Braun °CoolTec CT2cc - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
Bruikbaar onder de douche

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 54 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun °CoolTec CT2cc op Kieskeurig.nl.

rossifan123 02-10-2013

Ik mag dit scheerapparaat testen maar vind het niet echt super. Krijg de haartjes niet goed weg en blijven resten achter.Ben soms 15 min bezig om alles goed weg te krijgen,maar door het koelsysteem krijg je dan geen branderig gevoel.Verder is de uitstraling goed en de tondeuse werkt prima.

delaux 04-10-2013

Ik heb exact hetzelfde probleem. Mag ook het apparaat testen voor trnd.

Anton 03-08-2017

Ik heb bij BCC een Braun scheerapparaat type CT2s gekocht nu blijkt achter af dat deze niet op een,
clean & charge station werkt ( dat hadden ze bij Braun op de verpakking volgens mij wel kunnen,
vermelden alleen in de gebruiks aanwijzing staat het ).
Nu zit ik er wel mee,om dat BCC het niet terug neemt ( omtrent hygiëne )
Kunt u niet een oplossing vinden voor mijn probleem 03-08-2017. 15:00

Jonas 22-02-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Ik heb het apparaat van Braun CT2cc gratis mogen testen. Normaal gebruik ik mesjes dus in het begin was dit even wennen. Naargelang ik het apparaat meer en meer begon te gebruiken werkte het efficiënter en efficiënter. De Cooltech technologie werkt ook heel fijn en voelt goed aan achteraf. Ik zou het toestel wel niet gebruiken als je baardhaar te lang is, hiervoor kan je eerst de trimmer gebruiken anders werkt het apparaat minder efficiënt.

Mitchell 17-01-2018

Ben er blij mee!

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Ik heb gratis de Braun CT2cc mogen testen. Wat ik zo fijn vind aan dit scheerapparaat is dat het heel gemakkelijk in gebruik is. Ik gebruikte hem vooral tijdens het douchen en dit vond ik een pluspunt als een scheerapparaat hier tegen kan. Het design ziet er ook super uit. Je zet het scheerapparaat terug in de display en hij reinigt zichzelf met alcohol (die in de doos zat meegeleverd). Ik vind het een apparaat waar naar zijn geld, ik weet zeker dat ik hier nog lang plezier van zal hebben.

Owen E 14-01-2018

Goed appa

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Onlangs heb ik de de Braun series 3 cooltech ct2cc gratis ontvangen om te testen. Mijn mening over het apparaat is gemixt. Aan de ene kant vind ik het een fijn scheerapparaat om te gebruiken en het bijgeleverde schoonmaakstation maakt dit apparaat ook nog extra aangenaam. Het koelen werkt echt goed, ik heb zelfs helemaal geen irritatie meer.
Wat ik echter niet fijn vind aan het apparaat is dat het niet glad scheert. Vaak moet ik wel 3 tot 4 keer over dezelfde plek scheren voordat de meeste haren weg zijn, dit is zelfs zo als ik dagelijks scheer. Ik merk dat ik vaker dan ik wil de (wel fijne) trimmer moet gebruiken om de laatste haren weg te trimmen. Ik denk wel dat dit ligt aan mijn stugge haren.
Als je stugge haren hebt zoals ik, dan raad ik je aan dit apparaat over te slaan. Maar heb je dunne haren en wil je een koelend scheerapparaat met een -zeer fijn- schoonmaakstation, dan is dit zeker niet teleurstellend.

Pluspunten

• Clean-/charge station
  • Koeling

Minpunten

• Scheert niet glad bij stugge haren

RM 14-01-2018

Goed product, maar..

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Ik heb de Braun CT2cc gratis ontvangen. In deze review deel ik mijn bevindingen gedurende de twee maanden dat ik het scheerapparaat in gebruik heb.

