Braun 5140S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 5140S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rob 26-01-2019

Levensduur???

Geschreven voor: Braun 5140S

Scheert nieuw goed, maar maakt veel geluid.
Na enige maanden steeds meer herrie en scheren wordt minder. Scheerkop gaat max 6 maanden mee. Nieuwe kop is prijzig en 2 per jaar.

Pluspunten

• Glad bij nieuw
  • Accu

Minpunten

• Levensduur
  • Geluid

djerooontje 04-01-2018

Braun 5140s scheerapparaat

Geschreven voor: Braun 5140S

Ik mocht gratis de Braun 5140s testen. Ik ben zelf een nat scheerder met mesje en scheerschuim, maar wilde wel eens kijken wat dit scheerapparaat voor mij kan betekenen. Ik ben positief verrast, direct na het starten met de 5140s is er weinig tot geen huid irritatie, het apparaat ligt prettig in de hand en doet wat het moet doen. Scheren. De accu is vlot opgeladen en heeft als prettige eigenschap dat bij om de dag scheren de accu het meer dan 3 weken volhoudt. De scheerkop kun je vastzetten, wat ik persoonlijk prettiger vindt, om zo de lastige haartjes in de nek makkelijker te kunnen scheren. Je kunt het scheerapparaat ook nat met warm water zonder enige angst afspoelen zodat het product na gebruik weer schoon is. Voor een snelle scheerbeurt een prima product, wil je echt superglad? Dan blijft je op scheermesjes aangewezen!

Pluspunten

• Lange accu duur
  • voor een snelle scheerbeurt

Minpunten

• Pakt niet altijd alle haartjes mee

Josh 31-12-2017

Prima apparaat!

Geschreven voor: Braun 5140S

Ik ben uitgekozen om de Braun 5140s gratis uit te proberen en heb het nu ruim een maand getest. En dit scheerapparaat bevalt me prima! Het is eenvoudig in gebruik en zowel voor de spiegel als onder de douche te gebruiken. Ik heb geen last van huidirritatie, wat ik bij andere merken scheerapparaten die ik voorheen gebruikte nog wel eens had. Het scheerresultaat is lekker glad, 1x per dag scheren is voldoende! De scheerkop kan je in verschillende posities vastzetten, om ook goed bij de moeilijk bereikbare plekken te kunnen, handig! Een ander pluspunt is dat de batterij lekker lang meegaat, wel 20 scheerbeurten! Naast een LED indicatie wordt je ook nog met een geluidssignaal gewaarschuwd als de accu bijna leeg is. En het apparaat laadt vervolgens razendsnel weer op. Echt een aanrader!

Philippe 18-12-2017
  • Product gekregen

Aanrader; scheert moeilijke plekken zonder moeite

Geschreven voor: Braun 5140S

Van Braun kreeg ik een scheerapparaat om te testen. Het is een Series 5 5140s. Het apparaat heb ik nu ca. 4 weken in gebruik. Tot nu toe gebruikte ik (al heel veel jaren) scheerapparaten met roterende koppen van Philips.

GEBRUIK
Het scheerapparaat ligt prettig in de hand. De gewichtsverdeling is goed en de rubber grip zorgt dat het niet zomaar uit je hand glijdt.
Het eerste dat me opviel is dat het scheren van lastige delen met deze Braun veel beter gaat dan met de Philips; wat langere haren (hals en nek) worden goed meegepakt en bij het strottenhoofd hoef ik ook geen extra moeite te doen. Direct onder de neusgaten kost wat meer moeite. Een 3-dagenbaard scheert dit apparaat moeiteloos, iets wat me met de Philips aanmerkelijk meer moeite kost.
De kop van het scheerapparaat kan meedraaien met de huid. Dat werkt prettig en soepel.

ONDERHOUD
Opladen gaat redelijk snel, al is dat voor mij niet echt belangrijk. Als hij opgeladen moet worden sluit ik ‘m ‘s morgens op de lader aan en ruim het ‘s avonds weer op.

Schoonmaken doe ik eenvoudig onder de stromende kraan. Eens per week doe ik dat met een beetje zeep erbij, zodat ook de vettigheid uit de kop gespoeld wordt. Dat werkt goed.

PLUSPUNTEN
De accu gaat lekker lang mee; na 4 weken gebruik is de accu nog steeds niet leeg, wat wel fijn is. De lader hoeft dus niet mee met vakantie.
Als de accu onverhoopt op is voordat je klaar bent met scheren kun je de lader aansluiten en verder scheren. Niet alle scheerapparaten kunnen dat, deze Braun wel.

MINPUNTEN
Grootste minpunt (ten opzichte van de Philips met roterende koppen) vind ik het geluid dat het apparaat maakt. Dat merk ik vooral bij het scheren in de buurt van mijn oren, maar ik denk dat niet iedereen daar evenveel last van zal hebben.

Ook na een aantal weken gebruik druk ik nog steeds per ongeluk op de aan/uitknop tijdens het scheren; erg onhandig. Het was prettiger geweest als dit een schuifschakelaar was geweest.

SAMENVATTING
Deze Braun Series 5 5140s is een prettig apparaat dat de meeste plekken goed en zonder moeite scheert. Het ligt goed in de hand, de accu gaat lang mee en het apparaat is eenvoudig onder de kraan schoon te maken. Minpunten vind ik het geluid dat het apparaat maakt, al zal niet iedereen dat hetzelfde ervaren, en de aan/uitknop die ik soms per ongeluk indruk.

