Philips SHAVER Series 7000 S7510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7510 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Twan65 06-05-2020

Slecht scheerresultaat

Vorig jaar kocht ik een nieuw scheerapparaat van Philips a130 euro. Uit de 7000 serie. De prijs doet vermoeden dat het een goed apparaat is maar mijn 12 jaar oude HQ8240 scheer nog beter. Gelukkig had ik hem nog.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Slecht scheerresultaat
  • Accu
  • Prijs

Haralt 18-07-2018

Scheert slecht en met pijn

De duur van het scheren is lang. Scheren gaat zeer moeilijk en pijnlijk.
De haartjes worden door het ontwerp platgedrukt waardoor de haren bijna niet in het apparaat terecht komen en dus niet geschoren worden. bovendien worden ze niet kort genoeg geschoren.
Het 3000 model is veeeel beter en scheert korter.

Pluspunten

• accuduur

Minpunten

• lange scheerbeurt
  • scheert geen lange haren
  • haren moeilijk te scheren
  • lange haren bijna niet te scheren

Bussing 20-06-2018

S7510/41

Spijt dat ik dit scheerapparaat (S7510/41) heb gekocht scheert niet zoals ik had verwacht , mijn oude Philips doet het eigenlijk nog beter dan deze helaas is die na gevallen te zijn beetje onhandig in gebruik geworden , dus vandaar dat ik een nieuwe kocht maar is een slechte aanschaf

Pluspunten

• ligt goed in de hand

Minpunten

• scheert totaal niet glad

BvH 07-01-2018

Scheert slecht

Bijna altijd met een Philips scheer apparaat geschoren, maar de nieuwe 7 serie is vanaf het begin al een ramp. Naar het scheren met het mes aan de gang voor glad resultaat.
Overgestapt naar een Braun. Dat is pas super. Binnnen 2 minuten een glad resultaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Accuzuur

Minpunten

• Te lang bezig
  • Zeer slecht resultaat

priem 01-01-2018

philips 7000

Heb scheerapparaat 3 maand in bezit en is de slechtste philips ooit gehad
heb zware baard maar machine kan er niet mee overweg en lange baard haren al helemaal niet ,daarbij ben je ook nog uren aan het scheren waardeloos

Rick 04-12-2017

Philips s7000

Positieve punten:
Mijn zachtste scheerervaring ooit.
En ik heb een extreem gevoelige huid en scheer normaal altijd nat en dit met een 5- blaads mesje.

Ook is er GEEN sprake van irritatie zoals voorgaande elektrische varianten wel hadden en/of het meetrekken van haren.
Scheert haren langer dan 3 dagen moeiteloos!

Daarnaast maken de accessoires het compleet, een scheerervaring zoals bij een ouderwetse kapper!
Trimmer met bescherm en hoogtekap plus tevens een borstelkop zaten bij mij erbij.

Er is apart nog een reinigingsstation en een neus- en oortrimmer verkrijgbaar. Beiden zal ik in de toekomst aanschaffen.

Zie links:
Accessoires:

Reinigingsstation:

Ook de afwerking is top, ligt na een paar maal gebruiken (2-3) goed in de hand.
Zelfs mijn vriendin is het opgevallen dat mijn huid zachter is.

"Een zeer mooie en complete modulaire facial/hair verzorgingsset voor de man anno 2017"

Negatieve punten:
Handleiding, ik geef de voorkeur aan een tekstuele uitleg, dit boven plaatjes.

Etui, hierin passen niet alle accessoires. Probleem in het kader van mobiliteit, maar eenvoudig oplosbaar.

Horsemen. 03-12-2017

Weinig

Aller slechtste scheerapperaat wat ik gekocht heb, slechte scheerkoppen, 2 keer vervangen, een ramp.

Matthijs 29-10-2017

Scheert matig tot slecht

Heb de S7510 van Philips nu een maand of 10 in gebruik. In het verleden altijd zeer te spreken geweest over Philips scheerapparaten (ik ben 62 en gebruik ze al vanaf mijn 18e). Maar deze scheert gewoon niet goed. Ik scheer elke dag én langdurig én volgens de gebruiksaanwijzing maar hij scheert echt niet glad. Twijfel nu of ik een andere Philips ga kopen of een ander merk. Wel erg balen. Overigens is ook het schoonmaken van de scheerkoppen lastig omdat het plastic houdertje niet makkelijk vast te krijgen is en de koppen er dan blijven uitvallen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • voelt zacht aan

Minpunten

• scheert gewoon niet goed
  • lastig schoonmaken

edwin 30-09-2017

waardeloos bij meerdagen baard

wanneer je een aantal dagen niet scheert heeft dit apparaat moeite met gladscheren
laat haren staan en irriteert de huid

Visser 05-08-2017

Prijs-kwaliteit onvoldoende

Binnen 1 jaar gingen scheerprestaties hard achteruit. Geen aanrader dus. De prijs wekt de verwachting van kwalitatief lang functionerd product. Niet bij mij dus.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Geluid

