Samsung Galaxy Xcover oranje, zwart - Reviews

2.3

6,7

Spanbroekerweg239b 11-08-2014 Product jaar of meer in bezit

5,4
echt een zeer slechte telefoon valt steeds uit nadat hij al meerdere keren gemaakt is.
accu snel leeg ,veel te kort geheugen.na een keer te zijn gevallen op een tegelvloer is het glas stuk, dus niet stootvast. Hopeloos ding

antoinnete 06-01-2014 Product half jaar in bezit

5,4
na dat ik met het eerste toestel 2 keer terug ben geweest voor uitval onder gesprek.
kreeg ik een nieuwe maar ook deze heeft kuren. zo ben je zo maar een aantal uren buiten bereik.
alleen opnieuw opstarten helpt dan krijg je gelijk zo veel gemiste oproepen.heel vervelend.
intern geheugen is veel te klein.
als je wifi aan hebt staan is accu in een halve dag leeg
ben zeer ontevreden over dit toestel.

soeterboek 16-12-2013 Product half jaar in bezit

4,2
na een half jaar zijn de problemen begonnen,scherm valt uit of na 1,5 uur de gehele tel. ,wit scherm niet gebeld kunnen worden of zelf bellen enz. ben intussen in 2 mnd al 5 keer terug geweest bij kpn xl son, waar de tel. destijds gekocht is, je wordt telkens afgeschept door kpn en samsung, zeer slechte service. dus voor mij nooit , nooit meer samsung en zeker nooit meer bij kpn.

augusta1 12-10-2013 Product half jaar in bezit

Heb het toestel bij abonnement van kpn
Toestel heeft geen geheugen valt steeds uit is 4 keer teruggeweest naar fabrikant maar doet nog steeds niet wat het moet doen zeer slecht toestel
Dus voor mij geen samsung galaxy xcover meer

ErikvI 04-09-2013 Product half jaar in bezit

Fijne telefoon als dit is wat je zoekt:

Ik zocht een smartfoon die waterdicht is en tegen ruw gebruik kan, deze kan dit zeker. Ik denk dat bv een Iphone bij mij binnen een maand een gebroken glas heeft of verdronken is..
Mijn Xcover heeft alles al meegemaakt; meerdere vallen op tegelvloer, ook van de trap. Twee keer een kwartier in de zijzak van mijn kort broek onder water in een snel stromende rivier, allemaal geen probleem, afspoelen en niets aan de hand.
Nadeel is de 160mB geheugen, hierdoor moet je selectief je apps installeren want het geheugen zit snel vol. Geheugenkaart van max 32mB is wel weer ruim voldoende voor je foto's en filmpjes. Helaas kun je je apps alleen op het telefoongeheugen instaleren. Verder is ie niet erg snel.

Dus; de Xcover is een smartfoon voor iemand die 'm gebruikt voor whatsapp, bellen en af en toe internetten maar vooral voor iemand die z'n telefoon altijd bij zich heeft en verwacht dat het ding nog gewoon functioneert na een (al dan niet geplande) mishandeling.

Vanwege de bovengenoemde nadelen (snelheid en geheugen) ga ik overstappen naar de Xcover2, maar had de Xcover meer intern geheugen had ie zeker nog wel een tijdje mee gegaan.

wilde Nico 22-06-2013 Product half jaar in bezit

6,4
prima telefoon die echt waterdicht is en tegen een stootje kan
Wel een beschermhoes gekocht omdat hij tijdens het vallen beschadigd, en dat is zonde.
Wat ik erg negatief vind is het werkgeheugen van 165 MB, normaal is dat minimaal 2000MB
en verplaatsen van het werkgeheugen naar de micro sd kan niet
je kan maar een paar apps plaatsen en als ze willen upgraden is het werkgeheugen vol.
Dus weer een app weggooien om werkgeheugen te sparen.
verder lijkt hij ook steeds trager te worden
ik ben dus aan het kijken voor een ander toestel, wel ip67 natuurlijk

