Philips SHAVER Series 7000 S7510 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 169 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Martijn Slaats 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

mooii 24-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

Princeke 04-11-2017

Prima apparaat

Ik had hiervoor een ander Philips scheerapparaat uit de 5000 series en was aanvankelijk heel blij met het scheerresultaat en het scheren op zich. Na enkele weken/maanden echter bleek dat het scheergedeelte meermaals los kwam tijdens het scheren wat enorme frustraties teweeg bracht, zeker als het scheergedeelte dan op de grond viel en openging waardoor alle afgeschoren haartjes op de vloer terechtkwamen. Ik ging er uiteindelijk terug mee naar de winkel en kreeg gelukkig mijn geld terug. Om dit geen tweede keer mee te maken ging ik alle toestellen in de toonzaal af om zelf te ondervinden welk scheerhoofd het best vast zat aan het scheerapparaat en zo kwam ik uit bij deze S7510. De andere uit de 5000 en 9000-series hadden allen een even los scheerhoofd maar bij deze zat het duidelijk goed vast aan het apparaat.

Over het toestel zelf dan: het ziet er heel leuk uit en buiten het feit dat de aan-/uitknop niet echt ideaal gelegen is, wat wel eens onverwacht uitschakelen tot gevolg geeft, ligt het ook heel goed in de hand. Ikzelf heb het apparaat tot heden enkel 'droog' gebruikt en vind wel dat het tijdens het scheren niet zo zacht aanvoelt als mijn vorige. Ook het scheerresultaat is zonder twijfel niet zo goed als met een mesje maar voor een elektrisch apparaat best wel goed. Soms moet je wel meer dan 1 keer scheren om volledig glad te hebben maar dat heb je wel met elk elektrisch scheerapparaat, zeker als het wat 'ouder' wordt. Als je aan je bakkebaarden wat lang haar hebt en je komt er toevallig met je apparaat aan, dan worden de lange haren wel echt uitgetrokken wat een beetje pijnlijk is! Daarentegen glijd het toestel wel heel vlot over elk onderdeel van je huid en volgt het heel goed de contouren van je gezicht. Ikzelf gebruikte tot op heden de bijgeleverde trimmer niet; enerzijds omdat ik het niet nodig heb maar anderzijds ook uit vrees om het scheerhoofd los te maken en het daarna niet meer zo vast aan het toestel te kunnen bevestigen zoals ik had met mijn vorig toestel.
De batterij is relatief snel leeg maar gelukkig is er een goeie aanduiding zodat je weet wanneer je het moet opladen (na 4 - 5 scheerbeurten).
Het reinigen zelf is vrij simpel: je houdt het toestel (of de onderdelen) onder de kraan en het is proper. Na het reinigen mag je de scheerkoppen langs de buitenzijde NIET afwrijven met een handdoek ofzo volgens de gebruikshandleiding en effectief, als je dat wel zou doen zul je al snel merken dat je handdoek blijft steken aan de mesjes. Gewoon even droog schudden is voldoende.
De prijs is wel aan de hoge kant maar als je even googled kan je wel een goedkopere prijs vinden dan in de meeste winkelketens. Tot eind januari 2018 is er tevens een cashback van 30 euro vanwege Philps zelf!!

Kortom: Als het scheerhoofd nu ook binnen een aantal maanden nog steeds zo goed vastzit aan het toestel als nu (wat niet het geval was bij mijn toestel uit de 5000-serie), dan ben ik een heel gelukkige gebruiker en beveel ik dit apparaat zeker aan!!

Pluspunten

• Stevig toestel
  • Geen wondjes bij het scheren

• Batterijduur

Visser 05-08-2017

Prijs-kwaliteit onvoldoende

Binnen 1 jaar gingen scheerprestaties hard achteruit. Geen aanrader dus. De prijs wekt de verwachting van kwalitatief lang functionerd product. Niet bij mij dus.

Pluspunten

• Ergonomie

Minpunten

• Scheerprestaties te kort voldoende
  • Timmer niet handig

bussie04 19-01-2016

Scheerresultaat is mooi glad, de verschillende mogelijkheden zijn fijn maar niet altijd nodig, zeer gebruiksvriendelijk en mooie vorm ligt makkelijk in je hand

DiscoDude 04-10-2018

Doet wat het beloofd.

Dit scheerapparaat doet wat het beloofd. Het wisselen van de kop voor de tondeuse gaat makkelijk maar voelt een beetje ruw aan. Als je langere baardharen hebt kun je het beste eerst de trimmer gebruiken. Maar het resultaat is een mooie gladde huid.

