Panasonic ES-RT81

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic ES-RT81 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Rudolf Wilschut 04-08-2014
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Heb dit scheerapparaat inmiddels een jaar of drie in bezit en kan zeggen dat het apparaat me goed bevalt. Hiervoor heb ik scheerapparaten van Philips en Braun gehad en was nooit echt tevreden met het scheerresultaat. Dat is met deze Panasonic anders.

Het is met afstand het fijnste scheerapparaat wat ik ooit heb gehad. Hij voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand en irriteert mijn gevoelige huid in het geheel niet en de beweegbare kop volgt goed mijn profiel. Ook de inklapbare tondeuse doet het prima, wat ik niet kon zeggen van de Braun en Philips scheerapparaten.

Is alles dan pais en vree? Nee. Om te beginnen vind ik de accuduur vrij kort. Na twee 'a drie keer scheren is de koek wel op. Ook voel je het niet aankomen als de accu leegraakt. Hij stopt er simpelweg plots mee en dan moet 'ie aan de lader. De LCD accu-indicator is ook totaal waardeloos. Als hij vol is geeft hij uiteraard 100% aan, maar als hij 60% weergeeft heb ik er ongeveer drie scheerbeurten mee gedaan en stopt hij er plotseling mee, meestal tijdens de scheerbeurt wat erg vervelend is. Maar gelukkig kun je je scheerbeurt afmaken na een paar minuten laden maar handig is anders..

Ondanks dat ik een nieuwe setje heb liggen, scheer ik nog steeds met het eerste mesje en scheerblad en hij scheert nog steeds prima. Dit in tegenstelling tot de Braun en Philips waarvan je toch regelmatig het mesje en blad moest vervangen. Maar niet bij deze Panasonic!

Oh ja, het reinigingsstation gebruik ik niet, veel te onhandig en duur met iedere keer nieuwe cartridges. Gewoon de kop af en toe onder de lauwwarme kraan houden met wat handzeep en hij is weer helemaal fris. Ook ontdoe ik het mesje na iedere scheerbeurt van haren met een oude tandenborstel, zo hou je hem proper.

Rudolf Wilschut 17-12-2016

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik de ingebouwde oplaadbare batterijen vervangen voor Eneloop oplaadbare batterijen (AA) die er in passen na wat soldeerwerk en sindsdien kan ik er met gemak 20 scheerbeurten mee doen! Het apparaat functioneert hierdoor nog feilloos en in feite beter dan toen ik hem nieuw kocht.

Het vreemde is dat Panasonic een hele goede batterijfabrikant is (ze maken tegenwoordig ook de Eneloops na overname van Sanyo) maar in hun eigen producten gebruiken ze gewoon ronduit slechte cellen.

Bij de Braun elektrische tandenborstels (meerdere van gehad) zie je dat ook. Binnen een jaar nauwelijks één poetsbeurt. Eneloop erin gesoldeerd waarna ik er gewoon drie weken mee kan poetsen. En dat jaar na jaar.

scheerder2013 03-02-2013
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

N.a.v. onder meer reviews en prijs dit apparaat gekocht. Bleek echter al snel dat om de 2 / 3 keer moet worden opgeladen. Dit stond ook vermeld doch het is niet mogelijk te scheren terwijl het snoer in het contact is geplaatst.
Toch de volgende keer maar een iets duurder merk kopen.

Marinus Ahuis 05-05-2012
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Dit is het slechtste scheerapparaat van mijn nu 63 jarig leven.
Patronen gaan maar een paar weken mee en staakt dan met schoonmaken.
Accu, slecht, max 1,5 scheerbeurt.
Glas? nee, nascheren met een mesje.
Advies aan allen, niet kopen, je bent beter af met een goedkoop apparaat van de aldi.

