TP-LINK TL-WR1043ND - Reviews

Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 2.0

Kees Utrecht 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Top WiFi router voor een nette prijs.

Op zoek naar een nieuwe WiFi router, ter vervanging van defecte router,
Koos ik deze TP-LInk. Met de setup op de CD liet hij zich snel en goed installeren. Daarna alle iPads , printers en smartfones met een druk op de WPS knop toegevoegd. Alle apparaten binnen de range van 15 meter, hebben nu tegelijkertijd een uitstekende WiFi verbinding. Wat mij betreft een top product in de prijsklasse tot 60 EUR .

Stefanbussum 02-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze router gekocht omdat ik het bereik van het isp geleverde modem (tg789vn) tegen vond vallen.
Insalatie was een eitje, ik gebruik altijd de webinterface dat werkt veel beter dan de cd.
Dit modem werkt echt top wij hebben een erg groot huis, maar hebben in het hele huis goed bereik en zelfs buiten.
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik echt top.
Daarom mijn hoge beoordeling.

Nog effe een tip voor iedereen die hem als access point wil gebruiken.

*Zet het ip adres van het modem achteraan in de ip range je modem/router. Als het modem/router adressen uitgeeft in de 192.168.1.xxx range zit het modem waarschijnlijk op 192.168.1.254. zet dan het access point op 192.168.1.253
*schakel DHCP uit in het access point
*Sluit het access point op je netwerk/modem aan door gebruik te maken van de lan aansluiting!

michaelb1971 22-10-2013 Product paar weken in bezit

6,2
Installatie is eenvoudig, maar als je een vast ip adres gebruikt wordt deze wel weggegooid en moet je dat weer terugzetten. Op zich geen probleem. Vond het bereik erg tegen vallen toen ik deze beneden had staan en heb toen besloten deze router als een accespoint te gebruiken op de bovenverdieping. Bereik verbeterde iets. Maar als accespoint ligt de wifi er bijna dagelijks uit en kan je de router ook niet meer benaderen en moet je de stroom er af halen. Ik vind dat erg hinderlijk en had dit totaal niet verwacht van deze geprezen router. Ik heb een vast vrij kanaal ingesteld. Als ik dit had geweten had ik deze router niet aangeschaft en raad deze dan ook niet aan als je een stabiel accespoint zoekt.
Mike

GerardK1963 16-10-2013 Product paar dagen in bezit

Nu mijn kinderen groter worden en om allerlei draadloze verbindingen vragen, maar eens even aan het checken gegaan in huis. Huidige router, die op de benedenverdieping staat (DLink dir655) gaf toch een teleurstellend resultaat. Op de eerste verdieping gaat het nog wel als je bijna recht boven de router zit, maar in de andere hoek van het huis een zeer slechte verbinding. Op de 2de verdieping/zolderkamer was het helemaal hopeloos.
Kabels zijn geen optie, daarom eerst maar eens powerline adapters geprobeerd (geleend van een collega). Verbinding via het lichtnet nog slechter dan draadloos. Blijkbaar kost de overgang naar een andere groep teveel en is de totale belasting van de groepen zodanig dat de ruis het signaal erg verzwakt.
Daarom maar voor een 2de router gekozen, ik heb immers wel een kabel van de begane grond naar de eerste verdieping. Dus modem - router - router. Gekozen voor de TL-WR1043ND van TP-Link vanwege de goede recenties op kieskeurig en de goede testen op hardware.info. Ik zag wel dat er hier en daar problemen waren, maar die heb ik voor lief genomen.
Installatie verliep prima en al snel had ik een prima draadloze verbinding. Alle PC's en laptops ingesteld en alles okee. Daarna begon de 'ellende'. Steeds uitval van het signaal/de router, die alleen met een harde reset van de router op te lossen was. Internet en vele fora afgestruind om het probleem op te lossen. Kanalen van dynamisch naar statisch gezet en gezorgd dat beide routers niet in elkaars vaarwater konden komen, firmware updates, poging van router AP te maken, etc. Probleem bleef. Steeds viel de router van TP-Link weer uit. Of de draadloze verbinding nu gebruikt werd of niet, maakte niet uit. Ondertussen mail naar TP-Link, maar (nog) geen antwoord.
Van alles geprobeerd en uiteindelijk ......lijkt nu alles opgelost. Ik herinnerde mij eerder een probleem met de huiscentrale van het alarm dat ook rechtstreeks aangesloten is op mijn Ubee (EVM3200 van Ziggo) modem. Na het verwisselen van de batterij van één van de aangesloten deurcontacten van het alarm bleef ik storing houden. Oplossing was destijds het modem even een langere tijd, minimaal 10 minuten, uit te zetten (alle stroom afsluiten). Dit lijkt ook nu de oplossing te zijn geweest. Router draait nu 1 1/2 dag zonder problemen.
Die minimaal 10 minuten dat het modem zonder stroom zit leidt blijkbaar tot een ander 'soort reset'. Wanneer de stroom weer aangesloten wordt na die 10 minuten wordt de centrale server waar het modem mee verbonden is (in mijn geval die van ziggo) anders benaderd en daardoor ontstaat een andersoortige reset.

