Philips SHAVER Series 7000 S7510 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 94 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7510 op Kieskeurig.nl.

Martijn Slaats 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

Princeke 04-11-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik had hiervoor een ander Philips scheerapparaat uit de 5000 series en was aanvankelijk heel blij met het scheerresultaat en het scheren op zich. Na enkele weken/maanden echter bleek dat het scheergedeelte meermaals los kwam tijdens het scheren wat enorme frustraties teweeg bracht, zeker als het scheergedeelte dan op de grond viel en openging waardoor alle afgeschoren haartjes op de vloer terechtkwamen. Ik ging er uiteindelijk terug mee naar de winkel en kreeg gelukkig mijn geld terug. Om dit geen tweede keer mee te maken ging ik alle toestellen in de toonzaal af om zelf te ondervinden welk scheerhoofd het best vast zat aan het scheerapparaat en zo kwam ik uit bij deze S7510. De andere uit de 5000 en 9000-series hadden allen een even los scheerhoofd maar bij deze zat het duidelijk goed vast aan het apparaat.

Over het toestel zelf dan: het ziet er heel leuk uit en buiten het feit dat de aan-/uitknop niet echt ideaal gelegen is, wat wel eens onverwacht uitschakelen tot gevolg geeft, ligt het ook heel goed in de hand. Ikzelf heb het apparaat tot heden enkel 'droog' gebruikt en vind wel dat het tijdens het scheren niet zo zacht aanvoelt als mijn vorige. Ook het scheerresultaat is zonder twijfel niet zo goed als met een mesje maar voor een elektrisch apparaat best wel goed. Soms moet je wel meer dan 1 keer scheren om volledig glad te hebben maar dat heb je wel met elk elektrisch scheerapparaat, zeker als het wat 'ouder' wordt. Als je aan je bakkebaarden wat lang haar hebt en je komt er toevallig met je apparaat aan, dan worden de lange haren wel echt uitgetrokken wat een beetje pijnlijk is! Daarentegen glijd het toestel wel heel vlot over elk onderdeel van je huid en volgt het heel goed de contouren van je gezicht. Ikzelf gebruikte tot op heden de bijgeleverde trimmer niet; enerzijds omdat ik het niet nodig heb maar anderzijds ook uit vrees om het scheerhoofd los te maken en het daarna niet meer zo vast aan het toestel te kunnen bevestigen zoals ik had met mijn vorig toestel.
De batterij is relatief snel leeg maar gelukkig is er een goeie aanduiding zodat je weet wanneer je het moet opladen (na 4 - 5 scheerbeurten).
Het reinigen zelf is vrij simpel: je houdt het toestel (of de onderdelen) onder de kraan en het is proper. Na het reinigen mag je de scheerkoppen langs de buitenzijde NIET afwrijven met een handdoek ofzo volgens de gebruikshandleiding en effectief, als je dat wel zou doen zul je al snel merken dat je handdoek blijft steken aan de mesjes. Gewoon even droog schudden is voldoende.
De prijs is wel aan de hoge kant maar als je even googled kan je wel een goedkopere prijs vinden dan in de meeste winkelketens. Tot eind januari 2018 is er tevens een cashback van 30 euro vanwege Philps zelf!!

Kortom: Als het scheerhoofd nu ook binnen een aantal maanden nog steeds zo goed vastzit aan het toestel als nu (wat niet het geval was bij mijn toestel uit de 5000-serie), dan ben ik een heel gelukkige gebruiker en beveel ik dit apparaat zeker aan!!

Pluspunten

• Stevig toestel
  • Geen wondjes bij het scheren

• Batterijduur

mooii 24-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

Visser 05-08-2017

Prijs-kwaliteit onvoldoende

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Binnen 1 jaar gingen scheerprestaties hard achteruit. Geen aanrader dus. De prijs wekt de verwachting van kwalitatief lang functionerd product. Niet bij mij dus.

Pluspunten

• Ergonomie

Minpunten

• Scheerprestaties te kort voldoende
  • Timmer niet handig

Haralt 18-07-2018

Scheert slecht en met pijn

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

De duur van het scheren is lang. Scheren gaat zeer moeilijk en pijnlijk.
De haartjes worden door het ontwerp platgedrukt waardoor de haren bijna niet in het apparaat terecht komen en dus niet geschoren worden. bovendien worden ze niet kort genoeg geschoren.
Het 3000 model is veeeel beter en scheert korter.

Pluspunten

• accuduur

Minpunten

• lange scheerbeurt
  • scheert geen lange haren
  • haren moeilijk te scheren
  • lange haren bijna niet te scheren

Matthijs 29-10-2017

Scheert matig tot slecht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Heb de S7510 van Philips nu een maand of 10 in gebruik. In het verleden altijd zeer te spreken geweest over Philips scheerapparaten (ik ben 62 en gebruik ze al vanaf mijn 18e). Maar deze scheert gewoon niet goed. Ik scheer elke dag én langdurig én volgens de gebruiksaanwijzing maar hij scheert echt niet glad. Twijfel nu of ik een andere Philips ga kopen of een ander merk. Wel erg balen. Overigens is ook het schoonmaken van de scheerkoppen lastig omdat het plastic houdertje niet makkelijk vast te krijgen is en de koppen er dan blijven uitvallen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • voelt zacht aan

Minpunten

• scheert gewoon niet goed
  • lastig schoonmaken

Natscheerder2001 04-07-2017

Een uitstekend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Het verbaast mij dat Philips in staat is om de Philishave die al meer dan 60 jaar in productie is nog steeds te verbeteren. Ik scheer me met dit product vrijwel net zo glad als met een mesje, zonder enige huidirritatie.

bussie04 19-01-2016

Scheerresultaat is mooi glad, de verschillende mogelijkheden zijn fijn maar niet altijd nodig, zeer gebruiksvriendelijk en mooie vorm ligt makkelijk in je hand

109876 03-08-2019

goed produkt

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Onhandig dat trimmer niet in apparaat is geïntrigeerd, zoals bij mijn vorige Philips scheerapparaat.

