Braun 790cc

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 790cc op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

WillemSabel 16-12-2012
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik heb de Braun 790c net iets langer dan een jaar in bezit. Het apparaat scheert redelijk goed. Niet zo glad als nat scheren. Als ik echt glad geschoren wil zijn, kies ik voor kwast en mesje.

Echter, de lak van het scheerblad begint nu al af te bladderen. Komt dit door de reinigingsvloeistof (alcohol), zoals een andere reviewer al schreef? Hoe dan ook, ik ga een beroep doen op garantie, want dit vind ik echt te gek voor een apparaat van nog geen 13 maanden oud.

Anoniem 10-08-2012
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik heb al eerder een positieve beoordeling over dit apparaat gegeven.
Echter na 3 jaar zie ik dat de lak van het toestel t.p.v. het scheerhoofd af gaat bladderen. P&G geeft toe dat zij dit euvel kennen en dat dat komt door de alcohol in het reinigingsapparaat. Dit valt niet onder de reguliere garantie van 2 jaar, maar past m.i. iet binnen de conformiteit van het artikel. Flauw van Braun om deze claim zomaar af te wijzen. Degelijkheid van dit toestel, waar ik zuinig op ben, is daarom met grote sprongen achteruit gegaan daarom.
Waardeloos dat dit soort ongein pas na de garantieperiode optreedt en dat ik er een negatief gevoel t.a.v. Braun aan iover houdt.

1418 30-10-2011
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik heb het apparaat nu plm. drie jaar in gebruik.Was mijn zoveelste Braun.Mijn ervaring is dat de Braun-apparaten door de jaren heen slechter worden. Dwz. minder goed scheren ondanks allerlei zogenaamde verbeteringen. Het duurt met de nieuwste apparaten steeds langer om glad te scheren. Vroeger was dat 10 minuten en met minder geavanceerde koppen/bladen. Nu meer dan het dubbele.Binnen drie maanden werkte de aan/uit knop niet meer. Na anderhalf jaar brak er iets in de scheercasette af waardoor deze niet meer is vast te zetten.Al met al alle lof voor de types van tien jaar en meer geleden maar de laatste lichtingen zijn knudde met een rietje. En nog superduur ook.

Jan Jannes 04-05-2011
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik gebruik de Braun 790cc nu ongeveer 2 jaar, over de scheer resultaten ben ik niet echt tevreden, dit deed mijn vorige Phillips met zijn degelijke ronde scheerkoppen beter, al toen hij nieuw was kosten het veel tijd om een enigszins glad resultaat te behalen.
Nu was ik mij vandaag aan het scheren en het voelde net of er iets scherps over mijn gezicht kraste , de oorzaak was dat het scheerblad stuk was gegaan waardoor ik ook enkele sneetjes in mijn gezicht heb gekregen, dit irriteert mij mateloos omdat ik dit met al mijn Philips scheerapparaten nooit gehad heb, deze Braun 790cc is mijn duurste scheerapparaat dat ik ooit heb gekocht, maar zeker niet de beste verre van zelfs, hij is duur in gebruik vanwege de reinigings cassettes en nu al een nieuw scheerblok van €39,95 .

Jan Jannes

iReview 01-02-2010

---------- update review 01-02-2010 ----------
Even een update, ik heb het scheerapparaat nu al weer een poosje.
Ik denk nog steeds dat dit de beste keuze was van de 2 scheerapparaten (de Philips en de Braun).
Een groot pluspunt vind ik dat ik heel weinig last heb van huidirritatie, in tegenstelling tot mijn vorige Philips.
Wat ik jammer vind is dat je niet zelf kan instellen welk cleansing programma er uitgevoerd moet worden. Want van mij hoeft ie namelijk echt niet steeds het uitgebreide programma te doen. Als ik zelf kon kiezen zou ik wekelijks (ik scheer me niet elke dag) een kort programma doen en dan 1 keer in de maand een lang programma ofzo.
Dit hebben ze gewoon bedacht zodat de cleansing cardridge extra snel opgaat. Beetje jammer.

Een ander heel jammer puntje is dat tijdens het scheren een hele hoop haartjes gewoon naar beneden vallen. En alles valt dus op mijn kleren... :-( Ik heb Braun al gebeld en die zeggen dat het zo hoort, ookal geloof ik er niks van. Maar goed, wat doe je dr aan he...

