GROHE Vitalio Start doucheysteem chroom 26696000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Vitalio Start doucheysteem chroom 26696000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

d***********@g******** 13-07-2023

Voor de lange mensen perfect!

Installatie was enorm simpel. Volg de beschrijving en je komt er makkelijk uit!
Waar ik enorm blij mee ben is dat de stang erg lang is, waardoor ik (193 cm lang) goed onder de douche kan staan en alles op de juiste hoogte is voor mij. Ik stoot mijn hoofd niet aan de douchekop.
Plus de gladde slang wordt erg gewaardeerd, omdat deze makkelijk schoon te maken is.

Pluspunten

• Hoogte douchekop
  • Gladde slang

Minpunten

• is er niet

MvanO 11-07-2023

Erg blij met dit douchesysteem

Top systeem! Veel mogelijkheden, vooral met de handdouche. Die heeft 4 verschillende standen waardoor er eigenlijk altijd wel een tussen zit die je prettig vindt. De 4e stand vinden wij persoonlijk te hard, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Wat ook fijn is, is dat je zowel de stang van de regendouche, als de douchekop ervan kunt bewegen. Je kunt dus ondanks dat deze vastzit aan de muur, het water makkelijk opzij richten als je bijvoorbeeld even shampoo in je haren wil doen. Verder ziet hij er ook erg mooi uit, echt een aanwinst voor je badkamer wat ons betreft. Het enige nadeel blijft wel: de prijs, Grohe is niet goedkoop. Maar, je krijgt wel echt waar voor je geld, het is degelijk spul!

Pluspunten

• Veel verschillende standen bij de handdouche
  • Strak design
  • Regendouche is wendbaar
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Hij is niet goedkoop

Rick 13-06-2023

Prima douche goede prijs kwaliteit

Hij werkt prima! Makkelijk aan te sluiten enkel houden douche kop is minder

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk

Minpunten

• Minder goede douche kop houder

Pieter 10-06-2023

Fijne douche

Deze regendouche kwam in een mooi overzichtelijke maar toch wel grote doos aan. Dhl bracht hem daarom niet naar een pakketpunt. De montage-instructies waren gelukkig makkelijk te volgen. De cube douchekop is gelukkig mooi afgerond en daarom heeft het niet een hele stijve look in mijn badkamer. Ook vind ik de bijgeleverde rozetten heel erg mooi. De handdouche kan je op vele standen zetten. Met elke ring aan water die je uitschakelt gaat de straal harder. Tot nog toe heb ik geen minpunten, top douche!

Pluspunten

• Veel standen
  • Mooi chroom

Jason 07-06-2023

Goed werkende Grohe regendouche met makkelijke installatie

Goed werkende Grohe regendouche. Zeer makkelijke montage, fijne handleiding. Binnen een uurtje geïnstalleerd. Heerlijk om onder te douchen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Strak design

Hannes 07-06-2023

Super douche!

Super douche! Grohe is een erg geliefd merk in ons gezin. De prijs kwaliteit van deze douche is prime in orde.
De douche wordt goed en veilig verpakt. De gebruiksaanwijzing zijn duidelijk en stapsgewijs uitlegt. Daarnaast zijn er de nodige filmpjes online te vinden mocht je het toch te ingewikkeld vinden. De regendouche kop is groot en de straal is prettig. Wat ik persoonlijke erg fijn vind is dat de kop opzij gepositioneerd kan worden. Dit kan bij de meeste regendouche koppen niet. Thermostaat en hoeveelheid water is gemakkelijk in te stellen en met de prijzen van tegenwoordig vind ik dit een pluspunt.
Het enige minpunt vind ik verschillende soorten stranden van de handdouche. ik vind dat de straal niet breed ingezet kan worden. Verder echt een super fijne douche!!

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Draaibare regendouchekop

Minpunten

• Handdouche

Anne 06-06-2023

Super doucheset

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe douche en had mijn zinnen gezet op een regendouche. Toen ik deze tegenkwam, was ik ervan overtuigd dat dit een goede keuze zou zijn. Ik zag er een beetje tegenop om de douche zelf te installeren aangezien ik niet handig ben en ook nog nooit dit had gedaan. Maar dit is een uitdaging die ik graag aanging. Het viel mij heel erg mee hoe makkelijk het installeren van deze doucheset van Grohe was. De uitleg en de bijhorende materialen waren goed en duidelijk. Ik kon gemakkelijk de douche installeren.

