TP-LINK TL-WR1043ND

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 58 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-LINK TL-WR1043ND op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Kees Utrecht 17-07-2016

Top WiFi router voor een nette prijs.

Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Op zoek naar een nieuwe WiFi router, ter vervanging van defecte router,
Koos ik deze TP-LInk. Met de setup op de CD liet hij zich snel en goed installeren. Daarna alle iPads , printers en smartfones met een druk op de WPS knop toegevoegd. Alle apparaten binnen de range van 15 meter, hebben nu tegelijkertijd een uitstekende WiFi verbinding. Wat mij betreft een top product in de prijsklasse tot 60 EUR .

Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Ik heb deze router gekocht omdat ik het bereik van het isp geleverde modem (tg789vn) tegen vond vallen.
Insalatie was een eitje, ik gebruik altijd de webinterface dat werkt veel beter dan de cd.
Dit modem werkt echt top wij hebben een erg groot huis, maar hebben in het hele huis goed bereik en zelfs buiten.
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik echt top.
Daarom mijn hoge beoordeling.

Nog effe een tip voor iedereen die hem als access point wil gebruiken.

*Zet het ip adres van het modem achteraan in de ip range je modem/router. Als het modem/router adressen uitgeeft in de 192.168.1.xxx range zit het modem waarschijnlijk op 192.168.1.254. zet dan het access point op 192.168.1.253
*schakel DHCP uit in het access point
*Sluit het access point op je netwerk/modem aan door gebruik te maken van de lan aansluiting!

Stefanbussum 02-03-2014

Het beste kan je het modem op een vast kanaal zetten, om te zien welke kanalen vrij/minder druk bezet zijn kan je de app wifi analyzer gebruiken(android) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

voor de pc is er inssider http://www.metageek.net/products/inssider/

met die programma's kan je ook mooi de sterkte van het signaal zien en hoe stabiel die is.

Ik vind de app voor de telefoon erg handig, ik loop dan gewoon met me telefoon rond als ik het bereik wil meten.

michaelb1971 22-10-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Installatie is eenvoudig, maar als je een vast ip adres gebruikt wordt deze wel weggegooid en moet je dat weer terugzetten. Op zich geen probleem. Vond het bereik erg tegen vallen toen ik deze beneden had staan en heb toen besloten deze router als een accespoint te gebruiken op de bovenverdieping. Bereik verbeterde iets. Maar als accespoint ligt de wifi er bijna dagelijks uit en kan je de router ook niet meer benaderen en moet je de stroom er af halen. Ik vind dat erg hinderlijk en had dit totaal niet verwacht van deze geprezen router. Ik heb een vast vrij kanaal ingesteld. Als ik dit had geweten had ik deze router niet aangeschaft en raad deze dan ook niet aan als je een stabiel accespoint zoekt.
Mike

Stefanbussum 02-03-2014

Ik denk dat je de router verkeerd ingesteld hebt, ik gebruik hem ook als accespoint en het bereik is echt gigantisch. Bij gebruik als accespoint moet je dhcp uit zetten en het ip adres in de zelfde range als je modem en hoog in de range. bij mij lopen de ip adressen van 192.168.1.0 t/m 192.168.1.254, modem zit bij mij op 192.168.1.254 en de TP-LINK Ultimate Wireless N op 192.168.1.253. Ook moet je hem aansluiten met op een lan poort en niet op de internet poort!

