Philips SHAVER Series 5000 JG1030414019000 - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 47 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

testerx 03-06-2017

Prima voor de machinale scheerders

Pro's
-adapter net zo groot als de stekker dus neemt geen ruimte in
en kan altijd in een wandcontactdoos tegelijk met meerdere apparaten

-Mooi compact stevig soft etui met ventilatie (de stiksels zijn wel wat slecht afgewerkt in mijn geval)
die ook heel blijft als er druk op uit word geoefend (in bagage bijvoorbeeld)

-erg makkelijk om goed schoon te spoelen, vandaar dat er ook geen kwastje bijgeleverd hoeft te worden,
die ik al miste

-Apparaat heeft een mooi slank uiterlijk
-Toetsblokkering is erg handig en simpel om mee te werken
-de scheerkop is mooi groot en heeft een lekker sterke veer waardoor ie goed openklapt om schoon te spoelen
waarbij de messen goed op hun plek blijven

-Je kan blind en slaperig scheren ten opzichte van mesjes, waar je altijd kans op snijwondjes hebt
-Scheert zowel nat als droog en ook onder de douche

Con's:

-Geen beschermkapje.. wel los verkrijgbaar maar aan de prijs...
daartegenover staat echter wel een mooi etui die het hele apparaat beschermt,
maar dat kapje zou gewoon bij een model in deze prijsklasse moeten zitten..

-Accu zit heel iets los in de behuizing, is te merken bij het hanteren.. maar verder niet heel hinderlijk
-Apparaat zou beter in de hand kunnen liggen en voelt qua materiaal wat goedkoop aan
-Weinig grip (helemaal icm nat scheren)
-Droog scheren gaat stroef.. apparaat is waarschijnlijk beter af met scheerzeep of onder de douche
-Bouwkwaliteit is redelijk goed, gebruikte materialen zijn ronduit slecht.. Zeker voor de prijs van het geheel..

Tikigo 02-06-2017

Goed, maar niet de beste serie

Heb deze nu een week of 3, hij scheert goed maar niet geweldig. Na een minuut of 3, 4 zijn bijna alle haartjes weg. Maar als ik daar na nog een rondje doe met mijn oude 9000 serie van een jaar of 3 voel ik toch duidelijk verschil inclusief de haartjes die zijn. Blijven staan in de hals en kaaklijn.

Scheren is persoonlijk en iedereen is anders, deze 5000 serie is zeker niet slecht en zeker gemakkelijk schoongehouden maar past gewoon niet helemaal bij mij.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Goede accu
  • Opzet tondeuse is ook handig

Minpunten

• Duurt lang voor alles weg geschoren is
  • Geen schoonmaak station

yamahaxl 08-06-2017

Deze shaver ligt goed in de hand

Ik gebruik dit apparaat nu een week of drie en ik moet zeggen dat het een fijne shaver is, hij is compact en ligt goed in de hand. Verder is het apparaat goed schoon te maken. De enige nadelen zijn het krappe foudraal en het feit dat je de tondeuse los moet bewaren.

Pluspunten

• ligt goed in de hand

Minpunten

• te klein foudraal

Doormen 05-06-2017

Ligt goed in de hand en scheert echt glad.

Eindelijk een scheerapparaat wat echt glad scheert, veel merken claimen hetzelfde maar laten toch veel haar achter. Ook ligt hij heerlijk in de hand wat uiteraard de scheerbeurt ten goede komt. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• Scheert echt goed glad
  • Ligt goed in de hand
  • Is prima onder de stroende kraan te reinigen

Minpunten

• reishoesje is wat aan de kleine kant

frans1964 04-06-2017

Super scheerapparaat

Wow, wat een super apparaat. Na het gebruik hiervan wil ik niet meer anders. Eerder electrische scheerapparaten gebruikt, maar niet één scheert zo glad als de Philips S5630.
Het apparaat ligt goed in de hand en een baard van een aantal dagen is met de Turboknop zo verdwenen en alles is ook echt glad.
Het voordeel van scheren met een mesje is dan ook helemaal verdwenen.
Ook het gebruik van scheerschuim met het scheerapparaat gaat goed, al zie ik daar het nut niet van in.
De bijgeleverde trimmer gebruik ik niet.
Schoonmaken van het scheerapparaat is een eitje, even onder de kraan en alles is weer schoon en klaar voor gebruik. Met een volle accu heb ik mij inmiddels meerdere keren geschoren (op de turbostand) en nog altijd is de accu niet leeg.
Al met al een super scheerapparaat.

