Braun Series 5 5195cc - Reviews

Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5195cc op Kieskeurig.nl.

JohanGris 05-02-2018

scheert glad

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Voordat ik dit apparaat gratis mocht testen, scheerde ik me al jaren met mesjes omdat de aanschaf van een scheerapparaat niet goed bevallen was. Ik kreeg er uitslag van . Hoewel in het begin er niet erg veel vertrouwen in had, moet ik toegeven dat de belofte waar wordt gemaakt. Ik scheer me volledig glad zonder dat dit ten koste gaat van de huid! Geen uitslag meer . Met dit apparaat scheer je je namelijk droog, en dit levert totaal geen irritatie op . Maar met schuim gaat ook erg goed en steeds zonder irritatie. Zelfs na een paar dagen mij niet geschoren te hebben, ging het scheren erg vlot. Ik zou iedereen dit apparaat heel erg aan bevelen; echt een topper!

Pluspunten

• scheert glad
  • makkelijk in gebruik

Stevenw1987 05-02-2018

Glad resultaat, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

k ontving dit pakket om het apparaat gratis te mogen testen en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit scheeraparaat. Ik heb me tot voor kort met een oud scheerapparaat van ongeveer 12 jaar oud geschoren in de overtuiging dat dit het beste was maar het tegendeel is bewezen. Ik heb dit nu een aantal maanden kunnen uittesten en ik moet zeggen dat ik enorm verbaasd ben. Het is makkelijk in gebruik, onderhoud en het resultaat is echt superglad. Ik kreeg van gewone mesjes en mijn vorig scheeraparaat uitslag en dit heb ik nu totaal niet meer. Een echte aanrader!

Pluspunten

• glad resultaat
  • makkelijk in onderhoud

Arjan van S. 18-01-2018

Fijn en glad scheerresultaat!

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Een aantal weken geleden heb ik dit scheerapparaat gratis ontvangen om te testen. De Series 5 van Braun is een lekker in de hand liggend apparaat. Hiervoor heb ik een apparaat gebruikt met een driekoppig systeem, dus mijn huid had wel even tijd nodig om te wennen aan deze scheerkop. Niet gedacht dat ik met dit systeem beter bij alle haartjes kon komen, maar dat bleek wel zo te zijn. Zonder al te hard te moeten drukken kan het apparaat bij de kleinste haartjes en krijg je een mooi glad resultaat.
Waar ik bij het driekoppige systeem nog wel eens last had van huidirritaties, heb ik dat met deze kop niet gehad. Zelfs niet in de beginfase van het gebruik, waarbij het heel normaal is dat je huid een klein beetje geïrriteerd is.
Het apparaat gaat na 1 keer opladen lang mee voordat je het weer moet opladen. Beetje afhankelijk van hoeveel baardgroei je hebt en hoe lang je dus moet scheren.
Verder is de trimmer heel handig en is het apparaat goed schoon te houden met het bijgeleverde borsteltje of onder de kraan af te spoelen.
Tenslotte nog een groot pluspunt: het Clean&Charge systeem. Hiermee kun je je scheerapparaat weer hygiënisch reinigen (en tegelijkertijd opladen) en ruikt je systeem weer helemaal fris. De Clean&Renew reinigingssets zijn wel redelijk aan de prijs om aan te schaffen. Per set van 2 betaal je rond de 15 Euro. Als je dit niet al te vaak gebruikt, valt de prijs wel weer mee.
Ik ben heel erg tevreden over dit scheerapparaat. Het is een aanrader!

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Ligt lekker in de hand
  • Opladen gaat heel snel en batterij lang mee

Minpunten

• Navulsets Clean&Renew redelijk prijzig

Daanberg 14-01-2018

Geweldig scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Ik heb deze Braun s5 wet&dry gratis ontvangen om deze te testen.

Omdat ik normaliter altijd nat scheer met een normaal scheermes was dit een nieuwe ervaring voor mij.
Na 2 weken was ik er volledig aan gewend en heb sindsdien mijn normale scheermes niet meer aangeraakt. Wat een geweldig apparaat!
Het feit dat je er ook met scheerschuim mee kunt scheren maakt het extra uniek.
Het onderhouden van het scheerapparaat is ideaal vanwege het reinigende oplaadstation.
Ik ben om!

Pluspunten

• Waterdicht
  • Reinigend oplaadstation

WimHeylen 12-01-2018

Goede accu duur, goede scheerprestatie's

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Ik heb de gelegenheid gehad om de Braun 5195cc te mogen testen van Roamler en Braun.De Braun 5195cc is een fantastisch scheerapparaat. Ik ben normal gewoon van mij met scheermesjes te scheren, dus stond ik wel een beetje sceptisch tegenover het apparaat. Maar het apparaat scheert wel degelijk glad. OK, een scheermesje is nog iets gladder maar dit resultaat kan je niet met een scheerapparaat berijken. Verder heeft het toestel een degelijke laaddock. Ook kan je het toestel automatisch laten reinigen. Er zit een vloeistof in, welke vervangen kan worden en deze reinigt het toestel. Dus wel best tevreden. Enkel de handleiding is zo klein gedrukt. Maar dit is uiteraard bij meerdere toestellen het geval.

Pluspunten

• Goed scheerresultaat
  • goede accu duur
  • Zelf reinigend

Minpunten

• klein gedrukte handleiding
  • duur

patrickhoeve 28-12-2017

top product

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Ik heb dit product gratis gekregen om te testen. Het bevalt mij prima ook na een maand iedere dag te scheren nog geen last van ingegroeide haren. Dit is het eerste apparaat dat ik langdurig kan gebruiken. Het ligt ook lekker in de hand en voelt solide aan. De accu duur is ook extreem lang, hij is nog nooit leeg geweest omdat hij eenvoudig in het laadstation te plaatsen is welke ook de scheerkop reinigd, daardoor scheert het apparaat iedere keer weer als nieuw.

