Philips SHAVER Series 9000 S9161 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
Nat en droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Richard Meiracker 10-02-2018

Moeilijk schoonmaken

Ik heb het scheerapparaat nu 1 week en door het schoonmaken van sheerkop constructie is hij nu al stuk. Oké toegegeven ik heb vrij grote handen waardoor ik het klepje van de scheermesjes niet makkelijk van elkaar krijg. Hierdoor zijn de borgringen stuk gegaan en vallen de mesjes eruit. Hier is dus zeker niet goed over nagedacht. Een klein drukknopje waardoor het klepje omhoog zou komen was voor zo'n merk en prijs wel handig geweest.

Pluspunten

• Oogt provisioneel
  • Scheert goed

Minpunten

• Slechte schoonmaak constructie
  • Niet geschikt voor grote handen
  • Niet geschikt voor mensen met weinig geduld

Harry 24-06-2016

Prima scheerapparaat

Ik heb mij nog nooit zo glad kunnen scheren. Prima scheerapparaat, snel resultaat. Goede en eenvoudige reinigingsmogelijkheden i.c.m. separaat reinegings eenheid.

Anton 23-06-2016

Geweldig apparaat

Dit had ik veel eerder moeten doen. Na jaren je nek opentrekken, eindelijk een apparaat waarbij ik me verheug op het scheren. En dan de onderhoudskit, geweldig.

Peter van Oudheusden 23-06-2015

Nog maar een paar dagen in gebruik, 1e indruk is goed, scheren gaat snel en gemakkelijk.
Schoonmaken van het apparaat gaat makkelijk met clean system waar je keuzes op kunt maken welk type reiniging je wilt gebruiken.

Chris-999 21-06-2015
  • Product maand in bezit

It is to replacing the old SensoTouch I was using, and certainly it did its job. The new designed contour makes it more close to my skin than the previous SensoTouch. It can shave more clean and faster than me old shaver.

I did not use the styler, so do not know its performance.

It is also easy to clean. I usually simply put it under the tap and most of the time the hair will be washed away. I did try the SmartClean several times and it is also good enough for lazy people like me.

May be the cost of SmartClean cartridge is not that perfect.

Peetsje 08-06-2015

Scheert goed en geen last van schrale of rode plekken. Ligt goed in de hand, makkelijk met beweegbare scheerkop.

Meijer65 28-05-2015

Heel fijn apparaat. Het resultaat is werkelijk super bij het model wat ik had van 9 jaar geleden. Ligt fijn in de hand. alleen de trimmer is even wennen

ramje1 16-03-2015
  • Product maand in bezit

ik mocht de Philips shaver 9000 uit proberen ik heb hem nu twee weken en heb het droog en nat uit geprobeerd.
Hij scheert nat gladder dan droog, scheert snel en het model ligt prima in de hand.
En de batterij gaat een uur mee, dus dat is heel lang.
Ik ben dol enthousiast. (Ramje1)

ramje1 16-03-2015
  • Product maand in bezit

Twee maanden terug kreeg ik de kans om de Philips shaver SW9161/31 uit te proberen (testen).
En ik was gewent om me nat met mes te scheren.
Sun nu scheer ik met al een aantal weken met de Philips shaver S9161-31 en bevalt me prima.
Model is prettig in de hand scheert zowel droog als nat erg snel en glad. (Ramje1)

petervr45 28-02-2015

ik mocht dit apparaat (Shaver series 9000 model S9161/41) testen, nou me oude scheerapparaat maar opgeborgen.Wat een verschil zeg, scheert perfect, koppen bewegen goed over de huid en een goede handgreep, makkelijk schoon te maken. Ik heb geen negatieve dingen kunnen vinden bij dit apparaat. Het is een aanrader.

Orangedutchy 23-02-2015

Afgelopen maand zag ik op facebook een berichtje voorbij komen, waarin mensen opgeroepen werden zich op te geven als testpersoon voor een nieuw scheerapparaat van Philips.

Ik scheer me al jaren nat, maar ben altijd wel benieuwd naar nieuwe producten, dus ik dacht ‘wie niet waagt, wie niet wint’ en heb me opgegeven. En ja hoor…kort daarna ontving ik zomaar het topmodel van Philishave, de S9161/41 uit de Shaver series 9000!

De afgelopen twee weken heb ik hem zo ongeveer om de dag gebruikt. Ik verwachtte huidirritaties, omdat ik droogscheren niet gewend ben. Maar daar heb ik helemaal geen last van gekregen! En je kunt het apparaat ook gebruiken om nat te scheren als je wilt. Voordeel van droog scheren is echter dat het lekker snel gaat. En het schoonmaken van de scheerkoppen gaat ook al zo makkelijk: gewoon schoon spoelen onder de kraan. Ook laadt het apparaat zeer snel op, en kan je het dan voor heel wat scheerbeurten gebruiken, zo’n 50 minuten lang.