Minpunten

• Scheerprestaties te kort voldoende
  • Timmer niet handig

Ger 18-12-2016

zeer slecht scheer resultaat

ik had verwacht dat het een goed glad scheer resultaat zou zijn, ,maar na 3 weken was het steeds minder,heb hem 2 maanden gebruikt ,contact met philips gehad,dat het slechte scheerkoppen waren,maar verder ben ik er bedankt mee,alleen de trimmer is goed
ik denk dat de eerste scheerkoppen niet goed waren,jammer van philips,

Minpunten

• slecht scheer resultaat

Martijn Slaats 07-10-2016

Goed en prettig apparaat

Ik heb het scheerapparaat nu enkele weken uitvoerig getest. Persoonlijk scheer ik dagelijks iedere ochtend voor het douche. Voor een goede test een aantal dagen niet geschoren om te kijken hoe het apparaat omgaat met wat langere baardgroei.

Het design van de Philips is geweldig. Hij is super licht in tegenstelling tot mijn oude scheerapparaat. Hij ligt lekker in de hand met een aan en uitknop op de juiste positie. Het opzet stukje heb ik niet geprobeerd. Dit lijkt mij een iets wat omslachtige procedure. De batterij gaat lang mee. Op mij n vakantie van 2,5 week niet 1 keer opgeladen bij dagelijks gebruik.

Het scheer resultaat is goed. Bij dagelijks scheren verdwijnen de stoppels als sneeuw voor de zon. Door de bewegende koppen glijd hij soepel over de huid heen en geeft een glad resultaat. Wanneer ik mijn baardgroei een paar dagen liet staan had het scheerapparaat er meer moeite mee. Ik moest op plekje waar lange haren zaten meerdere malen overheen. Dit zorgde voor een droge geïrriteerde huid.

Ik ben uiterste tevreden over de prestatie van dit scheerapparaat. Hij doet wat hij moet doen en doet dit goed. Als ik hem vergelijk met andere apparaten die ik heb gehad is het een absolute aanrader.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Perfect scheerresultaat
  • Goede Accu
  • Prettige in de hand

Minpunten

• Resultaat bij langere haren

Alice 24-09-2016

Tegenvallend scheerresultaat

Ik heb het scheerapparaat nu twee weken in huis.
Het is een mooi scheerapparaat wat prettig in de hand ligt. Echter de veelbelovende tekst "Smooth glide, sensitive shave gaat helaas niet op.
Ik had een redelijke baard laten staan van enkele dagen, waarvan je verwacht dat dit apparaat, met zijn 3 flexibele scheerkoppen, er met gemak doorheen zou moeten komen. Helaas was dit niet het geval, over elk gezichtsgebied moet je lang en vaak heen gaan en dan nog blijven er haartjes achter. De bedoeling is dat je dan eerst de grooming kop erop zet, maar dit is toch veel omslachtiger dan mijn vorige apparaat. Het nat scheren geeft wel een verfrissend effect maar helaas ook dan teveel haartjes die blijven zitten. Ook onder de neus is heel lastig scheren. Met mijn vorige apparaat ben ik veel sneller klaar en blijven er geen stoppels achter. Met dit apparaat daarentegen ben ik erg lang bezig en moet ik verschillende plekken overdoen met nog niet hetzelfde resultaat. Ook na meerdere keren proberen blijft het resultaat hetzelfde. De enige pluspunten die ik kan geven aan dit apparaat is dat het een geweldige vormgeving heeft, hij ligt erg comfortabel in de hand en is erg licht.
Ook is hij erg stil en makkelijk schoon te maken met het cleaning systeem.

Pluspunten

• comfortabel in de hand
  • Licht

Minpunten

• Tegenvallend resultaat
  • Moeilijk scheren bij neus

Ramón 26-01-2017

Jouw beschrijving geeft precies weer wat ik met al mijn scheerapparaten heb ervaren: scheren duurt verschrikkelijk lang en zelfs met veel heen-en-weer bewegen blijven er baardharen achter.

Ik moet een nieuw scheerapparaat kopen en had mijn ook op deze Philips laten vallen ... maar lijkt me na het lezen van jouw review geen goede keuze voor mij.

Je schrijft dat je met je vorige apparaat veel sneller klaar was en er geen stoppels achterbleven ... ik zou graag willen weten welk apparaat je hiervoor had en of je inmiddels een beter apparaat dan deze Philips hebt gevonden?

sjarel1974 23-09-2016

Een stille en effectieve scheerapparaat

Dit scheerapparaat werkt perfect. Zowel in het schoonmaken en het scheren. Ik heb geen huidirritatie gehad. Alleen gaat hij een beetje stroef over de huid als je droog scheert, maar dat vind ik niet zo erg.
Dit is een stil apparaat in vergelijking van het scheerapparaat van een welbekend merk met een horizontale scheerkop wat ik voorheen heb gebruikt en scheert ook gladder.
Alleen vind ik het jammer dat dit apparaat niet voorzien is van een standaard en geen afdekplaatje van de scheerkoppen.
Voor de rest is dit een uitstekend apparaat voor dagelijks gebruik.
Dit product heb ik getest voor The Insiders.