Pluspunten

• scheert glad

Wessel 28-12-2017
  • Product gekregen

Effectief scheerapparaat van hoogstaande kwaliteit

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Laat ik beginnen te zeggen dat ik het product gratis heb ontvangen om te testen. Na een aantal weken testen kan ik de volgende zaken concluderen.

Ik heb het scheerapparaat zowel in de douche als droog zonder scheerschuim gebruikt. Ik heb het dus niet gebruikt met scheerschuim/gel.

De machine geeft een mooi glad resultaat en geeft je de mogelijkheid om zeer precies te scheren door de rechte scheerkop. De trimmer is een mooie extra optie die ik vaak gebruikt als mijn baardharen te lang zijn voor de normale scheerkop.

Het Clean and Charge station is een mooie extra die er (hopelijk) voor zorgt dat het apparaat langer mee gaat. Het enige nadeel is dat het een behoorlijk groot ding is dat veel ruimte in neemt.

Martijn M 22-12-2017
  • Product gekregen

Het beste apparaat wat ik tot nu toe getest heb.

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Na het ontvangen van mijn test toestel van de Braun series 5 kon ik niet wachten om deze te proberen.
Na het openen van de verpakking merkte ik op dat het toestel echt een kwalitatief aanzicht heeft.
Het clean & laadstation heeft een ietwat design look wat toch in elke badkamer zal passen, het scheerapparaat voelt stevig en kwalitatief aan, ligt zeer goed in de hand terwijl het toch niet te zwaar aanvoelt.
Na enkele scheerbeurten waarbij het gezicht en de baard zich aanpaste aan het nieuwe apparaat viel mij op hoe efficiënt het toestel werkt.
Persoonlijk merk ik weinig verschil tussen droog en nat scheren, al glijd het toestel iets vlotter over de huid wanneer een beetje scheerschuim gebruikt wordt.
Een klein minpuntje zijn de haartjes juist onder het kaakbeen, zoals vele elektrische scheerapparaten heeft ook dit toestel moeite met alle haartjes op deze ronding perfect af te scheren.
Een groot voordeel voor mij was dat door de ontsmettende werking van het clean&laadstation de scheeruitslag die ik vroeger had volledig verdwenen was.
Tevens merk ik op dat aftershave aanbrengen na het scheren niet meer het pijnlijke en branderige gevoel geeft als bij traditioneel scheren.
Dit toestel is in mijn ogen een top product

Pluspunten

• Geen uitslag door Clean&Charge systeem
  • Batterijduur
  • Waterdicht

Minpunten

• Haartjes in hals blijven moeilijk te scheren

bas 17-12-2017

Braun 5195cc prima apparaat voor de gevoelige huid

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Ben eigenlijk van de generatie klein baardje, scheer mezelf alleen per bijzonder gelegenheid !
Nu heb ik de Braun Series 5 in handen gekregen om te testen en is me gevraagd een review te schrijven tevens ook mooie gelegenheid om te scheren. Scheren geeft bij mij meestal direct irritatie maar ik moet zeggende Series 5 van braun is een fijn apparaat. Ligt lekker in de hand komt wat moeilijk door stugge haren heen (maar dat is niet zo gek ). Wat een bijkomend voordeel is dat hij waterproof is altijd wel lekker in de badkamer. Het apparaat heeft een mooi design en doet het goed!

Pluspunten

• gevoelige huid

Tom Vdk 15-12-2017

Geweldig

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Ik heb onlangs de braun Series 5 5195cc gratis kunnen testen dankzij Roamler.be en ik moet eerlijk zeggen dat dit scheerapparaat een perfect glad scheerresultaat oplevert en dit zonder irritaties aan de huid. Perfect voor iedereen die een goede verzorging hoog in het vaandel draagt maar toch houdt van een snel en efficiënt resultaat. De serie 5 is echt een must voor elke moderne man! Ook de cleaning station is een ongelooflijk handig apparaat die ervoor zorgt dat het scheerapparaat in optimale conditie blijft.

Johan 11-12-2017

Scheert erg goed.

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Voordat ik dit apparaat in handen kreeg, scheerde ik me al jaren met mesjes omdat de aanschaf van een scheerapparaat niet goed bevallen was. Ik kreeg er uitslag van .
Door Roamler kreeg ik de kans om dit apparaat te testen. Hoewel in het begin er niet erg veel vertrouwen in had, moet ik toegeven dat de belofte waar wordt gemaakt. Ik scheer me volledig glad zonder dat dit ten koste gaat van de huid! Geen uitslag meer .
Ik zou iedereen dit apparaat heel erg aan bevelen; echt een topper!

Rachid El Khayari 05-12-2017

Top prestatie

Geschreven voor: Braun Series 5 5195cc

Ik ontving dit scheerapparaat gratis om te te testen via roamler. Het aparaat is Heel gebruiksvriendelijk zit comfortabel in de hand, en Scheert super snel glad en de batterij gaat lang mee.een grote pluspunt is de flexibele scheerkop superhandig voor onder de kin te scheren, met de precisietrimmer was trimmen nog nooit zo gemakelijk. Ook handig dat het apparaat zichzelf reinigt. 1 minpuntje is dat het apparaat wat veel lawaai maakt. Maar los daarvan ben ik er super tevreden van.

Pluspunten

• Precisietrimmer.
  • Zelfreininging

Minpunten

• Veel lawaai