Samsung Gear Fit2 - Reviews

polsband
Touchscreen

Bertha 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm

Na uitgebreid onderzoek, ook andere merken, tot de conclusie gekomen dat deze het beste bij mij en mijn mobiel past. Het horloge aangeschaft om goed in de gaten te houden of ik genoeg beweging krijg. Alles is mogelijk om bij te houden. Misschien wordt ik nu wel heel sportief! Ik ga er voor!

Pluspunten

• Sportief model
  • Goed en duidelijk afleesbaar
  • Eenvoudige bediening
denise 24-11-2016 Product paar weken in bezit

mooi horloge

een mooi en makkelijk horloge. Goed te koppelen met telefoon s6 edge en andere apps.
gps werkt niet altijd optimaal, soms krijg ik geen contact tijdens een training of duurt het heel lang.
Hopelijk kan dat verbetert worden met een update.
verder erg tevreden!

Pluspunten

• goed te koppelen met andere apps
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• gps
Nathaliex 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Een super smartwatch ...

Het heeft een tal van nuttige functies en is een “must” voor sporters. Het houdt uw hartslag in de gaten en je hoeft je GSM niet meer mee te sleuren tijdens het sporten.
(dat kan je die dan ook niet laten vallen met soms de gevolgen van dien). Het intern geheugen is zeker voldoende om het ten volle te kunnen gebruiken en zelf om muziek erop te zetten. Het logboek is super handig, want het ziet alles, wanneer je sport (fietsen, lopen, wandelen dat detecteert het horloge allemaal automatisch), rust, slaapt … noem maar op. De meldingen die erop komen, kunnen eenvoudig beantwoord met een kort bericht. Het is meer dan een gadget … het is echt handig en gebruiksvriendelijk. Je kan het volledig instellen naar eigen behoefte en ook volledig personaliseren. Het design is top en past aan elke pols. Het is een echte aanrader en het is zijn prijs ECHT waard. Tot nu toe heb ik echt niets negatiefs kunnen vinden.

Pluspunten

• personaliseerbaar
  • comfortabel
  • veel gadgets

Minpunten

• batterij
Phoebe02 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi horloge met een goede kwaliteit

Mooi horloge dat erg vriendelijk in gebruik is. Voldoet aan alle verwachtingen, is erg nauwkeurig en de accu gaat voldoende lang mee.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
Dries Debecker 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Ik krijg hem niet meer uit!

Na enige tijd de Gear Fit 2 te gebruiken wil ik hem niet meer uit doen. Als je hem moet opladen na een aantal dagen vraag je jezelf voortdurend af hoeveel stappen je aan het zetten bent die niet geteld worden. Kortom, eens je het gebruik van het horloge gewend bent kan je bijna niet meer zonder. Je raakt zeer snel, positief, verslaafd aan het opvolgen van je stappen, lopen, wandelen, trappenlopen, slapen, ....
Als je dus enige interesse hebt om wat fitter te worden, gezonder te leven en een extra duwtje in de rug nodig hebt, met de hulp van nieuwe technologie, dan is deze absoluut een aanrader!

Pluspunten

• verschillende mogelijkheden op sportief gebied
  • notifications van de gsm komen netjes toe
  • flexibiliteit
  • draaggemak, je merkt het bijna niet

Minpunten

• Je mist het horloge tijdens het opladen
  • Je wilt het niet meer uitdoen :(
jeffrey 17-11-2016 Product paar weken in bezit

uitgebreide work-out logger

2016-10-26

Features 4.0/5.0
Resultaten 4.0/5.0
Ontwerp 4.0/5.0
Waarde 4.0/5.0

uitgebreide work-out logger

zeer mooi en haarscherp beeld van het scherm dat tegen een stootje kan. De gear fit2 zit comfortabel. Het laadstation is zeer makkelijk in gebruik. Qua personalisatie heb je veel mogelijkheden (wijzerplaten, lettertype, snel openen apps, welke meldingen worden getoond,.

..) handig is ook de mogelijkheid om muziek op de gear fit 2 te zetten. De S health app slaat zeer veel info op over mijn uitgevoerde trainingen. De gps functie en hartslagmeter zijn mooi meegenomen pluspunten. kortom: een mooi toestel met handig smartwatch funties en de mogelijkheid voor het bijhouden van heel veel info over mijn uitgevoerde work-outs.