Tom66 09-09-2018

Het apparaat is handzaam, stil en scheert goed.

Handzaam, stil en scheert uitstekend als ik scheerschuim gebruik. De accu valt mij niet tegen want ik scheer me minstens 7 dagen met één accu lading.

koer 04-09-2018

Licht teleurgesteld

Het glad scheren valt nog wat tegen, vooral onder de neus laat het te wensen over.
Over het gebruiksgemak kan ik alleen maar positief zijn.is hoog

GladdeChris 24-08-2018

binnen twee jaar kapot

Na twee jaar heerlijk scheren, maakte hij me snachts wakker door spontaan aan te gaan. Met moeite uit te krijgen, daarna nog een weekje gewerkt. Niet meer op te laden en niet meer te gebruiken.

Haralt 18-07-2018

Scheert slecht en met pijn

De duur van het scheren is lang. Scheren gaat zeer moeilijk en pijnlijk.
De haartjes worden door het ontwerp platgedrukt waardoor de haren bijna niet in het apparaat terecht komen en dus niet geschoren worden. bovendien worden ze niet kort genoeg geschoren.
Het 3000 model is veeeel beter en scheert korter.

Pluspunten

• accuduur

Minpunten

• lange scheerbeurt
  • scheert geen lange haren
  • haren moeilijk te scheren
  • lange haren bijna niet te scheren

Potiron 12-07-2018

Scheert erg slecht

Het apparaat ziet er modern uit maar scheert voor geen meter wat je ook probeert!
Echt een miskoop. Schaam je Philips.

Bernie13 10-07-2018

Beste scheerapparaat ooit aangekocht

Batterij super lang vermogen ,toestel makkelijk in gebruik en vlot voor het spoelen.
Maar vooral super gladde huid

Bussing 20-06-2018

S7510/41

Spijt dat ik dit scheerapparaat (S7510/41) heb gekocht scheert niet zoals ik had verwacht , mijn oude Philips doet het eigenlijk nog beter dan deze helaas is die na gevallen te zijn beetje onhandig in gebruik geworden , dus vandaar dat ik een nieuwe kocht maar is een slechte aanschaf

Pluspunten

• ligt goed in de hand

Minpunten

• scheert totaal niet glad

Cor16 26-05-2018

Redelijk

De S7000 is een scheerapparaat dat tegen valt kwa scheren als je droog scheer valt het resultaat tegen ten op zichte van mijn oude Philips scheerapparaat ,had verwacht dat dit scheerapparaat beter was

Anoniem 09-04-2018

Dagelijkse betrouwbare vriend.

Mits regelmatig schoongemaakt en 1x in de twee jaar nieuwe mesjes is dit een perfect product voor vele jaren scheerplezier.

HenkT 28-03-2018

Scheert nat beter dan droog

Nu ik dit apparaat een tijdje in gebruik heb, ben ik al met al best tevreden. Wat mijn opvalt is dat het apparaat nat (met scheergel) veel gladder en sneller scheert dan droog. Wellicht heeft dit met de "hardheid" van mijn baardharen te maken.
Verder is het apparaat handig schoon te maken, batterij gaat lekker lang mee.

Hoe dan ook voor natscheren 5 sterren, voor droogscheren 4.

Anoniem 21-03-2018

Mijn oude Philips is/was beter

Ik vind deze S7000 geen verbetering wat scheren betreft t.o.v. mijn oude HS 705/B
De huid voelt na het scheren wel lekkerder aan, maar hij scheert niet zo kort als mijn oude, heb weer sneller een baard.
En ook het schoonmaken is wat meer werk.
Dus ik scheer regelmatig nog met mijn oude!

BvH 07-01-2018

Scheert slecht

Bijna altijd met een Philips scheer apparaat geschoren, maar de nieuwe 7 serie is vanaf het begin al een ramp. Naar het scheren met het mes aan de gang voor glad resultaat.
Overgestapt naar een Braun. Dat is pas super. Binnnen 2 minuten een glad resultaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Accuzuur

Minpunten

• Te lang bezig
  • Zeer slecht resultaat

priem 01-01-2018

philips 7000

Heb scheerapparaat 3 maand in bezit en is de slechtste philips ooit gehad
heb zware baard maar machine kan er niet mee overweg en lange baard haren al helemaal niet ,daarbij ben je ook nog uren aan het scheren waardeloos

Ro01 30-12-2017

Licht in gewicht,goede prestatie.

M,n gezichicht is niet meer zo schaal en heeft ook geen branderig gevoel meer.En voor de prijs hoef je het niet te laten,goedkoop is nog steets duurkoop.