Philips AquaTouch S5400 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,3

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

Jacques01 12-06-2016

Gladheid en bedienings gemak van voorgangers waren beter

In vergelijking met HQ 7360, uitgevallen met defecte accu, scheert de aquatouch minder glad en ik mis de vaste tondeuse. Bij het wisselen naar tondeuse denk ik steeds hoelang dit goed zal gaan mechanisch gezien.
Mis verder de indicatie vol na opladen.
Indien het mogelijk zou zijn om tegen bijbetaling dit apparaat in te ruilen dan zou ik daar direct voor kiezen

henk1953 06-05-2016

fantastisch apparaat, scheert klasse en makkelijk reinigen

mooi ontwerp, heb dit apparaat naast mijn drie jaar oude andere philishave. eentje in mijn reistas omdat ik veel op pad ben en eentje thuis.
Ligt goed in de hand, knap werk om weer een apparaat op de markt te brengen dat net weer iets beter is dan de vorige generatie.

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

daan 14-09-2018

het gaat,maar.....

Batterij is snel leeg,dus als je een paar dagen weg gaat vergeet je oplader niet.
De koppen gaan met droog scheren nogal stroef over je huid,had ik met mijn oude geen last van.
Het spoelen ,nat scheren gaat goed,voor het trimmen moet je wel de kop verwisselen,een geïntegreerde klein tondeuse was handiger.

Pluspunten

• handig
  • nat scheren

Minpunten

• koppen zijn plakkerig op je huid
  • niet voor 'intiem' scheren

jos6 06-09-2018

goed resultaat

Goed resultaat, Moet erg wennen aan de aan en uit knop die een beetje in de weg zit. Zoektocht naar een harde opberghoes heeft tot nu toe nog geen resultaat opgeleverd. Waar te koop?

Kees van der Waal 03-09-2018

Goede scheermogelijkheden

Dit scheerapparaat is de beste tot nu toe. Scheert fantastisch en glad. Deze S5400 is zijn geld volledig waard.

Minpunten

• Geen reis-etui aanwezig.

Kuimel 01-09-2018

heel goed

Na 40 jaar mijn snor eraf geschoren. Na een paar weken dagelijks scheren weer zo glad als een babyhuidje.

Steve 27-08-2018

Scheert niet glad !

Totaal niet glad, jammer van het geld.
In vergelijk met vorige (ook van Philips ) is deze echt een stuk minder. Jammer omdat ik niet iedere dag met een mesje kan scheren...

Minpunten

• Niet glad
  • Batterijduur

Ray11 21-08-2018

Goed werkend product

Scheerapparaat doet goed wat het moet doen. Blijft jammer dat je de tondeuse moet wisselen met scheerkop en vice versa. Alles-in-één vind ik persoonlijk handiger.

Gladde 14-08-2018

Goed produkt

Scheren is een genot met dit apparaat. Na afloop een gladde huid. Het schoonmaken is een verbetering t.o.v.de vorige. Ga zo door en dat dit product nog lang mag blijven bestaan.

71dirk 19-07-2018

goed scheerapparaat

Ben over het geheel zeer tevreden, maar om de kleine haartjes goed weg te krijgen moet je het apparaat veel bewegen, meer dan ik met mijn vorige gewend ben.

Xantia 27-06-2018

de minste philishave ooit

Ben 84 en vanaf de bakelieten een koppige alle modellen van Philips gehad. Deze is weinig beter dan die eerste, er is maar een kop functioneel. De andere twee zijn dicht geklonterd en hebben geen rendement. Waterstralen helpen niet, of de koppen uitneembaar zijn zonder te forceren vraag ik me af. In ieder geval werk ik met m'n ouwe.

Pluspunten

• leuk model

Minpunten

• losse trimmer
  • scheert slecht
  • reiniging met water werkt niet

F.vaders 23-06-2018

Lekker in de hand

Mooi product maar kan niet tippen aan het apparaat die ik had en 20 jaar terug gekocht heb. Met een scheergel gaat het nog het beste! Maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

Pluspunten

• Gaat goed over het gezicht!
  • Licht en zacht geluid

Minpunten

• Scheert niet glad.

Parry 25-05-2018

Goed scheerapparaat

Ik ben tevreden. Het grootste deel van mijn leven heb ik Philips scheerapparaten gebruikt tot ik er een had die niet zo goed met een wat langere baard om kon gaan.
Een tijd lang een scheerapparaat gebruikt van een andere kleur totdat deze irritaties aan de huid veroorzaakte.
Ik zag de aanbieding van het huidige apparaat en besloot deze te proberen, hij bevalt goed en scheert zoals ik gewend was van Philips.

Theo5757 24-05-2018

Scheerkop valt te snel van apparaat bij scheren

De scheerkop zit zeer losjes op het apparaat geklikt.
Bij nat (!) scheren liet de scheerkop al na enkele maanden steeds makkelijker los van het scheerapparaat. Ik gebruik het apparaat nog wel maar moet zeer voorzichtig doen en dan nog valt de scheerkop er een aantal keer af (zeer irritant). Tijdens een weekendje weg was ik mijn scheergel vergeten en kwam ik erachter dat droog scheren al helemaal niet meer te doen is en het scheerapparaat feitelijk onbruikbaar is!!.

Anim76 19-05-2018

Prima scheerapparaat

Prima scheerapparaat. Ideaal voor gebruik onder de douche. Werkt perfect met glad resultaat. Accu gaat ook erg lang mee.

Heb wel zorg over de duurzaamheid. De vorige twee versies van dit apparaat begaven het na ongeveer 2 jaar.