Pluspunten

• mooie watch
  • goede batterijduur

Minpunten

• bandje springt soms open
Timo 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, goede kwaliteit, okay functionaliteit

Als je de Samsung Gear Fit 2 uit de doos haalt merk je direct dat hij netjes is afgewerkt en opgebouwd is uit goede kwaliteit materialen. Hij heeft een fijne pasvorm en sluit goed en comfortabel om je pols. Hij is licht en na enige tijd merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

Het scherm is echt fantastisch. Prachtige heldere kleuren en groot genoeg om belangrijke zaken weer te geven. De accuduur is afhankelijk van je gekozen watchface. Kies je voor een standaard watchface, zonder always-on dan gaat hij bij intensief gebruik zeker 3 dagen mee. Kies je voor wat meer informatie op je watchface en always-on dan houdt hij het ongeveer 1 dag vol.

De Gear Fit 2 focussed zich natuurlijk voornamelijk op activity tracking en dit doet hij goed. Hij houdt bij waar, wanneer en hoe je sport. Je kan zelf kiezen om een activiteit te starten, maar als je actief gaat bewegen gaat hij ook automatisch bijhouden dat je aan het sporten bent. Wat erg prettig is aan de Gear Fit 2, is dat je geen telefoon meer mee hoeft te nemen bij het sporten. Je koppelt een bluetooth headset aan de Gear Fit 2 en kan je favoriete muziek afspelen en wordt op de hoogte gehouden van je voortgang.

Nadeel aan de Gear Fit 2 vind ik de beperkte app keuze. Doordat het geen volwaardige android wear device is, kan je bijvoorbeeld geen sleeptracking doen met Sleep for Android. Daarnaast communiceert hij niet met de Nike Run+ app. Ik zie wel vooruitgang in de appstore, dus ik verwacht in de toekomst een bredere ondersteuning.

Na 4 weken met de Gear Fit 2 te hebben geleefd, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een perfecte activity tracker is, mits je de juiste apps gebruikt die goed werken met de Gear Fit 2. Als vervanger van de Smartwatch vind ik hem nog te beperkt. Al met al, een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Scherm
  • Pasvorm

Minpunten

• App ecosysteem
  • Beperkte functionaliteit
VickyC 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design

Zeer makkelijk in gebruik en mooi design.
Leuk dat je deze kan linken met je gsm en alles op je gsm of op de Great Fit kan volgen.
Zeker aan te raden voor sportieve mensen.

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik
Jurgen Leroy 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Leuk gadget voor tijdens het sporten

Als grote fan van Samsung had ik heel wat verwachtingen. Is zeer aangenaam om te dragen en heel veel mogelijkheden en kan je de Gear Fit2 zeer persoonlijk instellen wat ik wel belangrijk vind. Het leukste vind ik dat hij automatisch weet wanneer je gaat slapen en dat je de ochtend nadien je statistieken over je slaap kan zien.

Pluspunten

• draagcomfort
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• accu
  • niet altijd accuraat
Denalbri 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooie (recreatieve) sporthorloge

De Gear Fit 2 is een leuke horloge met een uitgebreid gamma aan mogelijkheden. Om aan de slag te gaan heb je niet noodzakelijk een PC of ander apparaat nodig, wat bij andere sporthorloges vaak wel het geval is. De Gear Fit 2 heeft een aantrekkelijk design. Kan kan naar eigen wens kiezen uit verschillende wijzerplaatsen. Het scherm is van hoogstaande kwaliteit, zeer scherp beeld. De touchscreen werkt zeer goed en het menu is zeer gebruiksvriendelijk en wijst zichzelf uit. De aanmoedingsboodschappen die je krijgt tijdens het wandelen en sporten kunnen motiverend werken.
De batterij gaat lang mee wanneer je alle functies (gps, bluetooth,...) afzet. Wanneer je deze laat openstaan, loopt ze veel sneller leeg (ongeveer 2 dagen). De muziekfunctie is een meerwaarde, zodat je geen ander apparaat hoeft mee te nemen.
De grote maat (Large) is wel te groot voor smalle vrouwenpolsen. Hierdoor spant het bandje niet voldoende aan en wordt de hartslag op de pols niet accuraat gemeten.
De Gear Fit2 is vooral een aanrader voor recreatieve sporters. In de keuze van de wijzerplaten is er geen enkele optie om de seconden te tonen, wat voor een sporthorloge wel een meerwaarde is.
De GPS-functie was niet tijdens alle trainingen even nauwkeurig en wijkt af van andere sporthorloges. Hetzelfde geldt voor de gemiddelde snelheid tijdens de looptrainingen en de stappen- en trappenteller.
Er is een ruime keuze aan trainingsmogelijkheden, maar deze instellen voor een persoonlijk trainingsschema gaat niet. Dit is wel een minpunt voor intensieve sporters. Je kan bepaalde trainingsdoelen instellen, maar de opties zijn beperkt en te weinig gedetailleerd. Zo kan je bijvoorbeeld geen hartslagzones instellen, in te stellen afstand per 500m ipv bijvoorbeeld 100m.
De oplader van de Gear Fit2 bestaat enkel uit een USB aansluiten, het aansluiting voor in het stopcontact wordt niet standaard meegeleverd. Dit kan vervelend zijn zal je je horloge en smartphone samen wil opladen. De installatie van de app op mijn smartphone (Sony) verliep niet zonder problemen.
Een goede sporthorloge voor recreatieve sporters, maar om het te gebruiken voor iets verdergaande trainingen zijn er wel wat tekortkomingen.