Conclusie: het is bij lange na niet mn beste vriend, maar het is ook niet echt mn grootste vijand!

---------- oude review 03-07-2009 ----------
Inleiding:
Wat een ramp, ik was weer eens toe aan een nieuw scheerapparaat,
Maar hoe kan je in 's hemels naam een scheerapparaat uitzoeken van alleen een plaatje en een verhaaltje op internet.
Ik kijk altijd goed bij kieskeurig, maar op een één of andere manier ben ik er toch ook nooit volledig van overtuigd dat de recensies die daar staan, 100 % objectief zijn.
Omdat ik ook vind dat er nergens echt een goede vergelijking stond dacht ik, dan moet ik mijn ervaringen maar even delen met de wereld .

Een stukje voorgeschiedenis:
Jaren geleden, was mijn eerste scheerapparaat een Philips HQ 6000 serie, van destijds ongeveer 400 gulden. En ik moet eerlijk bekennen, ik ben er altijd uiterst tevreden mee geweest.
Totdat, een jaar of 2 geleden, iemand hem kapot liet vallen. Op dat moment had ik geen zin en tijd om uitgebreid op zoek te gaan naar het beste scheerapparaat, dus ik heb gewoon van de 90 euro die ik van de WA verzekering kreeg het eerste het beste scheerapparaat gekocht dat ik tegenkwam. Wel weer een Philips,want daar was ik tot dan toe erg tevreden over.
Maar wat een desillusie bleek dat te zijn…
Twee jaar lang heb ik me met grote tegenzin geschoren. Het leek wel of de haartjes stuk voor stuk uit mijn gezicht werden getrokken.
Dus dat is de reden dat ik al een poosje een nieuw scheerapparaat wil, en dit keer wel een goede!
Maar al gauw kwam ik er achter dat de wereld van de scheerapparaten bijna net zo ondoorzichtig is als die van de mobiele telefoonaanbieders, maar dat is een ander verhaal.

Testen:
De keuze ging echter al gauw tussen de Braun Series 7 en de Philips Arcitec.
Over beide apparaten zijn zowel goede als slechte recensies te lezen.
Maar ze maken allebei gewoon gebruik van een compleet verschillende techniek,
De ene pulserend met één groot scheerhoofd en de ander roterend met drie scheerkoppen.
Dus de enige manier om achter het verschil te komen was door ze gewoon allebei te testen en dat was ook de reden dat ik ze maar gewoon allebei besteld heb.
En na uitgebreid testen (eigenlijk was ik er heel snel al uit hoor), ben ik tot de volgende bevindingen gekomen:

Eerst de feiten:
Braun 790cc
Gekocht bij Redcoon
Prijs E 179,- ex verzendkosten
Bezorgd in +- drie dagen

Philips Arcitec RQ 1095
Gekocht bij Chear!
Prijs 249,99 incl verzendkosten
’S avonds besteld, volgende dag in huis
Actie Philips vaderdag actie, 70 euro retour

Beide apparaten kosten dus uiteindelijk +- 180 euro.

Bevindingen:
Braun:
+ Stevig apparaat
+ Door de trillingen absoluut geen huidirritatie
+ Ruikt lekker fris na reiniging in het bijgeleverde reinigingsapparaat (C&C)
+ Duidelijke handleiding
+ De C&C droogt het scheerapparaat na het reinigen
+ De C&C gebruikt een alcohol bevattende vloeistof om het scheerapparaat te ontsmetten
+ Vervangbare cassette met reinigingsvloeistof

- Scheert minder goed bij de kaaklijn/hals/ bakkebaarden
- Accessoires eenvoudig uitgevoerd (witte C&C)
- Vormeloos plastic reisetui met overal gaten (onhygiënisch)
- Je kan niet zelf het programma van de C&C kiezen
- Als je tijdens het scheren je scheerapparaat even uit zet en dan weer aan, omdat je bijvoorbeeld een stukje hebt overgeslagen, gaat er wel weer een hygiëne lampje uit, en moet het apparaat dus ook meteen uitvoeriger gereinigd worden in de C&C

Philips:
+ Ziet er erg mooi en luxueus uit
+ Ook de accessoires zien er goed uit
+ Flexibel scheerhoofd dat overal goed bij kan
+Handleiding bevat een quick guide

