Braun Series 9 9291cc Wet&Dry - Reviews

tile-scheersysteem
roterende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9291cc Wet&Dry op Kieskeurig.nl.

Paul v W 15-01-2018
  • Product gekregen

Top Apparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Ik scheer mezelf al ruim 45 jaar met een mes nadat scheren met een apparaat destijds op een fiasco waren uitgelopen,kreeg uitslag en wondjes en heb toen besloten om mij alleen maar met een mes te scheren. Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om de Braun9291cc uit te proberen waarmee je je droog en nat kan scheren,onder het motto van oke ik probeer het is het niks dan gaat hij retour. Maar vanaf dag 1 was en ben ik nog steeds enthousiast het is een geweldig apparaat totaal geen last van uitslag gehad of wondjes,je kan je lekker scheren terwijl je onder de douche staat, of je scheert je droog het maakt niet uit het scheren gaat soepel en makkelijk en ook het schoonmaken is een fluitje van een cent,je zet het apparaat gewoon in het bij geleverde bakje met schoonmaakmiddel en het apparaat doet de rest. Kortom ik kan dit apparaat aan ieder aan bevelen je zult er geen spijt van krijgen,de prijs is wat hoog maar denk maar zo een paar scheermesjes kosten ook veel geld en nu ben je na een uitgave dan ook gelijk klaar.

Pluspunten

• droog en nat scheren
  • Trimmer aanwezig
  • Top kwaliteit
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Prijs??

M van Beek 13-01-2017

Geen huidirritatie, scheert snel en zeer glad

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Niet het goedkoopste product maar het resultaat is het meer dan waard, je betaalt echt voor kwaliteit. Snelle en fijne scheerbeurt. Ik heb vaak last van ingegroeide haartjes en irritatie maar bij dit apparaat niet, scheert super glad en bijna nooit meer last van m'n huid. Ook fijn dat het apparaat weinig geluid maakt en snel scheert

Pluspunten

• scheert super glad
  • snel
  • weinig huidirritatie
  • stil

Minpunten

• kost wel wat

Jan Willem 20-04-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Het viel mij op bij het lezen van de reviews dat de meeste reviews bij Braun op basis zijn van een door Braun ter beschikking gesteld apparaat. Dus gesponsord en wellicht niet objectief. Ikzelf heb het apparaat gewoon gekocht en het leek mij daarom goed om ook een review te schrijven. Jaren geleden heb ik eerder een Braun gehad, maar vanwege mijn zware baard en het feit dat ik wellicht iets te had druk bij het scheren ging de scheerkop van dat apparaat regel matig stuk en ook had ik vaak last van een schrale huid na het scheren. Daarna snel weer overgestapt naar het vertrouwde Philips. Hoewel
Philips zeker geen slechte apparaten maakt, vind ik het wel een nadeel dat het nooit echt glad is en dat de scheerkoppen vrij snel bot worden en dus vervangen moeten worden (wat natuurlijk ook de nodige kosten met zich meebrengt). Na uitvoerig reviews te hebben gelezen en uitvoerig filmpjes op youtube te hebben bekeken heb ik toch na 25 jaar Philips besloten om over te stappen op deze Braun 9291cc en wat een goede keus is dat geweest! Dit apparaat scheert geweldig. Na een scheerbeurt voelt het super glad en het gaat ook heel snel. Ook heb ik geen last van een schrale huid na afloop. Wellicht dat sommige natscheerders een nog beter resultaat halen, maar dan moet je wel een goede natscheerder zijn en moet je voorlief nemen dat je iedere ochtend 3 keer zoveel tijd kwijt bent. Ook ben ik zeer tevreden over het reinigen van het apparaat. Dit kan gewoon onder de kraan (handig op reis), al gebruik ik tot nu toe ook de meegeleverde reinigingsset. Verder is belangrijk om te melden dat het geluidsniveau van het apparaat erg meevalt. Ik was van te voren bang dat dit in vergelijking met de Philips erg zou tegenvallen, maar het viel erg mee. Ik ben benieuwd of de belofte van Braun dat de scheerkoppen pas na 1,5 jaar vervangen moeten worden uitkomt. Ik kan dat na 1 maand natuurlijk nog niet beoordelen. Voor mij was dit wel een van de overwegingen om voor de Braun serie 9 te kiezen. Als ik dan toch een minpuntje moet bedenken dan is het de prijs van dit apparaat. Al is het verschil met de topapparaten van Philips niet zo groot en krijg je voor dit geld wel het beste en mooiste apparaat dat op dit moment te koop is (wellicht scheert de Braun 7 serie net zo goed, maar die ziet er minder mooi uit en maakt meer lawaai). Conclusie ik kan een ieder met een normale tot stevige baardgroei dit apparaat van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Scheert goed glad
  • Scheerkoppen gaan lang mee
  • Zowel nat als droog scheren
  • Makkelijk te reinigen
  • Grote accu

Rachid 21-11-2019

Uitstekend product

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van dit geweldige scheeraparaat, ligt comfortabel in de hand, de batterij gaat heel lang mee. Pluspunt is dat je hem onder de douche kunt gebruiken. Geeft zowel nat als droog een zeer goed resultaat.makkelijk proper te maken dank zij de clean and charge station. Heb dit product gratis ontvangen om te testen en ben er vol lof over. Een absolute aanrader!

Pat78 11-05-2018

Speling op kop

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Op zich een redelijk product, maar na garantieperiode komt er speling op het gedeelte waar de scheerkop op vast klikt. Het gedeelte van heen en weer zwenkt. Hierdoor staat de kop regelmatig vast, zoals je deze vastzet met de knop, voor op het apparaat. Heel irritant. Kwalitatief uitermate teleurstellend. Ik had beter verwacht.