In de doos zit het scheerapparaat, een oplaad/schoonmaakstation, een laadstation, een beschermkap en een reinigingsborsteltje.
Het scheerapparaat zelf heeft twee knoppen waarbij het apparaat kan worden aangezet via een knop. Met de andere knop kan de Cooltec functie worden aangezet.
De Cooltec functie zorgt ervoor dat de scheerkop koud blijft waardoor huidirritatie wordt verminderd.

Het scheerapparaat ligt goed in de hand. Indien de Cooltec functie uitstaat, wordt de scheerkop onprettig warm.
De accu gaat, bij gebruik met Cooltec functie, drie tot vier scheerbeurten mee voordat de Cooltec functie niet genoeg stroom krijgt. Je kan dan nog doorscheren zonder Cooltec functie.

In het oplaad/schoonmaakstation kan je het apparaat reinigen met een (los verkrijgbare) alcoholsubstantie. Deze zijn echter erg prijzig aangezien deze na zo'n vier keer schoonmaken al vervangen moeten worden.

Het apparaat scheert goed glad en volgt de contouren goed. Op de huid van de keel worden echter niet alle haartjes meegepakt waardoor je na twee dagen alsnog met een scheermesje moet scheren. Indien dit niet het geval zou zijn zou ik het een topproduct vinden!

Wouter P 14-01-2018

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Ik heb dit Braun apparaat gekregen en na een aantal weken uitvoerig getest te hebben schrijf ik hierbij mijn bevindingen. Allereerst gaat het scheren vrij vlot en met de koelfunctie is dit heel aangenaam. Vroeger had ik bij een scheerapparaat meer irritatie maar door de koelfunctie is dit veel verminderd. Doordat ik soms mijn baard wat langer laat groeien en dan meestal scheermesjes gebruik wou ik dit eens testen met dit apparaat en dit verliep ook goed zonder enige strubbelingen of pijn. Daarnaast is er het nog het handige clean & charge station waardoor er geen geprutst is bij het kuisen van het scheerapparaat. Indien u grondig gekuist wil hebben dient u het wel tweemaal te reinigen. Maar al bij al een top toestel voor deze prijs.

Pluspunten

• Koelfunctie
  • Clean station

Axel 04-01-2018
  • Product gekregen

Kwalitatief product, doet wat verwacht wordt

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Het scheerapparaat doet wat er van een deftig scheerapparaat verwacht wordt. De actieve koeling is effectief een meerwaarde voor de huid. Normaal durft er zich al eens enige irritatie voordoen bij mij na het scheren, maar met dit toestel is dat amper voorgekomen. De scheerervaring is positief ervaren. De kop beweegt mooi mee met de huid, al blijft het nog steeds het beste om de huid strak te trekken. De bouwkwaliteit van het toestel en van het laadstation is prima en voelt duurzaam aan. Het laadstation reinigt ook nog eens het toestel, wat zeker een groot pluspunt is. Door de precisietrimmer kan eventueel ook ander lichaamshaar bijgewerkt worden, al is het toestel daar niet voor gemaakt. Dit product werd gratis ontvangen om te testen. De inhoud van de beoordeling is uit eigen ervaring.

Pluspunten

• clean & charge
  • koeltechnologie
  • trimmer

Minpunten

• enkel bij korte haartjes makkelijk

Gijs van G 02-01-2018

Fijn scheren, kleine minpuntjes

Geschreven voor: Braun °CoolTec CT2cc

Ik heb het Braun CT2cc scheerapparaat gratis ontvangen om te testen. De eerste keren moest ik echt nog wennen aan dit scheerapparaat, maar het went snel! Ik vind het een fijne manier van scheren! Wat ik minder vind is dat het scheren op sommige, lastiger bereikbare plekken (zoals onder de neus) minder goed gaat. Het is wel heel fijn dat er een schoonmaakstation bij zit, maar het nadeel daarvan is dat het erg veel herrie maakt.

Pluspunten

• Went snel
  • Fijn scheren
  • Schoonmaakstation

Minpunten

• Lastige plekken minder goed
  • Schoonmaken maakt lawaai

Joey 30-05-2016
  • Product half jaar in bezit

SLechte kwaliteit, of misschien maandagochtend model?

