Philips AquaTouch S5400 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 75 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,3

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

daan 14-09-2018

het gaat,maar.....

Batterij is snel leeg,dus als je een paar dagen weg gaat vergeet je oplader niet.
De koppen gaan met droog scheren nogal stroef over je huid,had ik met mijn oude geen last van.
Het spoelen ,nat scheren gaat goed,voor het trimmen moet je wel de kop verwisselen,een geïntegreerde klein tondeuse was handiger.

Pluspunten

• handig
  • nat scheren

Minpunten

• koppen zijn plakkerig op je huid
  • niet voor 'intiem' scheren

Kees van der Waal 03-09-2018

Goede scheermogelijkheden

Dit scheerapparaat is de beste tot nu toe. Scheert fantastisch en glad. Deze S5400 is zijn geld volledig waard.

Minpunten

• Geen reis-etui aanwezig.

Steve 27-08-2018

Scheert niet glad !

Totaal niet glad, jammer van het geld.
In vergelijk met vorige (ook van Philips ) is deze echt een stuk minder. Jammer omdat ik niet iedere dag met een mesje kan scheren...

Minpunten

• Niet glad
  • Batterijduur

Xantia 27-06-2018

de minste philishave ooit

Ben 84 en vanaf de bakelieten een koppige alle modellen van Philips gehad. Deze is weinig beter dan die eerste, er is maar een kop functioneel. De andere twee zijn dicht geklonterd en hebben geen rendement. Waterstralen helpen niet, of de koppen uitneembaar zijn zonder te forceren vraag ik me af. In ieder geval werk ik met m'n ouwe.

Pluspunten

• leuk model

Minpunten

• losse trimmer
  • scheert slecht
  • reiniging met water werkt niet

F.vaders 23-06-2018

Lekker in de hand

Mooi product maar kan niet tippen aan het apparaat die ik had en 20 jaar terug gekocht heb. Met een scheergel gaat het nog het beste! Maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

Pluspunten

• Gaat goed over het gezicht!
  • Licht en zacht geluid

Minpunten

• Scheert niet glad.

Boefie 28-04-2018

Mooi apparaat

Droog scherend gaan de koppen wat stroef over de huid, maar nat dus met water of scheerschuim gaat het apparaat soepel en scheerd dan ook gladder.

Dickandi 16-03-2018

makkelijk in de hand,scheert prima

Jammer dat er geen tasje of zakje bij is voor als je op reis gaat. Ook mis ik een ,,oplaad " standaard.

Bram H. 02-12-2017

Super komfortabel en glad scheren

Voordat ik de Philips Aqua Touch ging gebruiken altijd gedacht en ervaren dat geen enkel elektrisch scheerapparaat het (glad)scheren met scheermesjes kon overtreffen.
De Philips Aqua Touch kan dat wel. Geweldig!!

Pluspunten

• komfortabel
  • onovertroffen glad
  • doet wat het belooft

Princeke 28-05-2017

Totaal waardeloos toestel

Update na 1,5 maand gebruik: Koop dit toestel aub NOOIT. Nog nooit was ik op zo'n korte tijd zo teleurgesteld over een product. Na 1,5 maand moet ik jammer genoeg vaststellen dat de scheerkop bij het minste loskomt van het apparaat, zeker als je huid een beetje vochtig is door bvb het warme weer (zweten). Als je daarbij nog pech hebt dat de scheerkop op de vloer terechtkomt en opengaat ligt je vloer vol met de net afgeschoren haren.

Pluspunten

Minpunten

• Alles

Baultje 03-01-2017

Scheert slecht

Hoeft maar een beetje haar tussen te zitten en hij loopt half vast. Ben mij weer gaan scheren met mesjes. Heb hem helemaal schoongemaakt en hoop dat het dan wat wordt. Anders graag geld terug. Gebruik hem nu een paar weken. Ook huid irritatie. Scheert ook niet glad helaas

Olja Maier 11-11-2016

goed voor huid, mooi, ligt goed in de hand

Onder douche scheren mogelijk. Snel in tijd. Past zich goed aan huidstructuur aan. Ligt goed in de hand en is mooi

Pieter 03-11-2016

Keurig scheerapparaat

Doet wat hij moet doen, maakt niet veel geluid, handig dat het schoonmaak systeem erbij zit, niet meer met een los mesje hoeven te scheren is ideaal :)

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Scheert nauwkeurig

Minpunten

• Duur

JoZol 26-09-2016

Glad resultaat

Net de eerste keer met de Philips 5000 series toestel geschoren. Toegegeven mijn baard stond redelijk dik (2 weken niet geschoren). Ik ben toch eerst even met de tondeuse op 1,5 mm erover gegaan want als ik rechtstreeks met het scheerapparaat probeerde voelde het aan alsof mijn haartjes er uitgetrokken werden. Dit was ook wel met mijn vorige toestel. Na de tondeuse dan begonnen met het scheerapparaat en het ging wel vlot. Wat me vooral opvalt is het enorm gladde resultaat, beduidend beter dan mijn vorig scheerapparaat. In de buurt van de bakkebaarden wel iets moeilijker om dicht ertegen alles goed weg te krijgen. Misschien nog wat ervaring opdoen en niet te lang wachten tussen 2 scheerbeurten. Het opzettrimmertje was ook wel handig, eens ik het er opgekregen had. Voorlopig besluit na eerste scheerbeurt: glad resultaat, maar niet te lang wachten tussen scheerbeurten. Licht en stiller toestel dan mijn vroeger apparaat.

Surge86 23-09-2016

Prima toestel

Ondertussen zijn we 2 scheerbeurten ver met de Philips 5000 serie.
Bij het eerste gebruik had ik een stoppelbaard van 6 dagen. Zonder al te veel problemen raakte hij overal door, terwijl ik met mijn vorig toestel eerst nog moest trimmen voor ik kon beginnen scheren.
Ook de tweede scheerbeurt nog 3 dagen later was dan uiteraard ook geen probleem.
Na 2 scheerbeurten lijkt het in ieder geval wel dat het resultaat gladder is, en het ook langer glad blijft. De scheerkoppen zijn ook beweeglijker dan bij mijn vorig toestel waardoor ook de moeilijkere haartjes makkelijker verdwijnen.
Het is wel moeilijker om preciezer te scheren (bijvoorbeeld tot aan de bakkebaarden) door de brede rand rond de scheerkoppen.
Ondertussen heb ik ook nat proberen te scheren maar dat bevalt me minder. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

BaMe 14-09-2016

Overtreft de verwacthingen

Op het eerste gezicht keek ik uit naar het nat scheren met dit toestel. Uiteindelijk vond ik dit een beetje tegenvallen.
Wat ik echter niet had verwacht is dat het toestel mijn verwachtingen voor het droog scheren sterk overtreft. De scheerkop volgt de rondingen / hoekingen van het gezicht mooi. Bij andere toestellen heb ik dit resultaat nooit eerder gehad. De pihilips 7000 series is voor mij persoonlijk een toptoestel!