Braun Series 7 7880cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 7 7880cc Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

meerten 03-11-2019

Weinig oog voor plasticafval

Inmiddels iets meer dan zes maanden in bezit.

Over de prestaties van het apparaat ben ik best wel tevreden, maar toch geef ik maar een zeven. De reden is dat ik toch wel ben geschrokken van de dikke plastic cartridges met reinigingsvloeistof, die elke twee maanden vervangen dienen te worden. Het systeem is wel handig: met slechts één druk op de knop wordt de scheerkop doorgespoeld en er is een sensor die bepaalt of de kop volledig schoon is.

Handmatig schoonmaken kan ook, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Want de kop moet je niet uit elkaar halen dus deze dien je gewoon met zeep uit te spoelen. Vervolgens moet je dan eens per week ofzo een druppeltje naaimachine olie op het blad doen om te zorgen dat het mechanisme goed geölied blijft. Al met al vind ik dat weer erg omslachtig, dus ik houd het toch maar bij de cartridges. In elk geval gaat het apparaat dan (hopelijk) wel zo lang mogelijk mee, door het goede onderhoud.

Verder scheert het apparaat een baard van 2 a drie dagen nog goed af (mijn baard groeit vrij hard). Alleen worden de haartjes in de hals dan moeilijker. Ik weet niet precies hoe dat komt - misschien doordat deze haartjes wat zachter zijn, of dat ik daar wat kruintjes heb. Overigens scheer ik gewoon droog met het apparaat, niet nat (wat evt ook mogelijk is).
Wel merk ik dat aan het eind van de dag mijn baart alweer begint terug te komen. Bij nat scheren met een gewoon mesje heb ik dat niet - hierbij wordt het nog wat gladder doordat ik tegen de groeirichting uitscheer.

Wat ik verder nog een minpunt vind is dat er wel een mooi degelijk hoesje bijzit, maar geen beschermkapje voor het scheerblad. Dus niet zo handig als je hem graag op het tandenborstelrekje zou willen neerleggen ipv in het docking station.

Al met al is het een goed en erg mooi apparaat, maar door het systeem met de vele wegwerp cartridges van dik plastic heb ik moeite dit product aan te bevelen.

Pluspunten

• Scheert ook goed bij 2/3 dagenbaard.
  • Mooi afgewerkt.
  • Reinigingsstation werkt goed.
  • Instelbaar voor gevoelige huid.
  • Mooi stevig hoesje.

Minpunten

• Veel plasticafval door cartridges.
  • Vrij log en niet zo stijlvol reinig/laadstation
  • Geen beschermkapje voor scheerblad.
  • Oplopende kosten door dure cartridges.

Piet G. 29-12-2017

Te duur

Een paar dagen in gebruik en eerst maar eens de negatieve dingen. Het lijkt er op dat ik bij nat onder de douche scheren, langer bezig ben met scheren tov mijn driekoppige apparaat van Philips. Vooral de nek naast de adamsappel bleek een uitdaging voor de 7 serie. Daarnaast, wat een unit is dit laadstation zeg, neemt halve wasbak in beslag en je vraagt je af of de meerprijs die reinigingsmiddelen rechtvaardigt. Vergeleken met het simpele snoertje van de Philips is dit ook voor de vrouw wennen, dit laadstation leg je ook niet zomaar in de la.

Verder vind ik de aan/uit knop niet logisch zitten, zit te laag met hoe ik het apparaat vasthoud.

Ook nog wat over hoe intuitief het apparaat is: niet. Ik als iemand die nooit boekjes leest en alles zo aansluit, moest het boekje er zelfs op naslaan. Wat een icoontjesparade, mogelijkheden, oplaadunit, en dat voor een scheerapparaat.

Pluspunten

• Snel laden
  • Veel instellingen
  • Zeer zachte scheerkop

Minpunten

• Niet intuitief
  • Groot met reinigingsunit
  • Duur

Stephan Koning 28-12-2017
  • Product gekregen

Een echte aanrader!

Ik heb dit product gratis gekregen om uit te testen en te reviewen. Ik wist van te voren niet wat ik zou ontvangen voor scheerapparaat, maar ik ben er zeer gelukkig van geworden.

Ik heb deze Braun 7 Series zo een anderhalve maand in gebruik gehad en heb mijn best gedaan om de diversiteit aan settingen en mogelijkheden uit te testen alvorens een review te plaatsen zodat de review zo volledig en nuttig is als mogelijk. Zo heb ik bijvoorbeeld 1 van de weken alleen maar onder de douche geschoren, om een goed beeld van het resultaat te krijgen.