Guido77 09-08-2011
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Hiervoor heb ik jaren lang met mesjes gescheerd en de afgelopen twee jaar met een Philips Cool Skin waterdicht scheerapparaat. Ik heb een erg gevoelige huid die snel last heeft van irritatie en ontstekingen. Bij gebruik van mesjes had ik geen last van irritatie, wel ontstekingen. Bij gebruik van de Philips geen ontstekingen maar behoorlijk veel irritatie, met name in de hals. Ook het scheerresultaat van de Philips was niet geweldig, plat ligggende haartjes en de halsstreek scheerde hij niet mooi glad.
Enkele weken geleden ben ik gaan rondkijken voor een nieuw apparaat, dat zowiezo niet het roterende systeem van Philips moest hebben i.v.m. de irritatieproblemen.
Ondanks de prima testresultaten van de laatste modellen van Braun was ik niet van plan enkele honderden euro's hieraan uit te geven.
Toen kwam ik de RT81 van Panasonic in de winkel tegen voor 'slechts' €80, met de "niet goed geld terug" actie die tot begin 2012 loopt. Ik had dus niets te verliezen en heb dit apparaat afgelopen weken getest.
Ongelooflijk wat scheert dit apparaat goed en comfortabel! Ik heb geen enkele last meer van irritatie en het scheerresultaat is zeer goed. Moeilijke plekken worden goed meegenomen. Zowel korte als langere haartjes worden prima afgeschoren. Het resultaat is natuurlijk niet zo (lang) glad als met een mesje, maar het komt aardig in de buurt.
Het apparaat is waterdicht dus ook nat te gebruiken en makkelijk af te spoelen. Als bonus zit er een automatisch reinigingsstation bij, vergelijkbaar met de duurdere Brauns. Ik heb deze nog niet gebruikt, je kunt hem ook zonder, met alleen een stekker, opladen. Laadduur van de accu is prima, ca. 10 scheerbeurten.

Al met al een zeer goede aankoop en perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Met de geld-retour actie is er eigenlijk geen reden dit scheerapparaat niet te proberen.

Misha Janssen 09-08-2011
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Hij scheert op het gezicht wel goed alleen op de keel doet hij het bar slecht. Zelfs als je hard drukt laat hij haartjes achter.

alexander999 01-08-2011
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Scheert minder glad dan oude scheerapparaat (Philips) en ben er ook langer mee bezig dan voorheen. Accu gaat niet lang mee (paar scheerbeurten) was bekend. Alleen 40% vol en halverwege scheerbeurt al leeg.... da's niet handig!

M. Storm 18-06-2011

---------- update review 18-06-2011 ----------
Zoals ik al schreef in mijn intervieuw was ik absoluut niet tevreden over dit scheerapparaat.
Mijn huid tussen de bovenkant mond en onderkant neus ging op den duur echt kapot.
Ik moest dan mijn huid behandelen met een creme waarna ik pas na een aantal dagen weer kon scheren.
Maar door deze toestand moest ik wel iedere dag met een scheermes dit gebied en ook andere gebieden nascheren.
Voor een bepaalde gevoelige huid zou ik dit apparaat beslist afraden.
Ik moet wel toegeven dat Panasonic heel coulant met mijn klachten omging, en ik heb mijn aanschafbedrag terug gekregen. Klasse van Panasonic.
Daarna heb ik mij beraden over een ander scheerapparaat en dit werd de Braun Pulsonic 760CC-4.
Het is de duurste Braun maar ook met stip het beste scheerapparaat wat ik ooit heb meegemaakt.
Je voelt geen enkel trekken aan de huid, en hij scheert volkomen glad.
Hij blijft ook lang werken op de accu en de tondeuse
doet het ook heel goed.
Braun heeft nog wel een actie waarbij je Euro 70,00 terug kan krijgen.
Al met al nu een heel tevreden scheerklant.

