Canon CanoScan 4400F

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon CanoScan 4400F op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Pegeone 02-12-2008
Geschreven voor: Canon CanoScan 4400F

Net de scanner gekocht en aangesloten op m'n MAC computer.
Scannen gaat goed, slaat op als jpeg, maar dan komt het.

Ik wil de gescande foto's uploaden op flickr maar dit lukt niet. Iemand enig idee wat ik fout doe?

tselao 18-04-2007
Geschreven voor: Canon CanoScan 4400F

Tot nu toe kleurplaten, dia's en documenten gescand. Haarscherp en geen spoor van kleurzweem.

Het zal allemaal voor meer geld nog een fractie beter kunnen, maar veel kan dat nooit zijn. Daarvoor is het resultaat van dit apparaat te goed.

Dia's gescand op 1200 dpi (duurt ca. 1 minuut per stuk) zijn goed voor afdrukken op A4 of zelfs A3.
Hogere resolutie produceert geen meerwaarde.
Overigens is de maximale dikte van het diaraampje inderdaad 2 mm (bv. Hama). Dikker kan wel met beleid zoals iemand opmerkte, maar dan zou ik liever een paar tientjes meer uitgeven voor de 8400F. Werkt wel zo prettig.

Het deksel heeft een dubbel scharnier om ook boeken te kunnen scannen. Dit systeem zou een gammele indruk kunnen maken, terwijl het dat volgens mij niet is.

En het diahoudertje lijkt me niet bestand tegen industrieel gebruik, maar voor thuis voldoet het prima.
Gewoon een beetje zorgvuldig mee omgaan en je kan er oud mee worden.

Het meegeleverde scanprogramma Photostudio (tevens fotoeditor) laat niets te wensen over en kost los alleen al 90 euro...

Kortom, ik doe wel eens een miskoop, maar dit was er beslist geen!

Daan van Oosten 05-04-2007
Geschreven voor: Canon CanoScan 4400F

Voordelen:
- Geen problemen bij het gebruik.
- Ook de kwaliteit van de scans is goed.

Nadelen:
- maar 1 strook negatieven tegelijk te scannen
- negatievenhouder niet erg degelijk
- per scanopdracht :
- lange opstarttijd scanhulpprogramma
- nummering scans begint weer bij 1, zodat je hem
voordat je hem opslaat handmatig moet hernoemen

peter sanders 10-03-2007
Geschreven voor: Canon CanoScan 4400F

De rede dat ik hier tekst type, is omdat er veel vragen, en weinig informatie bekend is, voor het scannen van dia's. Nu volgen mijn ervaringen met de canoscan 4400F.

Eeh half jaar geleden wou ik mijn complete dia-collectie digitaal krijgen (1500 dia's). Deze scanner leek mij hiervoor het geschikst, zodoende heb ik hem voor dit doel gekocht. Hiermee ben ik nu klaar.

Dia's scannen gaat goed maar een aantal punten mag u in de gaten houden:

-als de 'feeling'goed is, van u met het apparaat, als u er handig mee bent, gaat 95% van de dia's in 1 keer goed

-als u geen feeling heeft, zoals ik in het begin, gaat 70% van de dia's goed, en dan moest 30% nog eenmaal opnieuw

-ik heb het idee dat het apparaat slechter presteerd nadat u langer achter elkaar door scant (denk aan 4 uur) (als u handig bent met de scanner, valt dit mee). Soms heeft het apparaat, onverklaarbare 'slechte dagen', dan presteerd hij slechts 50%. Vermoedelijk door mijn hoge ervaring, heb ik hier echter tegenwoordig geen last meer van (ik geef een hoge beoordeling, want ik heb mijn dia's allemaal prima ingescand gekregen).

-donkere gedeeltes van een dia worden soms niet helemaal gescand (lelijke groen-grijze rand=resultaat)
hiertegen kunt u proberen om:
-kijken of de dia goed is ingeraamd
-dia ondersom plaatsen
-dia in spiegelbeeld leggen
-dia op andere plek leggen
-slechts één dia scannen en hoger aantal DPI bv. 4800
(deze tips gelden vaak ook bij andere kwaliteitsproblemen)

-Als iemand niet handig is met computers, maar hij wordt door iemand goed opweg geholpen met deze scanner. Dan is deze scanner prima geschikt voor beginnende computer gbruikers.

John de Kruyf 15-11-2006
Geschreven voor: Canon CanoScan 4400F

Getest met gewone scans , OCR en negatieven.
Installeren gaat goed en makkelijk. Het raam voor de dia's en negatieven en de
geavanceerde Z-klep voelen gammel aan maar zaten ook al op de 4200F maar mensen
die daar al een tijdje mee werken hebben toch geen problemen gekregen met deze
onderdelen.
Scans zijn zeer scherp en ook het scannen van negatieven gaat goed. (4800 DPI)
Out-of-the-box gaat het scannen niet kleurecht. Hier moet je dus zelf even het
e.e.a. aan instellen en dat opslaan. Deze kan je daarna weer gebruiken. Andere
instellingen nodig voor gewone scans als voor negatieven.