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Waterdicht; ook onder de douche
  • Ook bruikbaar aan oplader (bij lege accu)

Minpunten

• Geluid
  • Aan/uitknop (liever schuifschakelaar)

Matthijs 16-12-2017

Goed scheerapparaat

Geschreven voor: Braun 5140S

Ik heb de Braun 5140s gratis gekregen om te testen.
Ik scheerde mij altijd met mesjes, maar dit apparaat heeft mij zeker verbaasd. Ik heb geen last van huidirritaties en het resultaat is minstens net zo goed. De Braun 5140s is zowel met als zonder schuim te gebruiken, mijn voorkeur heeft ‘droog’ scheren omdat ik vind dat dit het beste resultaat geeft.
Schoonmaken gaat makkelijk onder de kraan, zeker bij gebruik met scheerschuim is dit noodzakelijk. Bij alleen droog gebruik is dit ook met het borsteltje snel te doen.
Ik blijf de Braun 5140s zeker gebruiken.

Robiroosje 07-12-2017

Braun 5140S Duitse degelijk voor een perfect glad resultaat

Geschreven voor: Braun 5140S

Ik heb gratis de Braun 5140S ontvangen. Het scheerapparaat ligt lekker in de hand en de kop beweegt comfortabel over mijn gezicht. Het scheerresultaat is zeer glad, al duurde het wel enkele weken eer mijn huid gewend was. Het apparaat is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Scheercomfort
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Luid

rverhoog 03-12-2017
  • Product gekregen

Perfect scheerapparaat met lange accuduur!

Geschreven voor: Braun 5140S

Een tijdje geleden dit scheerapparaat gekregen om te testen. Een scheerapparaat moet voor mij aan een aantal kernmerken voldoen. Scheren moet grondig en snel gebeuren, draadloos en een lange accuduur hebben en tegelijk waterbestendig zijn. Nadat ik het apparaat had opgeladen en een scheertest uitvoerde, merkte ik direct al dat dit scheerapparaat zeer goed en snel scheert. Hij heeft een beweegbare kop die je ook kunt vastzetten en een uitschuifbare trimmer. De beweegbare kop zorg dat op moeilijk plekken ook goed glad geschoren wordt! De trimmer is gericht direct naar je huid zodat hij extra glad scheert en goed te richten is. Uiteindelijk heb ik een scheerapparaat waar ik zeer tevreden mee ben voor thuis en op reis! Het resultaat is beter als met nat scheren alhoewel je huid er wel aan moet wennen. Dit scheerapparaat kan overigens ook nat en met gel gebruikt worden. Ik doe dit niet aangezien het voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Mijn uiteindelijk conclusie is dat dit scheerapparaat een echte aanrader is en de reden om over te stappen van nat naar droog scheren.

Pluspunten

• Scheert snel en zeer goed!
  • Beweegbare scheerkop
  • Makkelijk te reinigen
  • Trimmer goed te richten
  • Lange accuduur

Minpunten

• Aan/uit knop op lastige plek

SRdeV8 27-11-2017

Verrassend goed. Scheermesje kan de deur uit.

Geschreven voor: Braun 5140S

Enkele weken geleden heb ik een Braun 5140s scheerapparaat ontvangen om te testen. Ik heb deze dus niet zelf gekocht, maar deze is me ter beschikking gesteld.
Na aankomst van het scheerapparaat eerst maar eens goed de handleiding gelezen, dat was simpel genoeg, het is een scheerapparaat zonder allerlei ingewikkelde dingen. Hij scheert droog en nat, heeft een dikke lithium accu en een antislip coating. Een automatisch systeem wat kijkt naar de baard dikte, het apparaat past zich dus aan aan de soort baardgroei. Heel handig, maar eerst zien, dan geloven.
Ik heb het apparaat voor de eerste keer getest onder de douche met een normale scheergel en was in eerste instantie toch wel wat sceptisch. Ik scheer me al jaren met een mesje en dat bevalt me eigenlijk heel goed. Tot mijn verbazing was het resultaat beter dat ik verwacht had. Om me met een mesje zo glad te scheren, moet ik toch echt heel veel moeite doen. Dit ging verbazend eenvoudig. Daarna na een paar dagen (mijn baardgroei is niet zo snel) hetzelfde nogmaals gedaan, maar dan helemaal droog. Het resultaat was hetzelfde als toen ik het nat deed, alleen kostte dit wat meer tijd. Al met al een heel fijn scheerapparaat met verrassend scheerresultaat. Het enige puntje van nadeel is het geluidsniveau. Ik heb eerder een Braun series 7 apparaat gehad en die was een stuk stiller. Maar qua scheerresultaat is de 5140s echt een aanwinst. Ik ben er in iedergeval heel erg blij mee.

Pluspunten

• Goede Accu
  • Perfect Resultaat
  • Zowel nat als droog

Minpunten

• geluid

midland 26-09-2018

Alle bovenstaande reviews zijn gemaakt naar aanleiding van de ontvangst van een testmodel. Ik heb in juni zo'n apperaat aangeschaft via Coolbleu. Na een periode van uitproberen omdat je tenslotte moet wennen blijkt dit apperaat totaal niet te voldoen. Het scheren verloopt uiterst traag en laat nogal veel haren staan. Het lijkt erop dat de scheerkop niet altijd goed contact maakt met de huid. Ik ben dan ook maar terug gegaan naar mijn oude Philips driekoppen scheerapperaat. Die na ongeveer 20 jaar beter en gemakkelijker scheert. Na contact met Coolbleu bleek men niet meer genegen om het apperaat om te ruilen. Mijn advies is dan ook
: niet kopen.