Miboti 30-07-2019

Super

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Voor mij zijn Philips shavers de beste. Heb éénmaal eens een ander merk en scheersysteem gebruikt en dat viel tegen. Heb onmiddellijk opnieuw een Philips shaver aangeschaft.

Cornelis27 29-07-2019

De Philips Shaver werkt goed in combinatie met scheerschuim

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik gebruik het apparaat nu vier weken en heb de accu nog niet op hoeven te laden. Ik scheer uitsluitend nat en dat bevalt goed.

PBAR 29-07-2019

Kwaliteit en design zoals je van Philips mag verwacxhten!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Een prachtig scheerapparaat, Een waardige opvolger voor eerdere versies die ik als levenslange gebruiker van Philipsscheerapparaten met plezier heb aangeschaft. Ben tevreden over prijs, kwaliteit en design.

Erwin 20-07-2019

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

gebruik dit apparaat nu een maand en ben er vrij tevreden van, scheert glad overal ,doordat het goed de contouren van het gezicht volgt. blijf wel nog een geïrriteerde huid hebben en het is nodig om dagelijks te scheren want de baard komt snel terug door

Willem21 19-07-2019

Zeer slecht resultaat, scheert de baart niet glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Heb dit apparaat gekocht om dat het zeer goed stond aangeschreven , maar helaas ik moet mezelf wel drie keer per dag scheren om een gladde houd te hebben.
Ik ben smorgens minimaal 10 minuten bezig om mijn houd glad te scheren, hij pakt de haartjes niet goed op

HA1974 13-07-2019

Niet tevreden

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Nu een klein jaar gebruikt, maar ben al vanaf het begin niet echt tevreden. Ga toch naar een andere op zoek.
De accu gaat na het opladen nog maar zo'n 5 minuten mee en is dan al leeg en moet ik hem weer eerst opladen voordat ik hem weer kan gebruiken.
Scheert niet goed, vooral de wat dikkere haren krijg je niet weg, moet je de andere kop/precisietrimmer erop zetten.
Al met al een ergernis waardoor ik, ondanks dat dit een duur scheerapparaat was, nu toch echt maar op zoek ga naar een andere.

Theo017 02-07-2019

Goed Gemiddelde

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Gemakkelijk in de hand.Enkel heb ik wel wat problemen om rechterwang met draaiende beweging te scheren?Heb beter resultaat dan met mijn oud Philips toestel.(PT927,)

Hrodgard 23-06-2019

Goed toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

r zijn heel wat positieve punten aan dit toestel, dat maakt het dan ook een zeer degelijk product.
Het toestel is makkelijk te reinigen met de afneembare en ver openklappende scheerkop. Diezelfde scheerkop met bewegende onderdelen is dan ook nog eens zeer flexibel, alle te scheren oppervlaktes zijn goed te bereiken.
Het is een licht, compact toestel dat goed in de hand ligt.
De batterijduur heeft me aangenaam verrast. Een enkele keer opladen is goed voor meerdere scheerbeurten.
De trimmer die je op het toestel kan steken in plaats van de scheerkop doet wat je mag verwachten van een trimmer.
Het scheerapparaat ziet er ook goed uit en zit in een stevige opbergtas, een minpunt is wel dat er geen ruimte is om de trimmer en oplader in de tas te steken. Dat maakt het ietwat onhandig om ergens mee te nemen.

Karel28 10-06-2019

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Prima scheerprestatie. Alleen jammer dat je steeds de kop er af moet halen om die schoon te maken of de trimmer wilt plaatsen.

Arjan501 05-06-2019

Slechte mesjes

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Ik heb de 7000 serie gekocht omdat ik zelf een gevoelige huid heb, en mij deze wel geschikt leek.
Toen ik hem voor het eerst gebruikt was dat ook het geval, maar na een poosje voelen de mesjes niet zo scherp meer, en na een half jaar scheert hij niet comfortabel en met een slecht resultaat.
Toch maar even nieuwe mesjes voor gekocht, en dan scheert hij weer perfect, ook met lange haartjes.
Maar ook deze zijn binnen een half jaar weer versleten.
Maak ze ook elke week netjes schoon met warm water en een borstel.
Mijn oude scheerapparaat (Philips speed xl)maar weer opgezocht, die was een stuk comfortabeler.

Gerritenz 01-06-2019

Rommel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7510

Binnen een half jaar viel de tondeuse zo maar uit elkaar en wel in twee helften. Dit gebeurde zonder dat het onderdeel gevallen was of zoiets. Bij inspectie bleken een soort inwendige haakjes afgebroken.
Enige weken geleden een raar gevoel op mijn wang: Van één scheerhoofd was het centrale metalen plaatje (diameter ca 7 mm) eraf gevallen.