- De verpakking is echt ONMOGELIJK!
- Erg fragiel
- Maakt een raar geluid
- Het gevoel alsof alle haartjes stuk voor stuk worden uitgetrokken (nog erger dan mijn huidige scheerapparaat)
- Opladen kan niet dmv de stekker regelrecht in het scheerapparaat, maar alleen via het reisetui (Power pod) of via het reinigingsapparaat (Jet Clean)
- Om gebruik te maken van de tondeuse, moet de het scheerhoofd eraf trekken (erg breekbaar)
- Na de reiniging in de Jet Clean word het scheerapparaat niet actief gedroogd, er blijft dus vaak nattigheid (of kringen) van de reinigingsvloeistof zitten
-Het bakje waar je de reinigingsvloeistof in doet, moet je na verloop van tijd steeds legen, schoonmaken en dan weer vullen met nieuwe vloeistof. Je zit dus weer al die vieze haren weg te spoelen, nu niet uit het scheerapparaat, maar uit een bakje
- De Jet Clean gebruikt geen alcohol bij het reinigen, het word dus schoon gemaakt maar niet ontsmet

Conclusie:
Het is allebei niks! Je kan het beste maar gewoon nat scheren want qua comfort kan geen enkel apparaat dat evenaren.
Mocht je nou om wat voor een reden dan ook niet nat willen of kunnen scheren (zoals ik), dan zou ik gaan voor de Braun.
Ondanks dat de Braun wat meer moeite heeft met het glad scheren van de hals en vlak onder de kaaklijn, en het er niet allemaal zo gelikt uitziet als de Philips, vind ik het toch het prettigste scheerapparaat.
Wat de Philips betreft, het ziet er geweldig uit allemaal, maar ik denk dat ze met het ontwerpen één ding zijn vergeten; de functie. Het is namelijk een scheerapparaat en geen ruimteschip.

JJJoop 04-12-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik zag "niet goed geld terug actie" heb ik dan meteen braun 790 cc voor 200 euro gekocht.Wat een super apparaat.Wat ben ik blij dat ik van mijn phlips scheerapparaat van af ben.Elke keer huidirritatie,werd er gek van.

Ik heb zeer gevoelige,zware baard.Bij mij ging het vooral om huidirratie.

Voordelen:

- GEEN huidirritatie
- scheert goed
- docking station ,maakt apparaat perfect schoon.Alsof je apparaat weer helemaal nieuw is

Nadelen:

- Maakt lawaai als een tondeuse( vind ik niet erg)
- scheert wat minder in de hals(dat is bijna met elke scheerapparaat zo)

Anoniem 27-11-2009

---------- nieuwe review 27-11-2009 ----------
Ik las toevallig even de reviews bij mijn scheerapparaat en verbaas me erover hoe iedereen zo verschillende ervaringen heeft met dit toestel! Ik heb dit apparaat nu 4 maanden in gebruik. Ik was snel gewend aan het geluid. Ik vind hem niet zwaar en goed in de hand liggen. En hij scheert nog altijd het allerbeste (bij mij tenminste). Ik snap niet dat er tot 3 maal toe eenzelfde onderdeel kapot kan gaan. Dat heb ik nou nooit. Ik scheer gelukkig niet boven mijn krant (gekke plek trouwens...) en natuurlijk knoeit het apparaat wel op mijn kleren als ik scheer, maar dat klop ik er gemakkelijk af.
Nogmaals: natscheren is onvergelijkbaar met electrisch scheren, maar als je een gevoelige huid hebt zoals ik, dan ben je blij dat je zo glad scheert zonder je vel kwijt te raken. Ik druk daarbij niet te hard op de huid, ik laat de trillingen van het apparaat zijn werk doen. De haakse tondeuse is minder handig dan de bredere uitschuifconstructie van vroegere modellen.

---------- oude review 08-07-2009 ----------
Perfect scheerapparaat. Zit het dichtst tegen natscheren aan. De beste Braun tot nu toe. Scheert superglad, snel en spaart de huid. Ligt goed in de hand qua gewicht en vormgeving.