GerardK1963 16-10-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Nu mijn kinderen groter worden en om allerlei draadloze verbindingen vragen, maar eens even aan het checken gegaan in huis. Huidige router, die op de benedenverdieping staat (DLink dir655) gaf toch een teleurstellend resultaat. Op de eerste verdieping gaat het nog wel als je bijna recht boven de router zit, maar in de andere hoek van het huis een zeer slechte verbinding. Op de 2de verdieping/zolderkamer was het helemaal hopeloos.
Kabels zijn geen optie, daarom eerst maar eens powerline adapters geprobeerd (geleend van een collega). Verbinding via het lichtnet nog slechter dan draadloos. Blijkbaar kost de overgang naar een andere groep teveel en is de totale belasting van de groepen zodanig dat de ruis het signaal erg verzwakt.
Daarom maar voor een 2de router gekozen, ik heb immers wel een kabel van de begane grond naar de eerste verdieping. Dus modem - router - router. Gekozen voor de TL-WR1043ND van TP-Link vanwege de goede recenties op kieskeurig en de goede testen op hardware.info. Ik zag wel dat er hier en daar problemen waren, maar die heb ik voor lief genomen.
Installatie verliep prima en al snel had ik een prima draadloze verbinding. Alle PC's en laptops ingesteld en alles okee. Daarna begon de 'ellende'. Steeds uitval van het signaal/de router, die alleen met een harde reset van de router op te lossen was. Internet en vele fora afgestruind om het probleem op te lossen. Kanalen van dynamisch naar statisch gezet en gezorgd dat beide routers niet in elkaars vaarwater konden komen, firmware updates, poging van router AP te maken, etc. Probleem bleef. Steeds viel de router van TP-Link weer uit. Of de draadloze verbinding nu gebruikt werd of niet, maakte niet uit. Ondertussen mail naar TP-Link, maar (nog) geen antwoord.
Van alles geprobeerd en uiteindelijk ......lijkt nu alles opgelost. Ik herinnerde mij eerder een probleem met de huiscentrale van het alarm dat ook rechtstreeks aangesloten is op mijn Ubee (EVM3200 van Ziggo) modem. Na het verwisselen van de batterij van één van de aangesloten deurcontacten van het alarm bleef ik storing houden. Oplossing was destijds het modem even een langere tijd, minimaal 10 minuten, uit te zetten (alle stroom afsluiten). Dit lijkt ook nu de oplossing te zijn geweest. Router draait nu 1 1/2 dag zonder problemen.
Die minimaal 10 minuten dat het modem zonder stroom zit leidt blijkbaar tot een ander 'soort reset'. Wanneer de stroom weer aangesloten wordt na die 10 minuten wordt de centrale server waar het modem mee verbonden is (in mijn geval die van ziggo) anders benaderd en daardoor ontstaat een andersoortige reset.

Wellicht dat deze oplossing ook bij anderen werkt. Ik zal de komende week af en toe een update van deze review doen om jullie verder te informeren.

GerardK1963 04-02-2014

Update van vorige review.
Na een paar maanden hetzelfde probleem gehouden te hebben (steeds wegvallen signaal dat alleen middels een harde reset hersteld kon worden) had ik er uiteindelijk toch genoeg van. Via de website van TP-link kreeg ik geen reactie: slechte service. Uiteindelijk contact gezocht met de koopjeskampioen waar ik deze router had gekocht. Kon de router gratis opsturen en men zou kijken wat eraan mankeerde. Men kon het probleem niet maken en omdat koopjeskampioen deze router niet meer leverde werd zonder problemen het aankoopbedrag teruggestort. Chapeau voor koopjeskampioen.
Omdat het bereik zo goed was besloot ik de nieuwe versie van deze router te kopen de v2. In een paar minuten draaide de router, weer goed ontvangst, alhoewel het iets minder lijkt te zijn dan de vorige versie. Het signaal blijft echter stabiel. De eerste week geen enkel uitval gehad. Dus voorlopig toch weer het oordeel dat het een prima router is.

ronaldjens 29-05-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Het bereik van mijn oude router werd minder, daarom deze TP Link ivm goede reviews aangeschaft.
Bereik van deze router is slecht, ook na update en kanalen zoeken.
Ben het eens met het commentaar van Joost: binnen 5 meter goed bereik, bij iets grotere afstand slecht, instabiel of vooral geen bereik.
Wie heeft tips voor mij?

hanneman65 11-06-2013

ben het eens met reactie's van HereIsTom en Haensel:
Zet hem op een goede vrije plek en vast kanaal en je zult er meer plezier van hebben.
gebruik deze al bijna 2 jaar naar volle tervedenheid, zitten vaak buiten achterom op zo'n 40 a 50 meter afstand op een bankje, zelf dan nog bereik ( 1 streepje), niet voor niks beste koop en na een goede linksys van 7 jaar en een dramatische sitecom van slechts enkele maanden nu zeer tevreden met deze.