Pluspunten

• super glad resultaat
  • geen moeite met baard van enkele dagen
  • mooi design
  • ligt goed in de hand

testerx 03-06-2017

Prima voor de machinale scheerders

Pro's
-adapter net zo groot als de stekker dus neemt geen ruimte in
en kan altijd in een wandcontactdoos tegelijk met meerdere apparaten

die ook heel blijft als er druk op uit word geoefend (in bagage bijvoorbeeld)

die ik al miste

-Apparaat heeft een mooi slank uiterlijk
-Toetsblokkering is erg handig en simpel om mee te werken
waarbij de messen goed op hun plek blijven

-Scheert zowel nat als droog en ook onder de douche

Con's:

-Geen beschermkapje.. wel los verkrijgbaar maar aan de prijs...
daartegenover staat echter wel een mooi etui die het hele apparaat beschermt,
maar dat kapje zou gewoon bij een model in deze prijsklasse moeten zitten..

-Weinig grip (helemaal icm nat scheren)

Koekie1981 03-06-2017

Heel fijn apparaat

Sinds een aantal weken in het bezit van de Philips S5630/41. In het begin was ik een beetje huiverig of dit wel de nieuwe opvolger van mijn oude vertrouwde Philips apparaat zou kunnen worden, maar tot op heden zeker geen spijt. Wat een fijn apparaat. Ik ben gewend om droog te scheren en dat is wat hij prima doet. Ook heb ik, ondanks een gevoelige huid, geen enkele last van huiduitslag na het scheren. Hij geeft aan wanneer hij even schoongemaakt moet worden en ook de hoeveelheid batterij er nog over is. Al met al een heel fijn apparaat wat ik zeker zou aanraden.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Geen irritatie
  • Goede accu

HMWensink 03-06-2017

fijn apparaat met veel mogelijkheden

superfijn scheerapparaat met veel mogelijkheden
ligt fijn in de hand en het scheert super zonder irritatie.
de koppen bewegen fijn mee en het kan ook ideaal onder de douche.
De turbo stand vind ik helemaal super.
het wisselen van de kop gaat soms wat lastig

koekie1981 02-06-2017

Heel fijn apparaat

roelbb 02-06-2017

veelzijdig in gebruik

Dit scheerapparaat gebruik ik nu zo’n drie weken. Ligt lekker in de hand, mooi design en een zeer goede accu. Nu, na 3 weken 4 keer per week scheren, hoef ik hem pas voor de eerste keer te herladen. Top!
Apparaat geeft na het scheren, middels een icoon, aan dat het schoon gemaakt wil worden. Druk op de knop bij de scheerkop en de messen veren open naar boven zodat je het goed onder de kraan kan schoon spoelen.
Helemaal droog scheren is mijn ding niet. Het mooie is dan ook dat je scheergel of -schuim kan gebruiken, zelfs onder de douche. Dat zorgt voor minder irritatie bij een droge huid.

Pluspunten

• accu duur
  • natscheren

Minpunten

• er passen geen accesoires in de hoes

r3ini3r 02-06-2017

Goed resultaat

Ik ben tevreden over het gebruik van de S5630/41. Ondanks een gevoelige huid leverde het scheerapparaat een glad resultaat op. Het gebruik was wel even wennen maar na een korte periode was mijn huid aan het apparaat gewend. Erg fijn dat je droog en ook nat kan scheren. Ook de combinatie met schuim werkt prettig. De accu gaat voldoende mee. Het scheerapparaat is ook erg snel opgeladen. De baard styler is ook erg prettig en handig in gebruik. Wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• glad
  • nat/droog

Minpunten

• prijs

pascal_nl 02-06-2017

Goede shaver, Glad en snel resultaat.

Ik heb inmiddels een paar weken dit scheerapparaat. Hij bevalt prima! de accu gaat lang mee, opladen gaat snel! Het trimmen natuurlijk voor de spiegel en het gladscheren onder de douche. Beide bevalt mij prima en heeft een goed resultaat. De meegeleverde etui is handig om mee te reizen. Hij is niet zo zwaar en ligt fijn in de hand. Het netjes bijscheren van de randjes gaat me ook prima af. Ik gebruik vaak de turbostand en dit lijkt niet heel veel effect te hebben op de batterijduur. Kortom, Fijne machine voor een nette prijs!

Pluspunten

• Accuduur
  • Ligt lekker in de hand
  • Turbostand maakt verschil
  • Nat en droog te gebruiken.

