Sitecom Wireless Gigabit Router 300N

1300 Mb/s
Linksys WRT1900ACS

7,3

Mustang302 28-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik plaats deze review namens mijn ouders.
Alles door Ziggo aan laten sluiten, omdat het Ziggo modem geen goed bereik zou hebben heeft de monteur heeft deze meegenomen.
Die heeft alles ingesteld, maar mijn ouders hebben zelf regelmatig de router een reset moeten geven.
Het bereik is helemaal waardeloos, 1 verdieping hoger en ze hebben al geen bereik meer.
Er zit 10 jaar garantie bij, dus hij moest worden opgestuurd, maar zo lang kunnen ze niet op internet, ja met een kabel maar dat is geen optie.
Nu maar voor een betere router gaan kijken.
Zelf heb ik de ASUS RT AC66U en ben daar heel tevreden over, dit is ook geen optie die is te duur vinden ze.

Met vriendelijke groet Richard.

Rverlinde 10-05-2012 Product jaar of meer in bezit

4,2
In het begin geen problemen mee gehad, Ging maandenlang goed. Sinds februari problemen. Dit leek eerst aan de pc te liggen. Inmiddels weer problemen sinds een paar dagen. Alle eerdere oorzaken uitgesloten. Router herstart elk half uur, soms zelfs elk kwartier. Helaas heb ik de bon niet meer, anders had ik deze router allang terug ingeruild. Nu zal ik dus een nieuwe moeten gaan aanschaffen. 80 euro weggegooit geld...

ThhS 01-05-2012 Product jaar of meer in bezit

Meer dan een jaar in bezit en zonder problemen. Bereik goed over 3 verdiepingen terwijl een nieuwere d-link dir 645 dit niet voor elkaar krijgt. De verbinding zou wel wat stabieler mogen zijn en wat meer instel mogelijkheden zou ook niet gek zijn.

Frits Teunissen 21-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Gebruik deze router nu ruim 1 jaar en heb UPC als provider. Geen enkel probleem en ook nooit gehad. 24 uur per dag verbinding !!

ikbenjanuz 11-02-2012 Product paar dagen in bezit

Deze week ben ik overgestapt op UPC en heeft een monteur deze router geïnstalleerd.
De PC maakte keurig verbinding maar de mobiele Apple-apparatuur hier in huis niet. Nadat de monteur het één en ander in de instellingen van de router had gewijzigd, lukt dit met pijn en moeite wel.

Er blijven echter problemen:
de verbinding met mijn iPad wordt zeker 10x per dag onderbroken,
mijn PC heeft geen internetverbinding meer als hij uit de slaapstand komt en
ook al is de verbinding bij de speedtests veel sneller, toch haperen filmpjes veel meer dan voorheen (met een verbinding die 10x langzamer was).

Ik heb intussen UPC al platgebeld en ook de helpdesk van sitecom (á 0.50 ec p/m) maar er is nog niks verholpen.

Ten einde raad heb ik mijn zwaar bejaarde netgear-router weer neergezet en ja hoor, prima verbinding en alles doet het. Weliswaar 3x minder snel (maar dat merkt je helemaal niet) maar hij doet het.

Voor mij is deze router dus een regelrechte ramp.
Wie weet waar het aan ligt mag het zeggen.

Robert19752 14-01-2012 Product paar dagen in bezit

5,8
Een regelrechte ramp, moet de router wel 5 keer per dag van de spanning af doen ivm geen doorgeven van internet.
Er is wel een goede verbinding , maar geen internet, ga hem terug brengen naar de winkel.
WAT EEN DRAMA

RJAdd 31-12-2011 Product paar dagen in bezit

5,2
UPC - Apple - Sitecom, werkt niet! Jammer dat UPC deze routers meestuurt en je bezig houdt a €0.10/min.

Koop een Airport van Apple als je je Mac draadloos wilt gebruiken. Scheelt hoop ergernis.

UPC zou dit moeten weten, maar kiest de makkelijkste weg

1970Kees 06-12-2011 Product half jaar in bezit

Ik ben een MAC gebruiker. In het begin deed alles het perfect, maar nu valt hij een paar keer per avond uit, Er is dan plotseling geen wifi signaal meer bij alle computers in huis. (MAC, Iphone, IPAD) Dan moet ik elke keer weer handmatig de verbinding herstellen. Als ik mijn (draadloze computers) uit de slaapfunctie wakker maak moet ik de verbinding eveneens altijd handmatig herstellen. Ik weet niet wat ik moet doen. Terugbrengen naar de winkel met dit verhaal? Het lijkt wel alsof de DHCP server van het 300N router niet werkt.
C. den Hartog

peter99999 20-11-2011 Product kwartaal in bezit

In het begin ging het goed, na enkele weken begon steeds de bedrade verbinding weg te vallen. En dat op meerdere PC. Ook de draadloze aparaten hebben last van verbrekende verbindingen.

Nu ik alle reviews hier lees zie ik een rode draad, veel meer mensen hebben deze klacht.

Ik ga nog even proberen of ik ergens een oplossing kan vinden. Anders eruit met deze miskoop.

Elisa27 08-11-2011 Product jaar of meer in bezit

5,5
Het werkt echt ongelofelijk slecht, continue valt je internetverbinding weg

Frij 30-10-2011 Product maand in bezit

Een paar keer geinstalleerd. Werkte in het begin goed maar mijn internet viel steeds weg wegens verbindingsproblemen. Na een paar keer heb ik het maar voor gezien gehouden en afgekoppeld.