Wellicht dat deze oplossing ook bij anderen werkt. Ik zal de komende week af en toe een update van deze review doen om jullie verder te informeren.

ronaldjens 29-05-2013 Product paar weken in bezit

5,2
Het bereik van mijn oude router werd minder, daarom deze TP Link ivm goede reviews aangeschaft.
Bereik van deze router is slecht, ook na update en kanalen zoeken.
Ben het eens met het commentaar van Joost: binnen 5 meter goed bereik, bij iets grotere afstand slecht, instabiel of vooral geen bereik.
Wie heeft tips voor mij?

Joost37 16-05-2013 Product half jaar in bezit

6,8
Installatie en Mogelijkheden zijn prima. Echter het bereik (wat toch een van de belangrijskte dingen van een router is) is erg matig. Naast de router is het bereik prima maar loop ik 5m verder dan neemt het dusdanig af dat de verbinding instabiel wordt. In eerste instantie was het prima. Router in meterkast en op begane grond prima bereik en op eerste verdieping matig maar werkbaar. Daarna kwamen de kuren echter. Steeds slechter bereik. Nu staat de router in de kamer (niet op de grond en van de muur) en alleen dichtbij is het bereik goed en stabiel. Over draadloos internet op de eerste verdieping hoef ik al helemaal niet meer aan te denken. Heb al met inSSIDer gekeken naar de netwerken in de buurt. Zijn er 13 in totaal maar het mag toch niet zo zijn dat een netwerk van 75m verderop mijn signaal overruled als ik 5m van mijn router ben! Ga nog eens met de kanalen spelen maar heb er weinig vertrouwen in. Alle andere netwerken in de buurt hebben een max speed van 144Mb/s of 54Mb/s, dus helemaal het nieuwste van het nieuwste heeft de straat ook niet. Ik gebruik het netwerk alleen voor internet en heb geen zware belasting zoals online gaming of streaming naar TV.

knarf7474 21-04-2013 Product paar weken in bezit

Enkele weken geleden verving deze router onze oude linksys wrt54g, die steeds meer kuren begon te krijgen met de wifi.
Installatie was zo gebeurd. Snelheid en bereik is een duidelijke verbetering over de WRT, wifi bereik is in een betonnen 3 verdiepingen huis overal goed(router op de middelste verdieping). 1 maal gehad dat de snelheid over wifi zakte naar 0,8 Mb/s, na het resetten van de router was dit wel opgelost. Ik denk echter dat iedere router wel eens kuren heeft dus zolang dit geen gewoonte wordt is dit een goede router voor het geld.

Mr RR 17-04-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb deze router gekocht naar aanleiding van de vele goede (ook professionele) reviews en ter vervanging van mijn vorige Netgear WNR3500V2 router die slechts 2 1/2 jaar oud was maar waarvan steeds vaker het signaal onstabiel werd of wegviel en gereset moest worden. Deze TP-Link heeft een zeer goed en sterk bereik in mijn huis met 3 verdiepingen en ik heb geen uitvallers of haperingen meer. De installatie is zeer eenvoudig en goed te doen, ook voor mindere technici onder ons. Ik raad wel aan om in het routermenu een vast kanaal te kiezen ipv de auto functie en te kiezen voor kanaal 1, 6 of 11 en het gratis programma "inssider" te downloaden om te kijken welke kanalen er het meest of minst (minder hetzelfde is beter) gebruikt worden in de nabije omgeving. Kortom een uitstekende router voor een lage prijs en ik kan hem dan ook iedereen aanraden.

