Braun Series 7 7865cc Wet&Dry - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Yves M. 13-01-2018
  • Product gekregen

Uitstekend toestel voor harde baardgroei

Sinds een maand gebruik ik de Braun 7865cc. Ik verkreeg het toestel kosteloos om uit te testen.
Vooreerst stond ik sceptisch ten opzichte van dit type van scheerapparaat. Ik maakte immers jaren gebruik van een roterend scheerapparaat.
De eerste malen voelt het scheren dan ook ietwat anders aan. Je raakt echter snel gewoon aan het gevoel. Het toestel ligt best stevig in de hand. In een mum van tijd slaagt het toestel er in om glad te scheren. Je hoeft maar eenmaal over het te scheren stuk huid heen te glijden. Dit toestel werkt dan ook snel en efficiënt. Bovendien is het gladde scheergevoel van lange duur. Ondanks mijn zware baardgroei hoef me maar eens per etmaal te scheren.
Zelfs als ik een stevige stoppelbaard heb, bijvoorbeeld na een scheerloos weekend, slaag ik er moeiteloos in om de baardgroei in een handomdraai te verwijderen. Droog én nat. Het toestel leest je huid en past zich als het ware aan. Je kan de scheerfunctie ook personaliseren met behulp van één van de vijf standen, afhankelijk van je wensen van het moment.
Ook het trimmen is kinderspel. Met zijn flexibele kop bereik je de moeilijkste en meest fijngevoelige plekken. Het reinigingsstation is een leuk extraatje. Het is ietwat log maar biedt een enorme meerwaarde. Het station waakt over de een perfecte hygiëne en geeft duidelijke info. Het fungeert tevens als oplaadstation, eentje waar het scheerapparaat perfect zijn thuis vindt.
Last but not least verdient ook de reishoes een vermelding. Altijd handig als bescherming als je het scheertoestel wil meenemen!

Pluspunten

• krachtige motor
  • efficient
  • zowel nat als droog
  • laadstation

Minpunten

• reinigingsstation neemt wat plaats in

TimF 11-01-2018

Braun 7865cc

Ik heb dit scheerapparaat(Braun 7865cc) gratis ontvangen om te testen en vervolgens te reviewen. Hieronder zal ik mijn ervaringen delen waarbij ik vooraf wil aangeven dat ik me nat scheerde voordat ik dit apparaat kreeg toegestuurd. Dit in acht nemend heb ik ca. 2-3 maanden aangehouden om eraan te wennen alvorens ik het apparaat goed kon beoordelen.

Unbox:
Ik wist vooraf niet van welk merk of welk type scheersysteem/apparaat ik zou mogen gaan testen dus de verassing was erg groot dat ik dit apparaat kreeg thuisgestuurd. Ik heb me vooral verbaasd over de grote doos en het dockingstation met zelfreinigende functie en bijbehorende cartridge. Tot dan toe had ik hier nog geen kennis van genomen en verraste me dit in aangename zin maar zette me ook aan het denken. Vroeger reinigde mijn vader zijn scheerapparaat door deze uit elkaar te halen en met een klein borsteltje deze voorzichtig te reinigen. Ook gebruikte hij hierbij een klein flesje handalcohol om te ontsmetten. Ik hoopte dan ook dat er alcohol in het reinigingsmiddel zou zitten om grondig te ontsmetten. En dit is het geval. Ook hoopte ik dat het de binnenzijde goed zou reinigen en kleine haartjes uit lastige plekken zou halen.

Het apparaat voelt lekker aan, goed van gewicht, en alle knoppen en bewegende delen voelen stevig aan. De eerste indruk is dan ook: goede kwaliteit.

Eerste gebruik:
(let op: mijn huid was nat scheren gewend bij het eerste gebruik)
Het eerste gebruik was een ramp te noemen. Ik had een redelijk grondig werkend, maar toch vriendelijk voor de huid, verwacht. Echter was dit niet het geval. Haren werden meer uitgetrokken dan afgeschoren en mijn huid zat onder de rode krassen. Niet echt een lekker begin dus. Maar ik wist dat ik het de tijd moest nemen en een vette crème hielp me goed van de krassen af.

Wat positieve punten waren: het vastzetten van de scheerkop voor de snor, stil apparaat en duidelijke indicatie of de batterij vol/leeg is.

Vervolg gebruik:
Mettertijd ging mijn huid meer wennen aan de machine maar merkte ik wel op dat sommige haren overgeslagen werden. Hierbij heb ik geëxperimenteerd met verschillende lengtes om af te scheren (van 1 dag niet tot 3-4 dagen niet scheren). Conclusie was helaas dat er wel haren overgeslagen werden en ik deze met geen mogelijkheid afgeschoren kreeg.

