OPPO Reno 10x Zoom 256 GB / ocean green / (dualsim)

• Test panel 8,6 jul 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Reno 10x Zoom 256 GB / ocean green / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arthur640XL 26-10-2019

OPPO Reno 10x Zoom, echt wel fijn.

Ik heb de OPPO Reno 10c Zoom nu 1 week en ik heb een goed gevoel over deze telefoon. Omdat de licentie van Huawei voor het gebruik van Google's Android is ingetrokken, heb ik geen Huawei gekozen.

Ik vind de directie van het menu overzichtelijk.

De camera is eenvoudig in gebruik met met dan voldoende mogelijkheden, w.o. de EXPERT-midus (handmatig instellen van de witbalans, sluitertijd, ISO-waarde, etc.). Bokeh heb ik nog niet kunnen vinden, maar dat moet ook kunnen met deze camera. Wat ik wel heel mooi vind is de haaienvin die uit het toestel komt als je de selfiecamerav wilt gebruiken. Wel gebruik ik voor het maken van foto's meestal de EXPERT-modus, zodat ik zelf alle instellingen kan aanpassen.

Het scherm heeft een resolutie van 387 ppi, maar dat is voor mij voldoende. Daarnaast kan de helderheid heel laag, maar ook heel hoog. Het formaat van het scherm is nogal groot, maar ideaal voor het kijken van filmpjes, foto's (in landschapmodus met zwarte balken).

De kleuren worden op het scherm naar mijn mening wat natuurlijker weergegeven dan bij andere merken en dat vind ik wel prettig. Daarvoor heb ik de kleurschermmodus wel op "rustig" gezet, niet op "levendig".

Een aantal standaard geïnstalleerde apps kunnen verwijderd worden, maar jammer genoeg niet allemaal. Gmail heb ik om die reden uitgeschakeld.

De accu houdt het voor mij lang genoeg vol, maart ik ben niet de hele dag bezig met internet en muziek luisteren of films kijken.

De bovenste luidspreker klinkt minder lid van de onderste tijdens muziek afspelen, omdat de onderste voor muziek is een de bovenste primair voor telefoneren. Maar de onderste kan hard genoeg, hoewel het effect van stereo niet volledig is. Maar voor mij is dat niet belangrijk. Voor goede stereo koppel ik een ander apparaat of een hoofdtelefoon.

Opladen kan NIET draadloos, maar dat is voor mij geen probleem. Ik laad de accu meestal gedurende de nacht.

Het uiterlijk vind ik heel mooi, hoewel het apparaatje ook heel glad is. Om hem netjes te houden ben je verplicht een hoesje te gebruiken. Het toestel had van mijn wel wat minder glad mogen zijn. Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten ze niet wat ruwer maken, of in de smalle zijden een dun rubberen randje maken, of een licht profiel.

Het toestel is niet te dik, maart boekt wel degelijk aan een ligt dit de enigszins bolle achterkant goed in de hand.

Iets wat ik niet had verwacht, want eigenlijk standaard in een smartphone, is het ontbreken van een notificatie-LED. OPPO voorziet daar niet in. Ik denk dat daarvoor de behuizing te klein is (93 of 94% van der voorzijde is scherm). Echter geen ik wel de vraag gesteld of de vingerafdrukscanner bij een volgende softwareupdate misschien van kleur zou kunnen veranderen na ontvangst van een bericht. Dat zou m.i. een mooie toevoeging zijn! En ook een noodzaak, want meldingen van Whatsapp-berichten worden nu alleen aangegeven n het notificatie centrum. Tegelijk wordt een icoontje voor een ontvangen SMS wel in het zwarte, vergrendelde scherm weergegeven. Dus waarom niet het icoontje van Whatsapp?? En ik heb echt alle instellingen hiervoor goed gezet...

De vingerafdrukscanner doet zijn werk goed (zit in het scherm), is niet de snelste, maar wel accuraat (bij schone, droge vingers, uiteraard). Bij is wel mooi groen, trouwens! Als je het toestel oppakt licht de scanner op.

Ik ben over het toestel echt tevreden, ondanks het minpuntje van het ontbreken van de notificatie-LED, laat dat wel duidelijk zijn.

