Epson V550 - Reviews

USB 2.0
Scannertype
filmscanner, flatbedscanner

Eelco 18-08-2016 Product paar dagen in bezit

Beste scanner in zijn prijsklasse

Voor wie ook negatieven; kleinbeeld en middenformaat!!, in de beste kwaliteit wil inscannen is deze Epson de scanner die je moet kopen. Op zijn duurdere broers (c.a. € 800,00) na dan. Een echte filmscanner is natuurlijk wat beter, maar ook veel duurder. Hij is een stuk groter dan de goedkopere flatbed scanners, maar die hebben een mindere kwaliteit scan en kunnen geen 120 spoel aan. In tegenstelling tot bv canon heeft Epson een goede ondersteuning wat betreft drivers.
Voor wie Photoshop Elements nog niet heeft, die word geleverd bij de V600.

Pluspunten

• Kwaliteit scan is top
  • 35mm + 120 spoel
  • Goede ondersteuning

Alkmaarder2 24-04-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende resultaten ook met dia's en negatieven

Nog maar net in huis maar nu al zeer tevreden en enthousiast over de kwaliteit van deze scanner. Oude dia's zijn wat ze zijn maar de scanner haalt er uit wat er inzit.

Ik gebruik geen van de 'ingebouwde' (in de software) mogelijkheden voor krasjes/vlekken etc, daar gebruik ik achteraf Lightroom voor. Ongelooflijk wat er dan nog uit die schijnbaar reddeloos verloren oude dia's terug te vinden is.

Ook 'gewone' documenten scant de V550 uitstekend en snel.

Installatie probleemloos (Windows 10) software biedt (zeker in de 'professional mode' meer dan voldoende opties om de scans naar je hand te zetten.

Over de degelijkheid kan ik strikt genomen nog niks zeggen, maar het apparaat oogt en voelt solide.