krelis 24-03-2013 Product maand in bezit

Omdat het cisco-modem van ziggo een waardeloos draadloos bereik had heb ik daarvan het wifi uitgeschakeld en de tp-link er tussen gezet. Zo te lezen hebben veel ziggo-klanten daar last van, gemopper van de kinderen die geen bereik met de smartphone hadden. Nu heb ik een redelijk wifi-signaal op zolder in een betonnen huis, de router staat in de huiskamer, daar goed bereik, ook in de tuin! De installatie ging prima, via internet (vergeet niet wachtwoorden aan te passen!) is de router bereikbaar en kan je geavanceerde instellingen aanpassen, voor de ervaren gebruiker. Aardig is de mogelijkheid van usb-opslag, maar gebruik ik niet. Goede router voor weinig geld!

Sminky48 23-03-2013 Product paar dagen in bezit

Uitstekende router!! Installatie prima. Router buiten de meterkast geplaatst. Hiervoor had ik Wifi via Ziggo met het Ubee modem. Waardeloos signaal !!. Wifi op de Ubee uitgeschakeld en deze TP-Link aangesloten en iedereen is thuis weer blij. Ook de kinderen op hun GSM ! Als deze het zo goed blijft doen dan heb je echt waar voor je geld. Kopen dus !

speedpeet 14-03-2013 Product kwartaal in bezit

Na een redelijk goed begin nu echt een drama. Ondanks diverse pogingen geen stabiel netwerk te krijgen; dan de laptop geen bereik dan de iPad geen bereik.... Alles opnieuw ingesteld en nu weer drie keer op een dag resetten. Ga maar op zoek naar iets nieuws, 40 euro het putje in.

brutus149 21-02-2013 Product paar dagen in bezit

Op aanraden van mijn zoon besteld, de instalatie was/is vrij eenvoudig, als 65+ kon ik het bijna zonder de gebruiks aanweizing (diemoet je maar zien te vinden op Internet) maar het geheel werk prima en voldoet volledig aan de gestelde verwachtingen en ik kan nu overal in huis (flat-woning) gebruik maken van dit (ook) mooie apparaat. Ook ik kan hem u aanraden !

Erik W 28-01-2013 Product paar dagen in bezit

Mooi ding om te zien, en met 3 antennes goed bereik.
Installatie leek eerst heel makkelijk, stappen volgen volgens boekje en ik had al snel internet met LAN en even later ook met Wifi.
Maar na 10minuten had ik ineens geen draadloos meer, maar alleen LAN.
Wat ik ook probeerde, resetten etc, niks lukte. pas na de 3de keer de gehele installatie opnieuw te hebben doorlopen had ik weer draadloos.....voor 5minuten. internet was er dan wel, maar erg sloom, rond de 1mb/sec. om vervolgens na 5minuten helemaal weg te zijn. Het was al laat, dus ik dacht: morgenvroeg weer verder. doe ik het spul 's morgens aan: geen problemen meer, en gewoon 10mb!!
Vandaar installatie een 7, de rest een 10.

Wubbo 27-01-2013 Product half jaar in bezit

6,5
Ik heb deze router in gebruik als accesspoint, het doet dat op zich goed, echter het bereik is niet zo goed als wordt voorgesteld en is minder dan mijn andere linksys accespoint.
Maar dit is overkomelijk.
Wat een groter probleem is dat hij steeds vastloopt, om de paar uur moet de stekker er even uit, om hem weer aan de praat te krijgen, ik had de hoop dat het met de laatste update opgelost zou zijn. Helaas niet dus.
Ik ga hem nu maar vervangen, dat instabiele spul moet ik niet.

ICTspul 12-01-2013 Product paar dagen in bezit

Deze router gekocht ter vervanging van de FRITZ!Box 7170, nu beschikking over Gigabit LAN en 802.11n WLAN.

Aan de WAN interface hangt het Ubee EVM3200 kabelmodem van Ziggo en levert mij Alles in 1 Plus. De SSID, Channel en Security hetzelfde gehouden als op de FRITZ!Box waardoor alle draadloze apparaten zonder herconfiguratie kunnen verbinden.

Het Ubee EVM3200 kabelmodem is gemonteerd in de meterkast en de TP-Link TL-WR1043ND hangt in de hal.

