De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series5 5195cc Elektrisch Scheerapparaat Man, Clean&Charge, Nat En Droog Scheerapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arjan van S. 18-01-2018

Fijn en glad scheerresultaat!

Een aantal weken geleden heb ik dit scheerapparaat gratis ontvangen om te testen. De Series 5 van Braun is een lekker in de hand liggend apparaat. Hiervoor heb ik een apparaat gebruikt met een driekoppig systeem, dus mijn huid had wel even tijd nodig om te wennen aan deze scheerkop. Niet gedacht dat ik met dit systeem beter bij alle haartjes kon komen, maar dat bleek wel zo te zijn. Zonder al te hard te moeten drukken kan het apparaat bij de kleinste haartjes en krijg je een mooi glad resultaat.
Waar ik bij het driekoppige systeem nog wel eens last had van huidirritaties, heb ik dat met deze kop niet gehad. Zelfs niet in de beginfase van het gebruik, waarbij het heel normaal is dat je huid een klein beetje geïrriteerd is.
Het apparaat gaat na 1 keer opladen lang mee voordat je het weer moet opladen. Beetje afhankelijk van hoeveel baardgroei je hebt en hoe lang je dus moet scheren.
Verder is de trimmer heel handig en is het apparaat goed schoon te houden met het bijgeleverde borsteltje of onder de kraan af te spoelen.
Tenslotte nog een groot pluspunt: het Clean&Charge systeem. Hiermee kun je je scheerapparaat weer hygiënisch reinigen (en tegelijkertijd opladen) en ruikt je systeem weer helemaal fris. De Clean&Renew reinigingssets zijn wel redelijk aan de prijs om aan te schaffen. Per set van 2 betaal je rond de 15 Euro. Als je dit niet al te vaak gebruikt, valt de prijs wel weer mee.
Ik ben heel erg tevreden over dit scheerapparaat. Het is een aanrader!

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Ligt lekker in de hand
  • Opladen gaat heel snel en batterij lang mee

Minpunten

• Navulsets Clean&Renew redelijk prijzig

Daanberg 14-01-2018

Geweldig scheerapparaat

Ik heb deze Braun s5 wet&dry gratis ontvangen om deze te testen.

Omdat ik normaliter altijd nat scheer met een normaal scheermes was dit een nieuwe ervaring voor mij.
Na 2 weken was ik er volledig aan gewend en heb sindsdien mijn normale scheermes niet meer aangeraakt. Wat een geweldig apparaat!
Het feit dat je er ook met scheerschuim mee kunt scheren maakt het extra uniek.
Het onderhouden van het scheerapparaat is ideaal vanwege het reinigende oplaadstation.
Ik ben om!

Pluspunten

• Waterdicht
  • Reinigend oplaadstation

patrickhoeve 28-12-2017

Ik heb dit product gratis gekregen om te testen. Het bevalt mij prima ook na een maand iedere dag te scheren nog geen last van ingegroeide haren. Dit is het eerste apparaat dat ik langdurig kan gebruiken. Het ligt ook lekker in de hand en voelt solide aan. De accu duur is ook extreem lang, hij is nog nooit leeg geweest omdat hij eenvoudig in het laadstation te plaatsen is welke ook de scheerkop reinigd, daardoor scheert het apparaat iedere keer weer als nieuw.

Pluspunten

• scheert glad

Wessel 28-12-2017
  • Product gekregen

Effectief scheerapparaat van hoogstaande kwaliteit

Laat ik beginnen te zeggen dat ik het product gratis heb ontvangen om te testen. Na een aantal weken testen kan ik de volgende zaken concluderen.

Ik heb het scheerapparaat zowel in de douche als droog zonder scheerschuim gebruikt. Ik heb het dus niet gebruikt met scheerschuim/gel.

De machine geeft een mooi glad resultaat en geeft je de mogelijkheid om zeer precies te scheren door de rechte scheerkop. De trimmer is een mooie extra optie die ik vaak gebruikt als mijn baardharen te lang zijn voor de normale scheerkop.

Het Clean and Charge station is een mooie extra die er (hopelijk) voor zorgt dat het apparaat langer mee gaat. Het enige nadeel is dat het een behoorlijk groot ding is dat veel ruimte in neemt.

bas 17-12-2017

Braun 5195cc prima apparaat voor de gevoelige huid

Ben eigenlijk van de generatie klein baardje, scheer mezelf alleen per bijzonder gelegenheid !
Nu heb ik de Braun Series 5 in handen gekregen om te testen en is me gevraagd een review te schrijven tevens ook mooie gelegenheid om te scheren. Scheren geeft bij mij meestal direct irritatie maar ik moet zeggende Series 5 van braun is een fijn apparaat. Ligt lekker in de hand komt wat moeilijk door stugge haren heen (maar dat is niet zo gek ). Wat een bijkomend voordeel is dat hij waterproof is altijd wel lekker in de badkamer. Het apparaat heeft een mooi design en doet het goed!

Pluspunten

• gevoelige huid