PieterC1971 18-10-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Heb in november 2008 een 790CC aangeschaft na jaren nat of met een Philishave te hebben geschoren. Met Philishave altijd last van irritatie (Coolskin of niet). Braun was een verademing. Scheert glad zonder huidirritatie. Maakt echter wel enorm veel herrie.
Januari 2009: reinigingsunit ging kapot: gaf wel aan dat het apparaat moest worden gereinigd, maar deed dus helemaal niets meer! Unit opgestuurd naar Braun, 4 weken moeten wachten en een nieuwe unit gekregen.
Mei 2009: weer de unit kapot met exact dezelfde klachten, dus weer opgestuurd, nu maar 2 weken moeten wachten op een nieuwe unit doordat er een boze brief bij zat.
September 2009: unit is weer kapot, met dezelfde klachten. Scheerapparaat met reinigingsunit retour gestuurd met het verzoek om de aankoopsom terug te krijgen. Na 3 keer binnen 1 jaar heb ik geen vertrouwen meer in dit product en met name de reinigingsunit. Je mag meer verwachten van het topmodel van Braun.
Oktober 2009: E-mail van Braun dat aankoopsom wordt vergoed.
Samenvattend: scheerapparaat is erg goed, reinigingsunit is oosteuropa 1980 kwaliteit.

Rik H. 11-10-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Dit scheerapparaat heb ik gekocht n.a.v. de positieve ervaring die gedurende anderhalf jaar heb gehad met een Braun Cruzer 4.
Deze heb ik vorig jaar gekocht nadat mijn Philishave het al na drie jaar had begeven, dit was mede de reden dat ik na 25 jaar Philips maar eens een Braun ben gaan proberen.
Om niet gelijk een klap geld uit te geven aan iets wat mogelijk niet bevalt, heb ik eerst gekozen voor een Cruzer. De ervaringen waren goed, het resultaat was behoorlijk glad met beduidend minder rode vlekken en irritatie in mijn hals en op mijn gezicht.
Toen ik zag dat de duurdere Brauns uitgevoerd waren met twee bladen met daartussen een tondeuse, heb ik een aantal weken geleden de Braun 760CC met flessenwarmer gekocht. Dit leek mij een geweldig apparaat dat behoorlijk snel een goed resultaat moest opleveren.
En om kort te gaan, het is een inderdaad een geweldig apparaat!
De 760 scheert mooi glad zonder irritaties, het resultaat is stukken beter dan alle Philishaves die ik gehad heb. Ook de moeilijke plekken onder de kaaklijk en in de hals worden mooi glad, met een minimum aan irritatie en rode vlekken. Dit gaat ook goed bij een baard van een paar dagen.
Het schoonmaaksysteem (de flessenwarmer) gebruik ik 1 keer per week en maakt goed schoon. De kop is met het bijgeleverde borsteltje moeilijk schoon te maken, het schoonmaaksysteem is dus haast noodzakelijk wat mij betreft.
Tot nu toe erg tevreden met deze Braun.
Er is echter een klein minpuntje t.o.v. de Cruzer. De ergonomie van de Cruzer is wat beter, ligt beter in de hand doorat de Cruzer wat kleiner is.

P. van Dijk 12-09-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Bij mijn vorige Braun 7680 klapte de trimmer niet meer in en kon ik niet meer gewoon scheren. Na 8 Jaar en nog geen uitgeputte batterij, gekozen voor natuurlijk minstens een gelijkwaardige Braun met reinigingsbad. De Braun 790cc werdt aangeschaft maar het viel wel tegen. Het scheren gaf een minder irritatie gevoel dan de 7680, maar liet meer voelbare stoppels staan. De trimmer staat nu recht ipv haaks waardoor afstand houden nu een pijnlijke za(a)k kan zijn. De verwijderbare scheerkop is nu erg geavanseerd en kan met een borsteltje niet meer schoongemaakt worden en dit is nodig omdat het reinigingsbad door de geavanceerde scheerkop niet 100% schoonmaak. Onderaan zit een lcd scherpje dat aangeef hoe vol de battery is en een aanwijzing hoe hyginische het apperaat is. Je hoef dus niet na elke scheerbeurt op te laden en schoon te maken. Dit lijkt logies maar, na een keer scheren en je stopt het scheerapperaat in de houder van het reiniging app. om daar 24 uur lang te staan wachten op de volgende beurt zal je moeten bekopen met een stank wat uit de scheerkop komt en als dat elke keer langs je neus gaat. Dus na elke scheerbeurt spoelen onder de kraan en op zijn kop in de houder plaatsen.
Een nieuwe scheerblad kost ook een slordige €35. en elke 2 tot 3 jaar is vervanging nodig. Nee,dan als je het schoonmaak programma laat draaien trilt het pompje wat de vloeistof door de scheerkop pomp zo hard, dat het scheer app. loslaat van de contactjes waardoor de cyclus onderbroken wordt en je er constant op moet letten of hij wel goed heeft schoongemaakt. Nee geen goede beoordeling van mij.

