Philips SP9861 - Reviews

scheerapparaat

kemphaas 09-11-2018

Super scheerapparaat

Design
Om te beginnen is het een mooi apparaat. Ziet er strak uit, en dat geldt ook voor het laadstation. Ligt lekker in de hand, en geeft een luxe gevoel.

Accu
Accuduur is prima. Indicatie is ongeveer tien scheerbeurten met een accu, en dat lijkt ook wel zo te zijn. Volledig opladen duurt een uur of drie, draadloos opladen via een design laadstation duurt nu eenmaal wat langer dan een fysieke connectie. Voordeel is wel dat als het laadstation ergens ingeplugd is in de buurt van de wastafel, hij eigenlijk altijd oplaad "zonder dat je het merkt".

Scheerresultaat
Voor een scheerapparaat is het resultaat echt heel goed. Meeste haren gaan weg, en er blijft een glad resultaat achter, erg kort. Sommige platliggende haartjes (vooral hals) zijn toch wel moeilijk, en "mikken" om precies die weg te krijgen is niet altijd super makkelijk. Scheren onder de doucht (met scheergel/schuim) gaat prima, en voelt erg fijn aan, nauwelijks meer als scheren zo soepel gaat dat.

Prijs
De prijs vind ik wel erg hoog. Nu ik het apparaat test is dat niet zo erg, maar de "normale consument" moet wel 349 euro neertellen voor dit apparaat, en dat is dan toch wel erg veel voor een scheerapparaat. De vraag is of dat design draadloos oplaadstation de prijs niet onnodig hoog maakt.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Scheerresultaat

Minpunten

Geschreven voor: Philips SP9861