Om te beginnen wil ik zeggen dat het apparaat mij blij verrast heeft. Ik ben normaal niet zo van dit type scheerapparaten omdat ik in het verleden slechte ervaringen heb gehad met elektrisch scheren. Het “baby zachte” resultaat kreeg ik nooit en dat is juist het fijnste na het scheren (vooral mijn vrouw is die mening toebedeeld). Dit apparaat krijgt het echter wel (vooral de wangen) goed glad geschoren zonder daar al te veel tijd voor nodig te hebben. Gemiddeld was ik tussen de 3 en 5 minuten bezig met een volledige scheerbeurt.

Mijn baard groei zou ik omschrijven als iets dunner (qua inplant) en iets trager groeiend dan gemiddeld. Hiervoor scheerde ik mij eigenlijk alleen nog maar met het mes vanwege het gladde resultaat, of gebruikte ik een trimmer om stoppeltjes te laten staan.

BELANGRIJKSTE PRO’S:

*Het apparaat heeft meerdere (5) instellingen voor de verschillende huidtypen. Bij mijzelf kwam ik tot de ontdekking dat de gevoeligste stand het beste werkte ondanks dat ik niet een gevoelige huid heb.
*Korte gewenningsperiode. Bij voorgaande apparaten heb ik altijd lange tijd moeten wennen en kreeg ik vaak last van scheeruitslag en ingegroeide haren. Bij deze Braun heb ik daar totaal geen last van gehad.
*Nat/Droog te gebruiken. Ik scheer mezelf normaal altijd onder de douche. Dus dit was voor mij een hele grote meevaller. Let wel, het is mij opgevallen dat droog scheren met de Braun toch makkelijker en sneller gaat dan onder de douche. Ongeacht op welke setting deze stond.
*Zelfreinigend, met de mogelijkheid om het ook handmatig te doen. Even uitleggen. Zoals veel luxe scheerapparaten heeft ook deze Braun een standaard waar je hem in kan zetten om op te laden en deze standaard kan de Braun ook meteen reinigen en smeren. Het systeem weet zelf hoe intensief het apparaat is gebruikt en past daar de reiniging op aan. Dit is natuurlijk super makkelijk, maar brengt dus ook wat hogere onderhoudskosten mee i.v.m. de aanschaf van nieuwe cartridges. In de beschrijving staat een duidelijke uitleg over hoe je de Braun handmatig kan reinigen en smeren, waardoor je niet verplicht word om de navulling van het reinigingssysteem te gebruiken/kopen. De cartridges gaan overigens wel vrij lang mee.
*Zeer fijne scheerkop. De scheerkop is duidelijk een stukje onderzoek waard geweest. Hij beweegt soepel genoeg om de contouren van het gezicht probleemloos te volgen, maar is ook weer niet zo los dat hij er maar wat bij bungelt. De scheerdelen bewegen onafhankelijk van elkaar waardoor dit zonder druk op de huid uit te oefenen toch zeer glad resultaat geeft.

Er zijn nog wel meer pro’s maar dan blijf ik schrijven, dus ik houd het graag bij de echt opvallende dingen.

BELANGRIJKSTE CON’S:

*De trimmer. De trimmer had ik bij een apparaat uit deze prijsklasse toch net iets beter verwacht. Ik vind dat een trimmer vrij kort op de huid moet scheren en meer als een soort tondeuse moet dienen. Dat vond ik hier toch niet echt het geval. De trimmer laat de haren relatief lang en heeft zeer rustige bewegingen nodig om de haren goed op te pakken.
*Haren snel te lang. Ook dit moet ik even uitleggen. De Braun kan zeer glad scheren zoals ik eerder al aangaf, maar kan te lange haren niet goed oppakken wanneer je te snel probeert te scheren. Dit hield dus in, dat na een dag scheren over te slaan, er meer tijd en moeite nodig was voor een goed scheer resultaat. Dit is op zich niet zo heel raar natuurlijk, maar door de tegenvallende trimmer is dit wel het benoemen waard. Eerlijk is eerlijk, ik heb het niet getest met een baard van langer dan 3 dagen.
*Kruinen in de baardgroei. Ikzelf heb een kruin in mijn baard, op mijn keel met daarin nog een litteken van een operatie. Hiermee heeft het apparaat enige moeite. Echter, met het scheermes kost deze plek ook altijd meer moeite om het glad te krijgen i.v.m. de grote verschillen in groeirichting.