Pluspunten

• geen huidirritatie
  • nat scheren
  • makkelijk schoon te maken
  • maakt weinig geluid
  • baardtrimmer 5 standen

Minpunten

• droog gaat iets stroef
  • geen standaard
  • geen afdekkapje

P.B. 21-09-2016

PErfect scheerapparaat

Perfect scheerapparaat. Heerlijk en geen irritaties na het scheren, makkelijk schoon te maken en de accu gaat lang mee.
De grote schoonmaak unit is een beetje een nadeel...

Pluspunten

• lekker in de hand
  • snel
  • goede accu

Minpunten

• grote schoonmaak module

martien 26-06-2016

martien 001

Ik heb het scheerapparaat gekocht om me in de toekomst sneller en gladder te kunnen scheren. Maar het is tot heden alleen maar allende . het scheren duurt erg lang en wat langere haartjes scheert hij niet, ook de flexibele scheerkop ligt niet fijn in de hand je hebt geen vaste lijn om het scheerapperaat om te volgen wat je aan het doen bent kortom een waardeloos scheerapparaat voor dit geld .

Karinskie 29-01-2016

Het scheerapparaat volgt goed de lijnen van je gezicht door de beweegbare koppen. Het schoonmaken gaat ook eenvoudig door simpelweg onder de kraan schoon te spoelen zonder het scheerapparaat helemaal uit elkaar moeten halen. Indien je de scheermesjes er toch vanaf wilt halen, dan gaat dit ook eenvoudig. Laad snel op. Mooi design. Ook te gebruiken onder de douche is een voordeel

lammaris 26-01-2016

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik deze Philips shaver uit mag testen.

Hieronder mijn testresultaat:
- Ligt goed in de hand is licht in gewicht
- Mooi modern design
- Duidelijke ledlampjes voor het opladen
- Zowel bij droog als nat scheren een mooi glad resultaat
- De beweegbare koppen gaan soepel over het gezicht, behalve voor het deel onder de neus zijn de
koppen wat aan de grote kant, waardoor je hier wat moeilijker bij komt
- Schoonmaken onder de kraan is erg handig
- Maakt een licht geluid
- Handig meeneem etui waar de shaver en toebehoren precies in past
- Voor het gebruik van de trimmer kun je de scheerkop eenvoudig verwijderen en de trimmer monteren
- Trimmer werkt ook goed en precies

Nadeel is wel dat er voor de prijs geen oplaadstation bij zit.

Ik beveel deze shaver dan ook van harte aan!
Pluspunten:
Eenvoudig in gebruik, Goede kwaliteit, Goede prijs/kwaliteit
Minpunten:
oplaadstation ontbreekt

Erik 26-01-2016

Fijn scheerapparaat, met een fijne scheerkop!
Echter is de draaisnelheid van de koppen wel wat lager dan mijn oude Philips scheerapparaat. Dit is voor mijn gevoelige huid niet altijd prettig. Heb niet kunnen vinden of dit in te stellen is.

Debsterella 25-01-2016

Prima alternatief voor nat scheren. Scheert glad en ook voor de gevoelige huid echt super!
Batterijduur is prima en schoonmaken makkelijk.

klaib 24-01-2016

Dit scheerapparaat mag ik 3 weken testen om te kijken wat ik er van vind. Bij het openen van de doos, viel me gelijk het strakke design op. Het scheerapparaat ligt gemakkelijk in hand.
Bij het scheren is het apparaat ook gemakkelijk in gebruik. Door de flexibele scheerkop komt het overal bij.
Kortom, een goed scheerapparaat!
Nadeel is dat je niet kunt scheren als het apparaat aan de stroom zit.

mooii 24-01-2016

Ik ben zeer tevreden met het toestel.heb hem in de auto liggen en voor ik op het werk aankom is mijn huid glad!Top apparaat! Ik zou het iedereen kunnen aanraden!

Matthijs1981 24-01-2016

Zeer geschikt voor de man met de gevoelige hand.
Voor 99% alle haren weg zelfs op de moeilijke plaatsen.
Bijgeleverde tondeuse/trimmer doet zij werk goed

DeJonge 22-01-2016

Erg fijn apparaat, super scherpe mesjes, waardoor je een erg glad resultaat krijgt. En hij is makkelijk schoon te maken.

Rob1990 22-01-2016

Het apparaat werkt goed, is handig omdat het zowel voor nat als droog scheren te gebruiken is wat handig is als je weinig tijd hebt en ook nog moet douchen. het apparaat geeft overzichtelijk aan hoeveel de accu nog zit en of het apparaat schoon gemaakt of de scheerkoppen vervangen dienen te worden. de scheerkop kan eenvoudig vervangen worden door de baardtrimmer. het zou idealer zijn als de baardtrimmer geïntegreerd was. Maar het wisselen kost in elk geval niet veel tijd en de trimmer werkt uitstekend. de accuduur is wel vrij lang vergeleken met vorige apparaten wat ook zeker een plus is! al met al een prima scheerapparaat.