Nu de douche hangt ben ik erg blij, eindelijk die mooie regendouche in mijn badkamer. Nu voelt het alsof ik niet een hele badkamer renovatie moet. Deze doucheset geeft mijn badkamer al een vele mooiere uitstraling. En wow, wat doucht het fijn onder zo'n regendouche. Ik had van Grohe ook niet anders verwacht dan dat ze goede kwaliteitsproducten leveren, maar dat is ook echt zo. Kortom, ik kan iedereen deze super doucheset alleen maar aanraden.

Lindaengertjan 04-06-2023

Fijne doucheset, mooie uitstraling.

Wij hadden eerder ook al een Grohe doucheset alleen nog niet met regendouche. Het bestellen was eenvoudig en de set was binnen 2 dagen in huis.
De installatie was zeer eenvoudig ook omdat de maten gelijk zijn aan onze oude versie, boren was voor ons dus niet nodig. De verdere installatie was ook makkelijk. Let alleen op bij het vastzetten van de handdouche dat deze goed om geplaatst wordt.
De uitstraling van de set is luxe en stevig. De bediening is eenvoudig en het switchen tussen regendouche en handdouche is simpel. De kraan is makkelijk te bedienen, de temperatuur kan snel gewijzigd worden.
De handdouche heeft naast de standaard douchefunctie ook een hardere straal. Om deze in te schakelen moet je de douchekop een slag draaien. De regendouche zelf heeft genoeg kracht om ook goed je haren uit te spoelen, ik begreep van andere reviews dat dit nog wel eens een uitdaging kan zijn bij andere douchesets met regendouche.. Kortom een aanwinst in onze badkamer!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bedieningsgemak
  • Eenvoudig te installeren

M. Azuri 02-06-2023

Mooie upgrade

Deze doucheset heeft mijn dagelijkse douche-ervaring volledig getransformeerd en ik ben er absoluut enthousiast over!
Ten eerste wil ik de kwaliteit van het product benadrukken. De Grohe Vitalio Start 250 is gemaakt van duurzame materialen die stevig aanvoelen. Het geeft me het vertrouwen dat het lang meegaat en bestand is tegen dagelijks gebruik. De afwerking is stijlvol en modern, wat mijn badkamer een upgrade heeft gegeven.
De belangrijkste reden waarom ik zo tevreden ben met deze doucheset is de waterdruk en de verschillende straalsoorten. De waterdruk is krachtig en consistent, waardoor ik elke douchebeurt kan genieten van een verkwikkende ervaring. Daarnaast biedt de Vitalio Start 250 verschillende straalsoorten, zoals een zachte regenstraal of een krachtige massagestraal. Het is geweldig om te kunnen kiezen welke straal het beste past bij mijn behoeften en stemming op dat moment.
Een ander fantastisch kenmerk van de Grohe Vitalio Start 250 is het gebruiksgemak. De douchekop is eenvoudig te verstellen en te draaien, waardoor ik de juiste positie kan vinden voor een optimaal comfort. Bovendien is het wisselen tussen de verschillende straalsoorten zeer gemakkelijk met de handige draaiknop. Het is gewoon een kwestie van draaien en genieten van de gewenste waterstraal.
Tot slot wil ik graag de installatie benadrukken. Ik ben geen doe-het-zelver, maar het installeren van de Grohe Vitalio Start 250 was een fluitje van een cent. De bijgeleverde instructies waren duidelijk en alle benodigde onderdelen waren inbegrepen. Binnen een mum van tijd had ik mijn nieuwe doucheset geïnstalleerd en klaar voor gebruik.
Al met al kan ik de Grohe Vitalio Start 250 doucheset ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige, functionele en stijlvolle upgrade voor hun badkamer. Het biedt een fantastische douche-ervaring met krachtige waterdruk, verschillende straalsoorten en gebruiksgemak. De Grohe Vitalio Start 250 heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik ben er elke dag opnieuw van aan het genieten!

Pluspunten

• Douche- en regenkop lekt niet
  • En veel meer

Lau 29-05-2023

Mooie regendouche

We hebben de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 Cube met thermostaatkraan aangeschaft om onze badkamer een upgrade te geven. We ontvingen een grote stevige doos waarin de onderdelen overzichtelijk lagen waardoor het opbouwen met de handleiding erbij eenvoudig ging. Het water moet natuurlijk wel even afgesloten worden. Enige ervaring of goed de handleiding volgen is daarom wel belangrijk.