Meer echte nadelen kan ik eigenlijk niet bedenken, maar er zijn nog wel een paar dingen het benoemen waard in een samenvatting van mijn ervaring met deze Braun Series 7 7880cc.

SAMENVATTING:
Dit scheerapparaat is zijn geld zeker waard. Goed ontwikkelt en goede resultaten. Hij is zeer geschikt voor de dagelijkse scheerbeurt en krijgt een mooi glad resultaat bij iedere scheerbeurt. De accu gaat lang genoeg mee om hem een weekje mee te nemen in de bijgeleverde hoes (ook deze is van hoge kwaliteit) als dat nodig is. Hij is makkelijk genoeg te gebruiken en mee te nemen om bijvoorbeeld onderweg naar het werk of op het werk zelf nog “even” snel te scheren voor een belangrijke vergadering. Dus als je een baardgroei hebt waarbij je het liefst 2 maal daags wilt scheren, dan is dit zeer zeker een aanrader. Op de paar kleine dingen in de “con’s” na, is het echt een plezier om te scheren met dit apparaat. Ik heb verschillende situaties uitvoerig uitgetest om de zwakke plekken van deze Braun te kunnen vinden, maar dat zijn er toch echt niet veel. In vrijwel alle gevallen was het apparaat gewoonweg goed tot zeer goed te noemen en ik kan me ook geen situatie meer bedenken waar iemand teleurgesteld zou zijn met deze Braun. Het loont zich overigens wel om de gebruiksaanwijzing door te nemen omdat hier toch een aantal fijne en handige tips in staan.

Overall raad ik dit scheerapparaat zeker aan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand teleurgesteld zal zijn. Verwacht geen wonderen, maar verwacht wel een top resultaat met weinig tijd en inspanning.

Pluspunten

• Meerdere (5) instellingen verschillende huidtypen.
  • Korte gewenningsperiode.
  • Nat/Droog te gebruiken.
  • Zelfreinigend of handmatig wanneer gewenst.
  • Zeer fijne scheerkop.

Minpunten

• De trimmer.
  • Haren snel te lang.
  • Kruinen in de baardgroei.

TimvR 24-12-2017

Super!

Super!
De Braun 7880cc is echt een top apparaat! Ik mocht dit scheerapparaat gratis testen en ik ben totaal overgestapt van mijn vorige scheerapparaat. Hiervoor scheerde ik met een apparaat waar de scheerkop roteert, dat werkte goed bij mijn huid. Maar nu ben ik geheel overstag! Dit apparaat scheert fantastisch. Mijn huid is zo glad als wanneer je met mesjes scheert. Ik had nooit verwacht dat dat zou kunnen met een scheerapparaat. Er zit ook een “docking station” bij waar het apparaat schoongemaakt word. Hierdoor hoef je zelf niet te frutselen met een borsteltje oid. Het apparaat wordt daar erg goed door schoongemaakt.

Pluspunten

• Scheersnelhied
  • Gladheid van de huid
  • Schoonmaak station
  • meedraaiende kop

Minpunten

• Trimmer is beperkt

Tim T. 10-12-2017
  • Product gekregen

Geweldig product!

Enkele weken geleden ontving ik het gratis product Braun series 7 7880cc scheerapparaat.
Tot nu toe heb ik me altijd nat geschoren met scheermesjes, en daarom was ik vrij sceptisch over dit gratis product.
Toch ben ik vol goede moed van start gegaan met het gebruiken van dit scheerapparaat. Mijn huid heeft wel even moeten wennen aan het droogscheren maar na ongeveer 1,5 week was mijn huid gewend en sindsdien ben ik zeer tevreden! Een super glad scheerresultaat in slechts enkele minuten! Geen ellenlange scheerbeurten meer voor de spiegel, echt ideaal! Ook op moeilijk bereikbare plekken een gladde huid. Met de ingebouwde baardtrimmer nog even de bakkebaarden trimmen en je bent helemaal klaar ready to go! Het clean and charge station zorgt voor een mooi schoon apparaat en het ruikt na reiniging lekker fris. Het enige minpuntje is dat het apparaat aardig wat geluid maakt, dus het is minder geschikt als de kindjes in bedje liggen.
Maar al met al ben ik ZEER tevreden over dit geweldige apparaat.