HereIsTom 30-05-2013

Dat ligt niet aan de router, maar aan de plaats waar hij staat of de instellingen staan verkeerd.
Ik haal een prima bereik van 50 meter!
Zorg dat hij hoog en vrij staat en als er veel WiFi signalen in de buurt zitten, zoek dan een vrij kanaal!

Haensel 30-05-2013

Probeer eens de bij de wireless settings voor een vast kanaal te kiezen. Dus channel niet op 'auto'.

Ik had wel een sterk signaal maar een trage verbinding. Deze oplossing werkt voor mij uitstekend.

Joost37 16-05-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Installatie en Mogelijkheden zijn prima. Echter het bereik (wat toch een van de belangrijskte dingen van een router is) is erg matig. Naast de router is het bereik prima maar loop ik 5m verder dan neemt het dusdanig af dat de verbinding instabiel wordt. In eerste instantie was het prima. Router in meterkast en op begane grond prima bereik en op eerste verdieping matig maar werkbaar. Daarna kwamen de kuren echter. Steeds slechter bereik. Nu staat de router in de kamer (niet op de grond en van de muur) en alleen dichtbij is het bereik goed en stabiel. Over draadloos internet op de eerste verdieping hoef ik al helemaal niet meer aan te denken. Heb al met inSSIDer gekeken naar de netwerken in de buurt. Zijn er 13 in totaal maar het mag toch niet zo zijn dat een netwerk van 75m verderop mijn signaal overruled als ik 5m van mijn router ben! Ga nog eens met de kanalen spelen maar heb er weinig vertrouwen in. Alle andere netwerken in de buurt hebben een max speed van 144Mb/s of 54Mb/s, dus helemaal het nieuwste van het nieuwste heeft de straat ook niet. Ik gebruik het netwerk alleen voor internet en heb geen zware belasting zoals online gaming of streaming naar TV.

knarf7474 21-04-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Enkele weken geleden verving deze router onze oude linksys wrt54g, die steeds meer kuren begon te krijgen met de wifi.
Installatie was zo gebeurd. Snelheid en bereik is een duidelijke verbetering over de WRT, wifi bereik is in een betonnen 3 verdiepingen huis overal goed(router op de middelste verdieping). 1 maal gehad dat de snelheid over wifi zakte naar 0,8 Mb/s, na het resetten van de router was dit wel opgelost. Ik denk echter dat iedere router wel eens kuren heeft dus zolang dit geen gewoonte wordt is dit een goede router voor het geld.

Mr RR 17-04-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Ik heb deze router gekocht naar aanleiding van de vele goede (ook professionele) reviews en ter vervanging van mijn vorige Netgear WNR3500V2 router die slechts 2 1/2 jaar oud was maar waarvan steeds vaker het signaal onstabiel werd of wegviel en gereset moest worden. Deze TP-Link heeft een zeer goed en sterk bereik in mijn huis met 3 verdiepingen en ik heb geen uitvallers of haperingen meer. De installatie is zeer eenvoudig en goed te doen, ook voor mindere technici onder ons. Ik raad wel aan om in het routermenu een vast kanaal te kiezen ipv de auto functie en te kiezen voor kanaal 1, 6 of 11 en het gratis programma "inssider" te downloaden om te kijken welke kanalen er het meest of minst (minder hetzelfde is beter) gebruikt worden in de nabije omgeving. Kortom een uitstekende router voor een lage prijs en ik kan hem dan ook iedereen aanraden.

krelis 24-03-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Omdat het cisco-modem van ziggo een waardeloos draadloos bereik had heb ik daarvan het wifi uitgeschakeld en de tp-link er tussen gezet. Zo te lezen hebben veel ziggo-klanten daar last van, gemopper van de kinderen die geen bereik met de smartphone hadden. Nu heb ik een redelijk wifi-signaal op zolder in een betonnen huis, de router staat in de huiskamer, daar goed bereik, ook in de tuin! De installatie ging prima, via internet (vergeet niet wachtwoorden aan te passen!) is de router bereikbaar en kan je geavanceerde instellingen aanpassen, voor de ervaren gebruiker. Aardig is de mogelijkheid van usb-opslag, maar gebruik ik niet. Goede router voor weinig geld!