Beepeetje 19-09-2011 Product half jaar in bezit

Slecht bereik in huis. Draadloos internet alleen in een straal van max 5 m. Ziggo adviseert nu dat ik maar een Cisco had moeten nemen. Beetje schofterig, want ik had juist deze router bij de installatie via Ziggo gekocht op hun advies. Het zou nl een veel betere router zijn, dan welke ze standaard aanbieden. En dan plaatsen ze dat ding ook nog in de meterkast, wetende dat het bereik daardoor nadeling wordt beinvloed. Ik heb hem zelf uit de meterkast gehaald en heb nu iets meer bereik, maar niet als ik boven ben. Kan nu alleen in de hal en woonkamer draadloos internetten, Ziggo geeft niet thuis. Slechte router en onbetrouwbare aanbieder.

Testpino 16-09-2011 Product jaar of meer in bezit

5,8
Op aanraden van een getrainde verkoper heb ik de switch gemaakt van Linksys naar Sitecom.

Helaas een echt drama. Zoals bij elke router die N ondersteund een slechte prestatie als je ook BG moet ondersteunen (iPhone 3gs, oudere WiFi kaarten in laptops etc). De draadloze prestaties komen niet verder dan 54megabit/sec. Wat ik nog erger vind is dat ik 120Mbit van Ziggo heb en sinds ik die Linksys de deur uit heb gedaan haal ik die snelheid dus ook niet meer op mijn interne netwerk. Erg jammer. Je betaald veel minder maar dat is dan ook wat je krijgt. Deze recentie schrijf ik uit oogpunt van mijn vakgebied en niet zomaar iemand die klaagt data het niet werkt. Ik heb echt betere produkten gehad. Dus voor mij terug naar linksys

Kabelventje 02-09-2011 Product paar weken in bezit

Doet wat ie moet doen,zit dus WEL een resetknop op,OPS knopje is multifunctioneel. Firmware updates laten op zich wachten.Bij inschakelen hardware acceleratie , is de router noet meer bereikbaar.
Verder prima router.

WJD300 17-08-2011 Product jaar of meer in bezit

Gekocht omdat UPC deze ook mee kon leveren (maar wel tegen een veel hogere prijs). Na verder onderzoek deze gekozen. Werkt in samenwerking met een Ziggo modem. Zeer goede stabiele verbinding. Installatie heel gemakkelijk, alleen het opzetten met de speciale knop is mij nog nooit gelukt. Is overigens ook niet nodig, wachtwoord invoeren is voldoende.

Ik gebruik zowel de wireless verbinding als de gigabitpoorten. Instelmogelijkheden ruim voldoende en interface gemakkelijk. Uitleg van diverse mogelijkheden is vaak wel beknopt cq te technisch. Stoort verder niet heel erg want voor standaard gebruik hoef je nauwelijks iets in te stellen.

Kastje lekker klein en geen lastige externe antennes. Hangt bij mij in een kast op de eerste verdieping en bestrijkt een vrij groot huis met dikke muren.

Prijs is zeer concurrerend.

waih0 12-07-2011 Product maand in bezit

De eerste installatie ging goed. Reguliere zaken zoals router opstarten, modem aanzetten, naamgeven van netwerk, password instellen was makkelijk.

ECHTER,
na ongeveer 3 weken viel het netwerk weg. Herinstallatie was hierna telkens nodig met kortere intervallen totdat de Sitecom het helemaal niet meer deed. Ik heb de gehele manual gelezen en ook zoals in de manual geinstalleerd. Geen teken van leven. Op internet heb ik ook dergelijke ervaring gevonden. Slecht product met een nog waardelozere manual.

NB: het product heeft maar een knop, wat kan ik als domme gebruiker verkeerd doen? Toch maar mijn oude langzamere Sitecom gepakt.

Sminky 26-05-2011 Product paar weken in bezit

Prima router. Installatie zoals eerder geschreven bijna plug en play. Moest na het aansluiten mijn Ziggo modem even ontdoen van de stroom en vervolgens weer voorzien van stroom waarna de router ging als de brandweer.
Router staat beneden in de meterkast maar ondanks dat heb ik op de 2e verdieping nog een acceptabel signaal.Ik heb de meegeleverde installatie cd niet gebruikt. Tot op heden een prima keus voor mij.

eric562873 13-05-2011 Product half jaar in bezit

6,8
deze router werkte goed totdat hij geen wireless meer uitzond en ook met geen mogelijkheid meer in de instellingen te komen was doordat er geen resetknop opzit.

daardoor voor mij een nutteloos product gewoorden en had dan ook inmiddels de TP-LINK Ultimate Wireless N Gigabit Router gekocht waar ik meer tevreden over ben.

het bereik vond ik ook niet om over naar huis te schrijven
aangezien de TP-Link het op dat gebied een stuk beter doet.

heb wel zonder problemen een nieuwe gekregen en die maar op zolder geplaatst voor de uiterste hoekjes in het huis.

Sitecom WL351 21-04-2011 Product paar dagen in bezit

Had al zeer goede ervaring met een sitecom WL341 maar deze gaf de laatste tijd problemen en bleek defect te zijn.
Mijn oude router DC 202 had ik er even tussen gezet om te controleren.
Daarna de zaken goed uitgezocht en gekozen voor de Sitecom WL351.
En zoals ik al verwachte lijkt het bijna op plug en play.
Met de vaste lan aansluiting direct verbinding en de draadloze verbinding was een kwestie van beveiligings code invullen en klaar.
Ik ben nu al weer dik te vreden
Werk met internet van Ziggo alles in 1 Plus

Frits Teunissen 02-03-2011 Product maand in bezit

Eenvoudige installatie. Router doet precies wat hij doen moet. Zowel draad alswel draadloos.
Overal in huis (2 verdiepingen) goed werkende laptop en desktop.
Ben dus zeer tevreden.