• Vele mogelijkheden

Minpunten

• Persoonlijke sportprogramma's
  • Onnauwkeurig
Birgit 16-11-2016 Product paar weken in bezit

mooi horloge voor een recreatieve sporter

mooi design van het horloge, fijne pasvorm en handig in gebruik. Ik sport zelf vrij intensief en wil dan een constante hartslagmeter. Dit gaat bij dit horloge niet. Daarnaast ging de stappenregistratie niet altijd goed. Erg leuk wel dat hij je aanspoort te gaan bewegen, dit helpt goed! Batterij gaat wel hard, hield het bij mij zo'n 2 dagen vol. Ik beveel het aan voor iemand die beginnend hardloper/sporter is.

Pluspunten

• design
  • aansporing om te bewegen

Minpunten

• batterij
  • hartslagmeter
sylvie gunst 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en strak design. echt mijn ding ;-)

Ik vind het een strak designhorloge en zou niet meer zonder kunnen. Helaas vind ik een aantal functies (terug oproepen van berichten) niet terug zoals bij de gear fit one. De trappenteller werkt helaas ook niet naar behoren maar vind dit persoonlijk niet zo erg. Jammer dat het horloge steeds opgeladen moet worden. Positief vind ik dat hij nu zelf de slaapmodus traceert en ook als ik ga sporten dat hij alles zelf registreerd.

Pluspunten

• stappenteller
  • design

Minpunten

• trappenteller
  • batterij
tweetie 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Leuk toestel

Zeer tevreden over het toestel: mooi design, goede functies. Fijn dat je het gelopen traject (straten) nadien kan zien. Toestel registreert ook het aantal uren dat je geslapen hebt en of je goed/genoeg geslapen. Toestel motiveert om te sporten: het maant je aan om te bewegen als je te lang stil zit. Enig minpunt: batterij redelijk rap leeg.
Martine 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Het uurwerk dat doet bewegen !

Sinds 13 oktober ben ik de gelukkige bezitter van de Samsung Gear Fit 2.

Daarvoor had ik al de Samsung Gear Fit 1.
Het verschil tussen beide is een iets breder scherm, maar dat doet niets af aan de elegantie.
Het uurwerk is een lichtgewicht net als versie 1. Het bandje is veel beter.
Veel zachter en beweeglijker, en er is een zekerheid op. Geen schrik meer om met mijn hand in de voor de dames zo overvolle handtas te steken en te vrezen dat het uurwerk afvalt.

Nu over het uurwerk zelf.

Installatie ging als vanzelf. Enkel aan de Samsung S7 gekoppeld en de rest hoefde ik niet eens in te voeren. Na het detecteren was het al ok.

Ik noem het een “motiverend” fitnessuurwerk.