Sminky48 23-03-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Uitstekende router!! Installatie prima. Router buiten de meterkast geplaatst. Hiervoor had ik Wifi via Ziggo met het Ubee modem. Waardeloos signaal !!. Wifi op de Ubee uitgeschakeld en deze TP-Link aangesloten en iedereen is thuis weer blij. Ook de kinderen op hun GSM ! Als deze het zo goed blijft doen dan heb je echt waar voor je geld. Kopen dus !

speedpeet 14-03-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Na een redelijk goed begin nu echt een drama. Ondanks diverse pogingen geen stabiel netwerk te krijgen; dan de laptop geen bereik dan de iPad geen bereik.... Alles opnieuw ingesteld en nu weer drie keer op een dag resetten. Ga maar op zoek naar iets nieuws, 40 euro het putje in.

C. la Fleur 03-06-2013

Heb zelf ook de TP-LINK router, ook aan een Ubee Modem, hier in het begin problemen mee met onstabiel internet,

Handmatig het kanaal gewijzigd en de router van de nieuwste firmware voorzien, nooit geen problemen meer gehad,

Een prima router voor een lief prijsje!.

Rikwes 29-03-2013

Ik heb precies hetzelfde probleem, direct aangesloten op mijn router heb ik de laatste tijd snelheden van rond de 200Kbps. Al diverse malen gereset en opnieuw geinstalleerd maar het blijft onbetrouwbaar! Zonde van m'n geld!

Haensel 15-03-2013

Heb je al geprobeerd de autochannelkeuze uit te schakelen? Dat veroorzaakte bij mij problemen. M.a.w. een vast kanaal kiezen.

succes.

HereIsTom 31-03-2013

Onzin hoor, ik heb deze router nu al een paar jaar en hij werkt nog steeds perfect!
Hij is de beste kwa snelheid en bereik!
Meestal ligt het aan het modem waarop hij is aangesloten, haal eens een paar minuten de stroom van het modem.
En inderdaad een ander kanaal kiezen helpt ook vaak als er veel andere WiFi signalen in de buurt zitten.

brutus149 21-02-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Op aanraden van mijn zoon besteld, de instalatie was/is vrij eenvoudig, als 65+ kon ik het bijna zonder de gebruiks aanweizing (diemoet je maar zien te vinden op Internet) maar het geheel werk prima en voldoet volledig aan de gestelde verwachtingen en ik kan nu overal in huis (flat-woning) gebruik maken van dit (ook) mooie apparaat. Ook ik kan hem u aanraden !

Erik W 28-01-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Mooi ding om te zien, en met 3 antennes goed bereik.
Installatie leek eerst heel makkelijk, stappen volgen volgens boekje en ik had al snel internet met LAN en even later ook met Wifi.
Maar na 10minuten had ik ineens geen draadloos meer, maar alleen LAN.
Wat ik ook probeerde, resetten etc, niks lukte. pas na de 3de keer de gehele installatie opnieuw te hebben doorlopen had ik weer draadloos.....voor 5minuten. internet was er dan wel, maar erg sloom, rond de 1mb/sec. om vervolgens na 5minuten helemaal weg te zijn. Het was al laat, dus ik dacht: morgenvroeg weer verder. doe ik het spul 's morgens aan: geen problemen meer, en gewoon 10mb!!
Vandaar installatie een 7, de rest een 10.