4,8
Al enige tijd in het bezit van deze HItech scheermachine. Daar ik in het begin nog super tevreden was over deze machine, is de "lol"er nu wel vanaf.
Apparaat is er reeds voor de 2e keer mee gestopt.
Hoewel hij een goed scheerresultaat geeft weegt dit toch niet op tegen de kwaliteit, die is ver te zoeken

maar weer terug naar de oude vertrouwde phillips welke na jaren nog wel werkt

Xandervanb 09-01-2016

2,7
Al jaren lees ik reviews van mensen op Kieskeurig. Ik ben altijd sceptisch als mensen een 1 of een 10 geven. Daarom neem ik die nooit mee in mijn beslissing. Na vandaag moet ik hier op terugkomen. Ik heb de Braun vandaag voor het eerst geprobeerd na expres enkele dagen niet geschoren te hebben. De haren gaan gewoon niet weg! Ook valt me op dat meteen het druppeltje in beeld is. Verder kan ik veel plekken niet goed bereiken door de veel te logge vorm.

Mijn 4,5 jaar oude Philips die ik 2x per jaar in de cleaner heb (de rest spoel ik hem gewoon af) en waar nog de eerste scheerkoppen op zitten blijft voorlopig in gebruik. De Braun gaat met de 100 dagen niet tevreden actie terug naar de fabrikant.

bolus21 03-10-2014
  • Product half jaar in bezit

1,5
Het scheerapparaat scheert zeer slecht, scheren duurt 2 keer zo lang en het resultaat is dan nog slechter dan met mijn oude Philips. Langere haartjes blijven staan, hoe vaak je er ook overheen gaat met het apparaat.
Wanneer je hem schoongemaakt hebt en daarna een halve minuut scheert gaat het ledje voor de schoonmaak indicatie weer aan.
Ik gooi de Braun in de vuilnisbak en koop een nieuwe van een ander merk.

RobbinD 03-03-2014
  • Product maand in bezit

Gelukkig is mijn philips scheerapparaat gevallen, want hierdoor heb ik een nieuwe moeten kopen. En nu eens voor een Braun gekozen. Wauw, wat een verschil. Wat een topapparaat!! Zelfs een baard van een paar dagen scheer ik moeiteloos en ook nog eens zonder rode vlekken te krijgen. De cooling functie is zeer aangenaam, apparaat ligt goed in hand. Aangezien ik niet zo'n ster ben in het regelmatig schoonmaken van mijn scheerapparaat is de schoonmaakunit natuurlijk helemaal de uitvinding voor mij. Als de trimmer het iets beter deed, had ie van mij een 10 gekregen.

Ton F. 09-02-2014
  • Product maand in bezit

Ik had vaak last van huid-irritatie na het scheren. Dat is met deze Braun CoolTec voorbij. Het werkt echt. Geen rode vlekken meer.
Wel iets vaker opladen, maar dat heb ik er graag voor over. Als je vaak last heb van een geïrriteerde huid kun je gerust een CoolTec kopen. Hij is idd wel iets zwaarder, maar dat mag geen naam hebben.

jappie92 08-11-2013
  • Product maand in bezit

Wat een fantastisch apparaat. Ik heb dit prachtding mogen teseten voor trrnd. De koel-technologie helpt mij enorm in de strijd tegen mijn puisten. Vroeger kreeg ik na het scheren altijd last van huid-irritatie en jeugdpuisten, met dit scheerapparaat heb ik hier veel minder last van. Als je aan het scheren bent heb je het gevoel of er een koude gel over je huid vloeit, dit is zeer aangenaam. De trimmer die aan de achterkant zit is vrij klein, dat is het enige puntje waar ik wat op aan te merken heb. Het schoonmaak oogt zeer fraai, maar is wel van plastic dus voorzichtigheid is geboden. Het schoonmaaksysteem werkt perfect en het geluid waar anderen over klagen vind ik heel erg meevallen. Al met al een top apparaat!