De installatie was voltooid binnen 15 minuten.
Hierna een bekabelde en draadloze speedtest gedaan, de laatste resultaten waren: DOWN 59.25 / UP 5.74

+ prijs/prestatie is zeer gunstig
+ eenvoudige installatie zonder CD
+ eenvoudige configuratie
+ uitstekend bereik draadloos signaal (ook op zolder)
+ voorzien van laatste firmware bij levering
+ vervangbare richtantennes
+ QSS (WPS) kan uitgezet worden
+ DD-WRT compatible voor hobby-bob / geavanceerde opties

- herstart nodig bij wijzigingen
- geen powersave mogelijkheden
- geen schedule AAN/UIT Wireless Radio

bierdik 15-12-2012 Product paar dagen in bezit

Werkt prima, ziggo gebruikers wel even de modem resetten (van de stroom afhalen) en bij mij de pc opnieuw opstarten. Wordt niet vermeldt bij de instal. cd-rom.
Zelfs op zolder goed ontvangst, router staat in de meterkast beneden.
Tot nu toe erg content.

_Ronald8 16-10-2012 Product paar weken in bezit

Voor ik deze router kocht heb ik reviews gelezen van de meest verkochte routers en de "betere" routers. Ik kwam er achter dat de reviews niet veel van elkaar verschilden. De problemen die mensen bij deze router hebben geschreven staat ook te lezen bij andere routers. Van de routers kwam deze gemiddeld er goed van af. Ik heb deze gekozen vanwege de prijs en het feit dat het een apparaat is dat veel wordt verkocht en een doorontwikkelde versie is.

Ik heb hem nu 4 weken en ik ben er blij mee.

Installatie was eenvoudig en snel. Hij doet het prima met meerdere apparaten tegelijkertijd PC, Ipad, Iphone. Het bereik is beter dan de Fritzbox. Tot nu 100% betrouwbaar. Op zolder in de hoekjes is het bereik matig (hebben de duurdere ook), maar ons huis is echt zeer slecht voor signaal doorgifte en ik kan een simpele signaalversterker bij kopen als dit vervelend blijkt voor de kinderen.

Vincegarcia 30-08-2012 Product paar dagen in bezit

De router enkele dagen in mijn bezit en ben tevreden over mijn aankoop. De reden van deze aankoop was voornamelijk gebaseerd op het verbeteren van de Wi-Fi prestaties in en rondom het huis. Mijn oude sitecom router kon het allemaal niet meer aan. Het bereik is nu uitstekend met dit apparaat! (Je merkt meteen de meerwaarde van de richtantennes)
Ook de handmatige installatie was eenvoudig. Hij kan ook automatisch worden geconfigureerd, maar deze functie heb ik nog niet geprobeerd.

Let bij deze router wel op de volgende punten:
(gebaseerd op eigen ervaring)
- Out-of-the-box heeft dit apparaat een auto-channel functie. Deze staat standaard aan. Zet deze uit! Het signaal valt nog wel eens weg. (Door het uitzetten van deze functie het probleem niet meer ervaren.)
- Un-plug je USB m.b.v. de "eject knop" binnen de router software. (Doe je dit niet, dan kan het internetsignaal wegvallen terwijl je nog gewoon verbonden lijkt te zijn met de router. LAN werkt dan nog wel, WAN niet meer) Gewoon rebooten als dit gebeurt en je kunt weer verder.

Afgezien van deze kleine minpuntjes heeft het apparaat nog tal van andere functies. Kortom, waar voor je geld

Joop36 21-07-2012 Product paar dagen in bezit

In vervolg op mijn review van 02-04-2012 kan ik alleen maar bevestigen dat de router TP-Link TL-WR1043ND nog steeds aan de verwachtingen voldoet.
Inmiddels heb ik ook het nieuwe Wi-Fi modem van Ziggo geprobeerd maar na een paar dagen (zwak signaal) de TP-Link weer aangesloten en het Wi-Fi deel in het
Ziggo modem uitgeschakeld. Sindsdien overal in huis weer uitstekende ontvangst zonder storingen.
Ruim een halfjaar geleden heb ik bij mijn dochter ook de TP-Link geplaatst en ook hier met het zelfde resultaat.

joey888 10-07-2012 Product paar weken in bezit

Hiervoor 2 linksys routers gehad maar beide onstabiel
eerste(wrt540)router ontvangst 6-12 mb tweede(wrt320) 8-18mb onstabiel. Deze heeft op dezelfde vloer 33-36mb
en verdieping hoger (30-33mb)
kheb 50mb ziggo bedraad!!
dus erg tevreden en spotgoedkoop!!!