Philips SHAVER Series 7000 S7510 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 199 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Martijn Slaats 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

mooii 24-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

Visser 05-08-2017

Prijs-kwaliteit onvoldoende

Binnen 1 jaar gingen scheerprestaties hard achteruit. Geen aanrader dus. De prijs wekt de verwachting van kwalitatief lang functionerd product. Niet bij mij dus.

Pluspunten

• Ergonomie

Minpunten

• Scheerprestaties te kort voldoende
  • Timmer niet handig

bussie04 19-01-2016

Scheerresultaat is mooi glad, de verschillende mogelijkheden zijn fijn maar niet altijd nodig, zeer gebruiksvriendelijk en mooie vorm ligt makkelijk in je hand

BvH 07-01-2018

Scheert slecht

Bijna altijd met een Philips scheer apparaat geschoren, maar de nieuwe 7 serie is vanaf het begin al een ramp. Naar het scheren met het mes aan de gang voor glad resultaat.
Overgestapt naar een Braun. Dat is pas super. Binnnen 2 minuten een glad resultaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Accuzuur

Minpunten

• Te lang bezig
  • Zeer slecht resultaat

priem 01-01-2018

philips 7000

Heb scheerapparaat 3 maand in bezit en is de slechtste philips ooit gehad
heb zware baard maar machine kan er niet mee overweg en lange baard haren al helemaal niet ,daarbij ben je ook nog uren aan het scheren waardeloos

Ro01 30-12-2017

Licht in gewicht,goede prestatie.

M,n gezichicht is niet meer zo schaal en heeft ook geen branderig gevoel meer.En voor de prijs hoef je het niet te laten,goedkoop is nog steets duurkoop.

CFL84 18-12-2017

Eerst wennen aan het scheren

Ik stapte over van een oudere Philips (iets met aquatouch en een niveau product erin), deze had zijn beste tijd wel gehad qua scheerkoppen en nieuwe kopen is ook duur. Ik koos voor dit model wegens de melding dat het minder zou irriteren vanwege een speciale coating. En niets is minder waar, ik velen malen minder irritatie dan bij de oude zelfs vaak genoeg geen last ergens van. Aangezien de scheerkop verhoudingsgewijs ruimer is opgezet dan mijn oude was het even wennen aan de juiste scheerbeurt. Eenmaal gewend kan ik niks anders zeggen dan een topapparaat.
De tondeuse met verstelbare kam is ideaal en ik maak er goed gebruik van.

Rick 04-12-2017

Philips s7000

Positieve punten:
Mijn zachtste scheerervaring ooit.
En ik heb een extreem gevoelige huid en scheer normaal altijd nat en dit met een 5- blaads mesje.

Ook is er GEEN sprake van irritatie zoals voorgaande elektrische varianten wel hadden en/of het meetrekken van haren.
Scheert haren langer dan 3 dagen moeiteloos!

Daarnaast maken de accessoires het compleet, een scheerervaring zoals bij een ouderwetse kapper!
Trimmer met bescherm en hoogtekap plus tevens een borstelkop zaten bij mij erbij.

Er is apart nog een reinigingsstation en een neus- en oortrimmer verkrijgbaar. Beiden zal ik in de toekomst aanschaffen.

Zie links:
Accessoires:

Reinigingsstation:

Ook de afwerking is top, ligt na een paar maal gebruiken (2-3) goed in de hand.
Zelfs mijn vriendin is het opgevallen dat mijn huid zachter is.

"Een zeer mooie en complete modulaire facial/hair verzorgingsset voor de man anno 2017"

Negatieve punten:
Handleiding, ik geef de voorkeur aan een tekstuele uitleg, dit boven plaatjes.

Etui, hierin passen niet alle accessoires. Probleem in het kader van mobiliteit, maar eenvoudig oplosbaar.

Horsemen. 03-12-2017

Weinig

Aller slechtste scheerapperaat wat ik gekocht heb, slechte scheerkoppen, 2 keer vervangen, een ramp.