Het toestel heeft geen 3,5 mm uitgang voor een hoofdtelefoon met draad, maar bij het toestel krijg je een hoofdtelefoontje met draad. Dus even een verloopstekkertje kopen voor je hoofdtelefoon met draad.

Het volume om muziek te luisteren is meer dan voldoende en volgens mij echt niet slecht.

Als het belsignaal voluit staat kun je het toestel ook in wat lawaaieriger omstandigheden horen overgaan, maar toch zou een flikkerend flitslicht of een van kleur verschietende vingerafdrukscanner heel fijn zijn.

Het toestel is ook niet stof- en waterdicht, naar ik ben ook niet van plan hem te leren zwemmen. Uitkijken dus.

Ik hoor het toestel niet kraken tijdens het uit mijn zak halen, maar ik ga ook niet zitten met het toestel in mijn achterzak.
Mijn algemene indruk is dat het een prettige telefoon is om te gebruiken, qua schermformaat, snelheid en software. Ik ben geen gamer, dus over spelletjes op de telefoon kan ik geen informatie geven. Maar ik raad kopen van dit toestel wel aan, mede vanwege de wat lagere prijs in vergelijking met de dure toestellen van bijvoorbeeld Samsung.

Voor een afgewogen oordeel raad ik daarnaast iedereen aan om vooral zelf ook op internet te kijken naar beoordelingen en vergelijkingstests.

Veel succes!

Pluspunten

• groot scherm, goede helderheid
  • nette software
  • mooi uiterlijk
  • voelt degelijk aan
  • camera maakt mooie foto's (EXPERT-modus)

Minpunten

• geen notificatie-LED aanwezig
  • niet stof- en waterdicht
  • geen volledig stereo (zie mijn review)

Kervel85 11-07-2019

De Oppo Reno 10x Zoom, wat een feest dit toestel te testen

Eerste indruk
De Oppo Reno 10x Zoom, wat een feest om dit toestel uit de verpakking te halen en te mogen testen. Het toestel werd geleverd met een beknopte gebruikershandleiding, een mooi stevig hoesje, oordopjes en een snelle oplader.

Systeem en accu
Deze smartphone heeft duo nanosimkaart mogelijkheden en microsd kaart tot 512 GB. De interne opslag is 256gb, wat erg handig is als je veel fotograaft, zoals mij. Een 6.6 inch amoled randloos beeldscherm geeft een mooi beeld en ligt lekker in de hand. Met de Snapdragon 855 processor is de telefoon super snel. Ook het downloaden van apps gaat moeiteloos. Ook de voordelen van dit toestel is de accuduur van een capaciteit van 4065mAh. Deze gaat zeker een week mee en dat voor intensief gebruik.

Het geluid
Het geluid is echt super dankzij Dolby Armos. Het is net of je er helemaal inzit met het geluid.

Beveiliging
De beveiliging van het toestel heeft 3 opties: gezichtsherkenning, vingerafdruk en 6 cijferige code. Ik ben zelf wel fan van de beveiliging van gezichtsherkenning, makkelijk en snel, je hoeft niets in te typen.

Camera
Het lijkt wel alsof alle smartphonefabrikanten er alles aan doen om de randen rondom het beeldscherm zonden mogelijk te houden. Om de frontcamera te verwerken, is er een bijzondere oplossing gemaakt. Een soort "haaienvin" te laten uitklappen aan de bovenkant van de telefoon, dit maakt het toestel ook uniek. Een ander punt waar dit toestel zich mee kenmerkt is de camera met 10x Hybrid Zoom, zoals de naam van het toestel al zegt. De hoofdcamera is 48 megapixels en vangt dankzij het diafragma van f/1.7 extra veel licht op. Het resultaat is altijd scherpe foto’s, ook bij mindere lichtomstandigheden. De tweede is een 8-megapixel groothoeklens waarmee je foto’s met bredere hoek schiet, handig voor het vastleggen van gebouwen of een grote vriendengroep! De derde camera betreft een telefoon camera van 13 megapixels waarmee je tien keer kunt inzoomen, gaaf! Echt uniek is deze 10x Hybride Zoom, de meeste smartphones die dit jaar op de markt zijn gebracht kunnen maar tot 5x zoom.