---------- oude review 28-02-2011 ----------
Ik heb 30 jaar lang Braun gehad en dacht aan het beoordelingscijfer uit Kieskeurig er goed aan te doen dit apparaat aan te schaffen.
Minpunten :
Doordat je geen electrische aansluiting hebt tijdens het scheren, is het toerental niet zo hoog.
De consequentie hiervan is dat hij slecht scheert.
Wanneer ik haren weg wil scheren van de bovenlip dan durf ik niet van onder naar boven te scheren omdat het dan zo sterk trekt aan de huid dat deze kan beschadigen.Ik kan dit alleen doen van boven naar beneden.
Dit was nooit met de Braun zo.
Ook vind ik het snel dat ik al na 6-8 scheerbeurten weer op moet laden.
De tondeuse van de Braun werkt ook veel beter.
Al met al is dit apparaat een duidelijke misser.

Mustang5.0 16-06-2011
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Ik scheerde mij altijd met mesjes, maar door omstandigheden kan dat niet meer.
Toen zag ik iets wat mij wel aanstond, een actie om hem 2 maanden te proberen.
Dus gekocht, en ik moet zeggen hij maakt helemaal niet zoveel lawaai als dat iemand als review achter had gelaten.
Hij scheert iets minder glad dan de Gillete Mach3, het duurt ook iets langer ( bij mij, ik heb sterke baardgroei ) maar al met al valt het mij niet tegen.
Alleen in mijn hals moet ik wat vaker heen en weer.
Wat ik wel jammer vond is dat er op de Panasonic site vermeld werd dat er een extra scheerkop bij zou zitten.
Dit klopt niet, en na een mailtje naar Panasonic zouden ze dit aan gaan passen op hun site.
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed blijft, scheren zonder dat de huid gaat irriteren.
Mogelijkheden heb ik een 5 gegeven, hij is om te scheren en meer niet, er zit wel een uitklapbare trimmer op, maar daar gebruik ik mijn tondeuse voor.

Met vriendelijke groet Mustang5.0

ijsbijl 07-03-2011

Top apparaat.

Ik haat scheren. Vroeger wel een philips apparaat gehad, maar die irriteerde heel erg in mijn hals. Laatste jaren alleen maar met mes geschoren, maar ik vind dat altijd zoveel gedoe.

Nu toch maar weer eens een apparaat gekocht, en wel deze. Mooi apparaat die lekker in de hand ligt. Makkelijk schoon te maken is en die (bijna) net zo glad scheert als het mes. Beter nog dan met mes is dat de huid niet zo gevoelig blijft na het scheren.

Schoonmaakstation deed het niet en gebruik ik dus niet. Die hadden ze weg mogen laten en het apparaat een (nog) betere prijs kunnen geven.

Al met al erg tevreden!

M. Doornenbal 22-02-2011
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Na 3x een philips te hebben gehad wilde ik een ander scheerapparaat. Ik ging eerst op zoek naar een Braun, maar na diverse negatieve ervaringen van Braun scheerapparaten te hebben gelezen. Kwam ik deze tegen. Hij zag er goed uit en de prijs was ook mooi.

Nu een aantal maanden in bezit en het resultaat........? UITSTEKEND!!!

Hier kan geen philips tegenop.
Scheerresultaat is echt glad. Bij de kaaklijn en adamsappel moet je soms iets langer scheren, voordat elk haartje wordt afgeschoren. Ik ben erg blij met dit apparaat.
Voordeel is dat je ook nat (dus met scheerschuim) kunt scheren. Je kunt hem makkelijk afspoelen onder de kraan.

Pieter 12 13-01-2011

Heren
Sinds een mnd. ben ik in het gelukkige bezit van deze
Panasonic ES-RT81

Heb dit apparaaat zéér kritisch de héle maand onder de loep genomen.

U moet weten dat ik mij al ruim 30 jaar scheer met Braun en zeer kritisch ben in resultaat en prestatie van scheerapparaten !

Gemiddeld om de 3 jaar schaf ik mij de allernieuwste en duurste Braun aan, zo ook kort geleden nog begin Dec.2010

Maar omdat ik een vrij zware baardgroei en ik mij gemm. 2x per dag scheer wilde ik nog een tweede scheerapparaat aanschaffen voor in de auto.