Princeke 04-11-2017

Prima apparaat

Ik had hiervoor een ander Philips scheerapparaat uit de 5000 series en was aanvankelijk heel blij met het scheerresultaat en het scheren op zich. Na enkele weken/maanden echter bleek dat het scheergedeelte meermaals los kwam tijdens het scheren wat enorme frustraties teweeg bracht, zeker als het scheergedeelte dan op de grond viel en openging waardoor alle afgeschoren haartjes op de vloer terechtkwamen. Ik ging er uiteindelijk terug mee naar de winkel en kreeg gelukkig mijn geld terug. Om dit geen tweede keer mee te maken ging ik alle toestellen in de toonzaal af om zelf te ondervinden welk scheerhoofd het best vast zat aan het scheerapparaat en zo kwam ik uit bij deze S7510. De andere uit de 5000 en 9000-series hadden allen een even los scheerhoofd maar bij deze zat het duidelijk goed vast aan het apparaat.

Over het toestel zelf dan: het ziet er heel leuk uit en buiten het feit dat de aan-/uitknop niet echt ideaal gelegen is, wat wel eens onverwacht uitschakelen tot gevolg geeft, ligt het ook heel goed in de hand. Ikzelf heb het apparaat tot heden enkel 'droog' gebruikt en vind wel dat het tijdens het scheren niet zo zacht aanvoelt als mijn vorige. Ook het scheerresultaat is zonder twijfel niet zo goed als met een mesje maar voor een elektrisch apparaat best wel goed. Soms moet je wel meer dan 1 keer scheren om volledig glad te hebben maar dat heb je wel met elk elektrisch scheerapparaat, zeker als het wat 'ouder' wordt. Als je aan je bakkebaarden wat lang haar hebt en je komt er toevallig met je apparaat aan, dan worden de lange haren wel echt uitgetrokken wat een beetje pijnlijk is! Daarentegen glijd het toestel wel heel vlot over elk onderdeel van je huid en volgt het heel goed de contouren van je gezicht. Ikzelf gebruikte tot op heden de bijgeleverde trimmer niet; enerzijds omdat ik het niet nodig heb maar anderzijds ook uit vrees om het scheerhoofd los te maken en het daarna niet meer zo vast aan het toestel te kunnen bevestigen zoals ik had met mijn vorig toestel.
De batterij is relatief snel leeg maar gelukkig is er een goeie aanduiding zodat je weet wanneer je het moet opladen (na 4 - 5 scheerbeurten).
Het reinigen zelf is vrij simpel: je houdt het toestel (of de onderdelen) onder de kraan en het is proper. Na het reinigen mag je de scheerkoppen langs de buitenzijde NIET afwrijven met een handdoek ofzo volgens de gebruikshandleiding en effectief, als je dat wel zou doen zul je al snel merken dat je handdoek blijft steken aan de mesjes. Gewoon even droog schudden is voldoende.
De prijs is wel aan de hoge kant maar als je even googled kan je wel een goedkopere prijs vinden dan in de meeste winkelketens. Tot eind januari 2018 is er tevens een cashback van 30 euro vanwege Philps zelf!!

Kortom: Als het scheerhoofd nu ook binnen een aantal maanden nog steeds zo goed vastzit aan het toestel als nu (wat niet het geval was bij mijn toestel uit de 5000-serie), dan ben ik een heel gelukkige gebruiker en beveel ik dit apparaat zeker aan!!