ErikF B 30-07-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik heb de Braun 790cc een paar maanden geleden gekocht, mede naar aanleiding van de goede reviews op deze site.
Als je dan voor een goed product gaat, dan maar de topper in de lijn. Bij het eerste gebruik werd ik verrast door het enorme geluid dat de Braun produceert. Dat zal wel wennen zijn....
Vervolgens was het scheerresultaat ook niet geheel positief (zeker ten opzichte van mijn oude Philips). Zal ook wel wennen zijn.
Na een tijd wennen ben ik nog steeds niet tevreden:
niet overal glad scheerresultaat, op een heel aantal plekken (kaaklijn, onder de neus) moet met een ouderwets mesje bijgewerkt worden om wel glad te worden. De Braun scheert met z'n triltechniek niet bepaald kort, moet dus sneller (tov Philips) weer scheren. Opvang van de haren blinkt de Braun ook niet uit. Scheren boven het lezen van de krant resulteert in een krant vol met scheerhaartjes.
Hygiëne indicatie lampje heb ik inmiddels geleerd te negeren.
Kortom: geen aanrader, prijs/kwaliteit zeer matig. Heb spijt dat ik niet binnen de twee maanden terug gegaan ben met apparaat.

Rafael 17-07-2009

---------- update review 17-07-2009----------
Goedkoop is niet altijd duurkoop! De 7 serie van Braun valt mij nu enorm tegen. Het scheren is met sprongen achteruit gegaan.

Na ca. 7 maanden moet ik het scheerhoofd (ca. 40,- euro) vervangen! Terwijl ik altijd eerst met mijn Philips HQ6990 scheer en daarna de Braun pak.

Het is een zwaar en te groot scheerapparaat, wat veel toeren maakt - dus denkt u dat zoiets goed is - maar bljkt uitendelijk (zeker gezien de prijs) een miskoop van 179,- euro.

Resumerend, ben ik er nu van overtuigd dat het niet uitsluitend in de prijs zit, immers de Philips HQ6990 kost slechts 5 tientjes!

Toevallig ontving ik een mailtje van kieskeurig over een nieuw geplaatst bericht, in dit geval van Lisa25M en de eerdere reviews (van mij)betreffende dit product moet u maar vergeten, want de 7 serie van Braun is een regelrechte tegenvaller.

De 7 serie van Braun is: groot, log, zwaar en een herrie makend scheerapparaat met zeer snel aflopend scheerresultaat. En daarnaast nog 'overpriced'.

---------- oude review 27-05-1967 ----------
BRAUN 790CC / BRAUN 720

Binnen 2 maanden was mijn 790 (CC) stuk, dus terug naar de winkel. Mijn scheerapparaat (de 790CC) ging over op diverse toeren (met rare geluiden) tijdens het scheren. Tevens na iedere scheerbeurt gaf het hygiëneledje en oplaadledje een melding van opnieuw schoonmaken en opladen, dit had ik NIET toen ik het apparaat net had gekocht.

Zoals ik al schreef, terug naar de winkel en gelijk een 720 aangeschaft (zonder het Clean & Charge) systeem. Dure oplossing, maar ik kan het betalen.

In prinicpe zijn beide scheerapparaten identiek, het enige verschil zit 'm in het CC gebeuren en onderaan de 720 zit niet een hygiëneledje.

Inmiddels heb ik een nieuw scheerapparaat van Braun mogen ontvangen, dus de 790CC nieuw in doos retour ontvangen. Goede service dus ... toch zou ik een ieder aanraden om de 720 (of eventueel de 760CC) te kopen.

Waarom?

Ik word gek van het hygiëneledje! Na iedere scheerbeurt moet het apparaat in de CC, eerst zelf schooonmaken met kraanwater helpt niet, ook zelf schoonmaken met alcohol heeft geen enkele nut. De filosofie is simpel, Braun wenst dat u na ca. 8 weken een nieuw Clean & Renew systeem (patronen met de vloeibare reinigingsvloeistof) koopt.

Dit is overdreven, immers het scheerapparaat kan niet vuil zijn na 1 scheerbeurt. Ik kan het weten ...