Anoniem 28-05-2013 Product kwartaal in bezit

6,4
Sinds enkele maanden gebruik ik deze smartfone, erg degelijk, kan goed tegen een stootje. Ivm mijn werk in het zout houden de meeste telefoons het slechts enkele maanden tot een half jaar uit. Dit is de eerste smartphone die ik durf te gebruiken op het werk. Vooralsnog nog geen vreemde storingen gehad behalve dat de signaaltonen niet meer werken, volgens mij doet de extrene luidspreker het niet meer, de luidspreker die gebruikt wordt tijdens het bellen heeft geen problemen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?

De Mus 23-02-2013 Product half jaar in bezit

Leuke telefoon die zogenaamd haast onverwoestbaar zou zijn.

Maar helaas na 1x vallen scherm gescheurd, en natuurlijk geen garantie.
Ik vind het dus zeker geen telefoon geschikt voor outdoor, werk enz. En dat is waar de xcover zo voor gepromoot word.

Verder zit er andriod op met alle mogelijkheden, dit is een echt het een plus punt aan deze telefoon.

Conclusie, leuke telefoon maar net zo breekbaar als ieder ander toestel.

maudi_82 19-01-2013 Product half jaar in bezit

4,6
Een paar dagen na aankoop terug naar de winkel kunnen doen. Na de 2de keer hebben ze me een nieuw gegeven, maar na een tijdje alweer problemen. Gesprekken dat steeds uitvallen, gsm zelf dat uitvalt, als je dan is kunt bellen is het soms net alsof je in een bubbelbad ziet etc... Voor mij is dit dus de slechtste aankoop ooi

Ajax 23-12-2012 Product half jaar in bezit

Ik gebruik deze gsm erg vaak, whatsapp, bankzaken, ff kranten kijken, sportsapps, heb inmiddels juice defender gedownload en die werkt echt, doe nu met zwaar gebruik ruim 1,5 dag met de accu,het enige nadeel wat ik onder vind is dat ie af en toe, uit gaat en weer opstart, maar voor de rest een gebruiksmakkelijke gsm, erg stevig, internet is niet echt erg snel, maar voor mij voldoende, wekker tonen, beltonen kontakttonen alles kan je zelf een eigen ringtone geven is ff zoeken opo internet hoe en wat, want in de zeer beknopte gebruiksaanwijzing vind je dit niet terug, dit toestel is voor mij erg goed, zou ie af en toe niet meer vanzelf opstarten dan was ie perfekt, maar met dit gebrek kan ik leven.

ron1963 24-10-2012 Product maand in bezit

6,6
leuk toestel maar de batterijduur is veel te kort. Toestel moet iedere dag op de lader ook bij weinig gebruik schat ik dat het toestel het hooguit 8-10 uithoud. valt daarna uit. ook gebeurd het de laatste tij steeds vaker dat hij tijdens het gebruik regelmatig uitvalt. Van de bel is het volume erg laag.. in een drukke omgeving is het niet te horen..
verder een aardig toestel, maar hoe langer ik hem heb des te meer ik me aan de matige to lage standbij tijd stoor. Ik heb GPS uitgezet maar lijkt niet echt te helpen

HenkR59 16-07-2012 Product kwartaal in bezit

Zocht een telefoon die tegen een stootje kan en nog de nodige water tegen houd.
Tot nu toe heeft ie me nog niet in de steek gelaten. Heeft al regelmatig in mijn doorweekte golftas gezeten en doet het nog steeds.
Enige nadeel vind ik de geringe werkgeheugen, maar tot op heden was het voldoende.

Ur 29-05-2012 Product kwartaal in bezit

Ik vind het een geweldig toestel, goed beeld snel internet stof/spat-waterdicht ideaal met mijn werk waar ik veel in het stof werk.

