Philips AquaTouch S5400 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AquaTouch S5400 op Kieskeurig.nl.

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

daan 14-09-2018

het gaat,maar.....

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Batterij is snel leeg,dus als je een paar dagen weg gaat vergeet je oplader niet.
De koppen gaan met droog scheren nogal stroef over je huid,had ik met mijn oude geen last van.
Het spoelen ,nat scheren gaat goed,voor het trimmen moet je wel de kop verwisselen,een geïntegreerde klein tondeuse was handiger.

Pluspunten

• handig
  • nat scheren

Minpunten

• koppen zijn plakkerig op je huid
  • niet voor 'intiem' scheren

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

rvdp 05-08-2020

Enigszins tegenvallend

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Ik vind het apparaat maar matig zijn werk doen. Het lijkt alsof deze niet krachtig genoeg is. Het duurt lang voordat ik mijn gezicht heb geschoren.

Astramama 20-07-2020

Weer wennen na jarenlange nat scheren met mesje

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Jarenlang scheerde mijn man zich met mesje en scheerschuim, maar sinds kort weer een apparaat en hij is tot dusver positief...
Bewust voor deze gekozen omdat deze ook onder de douche kan...
En voordelige keuze was om weer op te stappen naar apparaat.

loeknel 11-07-2020

ziet er goed uit

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

na 3maanden gebruikt te hebben valt hij mij zwaar tegen.scheert slecht en dat is de bedoeling
mijn andere philips een oude scheert nog beter, dus weggegooid geld
gekocht bij expert

• ligt goed in de hand

Minpunten

• scheert slecht

Happy023 04-07-2020

Gladde jongen

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Ik heb een hekel aan scheren maar met dit apparaat is het bijna een feestje.
Nagenoeg geluidloos, pijnloos en supersnel ben ik weer een "gladde" jongen.

Scheerder10 16-06-2020

Tevreden.

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Het apparaat voldoet prima. Ik had een voorganger van 8 of 9 jaar oud en de koppen waren versleten. Jammer dat je voor een nieuwe set koppen maar een paar tientjes kinder betaalt dan voor een heel nieuw apparaat. Het scheren duurt ongeveer net zo lang, maar is minder irritant voor de huid. Opvallend is dat het oude apparaat ondanks zijn leeftijd langer meeging op één batterijlading dan het nieuwe. Het nieuwe is weer stiller en ligt beter in de hand dan het oude.

Brownbil 30-05-2020

Bon produit

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Très bon produit; moins de bruits. Malheureusement, pas adapté pour les peaux sensibles comme la mienne.

HMT11 18-05-2020

Epouse bien tous les contours du visage

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Idéal pour un usage quotidien ou un rasage parfait n'est pas obligatoire.
Pas recommandé pour un événement spécial où un rasage parfait est exigé (mariage, cérémonie,...). Ne rase pas de très près mais ne brûle pas la peau.
Le nettoyage à l'eau n'est pas un vrai plus!

NormanBates 14-05-2020

Voor het eerst een scheerapparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Mijn hele leven scheer ik al met mesjes. Voornamelijk van Gilette. Ik scheer me altijd onder de douche ik vind het te veel gedoe om voor de spiegel in de badkamer me te scheren. Dit apparaat kan gewoon mee onder de douche en ik kan mijn scheergel ook gebruiken. De eerste keer vond ik het scheerresultaat tegen vallen. Dus de eerste week heb ik afwisselend het scheerapparaat en de mesjes gebruikt. En uiteindelijk krijg ik een redelijk glad scheerresultaat. Nu, in coronatijd, hoef ik niet veel de deur uit 's avonds, maar ik heb me wel een paar keer 's avonds geschoren met het apparaat. Dus dat is wel een optie voor het feit dat het niet zo'n super glad resultaat is als met mesjes.
En op een morgen deed het apparaat het niet onder de douche. O ja, het apparaat moet nog wel worden opgeladen. Dus gelijk in de oplader gelegd en nu leg ik het apparaat standaard 1 keer in de week in de lader. Volgens mij hoeft dat niet zo vaak, maar zo verrast het me niet onder de douche.
Als het scheerresultaat beter en gladder was geweest had ik meer sterren gegeven. Verder wel leuk om eens op een andere manier te scheren.

JBMh 27-04-2020

Prima glad!

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Dit is al mijn 5e Aqua Touch nadat ik voorheen altijd “losse” mesjes gebruikte in veronderstelling dat het gladder resultaat zou opleveren. Niets is minder waar met Auqua Touch nóg gladder en....sneller klaar.

Post70 22-04-2020

Scheert goed en snel

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Door de grote en goed kantelde scheerkoppen wordt snel een groot gebied op het gezicht geschoren met een glad resultaat. De haren kunnen snel en affectief uit het scheerhoofd worden weggespoeld.

bramsel 10-04-2020

goed product

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

goede zaken scheert zeer goed en glad ben na veertig jaar toch over gegaan op scheren met een machine bevalt zeer goed.
nat scheren is ook perfect maakt makkelijk schoon vriendelijk in gebruik.
De batterij gaat bijzonder lang mee.
Kan verder geen minpunten bedenken en heb deze ook niet ervaren.

Eigennaam 12-02-2020

Heerlijk het SmartCleansysteem

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

In december 2018 de S5672 met smartclean systeem gekocht a.g.v. een reparatie aan een ander Philips app. De 5672 scheert prima, maar de extra voldoening kreeg ik door het smartcleamsysteem. Het scheerapparaat eerst met water afspoelen en dan in de smartcleaner. Het scheerapparaat wordt opgeladen en gezuiverd. Na afloop ruikt het scheerapparaat weer heerlijk fris. Voorheen door het huidvet wat merkwaardige geur. Dit is nu opgelost. Denk er wel om de cartridge te vervangen indien de vloeistof minder dan 50% bedraagt, anders weigert de cleaner te werken. Er ging wat tijd overheen voordat Philips erachter kwam wat de storing veroorzaakte. Al doende zijn we wijzer en meer tevreden over Philips en haar klantenservice.

Baardhaar 08-01-2020

Werking scheerapparaat

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Gebruik het nu 15 maanden maar de 9000 serie is stukken beter. Denk dat ik voor het oude type nieuwe mesjes koop en voor de vakantie gebruik. Nog nooit nat geprobeerd.
Altijd met Philishave cleaner schoongemaakt. Dat is wel goed spul.

Yssoj 02-01-2020

Elektrisch scheren.

Geschreven voor: Philips AquaTouch S5400

Bij gebruik van dit apparaat met scheerzeep is het resultaat minder dan met een scheermesje. (Gebruik nooit scheerschuim) Droogscheren gaat goed. Apparaat gekocht als extra manier om mij te scheren bv. bijk problemen bij natscheren.