Ik heb tevens een Philips HQ6990 in mijn bezit, prima scheerapparaat voor slechts 5 tientjes! Indien mijn eerste scheerbeurt met de Philips is gedaan en het merendeel van de baardgroei is verdwenen gebruik ik eventjes (enkele minuten) de 790CC.

Onmiddellijk zie ik dat het hygiëneledje gaat dalen. Daarna haal ik de kop eraf en zie slechts een klein beetje gruis. Logisch, immers de Philips HQ6990 heeft eerst het zware werk verricht!

Terug naar de Braun 720 (zonder Clean & Charge systeem), dit is de betere keuze. Je hebt alles zelf in de hand, gewoon afspoelen onder de kraan en geen irritant hygiëneledje, die al heel snel staat te knipperen. Daarnaast, de 720 scheert net zo goed als de 790!

Wilt u toch een Clean & Charge hebben, koop dan de 760CC, die heeft niet het hygiëneledje en u kunt desgewenst zelf bepalen wanneer u denk dat u het apparaat een grote schoonmaak wilt geven.

Mijn 790CC moet van Braun iedere dag in de Clean & Charge unit, zodat het hygiëneledje weer 'normaal' wordt.

Voorts denk ik, dat iedere dag het scheerapparaat in de Clean & Charge unit plaatsen niet goed is voor het scheerapparaat.

Paul230 07-07-2009

---------- update review 07-07-2009----------
Nou Nou IReview dat is nog al wat, en wat een werk heb je er mee gehad, Maar ik heb nog nooit een apparaat dat als deze 790 heeft geschoren ``PERFECT`` een dikke 10. Natuurlijk, als je zoiets koopt moet het een ding ,goed scheren en als er iemand een moeilijke kaaklijn heeft ben ik het wel, en daarbij een erg gevoelige huid.
En of daar nu een luxe C&C bij is of niet dat is voor mij niet zo van belang.
Maar een tip,,, als je nu eens de zelfde tijd zou nemen voor het scheren als voor je Review, denk ik dat je er anders over gaat denken. Succes.

---------- oude review 27-01-2009----------
Ik ben altijd een gezworen afscheerder geweest; Gladder-Frisser-en een verzorgende gevoel. Daarbij wel eens droog geprobeerd; Philips-Braun, toch steeds irritaties en een erge rode huid. Wat mij opviel was de warmte die de koppen afgaven op de huid. Daarbij het heel omslachtig schoonmaken, vooral Philips. Toch kom je in de verleiding de nieuwere types eens te proberen. En nu moet ik zeggen ``Geweldig`` Ik ben totaal om.
Zeker gezien de schoonmaak mogelijkheden. Ik sta dan ook verstomd als ik de laatste reacties lees. Wat doen deze gebruikers fout. Te veel druk zetten?? Te haastig?? verkeerde bewegingen ik kan het niet beoordelen, maar wat ik wel kan zeggen is dat ik door medicijn gebruik een super gevoelige huid heb en erg dun, maar totaal geen last heb van irritaties. Eerst grof maaien en dan uitscheren, en het resultaat 10+. Wel advies om geen aftershave te gebruiken die alcohol bevatten,en al totaal geen preshave. Dit is mijn ervaring na 4 maanden gebruik.

Arash 09-01-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik gebruik jarenlang Philips scheerapparaten. Afgelopen december ging mijn scheerapparaat stuk naar 14 maanden. Oorzaak was roest! Volgens Philips zijn de coolskin apparaten niet geheel waterdicht, dus je kan ze wel onder de douche gebruiken, maar ze kunnen roesten als je te lang onder de douche staat!!! Dus geen garantie op roest. Dit was voor mij een reden om geen Philips meer te nemen en Braun had een actie, waarbij je 100 euro retour kreeg op de 790 cc. Dus koos ik voor het meest uitgebreide model van Braun.

Ik heb jarenlang verschillende mid-range Philips producten gehad. Ondanks dat de huidirritaties minder zijn dan bij Philips tijdens het droogscheren (met de coolskin had ik geen irritaties tijdens het natscheren), is de scheerresultaat van de 790 cc onvoldoende! De resultaat is vergelijkbaar met wat ik normaal ‘s avonds had, nadat ik mij met de Philips ‘s ochtends had geschoren. Vooral bij mijn nek is het een ramp, de 790 cc haalt niet alles weg! Dus dat betekend dat ik alsnog achteraf een mesjes moet gebruiken Maar het grootste probleem van de 790cc is de rommel die het achterlaat. Haartjes worden niet opgenomen door het apparaat, waardoor de wasbak en mijn kleding eronder zit.