Android met touch van Oppo
Oppo levert de Reno 10X Zoom met Android 9.0 Pie, het gebruiksvriendelijke besturingssysteem van zoekgigant Google. Over Android heeft Oppo echter wel de eigen ColorOS-schil gelegd, deze zorgt voor een kleurrijk interface, een aantal apps en wat extra functies.

Conclusie
Conclusie is dat het een top toestel is, die zich onderscheid in de selfiecamera en de 10x zoomlens. Het nadeel is wel, dit toestel is flink aan de prijs, maar de batterij gaat wel super lang mee.

Pluspunten

• Accu
  • 10x zoomcamera
  • Selfiecamera
  • Veel opslagruimte
  • Geluid dankzij Dolby Atmos super

Minpunten

• Prijzig

Tom Vogels 10-07-2019

Geweldig toestel met een monster van een camera

Eerste impressies:
Bij het openmaken van de doos kreeg ik al meteen een premium gevoel.
De doos zag er mooi uit, en niks ontbrak.
Naast de telefoon zaten de volgende onderdelen in de doos:

• Handleidingen
• VOOC charger + kabel (snellader)
• SIM eject tool
• Oortjes
• Case

De setup van het toestel liep goed, maar ik liep tegen een bug op.
Zodra ik de back-up van mijn andere toestel terugzette, had ik vreemde verbindingsproblemen. Zodra ik de verbinding verloor met WiFi (of 4G), kon ik niet meer opnieuw verbinding maken.
Ik heb OPPO hierover gesproken, en uiteindelijk heb ik het probleem kunnen oplossen door met een frisse start te beginnen (dus geen back-up terugzetten). Dit is wel een aandachtspunt zodra je het toestel koopt.

Voor de rest ging alles goed. Al mijn apps die ik installeerde werkten naar behoren, op 1 applicatie na. Dit was Nova Launcher, deze crashte vaak. Door de crash veranderde het systeem de default launcher vaak terug naar de standaard launcher die met het toestel meekwam.

Camera prestaties:
De camera bevat een aantal interessante functies, maar de meest interessante is de 10x zoom camera. Toen ik dat voor het eerst hoorde, was ik sceptisch. Ik dacht dat het meer een gimmick zou zijn. Maar toen ik het probeerde was ik verrast over de kwaliteit dat ik kreeg.
Er is veel detail te zien en het object wat je fotografeert is scherp.
Een ding waar je mee rekening moet houden is het licht van de omgeving, er moet voldoende licht zijn om een goed shot te krijgen.

Voor de rest presteerde de camera naar behoren. Videokwaliteit was hoog dankzij de mogelijkheid om op te nemen in 4k 60 fps. Normale foto’s zijn ook van hoge kwaliteit, scherp beeld en veel detail te zien.

Het toestel heeft een uitklapbare front camera. Dit zorgt ervoor dat het scherm geen notch bevat, fantastisch als je veel media bekijkt op het toestel.
Naast dat de camera gebruikt kan worden voor mooie selfies, kan deze ook gebruikt worden voor face unlock.

Software:
De OPPO Reno 10X Zoom draait op Android 9 Pie, maar er zit een laagje overheen, namelijk ColorOS. Er zijn veel extra functies toegevoegd. Ik zet de belangrijkste op een rijtje:

Het unlocken van het toestel gaat op een aantal manieren, namelijk met je gezicht, vingerafdruk of een passcode.
De vingerafdruksensor zit onder het scherm, dus er is ook geen bezel aanwezig aan de onderkant van het scherm. Wanneer face unlock gebruikt wordt, dien je omhoog te swipen op het vergrendelscherm. De camera komt omhoog en zoekt naar je gezicht. Indien deze niet gevonden kan worden, word je gevraagd om je passcode.

Er zijn een aantal securityfuncties aanwezig om je persoonlijke data te beschermen, zoals je bankgegevens. Het toestel checkt of de app veilig is en of er niets kan lekken.
Ook kunnen gesprekken, contacten en berichten beschermd worden.

Er is NFC aanwezig, dus mobiel betalen is mogelijk. De keren dat ik dit getest heb verliep het vlekkeloos, en het was zéér eenvoudig.

Accu:
De accu in de OPPO is enorm, en houdt het de hele dag vol. Ik ben een flinke smartphone user, dus de accu is wel belangrijk. Ik kijk heel veel media (YouTube), luister veel muziek en zit veel op social media. Ik heb geen problemen ondervonden tijdens het testen. Ik ben altijd tot het einde van de dag gekomen met ongeveer 10-15% batterij in de tank.