Elke 50 minuten spoort het me aan om te bewegen. Op zich vind ik dat heel tof, want ik zit inderdaad een hele dag achter een bureau en besef zelf soms niet hoe lang ik er zit.
Daarnaast kan het uurwerk zelf detecteren als je aan het wandelen slaat. Ik kende de functie niet, maar op weg naar het dorp met vaste tred, kreeg ik plots een motivatie van mijn uurwerk dat ik goed bezig was !
Je kan de GPS functie opzetten als je bvb gaat lopen. Best enkel opzetten als je hem nodig hebt, want het uurwerk heeft als minpunt dat de batterij wel op een dag leeg is, als je veel beweegt. Ook waarschijnlijk omdat ik van alle “apps” gebruik wil maken, waardoor het logisch is dat de batterij hierdoor meer verbruikt.
Top is ook dat je zelf kan aangeven welke verwittigingen je wil krijgen. Zelf heb ik bvb Het Laatste Nieuws app ingesteld, zodat er bij belangrijk nieuws een seintje komt.
Ook de smsjes ontvang ik op mijn Samsung Gear Fit 2. Antwoorden kan ook, zij het in korte standaardzinnetjes. Ik heb al afgesproken met mijn naasten dat als ze een smsje krijgen zonder kusjes, het een standaardzinnetje van het uurwerk is. Super functie alvast. Vooral als je in een vergadering zit en dringend op een bericht wacht.
Je kan de muziek van je GSM ook via het uurwerk bedienen. Handig als je aan het lopen bent en niet steeds die GSM uit de zak wil halen.
Vervolgens is er de zelf in te stellen fitness app. Ga je wandelen? Ga je lopen? Fitnessen ? enz… Stel het in en zet de GPS functie aan. Nadien kan je alles via je Health App bekijken.
Ben je benieuwd naar je hartslag? Die kan je via een toets bekijken. Je kan ook instellen dat je hartslag tijdens de dag regelmatig gemeten wordt. (Batterij gaat sneller leeg maar is best interessant). Ook kan je na meting aangeven of het na een inspanning of in rust was. De S Health app van je GSM bewaart alles goed.
Ben je nog meer geïnteresseerd in gezond leven dan kan je zelfs ingeven hoeveel water of koffie je drinkt. Ook de stopwatch is handig bij het trainen.

Bij het koken geen timer? Geen probleem, hij staat op je Samsung Gear Fit 2.
Telefoon aan het zoeken? Nog zo’n handigheidje. De Bluetooth van je telefoon moet wel aanstaan, maar ik ben zo’n blondje die regelmatig op zoek moet naar de GSM en met een druk op het uurwerk vind ik hem zo terug. Ook vergat ik vroeger nogal eens mijn GSM op het werk of thuis. Nu begint mijn arm te trillen (dank zij een bibberfunctie in het uurwerk) zodra ik buiten een bepaalde afstand van mijn telefoon ben. Wat een uitvinding !

Naast elegant is het uurwerk ook heel personaliseerbaar. Zoveel verschillende displaymogelijkheden dat ieder wel zijn gading vindt.

En dan zijn er de uitdagingen die je kan aangaan met een vriend. Op voorwaarde dat die ook een Gear Fit 2 heeft. Via de Together functie kan je met elkaar in wedstrijd aangaan…wie gaat de volgende dagen het fitst aan de slag. Deze functie heb ik nog niet kunnen uittesten, wegens geen partner met hetzelfde uurwerk in de buurt maar het lijkt me wel echt fun ! Je kan je niet verstoppen achter “ik ben gaan lopen” als je het niet gedaan hebt want het toestel meet alles.
Voila, tot zover mijn uiteenzetting bij het testen van het toestel.
Super motiverend uurwerk dus. Enkele minpunten wegens te veel te willen….de batterijduur. Ten opzichte van de Samsung GearFit 1 is die beduidend lager, maar uiteraard heb je er zoveel meer mogelijkheden voor in de plaats, dus ondanks dit minpunt wil ik niet meer ruilen.
Ook de trappen worden iets minder accuraat geteld. En een goede raad. Draag het uurwerk goed aansluitend aan je pols anders worden ook de stappen niet goed geteld. Maar aangezien je het amper voelt…
Samsung Gear Fit 2 …a happy user 

Tinneke

Pluspunten

• elegantie
  • veelzijdigheid
  • lichtgewicht
  • functioneel
  • vernieuwend fitnessuurwerk

Minpunten

• batterijduur maar afh v gebruikte apps
  • acuraatheid bij trappen
Billy 15-11-2016 Product paar weken in bezit

De Sportwatch van 2016

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan. Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols. Het is even wennen maar na een paar dagen voel je niet meer dat er iets om je pols zit. Het scherm is heel scherp en vel. Hij meet al mijn loop en ren activiteiten heel accuraat, zelfs mijn slaap houdt hij goed bij. Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb. Echter is de batterij duur best laag. Met een volle lading haal je ongeveer 2 dagen. Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Kwaliteit
  • Goede Pasvorm
  • Licht gewicht