Ik heb spijt dat ik gekozen heb voor Braun. Als de duurste en meest geavanceerde model zulke slechte resultaten oplevert, vraag ik mij af hoe slecht de mid-range producten zijn.

Zonder deze actie had ik niet gekozen voor een Braun.

De apperaat zelf ziet er duurzaam uit, maar de scheerkop ziet er erg gevoelig uit. Aangezien ik het niet zo lang heb, kan ik niet beoordelen over de duurzaamheid.

De mogelijkheden van deze apparaat zijn wel geweldig, maar dat weegt niet op tegen de slechte scheerresultaat!

gedegro 09-01-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik heb de 790 CC sinds twee dagen maar ik ben er nu al laaiend enthousiast over. Sinds jaar en dag was ik Philips gebruker maar dat beviel me steeds minder goed. Nu dan over op de Braun en het resultaat is geweldig! Erg glad!! En het gaat nog eens snel ook. Waar ik bij de Philips een behoorlijke irritatie van de huid had (iedere dag weer) heb ik daar bij de Braun totaal geen last van.
Overweeg je dit apparaat te kopen: doen hoor!

Marc72 05-01-2009
Geschreven voor: Braun 790cc

Helaas niet zo enthousiast over dit scheerapparaat. Ben al jaren vaste afnemer van Braun scheerapparaten (de topmodellen)en nu erg teleurgesteld in scheerresultaten van dit model. Dacht eerst dat dit 'tussen mijn oren zat' maar toen ik direct na het scheren met mijn nieuwe aanwinst nogmaals met mijn oude vertrouwde Braun 8595 ( met bot messenblokje) een rondje maakte was het eindresultaat wel degelijk gladder!

Heb het nog even aangekeken, wellicht moest mijn huid even wennen aan het pulsonic gebeuren maar maakt geen verschil.

De winkel wilde i.v.m. hygiene niet ruilen (hier is wat voor te zeggen, zou het ook niet fris vinden om een gebruikt scheerapparaat te krijgen). Inmiddels klantenservice van Braun gesproken of er enige coulance mogelijk is, maar dit is niet waarschijnlijk. Krijg hier nog wel definitief bericht over. Ben benieuwd. Wat mij betreft qua scheerresultaat een miskoop.

Sjeng 23-12-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

Geweldig apparaat, bijzonder hygienisch, scheerresultaat verbluffend, ik heb nogal wat scheerapparaten versleten maar dit is volgens mij de mercedes onder de scheerapparaten.

Matthijs Zeevalkink 23-12-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

Scheerresultaat: let op, voor natscheerders geldt: het scheerresultaat is net zo glad als de dag nadat je je nat hebt geschoren. Dit apparaat geeft trouwens geen irritatie in de hals, maar scheert daarentegen belabberd. Rond de kaaklijn en de hals worden alle platliggende haartjes niet afgeschoren. Zelfs na het scheren zijn er lichte stoppels op wangen en snor.

Mogelijkheden: het clean & renew systeem werkt goed, het apparaat ruikt lekker fris. De trimmer is bijzonder fragiel en trimt beroerd. Er is een mogelijkheid om het apparaat te locken (voor bijvoorbeeld snor), dit vind ik een vreemde optie. Het apparaat zou toch de contouren van je gezicht moeten volgen?

Gebruiksgemak: zoals gezegd werkt het clean & renew systeem goed. Je stopt het apparaat in het station, vervolgens laadt en cleant het apparaat zichzelf. Het apparaat ligt redelijk in de hand en is niet zwaar.

Degelijkheid: dit moet natuurlijk blijken op lange termijn. Het apparaat voelt degelijk aan. Het krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

PeterH73 13-12-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

Prima apparaat! Ik heb hem nu een maand in gebruik en de resultaten zijn subliem. Scheert snel, glad en prettig. Het reinigingsstation is zeker een pluspunt. Na een reinigingsbeurt is het apparaat weer als nieuw. Helemaal schoon en frisruikend. Met 1 cardridges kun je ongeveer 30 schoonmaakbeurten doen. Na elke 3 scheerbeurten laat ik het apparaat reinigen, zo doe je ongeveer 3 maanden met een cartridges verwacht ik.
Kortom: een aanrader voor iedereen die zich snel, glad en comfortabel wil scheren met een fris scheerapparaat.

