Braun 5020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 5020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

caysan 19-11-2012
Geschreven voor: Braun 5020

Sinds anderhalve maand heb ik dit scheerapparaat in mijn bezit. Via the Insiders kon ik dit apparaat testen en daarna indien gewenst aanschaffen.

Voor het gebruik van dit scheerapparaat scheerde ik met scheermesjes van verschillende merken. Een jaar of vijf terug heb ik voor het laatst een electrisch scheerapparaat van Philips gebruikt. Deze is mij toen niet bevallen omdat de ronde scheerkoppen mijn hals niet goed konden scheren.

Het apparaat ligt goed in de hand en heeft een kwaliteits gevoel. Hij voelt zwaar en stevig aan met een rubberen grip. Het opladen is in anderhalf uur gebeurd waarna je twee weken kunt scheren.

De kop beweegt langzaam mee met de contouren van je gezicht waardoor hij bijna altijd vlak op je huid staat. Voor je kin en kaaklijn kan je de kop eenvoudig vastzetten om beter te scheren.

De kop scheert zowel korte als lange haren prima af. Het apparaat heeft wel moeite met een stoppelbaard van een paar dagen omdat de kop dan niet meer glijdt over je gezicht.
In de testperiode heeft hij geen haartjes uitgetrokken.

In de eerste weken had ik last van irritaties in mijn hals. Na een paar weken ging dat over en ging ook het scheren beter. Ik denk dat ik en mijn huid moesten wennen aan dit apparaat. Nu scheer ik mij 1x in de twee dagen en dat gaat prima zonder irritaties.

De tondeuse op de achterzijde van het apparaat kan simpel omhoog worden geschoven om de bakkebaarden bij te werken. Naar mijn idee lukt het de tondeuse niet goed om dat te doen. Hij scheert niet alle haartjes af.

De testperiode is bijna afgelopen en ik weet nog niet of ik hem wil houden.
Ik vind de prijs van het toestel vrij hoog in vergelijking met het scheerresultaat.

gdae 13-11-2012
Geschreven voor: Braun 5020

In de verpakking zit een flesje olie om het apparaat te smeren met duidelijk instructies over hoe vaak en wanneer. Het snoer gaat direct in een 230 stopcontact zonder adaptors en het laden gaat snel binnen 2 uur van compleet leeg naar vol.
De vormgeving van het scheerapparaat is dik in orde. Het is lekker groot, ligt goed in de hand en de knoppen zijn groot en solide aanvoelend.
De batterij houdt het lang vol op een enkele lading. Bij ongeveer 5 scheerbeurten per week nu al 4 weken zonder opnieuw te hoeven opladen. Indien nodig kan het apparaat direct met snoerworden gebruikt.
Een groot minpunt van het apparaat is het feit dat het niet nat mag worden. Dit verlengt het ochtendritueel en is niet meer van deze tijd.

In het verleden gebruikte ik altijd een scheermes en heb de lat dan ook hoog liggen wat scheerresultaat betreft en moet constateren dat het scheerresultaat matig is. Ik ontkom niet aan een paar snelle halen met mijn mes om de weerspannige haartjes weg te halen die onbereikbaar blijken te zijn voor het apparaat en echt glad wordt het niet, hoelang je ook scheert.

Neo-- 12-11-2012
Geschreven voor: Braun 5020

Ik mag via theinsiders.eu de Braun Series 5 5020S testen.
Allereerst was ik erg sceptisch, ik moest eerst overtuigd worden.
Nou........ Dat ben ik dan nu zeker!!

Ik heb een extreem gevoelige huid, en kon mij voorheen alleen maar NAT scheren met Gillette Pro Glide.

Droog scheren was voor mij geen optie, altijd een droge huid en erg geïrriteerd hierna.

Nu ik de 5020S gebruik, ondervind ik geen irritaties meer!
Dankzij de flexibele kop zijn ook de moeilijk bereikbare plekjes goed te doen.

De Braun Series 5 5020S ligt prima in de hand, is makkelijk te onderhouden, en scheert ook de langere haartjes moeiteloos weg.
Geen haartjes die er uit worden getrokken, geen irritaties, een verbluffend resultaat.

theinsiders.eu heeft mij met de Braun Series 5 5020S enorm blij gemaakt!

Representatief voor de dag komen, dat wil toch iedereen!

Capes 12-11-2012
Geschreven voor: Braun 5020

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik de Braun 5020s een aantal weken mag testen en hem evt. voor een schappelijk prijsje over te nemen.
Het design is mooi en alles leek op de juiste plaats te zitten, tevens ligt hij prima in de hand . Opladen ging zeer snel.
Baard een paar dagen laten staan en toen testen... nou dat viel tegen! Dit apparaat pakt steeds maar een paar haartje waardoor je vele malen over dezelfde plek moet gaan en heel goed in de spiegel moet controleren of hij wel alles heeft weggehaald. Doordat je vele malen over dezelfde plek moet gaan begint er soms ook huid irritatie te ontstaan.
Accenten aanbrengen is met dit apparaat niet mogelijk, de kleine tondeuse doet niet wat hij moet doen en de scheerkop is te groot strakke lijnen te maken.
Heb diverse malen het geprobeerd omdat ik dacht dat ik gewoon moest wennen maar dit apparaat is niet geschikt voor mensen met een ringbaardje zoals ik.
Ze zeggen dat de scheerkop 7 jaar mee moet gaan en dan pas vervangen hoeft te worden....ik vraag me werkelijk af hoe ze daar bij komen? Als ik nu al zie hoe lang het duurt voordat alle haartjes weg zijn dan wil ik het wel zien een paar jaar...

Mogelijk voldoet hij wel bij de mensen die een helemaal gladgeschoren gezicht willen hebben.
Feit blijft dat je met dit apparaat 3 a 4 keer zoveel tijd kwijt bent als met een mesje scheren en dat je met een mesje zeker alle haartjes weghaald die je ook weg wilt hebben!
Voor mij staat vast dat elektrisch scheren niets is omdat het resultaat heel slecht is en de prijs veel te hoog is in verhouding met nat scheren.

Zildjian16 31-10-2012
Geschreven voor: Braun 5020

Ik gebruik nu de Braun series 5 bijna 2 weken. Ik was benieuwd of Braun mij kon overtuigen om over te stappen van jarenlang Philips gebruik naar dit merk. Dat is niet gelukt. Verre van dat, helaas. Het apparaat is zwaar, lomp, maakt een hoop lawaai, en het belangrijkste; het scheert niet snel en glad genoeg. Daarnaast vind ik de manier van scheren niet erg handig, ten opzichte van mijn huidige Philips HQ8200. Ook een minpuntje vind het opbergen, hij moet maar ergens liggen, terwijl de Philips mooi in een houder gezet kan worden. Verder zit er een goedkoop zakje bij voor het vervoer, en geen knappe etui. En als laatste vind ik het batterijverbruik niet goed zichtbaar. Dus al met al geen goed apparaat voor mij. Ik blijf bij Philips.

Chrissy2 18-12-2012

De Philips promotiemachine draait op volle toeren.
Bijna alle Braun apparaten worden afgekraakt, terwijl ze juist vaak beter in elkaar zitten dan de Philips apparaten (degelijkheid).