• Accu duur
Philippe 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Beterte vinden op de markt

Mooie design
Strakke skins beschikbaar
Gemakkelijke installatie
Zeer goeie batterij

Gps laat te wensen over (verschillen van meer dan 15% op de afstand)
Functioneert niet met runkeeper
Niet waterdicht
Veel toeters en bellen waar ikniets aan heb
Hartslagmeter is maar een benadering

Pluspunten

• Batterij
  • Strakke design

Minpunten

• Nauwkeurigheid gps
  • Hartslagmeter
Ingrid 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design mar niet accuraat genoeg

Ik heb het horloge nu een paar weken in bezit en ik vind het design super maar toch helaas wat minpunten. Traplopen gaat totaal niet goed, ik denk dat het horloge maar 60% meet. Daarnaast qua calorieen meet ie ook niet goed omdat ie niet de hele tijd je hartslag meet. Het bandje is een paar keer los geschoten, gelukkig altijd op tijd opgemerkt. Wel echt super mooi design, helder beeldscherm, app werkt goed en genoeg opties beschikbaar.

Pluspunten

• design
  • beeldscherm

Minpunten

• batterijduur
  • bandje
  • trappenteller
Rinske 14-11-2016 Product paar weken in bezit

echt voor outsoorsporten

Zoals de titel al zegt, echt voor outdoorsporten. Sport je vrijwel alleen in de sportschool, dan zou ik m niet kopen. Sport je alleen buiten, dan zou ik m wel aanschaffen.

De bediening is eenvoudig en echt heel makkelijk. Je kan ook whats app en andere berichten ontvangen, maar dat vind ik echt overbodig.
Het bandje zit goed en de pasvorm is ook goed.
Na 3 dagen dragen, moet je wel weer opladen. Er zit een oplader bijgeleverd. Wel even checken, bij mij laadde die de 2de keer niet op.

Een paar keer zijn ook mijn stappen niet geregistreerd omdat ik mijn arm te stil heb gehouden. Ik liep met de fiets aan mijn hand. Mijn telefoon had bijvoorbeeld wel deze stappen geregistreerd.

Eigenlijk ben ik echt maar matig tevreden. Ik had er hogere verwachtingen van. Je kan het horloge ook een interval training laten doen, maar als je een beetje serieus traint, maak je je interval training zelf.

Pluspunten

• design
  • bandje

Minpunten

• trappenregistratie
Menja 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving, zit lekker, ideaal voor het hardlopen

Mooie smartwatch, ideaal in gebruik. Als je te weinig beweegt krijg je daar melding van, dus hup aan de slag. Stappenteller geeft soms zoveel stappen, dat ik me afvraag of dit betrouwbaar is. Voor het hardlopen echt ideaal, zo fijn te dragen, en geeft exact afstand en snelheid ed weer!

Pluspunten

• fijn te dragen
  • mooie vormgeving

Minpunten

• scherm licht op
Prit 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Voor dagelijks gebruik een top product.

Ik heb de Samsung Gear nu een maand in gebruik. In het begin was ik heel enthousiast over de watch maar na 2 dagen gebruik kwam ik er eigenlijk achter dat het meer een gadget is dan een fitness tracker.
5 dagen heb ik zowel de Gear als de Fitbit om gehad de stappen waren van de Fitbit iets nauwkeuriger. Tijdens het hardlopen was weer de Fitbit iets beter. Een grote pluspunt van de Gear is dat je je telefoon thuis kan laten door de ingebouwde GPS en muziek opslag.
De Wifi functie is zeer handig daarmee vergroot je het bereik waardoor je de telefoon op één plek kunt laten ipv het constant bij je te moeten houden. Nadeel is wel dat de batterij maar 1 dag mee gaat. Als ik alleen Bluetooth functie aan heb staan doe ik er +/- 4 dagen mee.
In het dagelijks gebruik is deze gadget wel heel handig door dat de berichten zichtbaar worden op je pols kijk je toch iets minder op je telefoon.

Conclusie sport tracker een dikke NEEE maar voor het dagelijks gebruik een top product.

Pluspunten

• mooi desgin
  • GPS
  • Eenvoudig in gebruik
  • 2G aan muziek opslag

Minpunten

• Accu duur
  • Tril component op de voor kan van de watch
  • minder accuraat dan gewenst