Wubbo 27-01-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Ik heb deze router in gebruik als accesspoint, het doet dat op zich goed, echter het bereik is niet zo goed als wordt voorgesteld en is minder dan mijn andere linksys accespoint.
Maar dit is overkomelijk.
Wat een groter probleem is dat hij steeds vastloopt, om de paar uur moet de stekker er even uit, om hem weer aan de praat te krijgen, ik had de hoop dat het met de laatste update opgelost zou zijn. Helaas niet dus.
Ik ga hem nu maar vervangen, dat instabiele spul moet ik niet.

HereIsTom 29-01-2013

Waarschijnlijk is die van jou niet goed dan, want ik herken die problemen zeker niet!
Het bereik is hier met betonnen muren 50 meter, zonder muren naar buiten zelfs 100 meter!
Ook loopt hij nooit vast, hij staat nu alweer ruim een half jaar zonder onderbrekeningen aan!
Dus als je nog garantie hebt zou ik 'm eens omruilen als ik jou was!

Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Deze router gekocht ter vervanging van de FRITZ!Box 7170, nu beschikking over Gigabit LAN en 802.11n WLAN.

Aan de WAN interface hangt het Ubee EVM3200 kabelmodem van Ziggo en levert mij Alles in 1 Plus. De SSID, Channel en Security hetzelfde gehouden als op de FRITZ!Box waardoor alle draadloze apparaten zonder herconfiguratie kunnen verbinden.

Het Ubee EVM3200 kabelmodem is gemonteerd in de meterkast en de TP-Link TL-WR1043ND hangt in de hal.

De installatie was voltooid binnen 15 minuten.
Hierna een bekabelde en draadloze speedtest gedaan, de laatste resultaten waren: DOWN 59.25 / UP 5.74

+ prijs/prestatie is zeer gunstig
+ eenvoudige installatie zonder CD
+ eenvoudige configuratie
+ uitstekend bereik draadloos signaal (ook op zolder)
+ voorzien van laatste firmware bij levering
+ vervangbare richtantennes
+ QSS (WPS) kan uitgezet worden
+ DD-WRT compatible voor hobby-bob / geavanceerde opties

- herstart nodig bij wijzigingen
- geen powersave mogelijkheden
- geen schedule AAN/UIT Wireless Radio

ICTspul 14-01-2013

Dat is draadloos en bedraad, het resultaat van de speedtest met een bedrade verbinding was nagenoeg hetzelfde.

badwolf 13-01-2013

je zeg dat je snelheid waren: DOWN 59.25 / UP 5.74 is dat draadloos.
Blijf je snelheid het zelfde van met kabel ?

thanks!

ICTspul 12-01-2013

++ tijdens de installatie/configuratie heb je geen handleiding nodig want er is online help beschikbaar zodra je bent aangemeld op de router.

bierdik 15-12-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Werkt prima, ziggo gebruikers wel even de modem resetten (van de stroom afhalen) en bij mij de pc opnieuw opstarten. Wordt niet vermeldt bij de instal. cd-rom.
Zelfs op zolder goed ontvangst, router staat in de meterkast beneden.
Tot nu toe erg content.

Stefanbussum 02-03-2014

Het herstarten van de pc en ziggo modem heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je dhcp niet hebt uitschakelt in de tp link. Dat bijt elkaar namelijk.

_Ronald8 16-10-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Voor ik deze router kocht heb ik reviews gelezen van de meest verkochte routers en de "betere" routers. Ik kwam er achter dat de reviews niet veel van elkaar verschilden. De problemen die mensen bij deze router hebben geschreven staat ook te lezen bij andere routers. Van de routers kwam deze gemiddeld er goed van af. Ik heb deze gekozen vanwege de prijs en het feit dat het een apparaat is dat veel wordt verkocht en een doorontwikkelde versie is.

Ik heb hem nu 4 weken en ik ben er blij mee.

Installatie was eenvoudig en snel. Hij doet het prima met meerdere apparaten tegelijkertijd PC, Ipad, Iphone. Het bereik is beter dan de Fritzbox. Tot nu 100% betrouwbaar. Op zolder in de hoekjes is het bereik matig (hebben de duurdere ook), maar ons huis is echt zeer slecht voor signaal doorgifte en ik kan een simpele signaalversterker bij kopen als dit vervelend blijkt voor de kinderen.

