Braun Series 9 9095 CC - Wet & Dry Scheerapparaat met Clean & Charge Station

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9095 CC - Wet & Dry Scheerapparaat met Clean & Charge Station op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Jeffrey 24-08-2017

Een behoorlijke miskleun van Braun. Deze 9series gekocht met het idee dat de opvolger van de 7 series een verbetering zou zijn ten opzichte van zijn voorganger. Echter als het gaat om scheerresultaat (waar is een scheerapparaat voor…) dan is dat zeker niet het geval. De trilfrequentie van de messenkop ligt lager dan die van de 7series, waarbij dit ook nog in te regelen is, waardoor het scheerresultaat als matig kan worden aangemerkt. Een ander punt is, is dat er bij de messenkop van de 7series een richel is aangebracht waardoor je een goede grip hebt bij het schoonmaken ervan. Bij de 9series is dit volkomen glad en schiet de messenkop bij het schoonmaken met regelmaat tussen je vingers uit. (slecht ontwerp!)
Het enige dat bij de 9 series is verbetert is de positie van de tondeuse.
Aan de degelijkheid twijfel ik geen moment, de ervaring die ik daarbij heb met Braun is door de jaren heen altijd prima geweest.
Mijn advies; laat de 9series links liggen, koop voor een goed scheerresultaat de 7series.
Voor de algehele waardering geef ik niet meer dan een 3. Niet omdat het scheerresultaat an sich slecht is maar omdat de kosten/baten niet in verhouding zijn. Een goedkopere Braun (bv. 5series) presteert even goed.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Tondeuse

Minpunten

• Scheerresultaat
  • Ontwerp messenkop

Ger Maastricht 19-06-2016

Erg mooi resultaat met scheren en nog mooi apparaat qua design e.d. Zeer tevreden over gebruik en gladde resultaten. Als trouwe Braun scheerder ben ik weer blij met deze nieuwe generatie