Het design van de regendouche vinden we mooi door zijn vierkante douchekop. Deze douchekop zelf geeft een fijne straal met een constante watertemperatuur door het Grohe TurboStat systeem.

De thermosstaatkraan is makkelijk en soepel te bedienen waarbij met één draaibeweging geschakeld kan worden tussen de regendouche en de handdouche. Op de thermostaatkraan zit kinderbeveiliging om te voorkomen dat de temperatuur te heet ingesteld kan worden wat handig is met onze kleine kinderen. Enige puntje waar we misschien over na hadden kunnen denken is dat de regendouche niet in hoogte verstelbaar is, maar bij het gebruik van de handdouche is dit gelukkig wel mogelijk.

• Grote douchekop
  • Watertemperatuur constant
  • Dubbele kinderbeveiliging

Minpunten

• Regendouche niet in hoogte verstelbaar

j**************@h********** 24-05-2023

Mooie regendouche

Mooie grote regendouche. De straal van de regendouchekop is mooi breed en niet te zacht zoals je vaker ziet bij dit soort douchekoppen. De knopjes van de waterstop en de switch tussen de hand en regendouche werken goed. De kleur is mooi en geeft een strak resultaat. Als je een beetje handig bent is de douche makkelijk te installeren. Enige nadeel is dat de douche lang nadruppelt.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Fijne straal

Minpunten

• Druppelt lang na

annezegt 20-05-2023

Ik wil graag mijn ervaring delen met de Grohe QuickFix Vitalio Start 250 Regendouche met thermostaatkraan in chroom, maar ik moet toegeven dat ik enigszins teleurgesteld ben vanwege de lage waterdruk die de douche biedt. Hoewel de doucheset enkele positieve aspecten heeft, kan ik niet voorbijgaan aan dit belangrijke nadeel.

Laten we beginnen met de installatie. Zoals vermeld in mijn eerdere review, is de QuickFix-functie van deze doucheset inderdaad handig en eenvoudig. Het installatieproces was probleemloos en ik waardeerde de bijgeleverde instructies en het montagesysteem. Helaas was dit het hoogtepunt van mijn ervaring.

Het ontwerp van de doucheset is nog steeds aantrekkelijk met de cube-stijl en de chroomafwerking. Het past goed bij moderne badkamerstijlen en voegt een vleugje elegantie toe. Echter, het uiterlijk alleen is niet genoeg om de teleurstelling over de prestaties van de douche te compenseren.

De grootste zorg is de lage waterdruk. Ondanks mijn hoop op een krachtige douchestraal, bleek de waterdruk teleurstellend zwak te zijn. Het voelt meer als een zachte motregen dan als een verkwikkende regenbui. Dit is echt jammer, omdat een regendouche juist bedoeld is om een luxueuze douchesensatie te bieden.

Hoewel de thermostaatkraan handig is om de watertemperatuur aan te passen en te behouden, kan het niet compenseren voor het gebrek aan waterdruk. Het feit dat de temperatuur consistent blijft, maakt het douchen comfortabeler, maar het neemt niet weg dat de algehele ervaring ondermaats is.

Wat betreft de kwaliteit en duurzaamheid van de doucheset, moet ik zeggen dat deze redelijk goed is. De materialen en constructie voelen solide aan, wat de betrouwbaarheid op de lange termijn suggereert. Het is echter moeilijk om dit als een groot pluspunt te zien wanneer de belangrijkste functie van de douche niet naar behoren functioneert.

Al met al ben ik niet helemaal tevreden met de Grohe QuickFix Vitalio Start 250 Regendouche vanwege de lage waterdruk. Hoewel de installatie eenvoudig was en het design aantrekkelijk is, kan ik de zwakke prestaties niet over het hoofd zien. Als waterdruk belangrijk voor je is, raad ik aan om naar andere opties te kijken voordat je deze doucheset aanschaft

CarolineP 15-05-2023

Mooi douchesysteem

Deze douche combinatie ziet er op de eerste plaats gewoon heel erg mooi uit. Dat is dan ook de reden dat ik er voor gekozen heb. Hij staat prachtig in mijn nieuwe badkamer. Maar los daarvan voelt het stevig en solide aan. De installatie ging verassende makkelijk en nu ik hem eenmaal in gebruik heb, is gebleken dat hij zuinig ien prettig in het gebruik is. De omschakeling naar de handdouche gaat makkelijk en er zit een hittebeveiliging op de thermostaat. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Degelijkheid
  • Eenvoudige montage

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Thenotorious 01-05-2023

Fijne complete doucheset

Fijne complete doucheset van Grohe, met kwaliteit zoals je dat mag verwachten. Installatie was eenvoudig, en voor een niet ervaren klusser zoals ik ook prima te doen. Instructies waren niet heel duidelijk maar de installatie spreekt voor zich.