Vincegarcia 30-08-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

De router enkele dagen in mijn bezit en ben tevreden over mijn aankoop. De reden van deze aankoop was voornamelijk gebaseerd op het verbeteren van de Wi-Fi prestaties in en rondom het huis. Mijn oude sitecom router kon het allemaal niet meer aan. Het bereik is nu uitstekend met dit apparaat! (Je merkt meteen de meerwaarde van de richtantennes)
Ook de handmatige installatie was eenvoudig. Hij kan ook automatisch worden geconfigureerd, maar deze functie heb ik nog niet geprobeerd.

Let bij deze router wel op de volgende punten:
(gebaseerd op eigen ervaring)
- Out-of-the-box heeft dit apparaat een auto-channel functie. Deze staat standaard aan. Zet deze uit! Het signaal valt nog wel eens weg. (Door het uitzetten van deze functie het probleem niet meer ervaren.)
- Un-plug je USB m.b.v. de "eject knop" binnen de router software. (Doe je dit niet, dan kan het internetsignaal wegvallen terwijl je nog gewoon verbonden lijkt te zijn met de router. LAN werkt dan nog wel, WAN niet meer) Gewoon rebooten als dit gebeurt en je kunt weer verder.

Afgezien van deze kleine minpuntjes heeft het apparaat nog tal van andere functies. Kortom, waar voor je geld

Chrissy2 27-09-2012

Beste Vincegarcia,

Misschien een gekke vraag, maar hoe un-plug je de USB m.b.v. de eject knop binnen de router software. Kan het niet direct vinden.
Heel graag reactie!
Groet, Chriss

@Chrissy2

- inloggen op je router
http://tplinklogin.net of http://192.168.1.1
- klik op "USB Settings"
- klik op "Eject Disk"

In de helptekst (rechts) zie je vermeld dat het verstandig is een usbstick/harddrive eerst los te koppelen.

Joop36 21-07-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

In vervolg op mijn review van 02-04-2012 kan ik alleen maar bevestigen dat de router TP-Link TL-WR1043ND nog steeds aan de verwachtingen voldoet.
Inmiddels heb ik ook het nieuwe Wi-Fi modem van Ziggo geprobeerd maar na een paar dagen (zwak signaal) de TP-Link weer aangesloten en het Wi-Fi deel in het
Ziggo modem uitgeschakeld. Sindsdien overal in huis weer uitstekende ontvangst zonder storingen.
Ruim een halfjaar geleden heb ik bij mijn dochter ook de TP-Link geplaatst en ook hier met het zelfde resultaat.

joey888 10-07-2012

Hiervoor 2 linksys routers gehad maar beide onstabiel
eerste(wrt540)router ontvangst 6-12 mb tweede(wrt320) 8-18mb onstabiel. Deze heeft op dezelfde vloer 33-36mb
en verdieping hoger (30-33mb)
kheb 50mb ziggo bedraad!!
dus erg tevreden en spotgoedkoop!!!

JHF Schipper 08-07-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Hoewel ik deze router TP-Link TL-WR1043ND bij internetshop.nl gekocht had bleek deze kapot te zijn maar bij retouren een nieuwe gekregen en die aan heb gesloten en deze deed het direct.
Het bereik is erg goed en kan tot voorbij mijn achtertuin nog bereik.
Echt toppie voor een redelijke prijs!!!

Haensel 11-06-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

De router laat zich makkelijk installeren. Het bereik is goed. Aanvankelijk viel soms het internet weg, terwijl het signaal sterk genoeg was. Hierover heb ik ook een vraag gepost. Nu ben ik erachter dat het aan de autochannel gelegen heeft. Sinds autochannel uitstaat, heb ik geen problemen meer.

Het blijft dus raar dat die autochannelfunctie niet naar behoren werkt.

Erik v F 05-06-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Heb enige tijd geleden een Sitecom Router 4000 router gekocht, maar was daar alleen niet tevreden met het bereik ervan. Voor de rest ook een prima apparaat wat makkelijk in te stellen is en doet wat hij moet doen. Dus ik op zoek naar iets anders.