En natuurlijk het feit dat mijn kerverse vriendin bij thuiskomst van mijn werk graag een gladde jongen wil zien en voelen,zonder gekriebel van baardhaartje's enzz..

Voor het éérst in mijn leven even vreemd gegaan in verandereing van merk.
En dat is geworden de Panasonic ES-RT81

Kort en krachtig:
Deze ES-RT81 doet op alle fronten mijn dure Braun vergeten.
Sterker: Hij scheert zelfs beter uit dan het scheermes,wat ik wel eens gebruikt heb!!
Hier zeg ik absoluut niets teveel mee.

Ook gaat de accu wat langer mee.
Het messenblok is veel beter in ballans, en
en niet alleen veel scherper maar is ook qua vering
veel ruimer,flexibeler en nauwkeuriger afgesteld op het huidopervlak!
Ligt ook wat beter in de hand.
En tot slot, de uitklapbare tondeuze is ook Top.

Alles bijelkaar, heb toevallig mijn nieuwe en laatste Braun gisteravond accuut over de tuinmuur gegooid,ter afgrijzen van mijn Buurman..
En heb gelijk een tweede Panasonic ES-RT81 gekocht incl.schoonmaaksysteem voor thuis.

Heren doe er u voordeel mee.
Gr.
Pieter

mtijn77 08-01-2011
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Ik heb voorheen altijd geschoren met een scheermes en dat resultaat is gewoon niet te evenaren met welk scheerapparaat dan ook maar dit scheerapparaat klaart de klus prima. Met een scheermes blijf je er weliswaar iets langer goed verzorgd uitzien maar even het scheerapparaat pakken is gewoon veel makkelijker en sneller. Ik heb lang gezocht naar een scheerapparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding en goede beoordelingen en uiteindelijk voor deze gekozen en ik ben bijzonder blij met die keus! Een echte aanrader.

Nog wat feedback na al die maanden gebruik: het apparaat is spatdicht en niet, zoals hier vermeld, waterdicht; het apparaat heeft een houder met zelfreinigende functie maar dat hoef je niet per se te gebruiken, dat kan ook zeer eenvoudig handmatig of met water; ik gebruik het apparaat zo'n 6x10 minuten; het apparaat is op te laden met de houder of los met de adapter, de houder heb ik eigenlijk niet zo hard nodig; ik heb in al die maanden nog niet het scheermes hoeven vervangen, hij scheert nog prima; sommige plekken zijn soms lastig goed glad te krijgen, in mijn geval onder mijn kaaklijn of rond de adamsappel.

acid 15-09-2010
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Na ik een aantal scheerapparaten versleten heb van phillips waar ik niet tevreden over was op zoek gegaan naar een vervanger. Na uitgebreid zoeken gekozen voor deze panasonic. Een zeer goed apparaat! Nog nooit zo'n goed resultaat gehad van een scheerapparaat.Superglad, geen irritatie.En dat voor deze prijs.
Ik was voor de phillips scheerapparaten met deze mogelijkheden en goede kwaliteit meestal het dubbele kwijt.

van der Veer 30-07-2010
Geschreven voor: Panasonic ES-RT81

Een apparaat dat ook nat scheert. Ja tot nu toe ben ik er bijzonder tevreden over.

Het apparaat moest mijn onderkin niet kapot scheeren en zeker geen huidirritatie achterlaten.
Zelfs de beste mesjes voldoen niet tot matig.

Voorheen een slechte ervaring met Braun, daarna redelijk met Philips maar gebruikte ook nog steeds mesjes.

Panasonic heeft een goede service, mede hierdoor heb ik het apparaat aangeschaft en absoluut geen spijt.
Nat scheeren is prettig en dat kan hiermee, droog is ook geen enkel probleem.

Ik geef een dikke 9, een 10
krijgt men i.v.m. de levensduur nog niet maar Panasonic kennende zullen ze het van mij in de loop der tijd zeker scooren.