Enige minpunt: Waterdruk van de regendouche mag wat mij betreft hoger.

Pluspunten

• Compleet
  • Premium look & feel
  • Installatiegemak
  • Grote regendouchekop

Minpunten

• Waterdruk mag hoger

c*****************@l****** 01-05-2023

Heerlijke regendouche

Dit douchesysteem de afgelopen maand mogen testen en ik ben er echt fan van.
Of je nou wil relaxen na een lange dag onder de regendouche of juist een verkwikkend douche wil nemen het kan allebei met de Grohe Vitalio.

De vierkante regendouche is niet alleen heerlijk maar ziet er ook heel erg mooi uit echt een aanwinst voor je badkamer.

De temperatuur is makkelijk instelbaar met de thermostaat kraan.

• Thermostaat kraan
  • Kwaliteit

Leon 30-04-2023

Toevoeging aan de badkamer!

Nadat de oude douche helaas één keer teveel op de grond was gestuiterd hebben mijn vriendin en ik besloten om een mooie opvolger te zoeken. Aangezien ik de doe het zelf motivatie heb zijn we voor deze Grohe quickfix douchekraan gegaan. De regendouche was al langer een wens en de handdouche is daarbij een praktische toevoeging. Alles zorgvuldig in een doos verpakt inclusief sokjes om beschadigingen te voorkomen. Na de oude kraan gedemonteerd te hebben kon ik zonder al te veel moeite de nieuwe installeren. De stang aan de muur bevestigd met de vierkante douchekop en gaan met die banaan! De oude gaten nog even dichtgestopt natuurlijk voor dit het nieuwe plekje voor mijn kauwgom wordt en de eerste test is gedaan! Dik tevreden met deze mooie toevoeging in de badkamer! Een aanrader voor de gemiddelde “doe het zelver”.

Pluspunten

• Zorgvuldig verpakt
  • Makkelijk te bevestigen
  • Toevoeging aan de badkamer

m*************@m****** 29-04-2023

Prima regendouche

Deze regendouche bevalt prima. Het installeren was wel even een dingetje, maar voor iemand met kluservaring zal het echt geen probleem zijn. De straal van de regendouche is prima en goed genoeg om de shampoo uit je haar te krijgen. De handdouche heeft meerdere standen, maar vaak zal je maar 1 stand gebruiken. De douche heeft een mooi en luxe design en zal een toevoeging zijn voor iedere badkamer.

• Prima straal
  • Luxe uitstraling
  • Handdouche meerdere standen

d********@g******** 24-04-2023

Mooie "GROHE" Douche set

Mijn bestaande douche (huurappartement) heb ik voor het monteren van de kraan “de Grohe set” diverse aanpassingen moeten doen. De s-koppelingen moesten op aangepaste muurkoppelingen worden gemonteerd. Over de “Grohe set”, deze heeft een mooi design en ziet er mooi en luxe uit. De set voelt stevig aan echter ik vind het jammer dat er verschillende onderdelen van plastic zijn (regendouche – wit) en/of aanvoelen. De temperatuur is prima in te stellen met de thermostaatkraan. Verder vind ik het fijn dat er een duidelijk punt zit tussen handdouche en regendouche. Om naar de regendouche te gaan moet je eerste het extra knopje indrukken (zoals hij hogere temperatuur) en het is fijn om verschillende standen van de handdouche te hebben.
Conclusie: Mooie douche set die ik zeker zal kunnen aanraden.
Alsmede is hij waterbesparend. Ben zeker tevreden.