Scherm:
Het scherm is lekker groot en heeft een hoge resolutie. Voor media consumptie is dit perfect.
Er is geen notch aanwezig die in de weg zit.

Conclusie:
De OPPO Reno 10X Zoom is een geweldig toestel.
De software heeft veel goede functies, de camera is geweldig en de grote accu is fijn om te hebben.
Ik raad het toestel zeker aan!

Pluspunten

• goede camera
  • veel functies in software
  • groot scherm
  • grote accu
  • snelladen

Minpunten

• software m.b.t. updates

jooproo 10-07-2019

Een grote krachtpatser!

Algemeen
Ik gebruik de Oppo Reno 10x Zoom nu een paar weken. Toen ik hem uitpakte schok ik van de telefoon…. Deze is namelijk groter dan ik gewend ben. Dit went echter supersnel. Verder is de telefoon ook iets zwaarder dan ik gewend ben. In het doosje zit naast oortjes en de oplader een hoesje, iets waar vele fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen! Dit hoesje neemt wel wat weg van het mooie en strakke uiterlijk van de Reno 10x, maar zorgt wel voor een goede grip. Zonder hoesje is de telefoon vrij glad. De telefoon beschikt over usb-c en heeft een oppo-manier van snelladen. Dit is helaas niet compatibel met mijn vorige snelladers, wat toch wel jammer is. Ook mist het draadloos laden op de telefoon. Er zit geen 3,5mm aansluiting op, waardoor je de oortjes moet aansluiten via de usb-c poort, of draadloos moet gaan. Ook dit is wel jammer, gezien ik graag mijn bedraade oortjes gebruik. Het is me dan ook al enkele keren overkomen dat ik oortjes bij me had die ik niet kon gebruiken omdat ik was vergeten dat de 3.5mm niet op deze telefoon zit.

Scherm
Het scherm is erg mooi helder, en buiten in de zon, met zonnebril op, gewoon goed af te lezen. In het donker kun je de helderheid laag zetten wat prettig voelt aan de ogen. Mijn vorige telefoon was op de laagste helderheid nog steeds best fel. De kleuren zijn mooi en natuurlijk. Aan de zijkant zit een klein balkje dat je open kan ‘swipen’. Hier komen nog wat snelkoppelingen in naar voren. Ik gebruik dit zelf eigenlijk niet. Het doet mij vooral denken aan de Edge-balk van Samsung. Het scherm heeft haast geen randen, en ook geen ‘notch’, gelukkig. De frontcamera hebben ze anders opgelost, wat ik hieronder beschrijf. Onder het scherm zit de vingerafdruksensor verstopt. Deze werkt heel adequaat en snel. Pakje de telefoon op dan geeft de telefoon al aan door oplichten waar je je vinger moet houden voor de unlock.

Camera
De camera is het verkoopargument voor deze telefoon. De naam 10x Zoom maakt dat al meer dan duidelijk. Voor mij is het de eerste telefoon met meerdere camera’s aan de achterkant, en wat is dit fijn! Ik kan eindelijk zoomen zonder kwaliteitsverlies. De camera’s bestaan uit een groothoeklens van 8 megapixel, een ‘normale’ lens van 48 megapixel en een telelens van 13 megapixel. Gezien mijn vorige telefoon alweer 2 jaar oud was kan ik zien dat er een sprong is gemaakt in kwaliteit. Met de zoom-mogelijkheid wederom een reden om een compact-camera links te laten liggen. Wat ik wel mis is de mogelijkheid om de gemaakte foto’s als RAW-bestand op te slaan. Dit is toch wel een minpunt.
De frontcam is bijzonder vormgegeven. Aan de bovenkant komt deze namelijk tevoorschijn zodra je de camera activeert. Dit is zeer futuristisch en werkt erg snel! Het neemt dus geen plek in van het scherm. Daarnaast is er een beveiliging voor als de telefoon valt, want dan klapt deze weer snel in. Het ziet er redelijk stevig en robuust uit, en zo voelt het ook.