Toine77 03-11-2013

Ik gebruik de Braun Cooltec CT2cc nu een paar weken (test hem voor trnd) en ben zeer te spreken over het scheerapparaat. De huidirritatie, waar ik voorheen veel last van had, is nu verledentijd. Het opspuiten van eau de toilet prikt niet meer en mijn huid is ook niet meer rood. Het koelelement op je huid is even wennen, maar went snel. Het scheerresultaat is goed. Het Clean & Charge systeem is handig want het reinigt je scheerapparaat en laat het ook meteen op. Het enige nadeel is dat het reinigen behoorlijk lawaaierig is. Ik zou dan ook niemand aanraden om je scheerapparaat te reinigen als de rest van het huis nog slaapt.

Thomasvstmd 28-10-2013
  • Product maand in bezit

Ik heb dit scheerapparaat nu al een tijdje. Ik moet eerlijk zeggen dat voor mijn baardgroei het apparaat geen goed resultaat levert. Daarnaast was ik gewend aan nat scheren met een scheermes en dat kun je haast niet vergelijken met een elektrisch scheerapparaat. De mogelijkheden die het apparaat bied zoals de koeltechniek en de tondeuse doen hun werk goed. Het apparaat is makkelijk te gebruiken en reinigen. Het kan worden gebruikt onder de douche en is waterdicht, dat is zeker een pluspunt. Het hangt dus erg af wat je bent gewend en het resultaat waar je naar opzoek bent. Desondanks geef ik het apparaat een dikke voldoende.

luc194 24-10-2013
  • Product maand in bezit

de CoolTrc CT2cc is een heerlijk apparaat om mee te scheren.irritatie na het scheren is er bij mij niet meer, terwijl ik toch echt veel langer scheer dan normaal! het resultaat is ook echt goed. Na het scheren even uitkloppen en hop de oplader in. eventueel met 1 druk op de knop ff schoonmaken en klaar is je apparaat voor het volgende gebruik!als je het apparaat reinigt duurt het wel lang voordat het droog is, en de oplader maakt een storend geluid. maar na een kort opladen trek je gewoon de stekker er uit. het apparaat is wel wat aan de zware kant.
maar,........ de koeling is perfect, ik zou het niet meer willen missen.

silverster 22-10-2013
  • Product maand in bezit

De Braun Cooltec is wat mij betreft een geweldig apparaat. Door de "cool" functie op het scheerapparaat heb ik geen last meer van een irriterende huid. Het apparaat voelt robuust aan. Het schoonmaak en laadstation is erg makkelijk. Je zet het scheerapparaat in het station en hij laad automatisch het scheerapparaat op. Dit station kan ook gelijk het scheerapparaat reinigen. Het enigste minpuntje wat ik tot nu toe kan bedenken is dat het apparaat wat zwaar aan kan voelen

leonboer1 10-10-2013

De Braun CoolTec CT2cc is een mooi en degelijk scheerapparaat.
Ik heb jaren een scheersysteem van een ander merk gebruikt en daardoor heb ik erg moeten wennen aan de Braun. Het CoolTec systeem bied uitkomst voor mijn gevoelige huid. Geen jeuk of irritaties meer! De trimmer op dit scheerapparaat is naar mijn mening te klein en maakt veel geluid. Voor scheren langs b.v. een baardje is de Braun niet zo handig. je kunt niet gemakkelijk strak langs bakkebaarden of een snor/baard scheren. Voor mannen die van glad houden en geen snor of baardje hebben is het een geweldig systeem!

boznez 09-10-2013
  • Product maand in bezit

Ik gebruik dit apparaat nu een maand. De actieve koeltechniek werkt echt goed. De huid voelt niet meer gevoelig aan na een scheerbeurt. De vormgeving van de scheerapparaat ziet er goed uit. De kop is wel wat zwaar. Dat komt door het koelelement, maar went wel snel. De scheerkop is gemakkelijk schoon te maken en met het meegeleverde reinigingsstation al helemaal een eitje. Ik raad dit apparaat echt aan als je last hebt van een geïrriteerde huid na het scheren.