Router hangt bij mij in de meterkast wat niet optimaal is. Omdat ik media vanaf mijn NAS naar mediaspeler stream was ik op zoek naar mogelijkheden. Na veel mogelijkheden bekeken te hebben, ben ik uitgekomen op deze router. Gaat al een tijdje mee, maar ervaringen lijken goed te zijn. Geen dual band, maar dat is wat mij betreft ook het enige wat er niet op zit (en een bewuste keuze). Installatie was binnen 4 minuten geklaard (zonder kleine CD, die past niet in mijn iMac) en alles draait meteen als een zonnetje. Bij het invoeren van mijn statische IP adres van de NAS viel me op dat LAN IP adres standaard staat ingesteld op 192.168.1.1 in plaats van 192.168.0.1. Dit is echter gemakkelijk te veranderen. Het viel me op dat je wel een heleboel kan instellen, maar voor thuisgebruiker is dat niet nodig. Ontvangst van wifi signaal is aanzienlijk verbeterd, dus ik ben al met al dik tevreden over deze router.

Een opmerking nog voor diegenen die een firmware update willen maken: let erop dat alle instellingen van het modem verloren gaan bij het maken van een update. Dus van te voren opslaan!

Omdat ik de router nog maal kort heb, heb ik nog geen oordeel over betrouwbaarheid, maar ik ga ervan uit dat dat wel goed komt. Hoewel relatief niet te duur voor een router doet hij bij mij wat hij moet doen, waarmee ik erg tevreden ben over dit apparaat.

Koos 73 01-06-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Wat een router is dit instaleren een fluitje van een cent zonder cd had hiervoor een d-link maar die verbrak steeds het wifi maar met deze router is dat probleem afgelopen kortom een WERELD ROUTER

musssie 05-06-2012

Ha die Koos,

Ik heb even een vraagje aan je.
Zo gauw ik mijn telefoon op wifi zet, dan gaat mijn internet eruit. Ik wil dat mijn telefoon automatisch op wifi gaat als ik hier thuis ben, maar dat gaat dus niet.
Ik heb een oude wireless router, een e-tech en weet niet of dat apparaat bestand is tegen zoveel draadloos internet hier in huis.
Ik deze dat wel. Ik heb een ipad, gewone pc, laptop en 3 telefoons...... zouden deze apparaten het allemaal doen met deze router?

Iig bedankt voor het lezen,
mvg. Bianca

JarlGNR 09-04-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WR1043ND

Heb deze router gekocht omdat ik een mediaplayer wilde hebben. Hiervoor moest ik mijn router uit het jaar kruik vervangen. Daar waar ik alles lees voor ik iets koop doe ik dat niet bij ingebruikname. Liep dan ook tegen een klein probleem aan. De router stond op "dynamisch". Hierdoor kreeg ik IP conflicten. Dit opgelost door hem op "auto" te zetten en de wifi cannels op 5 gezet. Ik heb nu overal en altijd probleemloos verbinding. Mijn mediaplayer werlke ik gekocht heb wwerkt ook prima. Hij heeft internetverbinding en ook streamen vanaf m'n pc is geen enkel probleem. Ik heb tevens via de USB een USB powerd HDD aangesloten welke nu werkt als netwerkHDD. Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb is dat deze zichtbaar is voor m'n mediaplayer. Ik heb een ziggo alles in 1 extra pakket. Bij een vaste aansluiting download ik met 12mb/sec. Met wifi doet hij ongeveer 7mb/sec. Het modem van ziggo staat op de begane grond. De router op de 1ste verdieping. Deze twee hebben een vaste verbinding met elkaar. Wifi gebruik ik ook alleen op de begane grond. Op de 2de verdieping zit nog een gamer die zowel wifi als een vaste verbinding gebruikt. Ook uit die hoek hoor ik geen klachten dus ik neem aan dat dit prima werkt. Tablets en telefoons geven ook geen problemen.