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Ligt fijn in de hand
  • Clean&Charge station
  • Snel opgeladen
  • Mooi glad scheerresultaat

Minpunten

• Maakt iets teveel geluid

PatriCCk 28-09-2016

De gehele dag een glad gezicht

Mijn oude scheerapparaat met roterende koppen was toe aan vervanging. Ik gebruik nu de Braun 7880CC Wet&Dry en het resultaat is perfect. De eerste dagen moeten wennen aan het apparaat en de daarbij behorende scheerbeweging. Direct viel mij op dat mijn huid een stuk minder rood was na het scheren. Verder is het scheerresultaat veel beter. Midden op de dag is de baardgroei nog minimaal.

Pluspunten

• Goed scheerresultaat
  • Automatisch schoonmaak/oplaad station
  • Ligt goed in de hand
  • Laad snel op
  • Ingebouwde trimmer

Minpunten

• Maakt iets meer geluid bij scheren

vlokje-trnd 25-09-2016

Beste keus voor de gevoelige huid.

Ik heb sinds kort een Braun 7880cc scheerapparaat. Ik heb me de afgelopen jaren altijd geschoren met een scheermesje. Daarvoor had ik een scheerapparaat met 3 roterende koppen, maar daar kreeg ik altijd een verschrikkelijk overgevoelige huid van. Ik had sindsdien scheerapparaten afgezworen, tot iemand me attendeerde op de techniek die Braun gebruikt in de 7-serie (en 9-serie). Daarmee zou je geen last hebben van een gevoelige huid na het scheren.

Het is best een grote uitgave, maar als het echt goed is voor mijn huid, dan vind ik dat het waard. En dat is het dus.
Ik gebruik het apparaat nu 2 weken en ik heb helemaal geen last gehad van mijn huid. Eindelijk heb ik geen gedoe meer met mesjes.
Dus voor iedereen die last heeft van een schrale, rode huid na het scheren, is dit een echte aanrader.

Wat krijg je nu nog meer voor dit geld, behalve een fijn scheer resultaat?
Bij de 7880cc wordt ook een reinigings- en oplaadhouder geleverd (Clean&Charge station). Je kunt het scheerapparaat daar na het scheren in zetten, waarna het schoongemaakt wordt en tegelijk opgeladen. Erg handig, maar je hebt wel een (grote) plek nodig met stopcontact in de buurt, om dit schoonmaak-apparaat neer te zetten. Er zit ook een cartridge bij voor ongeveer 30 keer reinigen.
Ik reinig het scheerapparaat na elke scheerbeurt onder de kraan en zet het pas in de houder als de batterij bijna leeg is. In de gebruiksaanwijzing staat verder dat je 1 maal per week een paar druppels naaimachine-olie op de scheerkop moet doen. Heel erg jammer dat dat niet meegeleverd wordt. Voor zo'n duur apparaat had er best een flesje olie bij mogen zitten.

Op het scheerapparaat zit een schermpje met info over de batterij status en een indicatie als de scheerkop vervangen moet worden. De scheerkop moet vervangen worden na ongeveer 18 maanden, maar dat is ook afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt en hoe je het onderhoudt.
Verder zit er ook nog een kleine tondeuse op voor je bakkebaarden bijvoorbeeld. De tondeuse zit echter op een rare plek, want als ik het rond de oren gebruik, komt de scheerkop gevaarlijk dicht bij mijn hoofdhaar. Je zou dus per ongeluk haar kunnen afscheren, terwijl je met de tondeuse bezig bent.

Enige puntje voor wat betreft scheer resultaat, vlak onder de neus scheren gaat niet zo grondig. De volgende dag zijn daar de haren als eerste zichtbaar. Het lijkt alsof de 3-delige scheerkop niet met alle 3 delen scheert en daardoor niet zo effectief is. Je kunt de beweegbare scheerkop wel vast zetten om een beter resultaat te krijgen, maar dat is niet zo perfect als de rest.

Conclusie: Voor mijn huidtype blijkt dat ik het beste resultaat krijg als ik me met scheerschuim scheer. Dan heb ik geen rode huid, geen gevoelige plekken en daar was het mij om te doen.

Pluspunten

• geen gevoelige huid
  • batterij gaat lang mee
  • nat te gebruiken
  • of met scheerschuim
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijzig
  • tondeuse is niet handig

pwijnans 15-09-2016

Zeer goed scheeraparaat tegen geiriteerde en rode huid

Prima scheerapparaat
Scheert glad zonder rode en geirriteerde huid
Fijn reinigingsstation waarbij het scheerappraat grondig wordt schoongemaakt.

Pluspunten

• Scheerervaring
  • Geen rode huid
  • Geen geirriteerde huid

Minpunten

• Prijs