Zelfreinigende component werkt met name om het apparaat te ontsmetten. Na het openmaken van de machine (zoals mijn vader me had geleerd) kon ik alsnog met het borsteltje aan de slag. Het is een leuke functie maar ik ben er niet echt kapot van. Voor zeer intensief gebruik kan het een nuttige functie zijn maar ik doe het liever zelf dan dat ik het aan een apparaat overlaat. Wel toegegeven het ziet er erg indrukwekkend en fancy uit.

De knoppen zijn nog steeds van goede kwaliteit en het apparaat ligt me goed in de hand. Ook de mogelijkheid om de scheerkop vast te zetten om onder de neus te scheren is een handig foefje. De accu gaat lang mee (ik heb het dockingstation niet altijd ingeplugd i.v.m. andere elektrische apparaten in de badkamer) en dat is zeker een pluspunt.

Conclusie:
Als je als natscheerder overstapt op elektrisch moet je even door een lastige periode heen maar ik ben er wel van overtuigd dat het een goed resultaat op zal leveren op de langere termijn. Het apparaat is van goede kwaliteit en er zijn meerdere instellingen mogelijk waardoor elke baard bediend kan worden (een aantal eigenwijze haren van mijzelf uitgesloten helaas). Het zelfreinigende dockingstation vind ik een leuke uitvinding maar ben er in gebruik niet kapot van. Ik raad het product vooral aan vanwege de hoge kwaliteit materialen en afwerking. Aan alles voel ik dat dit een scheersysteem kan zijn wat (net als dat van mijn vader) heel lang mee zal gaan.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • zelfreinigend

Minpunten

• Apart trimmen

ferr31 11-01-2018

Braun 7865cc

Ik mocht dit scheerapparaat Braun 7865cc testen en ben er tevreden over.
In vergelijking met alle andere scheermachines die ik vroeger heb gehad, waar ik soms wel een paar minuten moest scheren om überhaupt enig resultaat te zien doet deze het wel echt goed. Het schoonmaken is ook makkelijk met het docking station. In het begin een beetje irritatie maar dat gaat al snel beter. Ik zou het product zeker aanraden als je van plan bent een scheermachine aan te schaffen.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • doet wat het beloofd

ErwinS 25-12-2017

Stijlvol, fijn en kwalitatief scheerapparaat

Ik heb de Braun Series 7 (model 7865cc) gratis ontvangen. Inmiddels heb ik het scheerapparaat gedurende een aantal maanden geprobeerd. Het is een erg goed doordacht scheerapparaat: het maakt bijna geen geluid, het is gebruiksvriendelijk (ondanks de vele functies werkt het allemaal zoals je verwacht), het is stijlvol in een mooie houder en het scheren is erg fijn. Het scheren is soepel, glad en het apparaat beweegt zich vloeiend over het gezicht. Ik scheer niet mijn gehele baard dus soms werk ik nog wel met een losse trimmer. Maar voor mijn nek en wangen werkt deze Braun Series 7 meer dan prima. Erg professioneel product!

• Sijlvol
  • Glad
  • professioneel

Minpunten

• apart trimmen

LangerveldK 24-12-2017

Test product

Ik heb dit scheerapparaat gratis ontvangen om te mogen testen. Hiervoor gebruikte ik een ander scheerapparaat, maar dat was geen succes. Ik moest vaak heel langzaam en meerdere malen over hetzelfde stukje huid scheren voordat alle haren zijn verdwenen. De Braun series 7 heb ik nu dik 2 maanden in gebruik en ik moet zeggen dat het scheren fantastisch gaat, in 1 enkele beweging trek je een hele gladde baan, heel fijn! Ik zou dit product aanraden.

Pluspunten

• Goed Resultaat

Minpunten

• hoge prijs

KenEm 22-12-2017

Aanradertje

Ik ben zeer onder de indruk van dit toestel. Je kan je zowel nat als droog scheren en dat werkt in beide gevallen snel en gemakkelijk. Goed formaat, makkelijk om te reinigen, handige bakkenbaardentrimmer. Praktisch ding dus. Scheert gewoon heel goed en is handig in gebruik. Wat wil je nog meer?

Sebastiano77 22-12-2017

Blij verrast met de prestaties van dit scheerapparaat.