Minpunten

• Moeten wisselen van kopstukken
  • Niet alles past in de etui

r3ini3r 01-06-2017

Goed resultaat

michaelsega1971 01-06-2017

Prachtig scheerresultaat dankzij turboboost knop.

is een fijn scheerapparaat, die goed in de hand ligt. Voelt licht aan en je kan ermee nat of droogscheren. Voor de beste resultaat gebruik je scheergel.
Ik vind de functie met turboboost geweldig. Je drukt op die knop en het apparaat scheert dan nog krachtiger! Zo super dat ik altijd met die stand scheer en ik dan nog sneller klaar ben met scheren. Zelfs dan gaat de batterij erg lang mee!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Lichtgewicht
  • Turboboost functie

Minpunten

• Los trim koppelstuk

jtemp 01-06-2017

prima apparaat

Prima scheerresultaat. Het was wel even wennen de eerste scheerbeurten. Maar nu eenmaal gewend zou ik niet anders meer willen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

1966frank 31-05-2017

Prima apparaat

Ik had altijd een Philips scheerapparaat echter, ik dacht laat ik eens een ander merk proberen op advies van de verkoper.
Dit was dus een miskoop daarom na twee maanden weg ermee, een nieuw scheerapparaat gewoon wéér een Philips dus.
Ik heb dit keer gekozen voor: De Shaver series 5000 en ik ben er echt blij mee deze scheert zelfs nog fijner. Niet alleen de scheermesjes gaan gladjes met mijn huid mee, maar ook de hele kop.
Zelfs onder de douche of in bad scheren al dan niet met scheerschuim is mogelijk.
Het apparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken.
Ik mis wel een houder waar ik het apparaat kan wegzetten en goed kan drogen.
Soms laat ik een “één dag baartje ” staan die is makkelijk bij te werken met de bijgeleverde trimmer.
Al met al een fijn no nonsens apparaat. Mijn advies voor jou, een dikke aanrader!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Gebruik nat en droog

Minpunten

• geen houder

rogierk 31-05-2017

Krachtig

SS5630/41 nu 3 weken in bezit. voor mij een perfect apparaat. krachtige motor accu combinatie. Droog scheert deze erg fijn. korte 1-2 daags stoppels zijn in de ochtend zo weg, even afspoelen onder de kraan en schoon. 4 dagen + baard is met de Turbo knop ook snel weg te halen, handige functie. De bijbehorende trimmer werkt goed. Met 1 beweging de bakkebaarden strak op lengte te maken. je kunt zien en voelen dat deze beter werkt dan mijn vorige scheerapparaat waar de trimmer geïntegreerd zat. Nat scheren heb ik geprobeerd maar werkt niet voor mij, te veel gedoe. meegeleverd reistasje heeft geen ruimte voor de trimmer, dus die zal los in de toilettas mee moeten. Snoer krult in het begin wel erg op.

Pluspunten

• Scheer resultaat
  • Accu

Minpunten

• Snoer klult

1966frank 30-05-2017

fijn scheerapparaat

Ik mis wel een houder waar ik het apparaat kan wegzetten en goed kan drogen.

Rogierk 30-05-2017

Krachtig

SS5630/41 nu 3 weken in bezit. voor mij een perfect apparaat. krachtige motor accu combinatie. Droog scheert deze erg fijn. korte 1-2 daags stoppels zijn in de ochtend zo weg, even afspoelen onder de kraan en schoon. 4 dagen+ baard is met de Turbo knop ook snel weg te halen, handige functie. De bijbehorende trimmer werkt goed. Met 1 beweging de bakkebaarden strak op lengte te maken. je kunt zien en voelen dat deze beter werkt dan mijn vorige scheerapparaat waar de trimmer geïntegreerd zat. Nat scheren heb ik geprobeerd maar werkt niet voor mij, te veel gedoe. meegeleverd reistasje heeft geen ruimte voor de trimmer, dus die zal los in de toilettas mee moeten. Snoer krult in het begin wel erg op.

Wilko 30-05-2017

Prima scheerapparaat

Eerste indruk: Mooi apparaat, voelt solide aan, een net opberghoesje en een lange oplaadkabel.

Eerste keer scheren: Erg glad resultaat, de turboknop heeft voor mij (nog) niet veel voordelen maar misschien moet ik hem daarvoor nog wat langer gebruiken.

Oplader: Het apparaat laad erg snel op, even een half uurtje laden en hij was al helemaal vol. Een nadeel vind ik wel dat je niet kan laden en scheren tegelijk, als het apparaat leeg is moet je nu eerst wachten totdat de batterij voldoende is bijgeladen zodat je je weer kan scheren.

Trimmer: Erg makkelijk te wisselen op dit scheerapparaat, dit is tegelijkertijd ook wel weer een nadeel, op "oudere" philips modellen zat de trimmer soms vast aan het apparaat.
De trimmer doet wat die moet doen! ook kan je hem aanpassen zodat je je baard op een bepaalde lengte kan trimmen.

overall indruk: Mooi apparaat, maar hier en daar voor het gebruikersgemak wat ruimte voor verbetering.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Niet laden en scheren tegelijk
  • Geen "uitklap" trimmer