Minpunten

• Speling op zwenk kop na einde garantie
  • maakt veel herrie
  • vangt stoppeltjes nauwelijk op in de scheerkop

patrickhocman 12-02-2018

Zeer goed resultaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Ik ben erg tevreden met dit Braun 9-9291cc scheerapparaat.
Ik scheer me meestal niet elke dag, om maar te zeggen dat het heel effectief is bij een baard van 2 tot 3 dagen. Ik heb een erg gevoelige huid waardoor ik geen elektrisch scheerapparaat kan gebruiken, maar het past zich heel goed aan de contouren van mijn gezicht aan zonder het te irriteren. Ik hoef ook helemaal niet te trekken aan de huid om een perfect scheerresultaat te bekomen. Het apparaat ligt ook goed in de hand, is licht en beheersbaar. Ik kan zelfs scheren in de douche omdat het volledig waterdicht is. Dit scheerapparaat heeft een laadindicator in het handvat en is vervaardigd uit een aangenaam antislipmateriaal. Het is speciaal uitgerust met een dockingstation met een zelfreinigend systeem waarmee het scheerapparaat automatisch opgeladen kan worden. Met een eenvoudige druk op een knop is een volledige reiniging, smering en desinfectie van het apparaat mogelijk. Ik raad dit scheerapparaat zeker aan voor alle mannen die moeilijk en veeleisend zijn voor hun huid.

Pluspunten

• design
  • gewicht
  • waterdicht

Martijn H. 05-02-2018

Veelzijdig apparaat!

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Sinds enkele weken gebruik ik de Braun 9291CC. Omdat het apparaat dat ik hiervoor gebruikte een heel goedkoop apparaat was (en deze niet), waren mijn verwachtingen heel erg hooggespannen. De verpakking en het apparaat zelf ziet er ook nog eens sprankelend uit, dus dat was een mooi begin.

De ervaringen die ik met het apparaat zelf heb zijn heel wisselend en wellicht ben ik niet heel enthousiast omdat dit apparaat wel “heel veel duurder” is dan mijn vorige, maar niet “heel veel beter” werkt. Wanneer je een baardje weg trimt doet ‘ie perfect zijn werk en worden alle verwachtingen vervuld, maar wanneer je simpelweg je huid glad wilt houden, is dit apparaat niet veel beter dan mijn eerdere apparaat.

Het reinigen en opladen van het apparaat is heel gemakkelijk door middel van het bijbehorende dockingstation. Ziet er overigens ook net zo mooi uit als het apparaat zelf. Stiekem vind ik het “voor het oog” deel net zo belangrijk als “hoe ‘ie functioneert”.

Ik gebruik ‘m met veel plezier, maar weet niet of ik deze investering zelf ook gedaan zou hebben omdat ik maar een eenvoudige gebruiker ben die wellicht niet van alle enorm verschillende functionaliteiten gebruik maakt. Dit apparaat ontving ik zonder te betalen, ter test.

Pluspunten

• Accuduur
  • Verschillende opties

Bas 29-01-2018

Erg duur

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Goed scheerresultaat welke weinig irritatie oplevert. Product ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan. Het chroom is alleen erg kwetsbaar voor krassen. Met zijn 300 euro is deze wel erg duur en niet echt value for money

• Glad resultaat

• Chroom kwetsbaar

John S 26-01-2018

perfect scheren

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Scheerde me altijd met een mesje. Maar dan krijg je de kans om een gratis de Braun 9291cc te gaan testen en dat heb ik gedaan ook. Na jaren dus met een mesje te scheren was het nu tijd om het eens met een scheerapparaat te gaan doen en wat een verademing was dat scheer altijd mijn baard en hoofd, en wat glad was dat ik deed dit droog. Je kan het apparaat ook onder de douche gebruiken maar dan gaat het wel wat stroef dus gebruik je wat scheergel en dan glijd die zo over je hoofd en ook hierbij wordt het glad. Ook de batterij indicator is top zo zie je altijd hoe lang je nog kan scheren op een volle lading, het schoonmaken van het scheerapparaat gaat top je doet het apparaat in het clean and charge station en je hoeft alleen maar op de knop te drukken en het apparaat wordt helemaal gereinigd, wel maakt de cleaner wat geluid maar dat duurt niet al te lang. Scheren met een mesje is verledentijd, ik scheer me voortaan met de Braun 9291cc.

Pluspunten

• scheert glad
  • mooi design

Minpunten

• clean and charge maakt wel wat geluid

yannickjee 23-01-2018
  • Product gekregen

Super scheerapparaat met een premium uitstraling

Geschreven voor: Braun Series 9 9291cc Wet&Dry

Ik heb dit toestel gratis gekregen om het uit te testen. In het begin dacht ik steeds dat zo een zeer duur scheerapparaat niet nodig was, maar deze overtreft letterlijk alles! Hij scheert zeer snel en heel glad. De reisetui die je erbij krijgt is gemaakt van leder wat echt wel een mooie uitstraling geeft, het poets station doet wat het moet doen.... Het scheerapparaat opladen, onderhouden, en zelfs droogblazen na het schoonmaken. Irritatie heb ik niet meer gehad na het scheren en dit had ik bijvoorbeeld wel bij mijn voorgaand scheerapparaat van een ander merk. Hierdoor is dit zeker een blijver! Indien jullie een glad scheerresultaat willen en een zeer degelijk apparaat dan moet je zeker deze kopen ;)

Pluspunten

• glad scheerresultaat
  • Premium feeling
  • Handig poetsstation
  • Mooie lederen reisetui

Minpunten

• Chroom afwerking is snel vuil