Solis Citrus Juicer Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Citrus Juicer Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Elise88 11-05-2020

Nog steeds tevreden

Geschreven voor: Solis Citrus Juicer Pro

Nu ik de Solis 856 (niet de 845!!) enige maanden in gebruik heb, kan ik niet anders zeggen dan dat ik het nog steeds een 'dijk van een citruspers' vind.
Het enige wat on-Zwitserse vind ik het ontbreken van een stofkap.

Battlecruiser 05-04-2020

Korte levensduur

Geschreven voor: Solis Citrus Juicer Pro

Na 2,5 jaar plezierig werken begaf de motor het. Toen bleek dat het zeer dure en degelijk ogende apparaat een prutsmotortje had van maar 100w. En ik heb er nooit meer dan één kilo sinaasappels per keer/week mee geperst. Dit merk komt er niet meer in bij mij.

Pluspunten

• Buitenzijde zware kwaliteit

Minpunten

• Motor levensduur

Elise88 22-01-2020

Dijk van een citruspers

Geschreven voor: Solis Citrus Juicer Pro

Na jaren de voorganger type 845 te hebben gehad, nu overgestapt op de 856. Er zijn duidelijk een paar dingen verbeterd: de body is wat lichter (nu kunststof), de hendel scharniert beter, hij perst sneller en de sapopvang en perskegel zijn van kunststof. Dit laatste vind ik belangrijk, want na jaren gebruik geeft het RVS van de sapopvang en zeef van de 845 (wellicht door vaatwasser-reiniging?) zwart af als je erop wrijft met een theedoek. Van mij had de zeef van de 856 daarom ook van kunststof mogen zijn. Twee dingen om rekening mee te houden als je hem onder een keukenkastje wilt zetten: het is een robuust model en in ruststand steekt de hendel ver omhoog. Al met al een geweldig goede en degelijke citruspers!

Pluspunten

• degelijk
  • snel
  • kunststof delen die vaatwasserbestendig zijn.

Minpunten

• flink groot
  • hendel steekt in ruststand hoog in de lucht
  • niet alle delen kunststof