• Waterbesparend
  • Goede thermostaatkraan
  • Fijne regendouche

Minpunten

• Sommige onderdelen van plastic
  • Lastige montage bij oude installatie

Kilian 22-04-2023

Heerlijke regendouche

De GROHE doucheset ziet er luxe uit en met name de regendouche is heerlijk om onder te staan, je voelt dat de set waterbesparend is. Enige minpunt is dat bij de regendouche slechts een straal mogelijk is. De handdouche heeft meerdere stralen en is prima. Thermostaatkraan reageert snel en adequaat. Installatie was in mijn geval een kleine uitdaging, om deze goed op de bestaande wateraanvoer te krijgen. Maar, de set zelf is eenvoudig te installeren en grotendeels al voor gemonteerd, wat erg fijn is. De handleiding is eveneens makkelijk te volgen. Ik ben tevreden met deze doucheset en kan deze aan iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Heerlijke regendouche
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Regendouche beperkt tot 1 straal

Fabbie95 21-04-2023

Luxe en comfortabel

Een geweldige, luxe regendouche. Ik ben voorkocht door het design. Dit douchesysteem is van hoge kwaliteit; de afwerking ziet er zeer mooi uit. Het was eenvoudig om te installeren. En het is een zuinige regendouche. Het draagt dus bij aan duurzaamheid en onnodig waterverbruik. Dat vind ik echt een pré. Het voelt heerlijk om onder deze grote douche te staan. Verder is de douche goed in te stellen. De verschillende standen met harde en zachte stralen maken dat je extra kunt genieten van het douchen. Het is duidelijk en gemakkelijk. Het plezier van deze aankoop is groot. Ik zou deze regendouche zeker aanraden. Ik verwacht dat ik er jarenlang plezier van zal hebben.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Eenvoudig monteren
  • Kwaliteit

s********@h********** 20-04-2023

Tropical Jungle luxe shower

Wil jij die ultieme jungle douche ervaring? Dan is deze douche voor jou geschikt! Wij vonden hem thuis heerlijk en zijn zo tevreden met het product dat wij direct andere hebben overtuigd deze te kopen voor hun nieuwe woning. Hij geeft voldoende water via twee manieren en is makkelijk te bedienen. Voor ons was het echt een verwennerij om hier onder te staan. Wij waren in de verbouwing bezig en hadden eerst een klein straaltje, maar met deze upgrade voelt het alsof we onder een rustige waterval staan en verdwijnt alles even om je heen. De rust die wij ervaren op dat moment is heerlijk!

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • warmte beschermer voor kinderen
  • twee uitgangspunten
  • lekker veel water

Minpunten

• iets groter dan gemiddelde montage
  • niet geschikt voor hele kleine badkamers

Marpfr 20-04-2023

Fine. Douche wel veel kunststof

Wij waren de badkamer aan het aanpassen dus deze test kwam top uit. Hebben hem gekocht, uitgepakt. Hij is makkelijk te installeren 45 minuten en hij zat! Echter vinden wij de kwaliteit wel wat gammel, veel kunststof ook sommige buizen dus voor de prijs vind ik hem wat aan de hoge p
Kant. Verder doet hij uitstekend z’n werk

Pluspunten

• Snel te plaatsen
  • Ligt

Minpunten

• Prijs
  • Veel kunststof

Hattemtukker 17-04-2023

Waterbesparende douchekop

De douchekop is waterbesparend, helemaal prima indien er geld bespaart moet worden maar daardoor is de straal niet krachtig genoeg en wordt je niet lekker nat onder deze douche.

Minpunten

• MInimale straal

Tiha 15-04-2023

Fijne en grote regendouche

Ik ben heel erg tevreden met deze regendouche. Het is makkelijk te installeren en je hebt een mooi ruime douchekop ervoor terug. Het staat heel mooi in mijn badkamer.

De douche is zuinig. Er komen zachte stralen uit de douche waardoor je minder water verbruikt. Op de grote regendouche zitten geen extra standen. Alleen op de extra douchekop. Daar zit een extra stand op.
Enige nadeel de regendouche druppelt na.

Prijzig, maar dan heb je wel een hele mooie grote regendouche.

Pluspunten

• Groot
  • Zuinig

Minpunten

• Nadruppelen

v**************@g******** 11-04-2023

Ik heb onlangs de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 Regendouche getest en ik ben erg onder de indruk van de douche-ervaring. De regenstraal is zacht en breed, en het voelt als een warme zomerregen op je huid. Ik vond het een zeer ontspannende ervaring die me hielp om de stress van een lange dag kwijt te raken.

De douchekop is groot genoeg om mijn hele lichaam te bedekken en het materiaal voelt solide en duurzaam aan. Het installatieproces was eenvoudig en ik was onder de indruk van de moderne uitstraling van de douche in mijn badkamer.

Ik zou deze regendouche zeker aanraden aan iedereen die op zoek is naar een ontspannende en betaalbare douche-ervaring.