Philips AquaTouch S5400 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,6

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Jacques01 12-06-2016

Gladheid en bedienings gemak van voorgangers waren beter

In vergelijking met HQ 7360, uitgevallen met defecte accu, scheert de aquatouch minder glad en ik mis de vaste tondeuse. Bij het wisselen naar tondeuse denk ik steeds hoelang dit goed zal gaan mechanisch gezien.
Mis verder de indicatie vol na opladen.
Indien het mogelijk zou zijn om tegen bijbetaling dit apparaat in te ruilen dan zou ik daar direct voor kiezen

henk1953 06-05-2016

fantastisch apparaat, scheert klasse en makkelijk reinigen

mooi ontwerp, heb dit apparaat naast mijn drie jaar oude andere philishave. eentje in mijn reistas omdat ik veel op pad ben en eentje thuis.
Ligt goed in de hand, knap werk om weer een apparaat op de markt te brengen dat net weer iets beter is dan de vorige generatie.

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

F.vaders 23-06-2018

Lekker in de hand

Mooi product maar kan niet tippen aan het apparaat die ik had en 20 jaar terug gekocht heb. Met een scheergel gaat het nog het beste! Maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

Pluspunten

• Gaat goed over het gezicht!
  • Licht en zacht geluid

Minpunten

• Scheert niet glad.

Parry 25-05-2018

Goed scheerapparaat

Ik ben tevreden. Het grootste deel van mijn leven heb ik Philips scheerapparaten gebruikt tot ik er een had die niet zo goed met een wat langere baard om kon gaan.
Een tijd lang een scheerapparaat gebruikt van een andere kleur totdat deze irritaties aan de huid veroorzaakte.
Ik zag de aanbieding van het huidige apparaat en besloot deze te proberen, hij bevalt goed en scheert zoals ik gewend was van Philips.

Theo5757 24-05-2018

Scheerkop valt te snel van apparaat bij scheren

De scheerkop zit zeer losjes op het apparaat geklikt.
Bij nat (!) scheren liet de scheerkop al na enkele maanden steeds makkelijker los van het scheerapparaat. Ik gebruik het apparaat nog wel maar moet zeer voorzichtig doen en dan nog valt de scheerkop er een aantal keer af (zeer irritant). Tijdens een weekendje weg was ik mijn scheergel vergeten en kwam ik erachter dat droog scheren al helemaal niet meer te doen is en het scheerapparaat feitelijk onbruikbaar is!!.

Anim76 19-05-2018

Prima scheerapparaat

Prima scheerapparaat. Ideaal voor gebruik onder de douche. Werkt perfect met glad resultaat. Accu gaat ook erg lang mee.

Heb wel zorg over de duurzaamheid. De vorige twee versies van dit apparaat begaven het na ongeveer 2 jaar.

doerak9 16-05-2018

niet tevreden na een uur scheren nog niet glad

ik krijg pijn in mijn huid zo lang ben ik bezig met scheren en ben dan nog niet glad en heb mijn nivea pakket ook niet gehad.

Boefie 28-04-2018

Mooi apparaat

Droog scherend gaan de koppen wat stroef over de huid, maar nat dus met water of scheerschuim gaat het apparaat soepel en scheerd dan ook gladder.

degewoneman 18-04-2018

doet zijn werk, niet meer en niet minder

net als alle andere apparatuur wordt het allemaal met goedkoop materiaal gemaakt en gaat het binnen een paar jaar stuk. Wegwerp maatschappij produkt. Maar goed, hij doet het en ik stel geen hoge eisen.

Polar46 10-04-2018

Dit product is een aanwinst

Het apparaat is erg goed. Scheert soepel en beweegt prima met je mee. Scheert prima glad, ook de stuggere haartje worden goed meegenomen. Het ligt goed in de hand, je moet alleen oppassen niet het aan/uit knop ingedrukt te houden. Anders gaat hij in reis stand.;)
Overall een aanrader voor in de badkamer of waar je je ook scheert.
Opladen gaat ook zeer snel.

Dickandi 16-03-2018

makkelijk in de hand,scheert prima

Jammer dat er geen tasje of zakje bij is voor als je op reis gaat. Ook mis ik een ,,oplaad " standaard.

Peterzwolle 07-02-2018

Fantastisch apparaat

Hallo ,

Ik ben 57 en heb een redelijke zware baardgroei , scheer mijn hele leven al met een mesje en schuim ,,Dit apparaat heb ik cadeau gekregen van mijn vriendin en wat een echt geweldig apparaat ,,een klein beetje Gel gebruiken en scheren maar met een super glad resultaat en absoluut geen irritatie,s ,,,wil echt nooit meer wat anders ,

Philips Bedankt,,

Bram H. 02-12-2017

Super komfortabel en glad scheren

Voordat ik de Philips Aqua Touch ging gebruiken altijd gedacht en ervaren dat geen enkel elektrisch scheerapparaat het (glad)scheren met scheermesjes kon overtreffen.
De Philips Aqua Touch kan dat wel. Geweldig!!

Pluspunten

• komfortabel
  • onovertroffen glad
  • doet wat het belooft

pietje100755 30-07-2017

perfekt

Ben nu 82 en scheer mij droog met Philips apparaten vanaf 21e te beginnen met bruine staaf, vervolgens de witte 2 kops enz. Zou niet anders willen.

Aart61 30-05-2017

Gemiddeld scheerplezier

Nu ruim half jaar in gebruik, mesjes zijn niet al te best meer. Jammer, want spoel ze netjes af na iedere scheerbeurt. Haal ze regelmatig uit de scheerkop.