Talletje 01-03-2012 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze telefoon inmiddels 3 maanden en het is mijn eerste smartphone. Ik ben er erg blij mee. Het is een mooi, degelijk en prettig toestel voor een schappelijke prijs. Het formaat is ook prima. Groot genoeg om de toetsen te bedienen, maar ook niet te groot.
Toestel is gebruiksvriendelijk, de bijgeleverde handleiding is beperkt, maar alle functies zijn redelijk makkelijk te vinden.
Ik heb wel af en toe (ong 1 keer in de week) dat de wifi weg valt. Deze reageert dan niet meer. Na toestel uit en aanzetten is dit weer opgelost.
De GPS laat te wensen over. Het duurt vrij lang (5 minuten) voordat hij een signaal heeft en soms pakt hij hem pas als je buiten de bebouwde kom bent.
De volume knop zit aan de zijkant op de plaats waar je het toestel ook vast pakt. Gevolg is dat het volume steeds onbedoeld hoger wordt.
Toestel maakt ook mooie foto's, maar ligt voor het maken van foto's niet prettig in de hand waardoor hij makkelijk uit je handen glipt. Maar het toestel kan tegen vallen, water en zand dus dat hoeft geen probleem te zijn ;-)
De batterij gaat ongeveer 1,5 a 2 dagen mee.
Het scherm geeft een mooi, helder en strak beeld en ook reageren de functies redelijk snel.
Ik ben ondanks een paar kritische puntjes erg blij met m'n toestel en zou hem zeker weer kopen.

Tom Wolfs 11-02-2012 Product paar dagen in bezit

De verpakking is minimaal, de complete verpakking is nauwelijks groter dan de telefoon, 1 klein plaatje plastic, voor de rest karton.
In de doos zit de telefoon, lader, 2gb micro-sd card met adapter naar sd-formaat, accu, minimale gebruiksaanwijzing en montage-instructie.

Het toestel voelt stevig aan, de behuizing is daar speciaal voor gemaakt, en de IP67 standaard zegt natuurlijk genoeg. De case is voorzien van ribbels aan de zijkant en de kunststof rug heeft een antislip, waardoor het toestel lekker in de hand ligt.

Android werkt goed en snel, fotokwaliteit is voldoende. Het scherm voelt stevig aan en reageert goed ondanks dat het een extra stevig scherm is ivm IP67.

Aansluitingen en knoppen:
Bovenop de audio-aansluiting, standaard 3mm.
Links aan de zijkant de volume knop, rechterzijkant de aan/uitknop.
Onderaan de voedingsaansluiting.
Onder het scherm zitten 3 knoppen die standaard bij andere toestellen softwarematig zijn, maar nu dus hardware: "more" - "home" - "back", dit geeft ook een gevoel van stevigheid.
Op de rug bovenaan de camera, daarnaast de LED-lamp, ook te gebruiken als zaklamp.
Onderaan op de rug de extra vergrendeling van de kap.

Alle aansluitingen zijn keurig afgedekt met een kapje, en als hte goed is zijn de knoppen ook intern extra afgedekt. IP67 zegt dat het toestel 30 minute onder water moet kunnen blijven en valbestendig is.
Onder water heb ik nog niet getest :-), maar ik heb 'm wel laten vallen op beton, van 1 meter hoogte. De telefoon ging spontaan ieder half uur resetten. Na de accu eruit gehaald te hebben en herplaatst, doet ie het weer prima.
Alle knoppen doen hun werk verder goed en voelen stevig aan.

De accu is volgens mij heel redelijk, ik bel vrij veel en ben ook redelijk veel op internet. Hij houd het dan een dag uit. Als Bluetooth aanstaat, merk je dat de accu sneller leeg gaat, maar dat is standaard bij alle toestellen die ik gehad heb.
Wifi werkt goed, bleutooth werkt goed, maar in m'n prive-auto met parrot-carkit werkt de sync met het adresboek niet. De handsfree van Opel van m'n werk werkt prima.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind 'm erg goed uitzien, ik hou wel van die stevige uitstraling.

Ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft.