Sitecom WLR-9500 AC2600 High Coverage MU-MIMO Wi-Fi Router - Reviews

Best Reviewed okt 2017 Sitecom WLR-9500 AC2600 High Coverage MU-MIMO Wi-Fi Router
Best Reviewed oktober 2017
Ondersteunde max. snelheid
2550 Mb/s
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 2.0, USB 3.0
Kleuren
grijs

Beoordeling op basis van 40 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

maestripieritimo 15-12-2016

Pro WIFI for consumers

Ik heb deze router gekocht voor een experiment in wireless routing en het bevalt me zo erg dat het mijn hoofdrouter is geworden. Het werkt plug and play, met degelijke individuele beveiligingscodes voor elk apparaat; dus geen admin admin dingen die je kan vergeten in te stellen. Er staan ook 2 usb-poorten op 1x2.0 en 1x3.1 voor harde schijven, enz. Deze poorten kan ja gebruiken als een usb verlenging van je pc of je kan je eigen sambaserver opzetten om toegang te krijgen tot de schijven.
De instellingen kan je doen via een webbrowser of via een app op je android of apple toestellen.
Het enige nadeel dat ik tegen kwam, was dat je tijdens het instellen vrijwel voor elke klik de router moest herstarten.

Pluspunten

• meer wifi dan een groot huishouden slikken kan
  • zeer gemakkelijke interfaces, webaccess en app
  • beveiliging "out-of-the-box"

Minpunten

• vele herstarten bij elke instelling

Collin 13-02-2017

Wlr 9500 ac2600

Super prestaties van deze router had voorheen de standaard ziggo router. dualband router met 10 garantie echt super tevreden.

Pluspunten

• ac2600
  • volledige WiFi snelheid thuis
  • goed bereik 2 etages volle sterkte
  • makkelijk te plaatsen achter ziggo router
  • De router ziet er super uit!

Minpunten

• groot

diver99 01-07-2017

supersnelle installatie

Vandaag mijn nieuwe router binnen gekregen aangezien onze oude kuren begon te vertonen. Netjes verpakt in een handige doos zonder allerlei poespas. Router netjes in plastic en alle andere losse onderdelen in een los doosje verpakt. De 4 losse antennes uitgepakt en simpel geplaatst, netwerkkabels aangesloten en voeding erop. Binnen 20 seconde weer online zonder enig probleem. Zit netjes een los blaadje bij met alle gegevens van de draadloze netwerken en de inloggegevens. Geen simpel admin 1234 maar echt een code die niemand zomaar kan raden, top dus! Inloggen via je browser is ook geen enkel probleem en instellen is voor iedereen mogelijk. Ook voor iemand die niet veel kennis heeft. Basic schermen die prima te begrijpen zijn. Ook de draadloze netwerken zijn simpel en snel in te stellen. Bereik is prima door het hele huis ondanks allerlei betonnen muren en vloeren. De 4 antennes zijn in alle richtingen te verstellen dus dit helpt zeker mee voor het bereik. Router is redelijk groot maar daar merk je weinig van.

prima verpakt
snel te installeren
prima instelmogelijkheden
10 jaar garantie

Pluspunten

• Snelle configuratie
  • 10 jaar garantie!
  • simpele maar doeltreffende instelschermen

Minpunten

• router is redelijk groot

Frank Walschap 18-11-2017

Mooi design en zorgeloze installatie

Mooi design, 4 externe antennes, doet wat het moet doen voor een heel redelijke prijs.
De installatie verliep vlekkeloos

• Signaal
  • gemak van installatie

HeerBommel 16-11-2017

Snelle zeer gemakkelijk te installeren router

De WLR 9500 AC 2600 gekocht en geïnstalleerd. De installatie verliep snel en vlekkeloos. Snel zeer goed bereik in de gehele woning. Firmware werd automatisch geüpdatet. Menu in te stellen op Nederlands. Het menu is zeer overzichtelijk. Zeer tevreden en geen minpunten kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Snelle en gemakkelijke installatie
  • Instellingen gemakkelijk aan te passen
  • Zeer goed bereik in en buiten de woning
  • Leds zijn gemakkelijk uit te schakelen
  • Automatische firmware update

famtool 10-11-2017

Goed bereik

Deze router nu een paar maanden in bezit. Deze heeft goed bereik in het hele huis (rijtjes huis) van beneden tot zolder minimaal 85 - 100MB draadloos). Antennes zijn te richten. Snelle verbinding van apparaten. Via een app te bedienen / in te stellen.
Prima router voor z'n geld.

Pluspunten

• Goede bereik
  • App
  • Richtbare antennes
  • 10 jaar garantei (na registratie)

Ine Sprangers 30-10-2017

Supersnel internet door Sitecom WlR-9500 router

Een super router voor een betaalbare prijs. De moderne router heeft onderstaande specificaties:
De Sitecom 9500 is een dual-band router met geweldige ontvangt- en zendcapaciteit. Hij ondersteunt zowel 2,4 GHz als ook 5GHz. Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g en 802.11n. Verbinding (ethernet) 4x ethernet 1 Gbps. Maximale snelheid 2,4 GHz is 800 Mbps en bij de 5GHz is deze 2,6Gbps.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijke installatie
  • 2,4 GHz en ook 5GHz
  • 4 externe richtbare antennes
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Jerom 22-10-2017

Prima router

Aanbieding bij groot winkelketen, een dag later kwam de router in een grote doos aan. De eerste indruk een mooie doos, met daarin een mooi design router met de nodige antennes . Uitpakken en installeren, zelf met tablet geen probleem. Finetune met de laptop, wat een fijn compleet maar simpel menu met alle belangrijke dingen die je nodig hebt. Ondertussen op de zolder opgehangen, de bekabeling zit dan keurig aan de muurzijde wat de afwerking te goeden komt! Nog even bekijken of de optie gebruikt moet worden om de lampjes uit te zetten, maar vindt dit wel een mooie gezicht. Al met al een fijne router die een ieder makkelijk zelf kan instellen zonder grote kennis van ICT te hoeven hebben.

De optie op de smartphone is geweldig, makkelijk je wachtwoorden voor vrienden overdragen. Overige instellingen en zelfs een seintje als de firmware beschikbaar komt.

Eindelijk een router die in een keer doet wat het moet doen en dat voor een mooie prijs! Ondanks mijn uitstekende beoordeling over betrouwbaarheid, dat komt door de extra garantie van maar liefst 10 jaar, dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Pluspunten

• Disign
  • Toebehoren zoals desk of wall montage
  • richtbare antennes die goed zijn te richten
  • Afwerking muurmontage

Minpunten

• kan ik niet vinden

kosjka2 21-10-2017

Router Sitecom

De router die ik destijds kon kopen bij Caiway kwam als een van de slechtste uit de bus bij een consumenten test. En dat was te merken ook!! Omdat ik meer níet als wél wifi had, heb ik besloten een andere router te kopen. De router kwam als een van de betere uit de bus, dus de keus was snel gemaakt. Hij bevalt me prima. Ik heb in een paar maanden tijd maar één keer de boel opnieuw op hoeven te starten. Bij mijn vorige router was dat een paar keer per dag. Het is elke keer weer een verademing dat ik na het opstarten van de computer, gelijk het internet op kan.

Sander 19-10-2017

Makkelijke installatie met ruim voldoende bereik

Na de reviews van anderen gelezen te hebben (groot bereik ed.) besloten om deze router aan te schaffen. Heeft inderdaad een ruimschoots bereik en is gemakkelijk te installeren . Al met al een goed produkt in zijn prijsklasse.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Beperkte mogenlijkheden

Yves 18-10-2017

makkelijk te plaatsen en groot bereik

Product net zeer vlot geplaatst tegen de muur(best beugel eerst plaatsen, dan kabels insteken en vervolgens router op beugel plaatsen, anders wat moeilijk om kabel aan te sluiten), zit momenteel in ingebouwde kast op het eerste verdiep(60m²) en geeft voldoende signaal op gelijkvloers (100m²)en +1(60m²). Dit dient natuurlijk nog verder te worden getest komende dagen op elk plekje van de woning maar tot nog toe zeer tevreden! opstarten en router selecteren en code ingeven= alles werkt, makkelijker kan niet.

Pluspunten

• makkelijk te plaatsen
  • bereik

Minpunten

• aansluiten kabels bij muurbevestiging

Arjan F. 05-10-2017

Snel

Ik heb dit product gekozen om de prijs kwaliteitsverhouding t.o.v. TPlink. Het is de snelste router in de prijsklasse. Zeer handig is ook de muurbeugel en de standaard.

Pluspunten

• snel
  • ophangbeugel/standaard

Jolysco 01-10-2017

zeer tevreden

Voldoet volledig aan de verwachtingen. Snelle overdracht. Grote dekking. Zeer eenvoudige installatie met een heel duidelijke beknopte handleiding. Een aanrader.

Nico 13-09-2017

Top product

het installeren ging makkelijk aansluiten en hij deed het, even de app downloaden en de rest was een fluitje van een cent , bereik was goed ook achter in de tuin, ben tot nu zeer tevreden met het product en kan het van harte aanbevelen

Pluspunten

• goed bereik
  • makelijke instaltie
  • handige app

Arie1995 05-09-2017

Top Ding

Wat een top ding aangeraden door de werkgever nou echt een super ding giga snel streamen van Internet echt Toppp wat een snelheid en dat voor een best wel mooie prijs

Pluspunten

• Internet snelheid
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Heb ik niet

Boyemus 24-08-2017

Super Sitecom router!!

Na wat rondgezocht te hebben op internet, viel mijn oog en keuze op deze router. Goede en snelle specificaties en meestal goede reviews van anderen.
Na de(eenvoudige) installatie bleken de beloftes die in de specificaties gedaan werden, volledig waar. Een supersnelle internetverbinding was mijn deel!
Kortom: hier spreekt een meer dan tevreden koper.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • goede bijgeleverde instruktie

Minpunten

• ben ik niet tegengekomen...

Lex 15-08-2017

Prima router

De router werd via de beoordeling goed gewaardeerd en voldoet aan mijn behoefte.
Door hem 2 weken op proef te mogen uit proberen kocht ik deze router.
Aansluiting verliep vlot en makkelijk.
En hij werkt super snel en heeft daarnaast nog vele andere mogelijkheden.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Werkt super goed

Minpunten

• De afmetingen zijn wat aan de grote kant.

Gfrancissen 10-08-2017

Sitecom

Makkelijk te installeren..had hem zo aan de gang.APP werkt super.probeer mijn wifi extender aan te sluiten.maar dit lukt me niet met de opslag/wps knop.Sinds vandaag in mijn bezit

Pluspunten

• Snel aan te sluiten
  • App werkt prima

Minpunten

• Wifirepeater aan te sluiten via opstellen/wps knop

Chris Schoonens 12-07-2017

Goed bereik, hoge snelheid, makkelijk te installeren.

Het enige minpuntje dat ik heb kunnen vinden is dat je even goed de tijd moet nemen om de vier antennes te positioneren, maar de snelheid van het apparaat is perfect! Daarnaast is de installatie erg makkelijk, zeker nu ik het als assess point heb opgezet. Zeer tevreden over de router, beveel hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• bereik
  • snelheid

Minpunten

• exacte richting antennes

Stef67 11-07-2017

Goed bereik

ik zocht een router waar de wifi verder reikt dan gewoonlijk en een grote range van instelmogelijkheden

Pluspunten

• goede wifi snelheid
  • goed bereik tot in de tuin
  • makkelijk te plaatsen achter Telenet router

Minpunten

• groot