toestel met je pc verbinden, de belazerde ondersteuning. Alles samengevat en kijkend naar de prijs en wat je er voor krijgt is dit een zeer goede aankoop!!

haly 16-07-2012

Mijn eerste smartfone. Het is veel ontdekken nog, maar de gebruiks vriendelijkheid is hoog. Het geluid bij telefoon op de speaker wat blikkerig, maar ik ben zeer tevreden verder.Degelijkheid is afwachten, daar kun je na 3 weken nog niets over zeggen.

basbs96 15-07-2012

Ik heb het toestel voor mijn broertje gekocht en uitgezocht. Toen ik hem voor het eerst zag vond ik het ontwerp als erg mooi vooral met de lichtgevende band onderaan het toestel.
Met het hoge resolutie scherm worden foto's en video's mooi weergeven en bij foto's word de algemene kleur van de foto weergeven in de lichtgevende balk.
met de 5 MP camera maak je erg mooie foto's zelfs in het donker en de 3D functie die er opzit lijkt me handig alleen moet nog een beetje kijken hoe het werkt.
Door de 1Ghz dual-core processer heb je nooit last van dat het toestel vast hangt en dat alles lekker soepel loopt.
Het toestel moet ik samen met mijn boertje nog een beetje verder testen en uitproberen maar tot nu toe bevald het me super.

Wessel168 26-05-2012

Ik heb de Sony Xperia U nu drie dagen in gebruik en ik vind het een erg fijne telefoon. Deze telefoon is de vervanger van mijn Samsung Galaxy Gio die ik verkocht heb omdat die een te klein en lelijk scherm had en erg sloom was.Ik heb er bijna een jaar mee gedaan.

De Xperia U heb ik gekocht bij de Phonehouse waar die het aller goedkoopst was (220 euro).

In de doos zitten: De telefoon. Een extra onderkant hoesje. 2 screen protectors en oortjes.

Het telefoontje ziet er mooi uit maar het hoesje dat je kan verwisselen zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Ook heeft deze telefoon een led lampje onder het beeldscherm wat mee kleurt met de primaire kleur van het beeldscherm. Dat lampje geeft licht als je je telefoon ontgrendelt, je fotos aan het bekijken bent en als je door je muziek aan het bladeren bent.

De Xperia U heeft een erg mooi en scherp beeldscherm. Het scherm is alleen niet zo groot (3,5 inch).Ik ben 13 jaar oud dus ik heb ook kleinere vingers dus het kleine scherm is voor mij geen probleem.

Ik vind de Xperia U erg fijn werken maar ik vind het jammer dat die niet zoals de Samsung Galaxys heeft dat je van helemaal boven naar beneden schuift en daar de instellingen Wifi, Bluetooth, Gps, Stille stand en auto omdraaien aan kan zetten. Er word een update naar android 4.0 verwacht in de zomer.

De telefoon is erg snel, snel genoeg om lekker het internet mee over te surfen. De telefoon heeft ook veel mogelijkheden want hij heeft toegang tot de android market. In de android market zijn ongeveer 350.000 apps verkrijgbaar. De 5.0 megapixel camera maakt mooie scherpe fotos en kan in 720p filmen. Waar Sony ook veel aandacht aan heeft besteed is de muziekplayer. Het ziet er erg mooi uit en werkt ook fijn.

Kortom: Een erg mooie snelle telefoon die handig in gebruik is en mooie fotos kan maken. Zeker een aanrader!