Accu
De Reno 10x zoom heeft een grote accu! Mogelijk komt hier ook het gewicht vandaan. De accu red bij mij net geen 2 dagen, een vooruitgang ten opzichte van krap 1 dag bij mijn vorige toestel. De meegeleverde lader zorgt dat de telefoon rap oplaadt. Andere laders doen er een stuk langer over, en zijn niet compatible met de snellaadtechniek die oppo gebruikt. Ik heb dit opgelost door de oplader Oppo mee te nemen voor onderweg, om snel op te laden, en mijn oude oplader naast mijn bed te leggen, gezien ‘s nachts het snelladen toch niet nodig is.

Conclusie
Over het algemeen ben ik erg tevreden met de Oppo Reno 10x Zoom. De minpunten wen ik vanzelf aan, en de pluspunten wegen voor mij veel zwaarder. Wat mij betreft is het een goede aanrader die mij hopelijk nog jaren plezier zal brengen!

Pluspunten

• Camera's 3x achter en front
  • Vingerafdruksensor plaatsing+werking
  • Accuduur
  • Geen Notch
  • Geluidskwaliteit + Kleuren

Minpunten

• Geen RAW fotoformaat
  • Snelladen niet compatible andere merken opladers
  • Geen 3,5 mm uitgang
  • Groter+zwaarder dan gewend

Angela 09-07-2019

Snelle en stabiele telefoon met uitstekende camera

Algemene indruk:
De algemene indruk die ik krijg van de telefoon is erg goed, hij ligt heerlijk in de hand en heeft een prachtig stylish design. In mijn eerste testweek viel vooral de snelheid op, apps opstarten en ontgrendelen gebeurt binnen een paar seconden. Als ik het mag vergelijken met mijn huidige smarpthone (Fruitnaam) dan ben ik toch meer onder de indruk van de Oppo Reno.

Fotocamera en kwaliteit:
Ik ben vooral erg te spreken over de camera en kwaliteit van de foto's. In het dagelijks leven werk ik ook als fotograaf en kan de camera aanbevelen aan iedereen die mooie foto's wil maken. De wide angle functie is erg handig zodat je niet naar achteren hoeft te lopen om de perfecte foto te maken. De foto's zijn helder van kleur en ook ingezoomd is de kwaliteit prima.

Batterijduur:
Na een complete dag intensief gebruik (dus wel minimaal een aantal keer per uur apps opstarten, dingen opzoeken, camera gebruiken + locatievoorzieningen constant aan, spelletjes spelen, filmpjes bekijken) kom ik nog steeds niet onder de 50% batterij verbruik.

Enige minpunten:
Ik miste toch wel het draadloos opladen en het waterdichte aspect. Ook krijg ik soms bij het opstarten van veel apps achter elkaar een zwart scherm. In de twee weken dat ik de telefoon in mijn bezit heb gehad is dit 3x gebeurd. Mogelijk valt dit nog op te lossen door software updates.

Conclusie:
Ik kan deze telefoon iedereen aanbevelen, vooral voor mensen die veel foto's maken of influencers die veel gebruik maken van zowel foto's als de vele social media apps. Door de batterij duur kun je echt het maximale uit deze telefoon halen.

Pluspunten

• Snelle laadtijden
  • Haarscherpe beelden met krachtige kleuren
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Geen draadloos opladen
  • Software fouten en soms een zwart scherm
  • Geen koptelefooningang

Aron 08-07-2019

Goede alleskunner op de smartphonemarkt

Ik heb de Oppo Reno 10x Zoom nu een korte tijd in gebruik en heb hiermee de volgende ervaring.

Uiterlijk:
De Oppo Reno 10x Zoom ziet er om te beginnen schitterend uit. De telefoon heeft naar mijn mening een mooi design. De drie camera’s zijn netjes weggewerkt op de achterkant en er is een subtiel bobbeltje aangebracht, zodat de camera’s zo veel mogelijk krasvrij blijven. Verder ziet de voorkant er met het scherm erg gelikt uit. Het scherm neemt bijna de hele oppervlakte van de telefoon in beslag. Dit is iets wat ik ontzettend kan waarderen. Er is geen notch aanwezig, omdat de frontcamera en de flitser in een uitschuifbaar deel zijn geplaatst. Deze ‘haaienvin’ bovenop de telefoon is voor mij vernieuwend en iets waar veel mensen die ik de telefoon laat zien van op kijken. Ik vind het een prima oplossing ontwikkeld voor gebruikers met een ‘notch-fobie’. Wel ben ik benieuwd of dit beweegbaar deel gedurende de levensduur van deze telefoon goed blijft werken. Het blijft een mechanisch deel dat sneller kapot zou kunnen gaan. De tijd zal dit leren