Voor mij is dit scheerapparaat een openbaring en werkelijk een topper…ik geef het een dikke 9! Als fervent (voorheen) natscheerder had ik dat nooit verwacht.

jlpah 23-02-2015

Wat een geweldig apparaat is de series 9000.Het is een compleet scheer-trim systeem met een eigen reinigingsstation.
Het apparaat moet eerst opgeladen worden en dat gaat supersnel.Het apparaat maakt weinig geluid en ligt prettig in de hand.
Het klopt dat je huid even aan het droogscheren moet wennen.Natscheren kan ook je hebt alleen wat minder zich op wat je geschoren hebt.
Het bijgevoegde trimapparaat werkt subliem. De baardharen perfect op 1 mm getrimd.
Het verwisselen van de scheerkop/trimkop gaat eenvoudig.
Al met al een prettig apparaat. Zeer de moeite waard

SdG 22-02-2015

Sinds ruim een week heb ik dit apparaat in huis. Ik scheerde me voorheen altijd nat maar ik wilde wel eens iets anders proberen en heb ter review dit apparaat van Philips toegestuurd gekregen. Mijn precieze set staat niet op Kieskeurig, ik heb namelijk type S9161/41, maar in essentie gaat het om hetzelfde scheerapparaat waarvan het resultaat dus ook volledig te vergelijken is met het hier genoemde model.
Na het opladen kan het apparaat zo'n 50 minuten scheren op een lading. Ik vind het een comfortabel scheerapparaat in gebruik, het scheerresultaat is mooi glad. De kaaklijn blijft een uitdaging, maar ook dit gaat heel goed. Omdat ik overschakelde van nat naar droog dacht ik dat mijn huid hier wel aan zou moeten wennen, maar dat bleek erg mee te vallen.
Kortom, het is een fijn apparaat, mooi design, ligt goed in de hand en levert een goed scheerresultaat.

pasmar7 22-02-2015

De shaver is mooi van design en scheert zelfs op de moeilijjke plaatsen glad (neus en mondhoeken ).
Ook de irritatie van de huid is er niet, bij andere scheerapparaten had ik hier last van. Zeker een aanrader. Minpunt de prijs.

marianne1212 22-02-2015

Ik heb de Philips S 9161/31 ruim 1 week gebruikt en ben zeer tervreden,
heb is een mooi scheerapparaat,
en een heel goed scheerresultaat,
vind hem prijzig maar hij is zijn geld zeker waard,
pluspunt goede kwaliteit eenvoudig in gebruik,
geef hem een 8,
minpunt
vind de reinigingsapparaat overbodig

Broekert50 22-02-2015

Philips maakt het weer waar, een geweldige shaver

Al jaren Philips fan van scheerapparaten. Maar deze is uniek in zijn soort, de S9171 Philips Shaver scheert zowel nat als droog super glad, en absoluut geen huidirritatie. Heb medere malen nat gescheert met scheerschuim en dat beviel mij het beste. De Shaver ligt lekker in de hand, en maakt weinig lawaai. Het schoonmaken met de smart clean, is gewoon kinderspel hij maakt het goed schoon schoon en droog. Al met al ben ik zeer tevreden over deze Philips Shaver.

JohnnyJ007 21-02-2015

Heel goed scheerapparaat!!

Dit apparaat sinds een week in mijn bezit en heb het deze week uitvoerig uitgeprobeerd.
Ik heb een sterke baardgroei en hele stugge baardharen. Moet mij elke dag scheren.
De eerste keer scheren had ik een baard van 2 dagen dus het werd de hoogste tijd. Het scheren ging heel erg soepel en het resultaat was al bijzonder goed.
Ik had geen last van huidirritatie wat ik normaal wel heb met een nieuw scheerapparaat.
De scheerkop volgt heel soepel de contouren van je gezicht. Het apparaat ligt prettig in de hand en is erg licht t.o.v. mijn eerdere philips scheerapparaten.
Het apparaat is makkelijk af te spoelen onder de kraan. Schoonmaken, smeren en opladen gaat heel eenvoudig met de bijgeleverde unit. Je kan het apparaat ook gewoon met het netsnoer opladen (is bijgeleverd)

Je kan ook nat scheren met dit apparaat maar dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik dat niet handig vind. Teveel gedoe.
De scheerunit is makkelijk te vervangen door de baardstylerhulpstuk met 5 standen.
Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat. Prettig scheren en een goed scheerresultaat zonder geirriteerde huid.

vanderborg 20-02-2015

Deze Philips S9161/31 is een top scheerapparaat. Ik gebruik hem nu een paar dagen en hij is werkelijk fantastisch in gebruik en mogelijkheden. Een heel goed scheerresultaat. Loopt soepel over de huid en werkt snel. Moest eerst even wennen aan de handgreep. Is nl.slanker dan mijn oude. Je kunt zowel droog als nat scheren. Hij is prijzig, maar is z'n geld dubbel waard gezien de degelijkheid. Zeer aan te bevelen voor lang scheerplezier.

huele65 20-02-2015

Scheert glad, zowel droog als nat.

Mooi vederlicht handzaam apparaat. Hij laat snel op en is eenvoudig schoon te maken. Na enige scheerbeurten stop je hem in de bijgeleverde reiniger en hij is super clean.
Ik heb er nat en droog mee geschoren. Beide methoden werken even goed. Het scheermesje kan in de prullenbak.
De bijgeleverde beschrijving is overzichtelijke en duidelijk.
Kortom, een topproduct van Philips die ik graag aanbeveel.
Pluspunten: Eenvoudig in gebruik, Goede kwaliteit, Goede prijs/kwaliteit, licht materiaal

Brug0734 19-02-2015

De Shaver 9161 van Philips is het meest geavanceerde scheerapparaat dat ik tot nu toe heb gezien. Na 40 jaar scheren met een mesje toch weer overgaan naar elektrisch scheren. Het was even wennen, maar het resultaat is bijna net zo goed. De scheerkop geleidt de haren perfect voor een gladdere scheerbeurt. En dat is heel prettig op een wat oudere huid. Door de scheerkop met 3 scheermesjes kun je makkelijk alle 'hoekjes en kuiltjes' glad scheren. Werkt simpel zowel nat als droog.