Pluspunten

• Stevig toestel
  • Geen wondjes bij het scheren

• Batterijduur

Matthijs 29-10-2017

Scheert matig tot slecht

Heb de S7510 van Philips nu een maand of 10 in gebruik. In het verleden altijd zeer te spreken geweest over Philips scheerapparaten (ik ben 62 en gebruik ze al vanaf mijn 18e). Maar deze scheert gewoon niet goed. Ik scheer elke dag én langdurig én volgens de gebruiksaanwijzing maar hij scheert echt niet glad. Twijfel nu of ik een andere Philips ga kopen of een ander merk. Wel erg balen. Overigens is ook het schoonmaken van de scheerkoppen lastig omdat het plastic houdertje niet makkelijk vast te krijgen is en de koppen er dan blijven uitvallen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • voelt zacht aan

Minpunten

• scheert gewoon niet goed
  • lastig schoonmaken

edwin 30-09-2017

waardeloos bij meerdagen baard

wanneer je een aantal dagen niet scheert heeft dit apparaat moeite met gladscheren
laat haren staan en irriteert de huid

Martin52 26-09-2017

prima apparaat maar wel duur

Ik scheer nu ca. anderhalf jaar met dit apparaat. Scheert prima glad maar na ca. 12 maanden werden mesjes voelbaar minder scherp. Nu na anderhalf jaar heb ik de drie scheerkoppen vervangen en apparaat is weer als nieuw! Wel vervelend is het ontbreken van een scheerhoofdbeschermdop; zo'n dop mag er voor de ruim honderd Euro wel bij...

DirkD 31-08-2017

Géén glad resultaat

Toestel aangekocht einde juni 2017 en heb nu al een probleem dat dat het niet meer glad scheert .
Om iets deftig voor de dag te komen heb ik nu al een 20 minuten nodig , maar glad wordt het niet .
Niet nat niet droog .
Zéér teleurgesteld .

Flip45 16-08-2017

Comfortabel goed scheerapparaat

Dit apparaat is gemaakt in Drachten (made in Holland)! De hogere seriecijfers geven aan dat deze in Nederland geproduceerd worden met aanzienlijk beter materiaal dan de apparaten met lagere serienummers.
Deze zijn 'made in China' en kwalitatief beslist minder.

Bazzie79 14-08-2017

Nog nooit zo een fijne scheerervaring gehad

Voor het eerst een scheerapparaat voor stugge/harde haren gekocht. Fantastisch apparaat, zelfs voor mijn 1 week oude baard.

BlueLover 28-07-2017

Naarmate gebruik steeds slechter scheerresultaat

in januari 2017 werd dit apparaat gekocht. Aanvankelijk waren de scheerresultaten naar tevredenheid, maar na een half jaar dagelijks eenmaal gebruik laten die resultaten behoorlijk na. Ik krijg mijn baard niet meer volledig glad, of ik nu nat of droog scheer. Hoewel de beschreven scheertechniek dit niet doet vermoeden zijn de resultaten erg slecht. Na zeven maanden mogen de mesjes toch niet bot zijn bij 1 keer per dag scheren!!! Spijt van deze aankoop.

Sgerard 12-07-2017

Slecht scheerresultaat

Vorig jaar heb ik een 7510/41 gekocht, maar het apparaat doet absoluut niet wat het zou moeten doen, nl. glad scheren. Daarom gebruik ik regelmatig mijn oude apparaat maar weer, wat vergeleken met de Philips, stukken beter scheert. Ook van het gemak waarmee de koppen over de huid glijden heb ik nog niets gemerkt. Kortom, een miskoop.

gert1966 03-07-2017

scheerresultaat valt erg tegen helaas

altijd al een philips scheerapperaat gehad beviel mij uitstekend .
heb onlangs een nieuw apperaat gekocht en na advies in de winkel voor mijn gevoelige huid de S7510 gekocht. scheerresultaat valt van begin afaan tegen niet glad en blijven op meerdere plekken haartjes staan krijg geregeld comentaar van mijn vrouw over plekken die niet goed zijn geschoren terwel ik niet hard druk en er vaak over bepaalde plekken moet om toch enigzins resultaat te behalen. mijn oude HQ7240 scheert beter deze namelijk weer geprobeert . erg jammer wil graag weer jaren fijn en probleemloos scheren en met plezier mijn apperaat pakken.