Batterij:
De batterij van deze smartphone is prima. Als ik de telefoon veel gebruik en er bijvoorbeeld spelletjes op speel, red ik het met één lading tot het eind van de dag. Bij (voor mij) normaal gebruik, kan ik ongeveer twee dagen met één volledige lading doen. Normaal gebruik houdt voor mij in dat ik gedurende de dag wat berichten stuur, een keertje bel, Facebook raadpleeg en af en toe een fotootje maak. Een mooi pluspunt is de oplaadtijd. Met de bijgeleverde lader is de telefoon binnen een korte tijd weer volledig opgeladen en kan deze er weer tegenaan.

Scherm:
De Reno 10x Zoom heeft een scherm met een resolutie van 1920x1080. Het scherm kijkt erg prettig. De laat de helderheid automatisch aanpassen en dat werkt voor mij goed. Als ik de zon op het scherm heb, is het scherm nog goed te lezen als ik er recht op kijk. Verder oogt het scherm rustig voor mijn ogen in een donkere omgeving.

Gebruik:
Op de telefoon is een Androidskin van de fabrikant aanwezig genaamd ColorOS. Ik vind het altijd belangrijk dat er een app-lade aanwezig is en dat heeft deze telefoon. Omdat het apparaat op een Androidversie draait, was het voor mij gemakkelijk om alle instellingen te vinden. Zo had ik de telefoon binnen no-time aan de gang en ingesteld naar mijn persoonlijke smaak. Verder lopen de applicaties lekker vlot en zonder enige hapering. De telefoon bevat voor mij meer dan genoeg opslagruimte. Ik kan de 256 gigabytes nog niet vol krijgen, al zou ik willen. Er staan verder weinig apps vanuit de fabrikant geïnstalleerd. Dat ervaar ik zelf als een enorm pluspunt. Een minpunt vind ik zelf nog het ontbreken van een mini-jack aansluiting. Ik hebt zelf nog een koptelefoon die daarop aangesloten moet worden. Nu heb ik een verloopstukje nodig om mijn koptelefoon op het apparaat aan te sluiten.

Camera:
Bij deze variant van de Oppo Reno draait het eigenlijk om één belangrijk aspect: de camera. Ik stel zelf niet direct heel hoge eisen aan een smartphonecamera. De camera van deze telefoon voldoet daar ruim aan. Ik werd vooral verrast door de foto’s die ik bij schemering en in het donker heb genomen. Ik heb zelf nog geen smartphone in gebruik gehad die hieraan kon tippen. De 10x zoom-functie heb ik kort getest. Ik ben hier persoonlijk niet zo’n fan van en zal deze functie zelf weinig tot niet gebruiken. Als ik inzoom tijdens het maken van foto’s, is het geheel moeilijk scherp te krijgen. Gaat het je om het maken van goede foto’s, dan blijf ik altijd een voorstander van een fotocamera in plaats van een smartphone.

Ik ben over het geheel te zien erg tevreden met de Oppo Reno 10x. Het is een alleskunner op de smartphonemarkt en ik zal dit toestel ook zeker aanbevelen. Mocht ik op het punt staan om een nieuwe telefoon aan te schaffen, zou ik deze topper zeker in mijn overweging meenemen.

• Goede batterijduur
  • Notch-vrij
  • Meer dan genoeg opslagruimte
  • Goede camera('s)

Minpunten

• Bewegend deel frontcamera oogt kwetsbaar
  • Telefoon is vrij zwaar
  • Ontbreken aansluiting koptelefooon (mini-jack)

Kervel85 08-07-2019

De Oppo Reno 10x Zoom, wat een feest dit toestel te testen

Eerste indruk

Systeem en accu

Het geluid

Beveiliging

Android met touch van Oppo

Conclusie

Pluspunten

• Accu
  • 10x zoomcamera
  • Selfiecamera
  • Veel opslagruimte
  • Geluid dankzij Dolby Atmos super

Minpunten

• Prijzig