Ik heb de Braun 7865cc gratis mogen testen. In mijn eeuwig durende strijd met mijn gezichtsbeharing heb ik al heel wat manieren van scheren of niet scheren geprobeerd. Van mesjes tot trimmers en scheerapparaten zoals de one blade en de bekende driekoppige scheerapparaten. Geen van allen met een echt bevredigend resultaat qua glad scheren. Mijn stugge volle baardgroei en ik waren zeer nieuwsgierig naar de prestaties van dit apparaat. En die mogen er zijn. Het apparaat glijdt als een mes door zachte boter langs de contouren van je gezicht waarbij geen baardhaar achter blijft. Zowel droog als nat scheert het apparaat verbazingwekkend glad zonder irritatie van mijn huid. Ik ben echt onder de indruk. Het apparaat ligt lekker in de hand en de scheerkop is vast te zetten om zo de bovenlip makkelijker te kunnen scheren. De uitklapbare tondeuse is makkelijk om de bakkebaarden netjes bij te werken en de echt onbereikbare haren te snoeien. Het reinigingsstation is erg handig, apparaat erin en de rest gaat automatisch met een schoon scheerapparaat als resultaat. Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat als ik mijn baard drie dagen laat staan de Braun wel moeite heeft om hem glad te scheren. Dan moet je de baard eerst kortwieken met de tondeuse voor een glad resultaat. Al met al een scheerapparaat wat zijn beloftes nakomt. Ik raad hem iedereen, die zich glad wil scheren, zeker aan.

TomH 20-12-2017

Toptoestel voor glad scheerresultaat

Ik kreeg dit scheerapparaat gratis toegestuurd om te testen. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van een Braun Series 3-toestel, maar schrok toch even van het kwaliteitsverschil met deze Series 7! Onmiddellijk bij het 1e gebruik voel je dat je een toptoestel in handen hebt. “Made in Germany” en dat merk je wel. Houder en toestel ogen trouwens ook nog mooi in de badkamer. Het zelf reinigen en automatisch laden zijn super handig, ook al lijkt me de prijs van de reinigingscartridges wat duur uitvallen. Je kan het toestel ook gewoon onder de kraan uitspoelen, wat erg handig is.
Enig nadeel is de (op het eerste zicht) ingewikkelde handleiding (er zijn nl. heel wat led-indicatoren op het toestel en de houder…). In de doos stak er ook geen reinigingsborsteltje (zoals bij mijn Series 3), jammer. Voor die prijs mocht dat er zeker bij.
Conclusie: je haalt topkwaliteit en –design in huis. Het toestel heeft enkele handige functies maar net dat vereist wat ‘studietijd’.

Pluspunten

• degelijkheid van het toestel
  • zelfreiniging
  • trimmer en 'snorstand'

Minpunten

• prijs reinigingscartridges
  • borsteltje ontbrak

Jordyb 15-12-2017

Goed en fijn scheerapparaat

Ik heb dit scheerapparaat gratis mogen uittesten en hij bevalt! Hiervoor maakte ik gebruikt van scheermesjes in combinatie met scheergel, het gebruik van dit scheerapparaat is toch een stuk eenvoudiger. Hij scheert erg fijn en je kan hem gebruiken waar je maar wilt. Het schoonmaakstation zorgt telkens weer voor een schone scheerkop! Al bij al een goed scheerapparaat.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken

Luc 04-12-2017
  • Product gekregen

Closer dan elektrisch scheren kom je niet!

Heb de Braun 7865cc nu al een goeie 2 weken in gebruik (ontvangen van Braun met het ook een onafhankelijke recensie).
Hierbij mijn bevindingen (ik scheer steeds droog):

Pluspunten:

- heel close shave, dit komt in de buurt van een mesje met scheerschuim
- gevoelige zone zoals de hals wordt goed meegenomen, geen platliggen haartjes die 'vergeten' raken
- stil scheren (dit in vergelijking met mijn vorige van Panasonic)
- reinigingsstation doet zijn werk goed en grondig
- scheerkop dient maar om de 18 maanden te worden vervangen

Nadelen:

- na elke shave wordt dit toestel opgeladen in het station (levensduur batterij?)
- vrij dure vervangcartridges voor het reinigingstoestel
- scherpe alcoholgeur na reiniging van het toestel

Robby Emons 27-11-2017

Glad scheerresultaat

Ik heb deze Braun series 7 7865cc gratis ontvangen om hem te testen en ben er zeer tevreden over. Het toestel levert een glad resultaat. Door de zwenkende scheerkop worden de gelaatscontouren goed gevolgd en worden alle haartjes efficiënt verwijderd zonder (huid)irritatie. Wanneer het scheren erop zit plaats je het scheerapparaat gewoon in het clean&charge station waar het wordt gereinigd, gesmeerd en opgeladen, supermakkelijk!

Pluspunten

• glad resultaat
  • vrij stil