Eshaver 07-12-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

Na lang twijfelen of het deze Braun of Philips (RQ 1095) moest worden uiteindelijk voor Braun gekozen, mede door de goede kritieken die het apparaat op deze site heeft ontvangen en de leuke kortingsactie die Braun momenteel kent.

Ook ik vind de 790CC erg goed scheren; nagenoeg even glad als met een mesje. Ik heb in de hals veel 'platliggende' baardharen die door deze Braun prima worden meegenomen. Geen last van irritatie terwijl ik toch een vrij gevoelige huid heb.

Het apparaat voelt erg degelijk aan en ligt lekker in de hand. De uitklapbare tondeuse is iets minder zwaar geconstrueerd, maar ik verwacht er geen problemen mee. Hij is in ieder geval lekker breed en je hoeft voor gebruik ook de scheerkop niet te demonteren (wat bij de Arcitec-apparaten van Philips wèl moet!)

Het oplaad- c.q. reinigingsstation is helaas niet van hetzelfde (fraaie!) materiaal gemaakt als de shaver zelf, maar ziet er verder niet onaardig uit. Het schoonmaken gaat in ieder geval super; onvoorstelbaar hoe zo'n ding het scheerapparaat weer 'als nieuw' krijgt! Alle haartjes en stof zijn weg; veel beter dan je het met een borsteltje voor elkaar zou krijgen. Gewoon geen omkijken meer naar dus.

Er wordt overigens een hardplastic beschermdoosje meegeleverd waar het apparaat precies in past. Ideaal wanneer je wel eens een nachtje van huis bent.

Ik ben tot dusver erg tevreden met de Braun en zou hem zonder meer aan iedereen willen aanraden!

oosterhout 25-11-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

na lang zoeken, en na wikken en wegen ben ik ook afgegaan op de voor gaande berichten en revieuw's over deze Braun met de zeer goede waarderingen.
Ik heb dit apparaart nu een maand in bezit, en ik moet zeggen ondanks de flinke investering die het nu eenmaal kost, dat ik er geen spijt van heb.

66Paul 14-11-2008

In een woord super.
superglad,
supergoed,
supersnel,
Superglad zoals natgeschoren.
Het lijkt wel een reclameboodschap.
Heb voorheen met oud model Braun geschoren, dat was ook goed, maar deze is echt geweldig. Paradepaardje van Braun.
Toch 1 heel klein minnetje:meeneemetui ziet erg goedkoop uit, maar beschermt wel.

kamaron 21-09-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

Erg mooi (weliswaar erg duur ook) scheerapparaat.
Eindelijk kan mijn man met zijn zeer ruwe baard zich glad scgheren, zonder gehapt te worden of haartjes die vergeten worden.
Ook idd de langere halshaartjes neemt hij keurig mee.
Voordeel id nadat ie schoongemaakt is door de basis het apparaat superfris ruikt,

kueb 11-09-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

Ik behoor tot de lang gebruikers op het gebied van scheerapparaten van het merk Braun. Heel vroeger wel eens iets anders gehad oa Philips mmm beviel niet echt, daarna ooit een Remington gehad dat was helemaal nul komma niks en op aanraden van iemand anders een Braun gekocht. Aan dat merk ben ik nu al zo'n 40 jaar blijven plakken
Nu ben ik 3 maanden in het bezit van een Braun 790 CC en het is onvoorstelbaar wat dat ding scheert zonder meer glad en ook echt diep. Dat zal natuurlijk voor een groot gedeelte te maken hebben door de geheel nieuwe scheerkop, de scheerbladen met een heel andere structuur dan de oude, en vooral de snelheid waarmee het messenblok op en neer beweegt. Wat het scheren aangaat verdient hij gewoon een dikke 10.

Geert Bierens 20-06-2008
Geschreven voor: Braun 790cc

De Braun 790cc is een uitstekend scheerapparaat.
Het scheert fantastisch,zelfs de moeilijke halshaartjes scheert het apparaat moeiteloos weg.
Ik had voorheen ook een Braun 8595 in een periode van 8 jaar waar ik uiterst tevreden over was.
Maar de nieuwe Braun 790cc scheert nog beter.
Ik heb hem een paar dagen in mijn bezit,maar ik weet nu al dat het een goede keuze is geweest.
Groetjes
Geert