Sitecom WLR-9500 AC2600 High Coverage MU-MIMO Wi-Fi Router - Reviews

Best Reviewed jul 2017 Sitecom WLR-9500 AC2600 High Coverage MU-MIMO Wi-Fi Router
Best Reviewed juli 2017
Ondersteunde max. snelheid
2550 Mb/s
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 2.0, USB 3.0
Kleuren
grijs

Beoordeling op basis van 30 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

maestripieritimo 15-12-2016 Product paar maanden in bezit

Pro WIFI for consumers

Ik heb deze router gekocht voor een experiment in wireless routing en het bevalt me zo erg dat het mijn hoofdrouter is geworden. Het werkt plug and play, met degelijke individuele beveiligingscodes voor elk apparaat; dus geen admin admin dingen die je kan vergeten in te stellen. Er staan ook 2 usb-poorten op 1x2.0 en 1x3.1 voor harde schijven, enz. Deze poorten kan ja gebruiken als een usb verlenging van je pc of je kan je eigen sambaserver opzetten om toegang te krijgen tot de schijven.
De instellingen kan je doen via een webbrowser of via een app op je android of apple toestellen.
Het enige nadeel dat ik tegen kwam, was dat je tijdens het instellen vrijwel voor elke klik de router moest herstarten.

Pluspunten

• meer wifi dan een groot huishouden slikken kan
  • zeer gemakkelijke interfaces, webaccess en app
  • beveiliging "out-of-the-box"

Minpunten

• vele herstarten bij elke instelling

Collin 13-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Wlr 9500 ac2600

Super prestaties van deze router had voorheen de standaard ziggo router. dualband router met 10 garantie echt super tevreden.

Pluspunten

• ac2600
  • volledige WiFi snelheid thuis
  • goed bereik 2 etages volle sterkte
  • makkelijk te plaatsen achter ziggo router
  • De router ziet er super uit!

Minpunten

• groot

Nico 13-09-2017 Product paar weken in bezit

Top product

het installeren ging makkelijk aansluiten en hij deed het, even de app downloaden en de rest was een fluitje van een cent , bereik was goed ook achter in de tuin, ben tot nu zeer tevreden met het product en kan het van harte aanbevelen

Pluspunten

• goed bereik
  • makelijke instaltie
  • handige app

Arie1995 05-09-2017

Top Ding

Wat een top ding aangeraden door de werkgever nou echt een super ding giga snel streamen van Internet echt Toppp wat een snelheid en dat voor een best wel mooie prijs

Pluspunten

• Internet snelheid
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Heb ik niet

Boyemus 24-08-2017 Product paar weken in bezit

Super Sitecom router!!

Na wat rondgezocht te hebben op internet, viel mijn oog en keuze op deze router. Goede en snelle specificaties en meestal goede reviews van anderen.
Na de(eenvoudige) installatie bleken de beloftes die in de specificaties gedaan werden, volledig waar. Een supersnelle internetverbinding was mijn deel!
Kortom: hier spreekt een meer dan tevreden koper.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • goede bijgeleverde instruktie

Minpunten

• ben ik niet tegengekomen...

Lex 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Prima router

De router werd via de beoordeling goed gewaardeerd en voldoet aan mijn behoefte.
Door hem 2 weken op proef te mogen uit proberen kocht ik deze router.
Aansluiting verliep vlot en makkelijk.
En hij werkt super snel en heeft daarnaast nog vele andere mogelijkheden.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Werkt super goed

Minpunten

• De afmetingen zijn wat aan de grote kant.

Gfrancissen 10-08-2017 Product paar dagen in bezit

Sitecom

Makkelijk te installeren..had hem zo aan de gang.APP werkt super.probeer mijn wifi extender aan te sluiten.maar dit lukt me niet met de opslag/wps knop.Sinds vandaag in mijn bezit

Pluspunten

• Snel aan te sluiten
  • App werkt prima

Minpunten

• Wifirepeater aan te sluiten via opstellen/wps knop

Chris Schoonens 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Goed bereik, hoge snelheid, makkelijk te installeren.

Het enige minpuntje dat ik heb kunnen vinden is dat je even goed de tijd moet nemen om de vier antennes te positioneren, maar de snelheid van het apparaat is perfect! Daarnaast is de installatie erg makkelijk, zeker nu ik het als assess point heb opgezet. Zeer tevreden over de router, beveel hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• bereik
  • snelheid

Minpunten

• exacte richting antennes

Stef67 11-07-2017 Product paar dagen in bezit

Goed bereik

ik zocht een router waar de wifi verder reikt dan gewoonlijk en een grote range van instelmogelijkheden

Pluspunten

• goede wifi snelheid
  • goed bereik tot in de tuin
  • makkelijk te plaatsen achter Telenet router

Minpunten

• groot

kosjka2 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Router

Na heel wat te hebben gekeken en vergeleken ben ik uitgekomen op deze router. Het moest passen binnen mijn budget en ook goed zijn. Normaliter vraag ik iemand anders om voor mij producten met een stekker:) aan te sluiten, maar sitecom heeft het mijn zijn beschrijving zo makkelijk gemaakt dat ik het zelf heb gedaan ( de beschrijving is gedaan met plaatjes hoe je de snoertjes aan moet sluiten), mede omdat ik zonder internet zat omdat de oude router slecht werkte. En hij doet het!! Ik gebruik hem te kort om te zeggen een 10 maar dat ik vanaf het moment van aansluiten gelijk internet had is heel wat gezien mijn ervaring met mijn oude router. (die notabene werd aangeraden door de provider).

diver99 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

supersnelle installatie

Vandaag mijn nieuwe router binnen gekregen aangezien onze oude kuren begon te vertonen. Netjes verpakt in een handige doos zonder allerlei poespas. Router netjes in plastic en alle andere losse onderdelen in een los doosje verpakt. De 4 losse antennes uitgepakt en simpel geplaatst, netwerkkabels aangesloten en voeding erop. Binnen 20 seconde weer online zonder enig probleem. Zit netjes een los blaadje bij met alle gegevens van de draadloze netwerken en de inloggegevens. Geen simpel admin 1234 maar echt een code die niemand zomaar kan raden, top dus! Inloggen via je browser is ook geen enkel probleem en instellen is voor iedereen mogelijk. Ook voor iemand die niet veel kennis heeft. Basic schermen die prima te begrijpen zijn. Ook de draadloze netwerken zijn simpel en snel in te stellen. Bereik is prima door het hele huis ondanks allerlei betonnen muren en vloeren. De 4 antennes zijn in alle richtingen te verstellen dus dit helpt zeker mee voor het bereik. Router is redelijk groot maar daar merk je weinig van.

prima verpakt
snel te installeren
prima instelmogelijkheden
10 jaar garantie

Pluspunten

• Snelle configuratie
  • 10 jaar garantie!
  • simpele maar doeltreffende instelschermen

Minpunten

• router is redelijk groot

Ad 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Super Wifi Router

Ik ben met Internet/Telefonie overgestapt van Versatel (Tele2) naar Caiway op glasvezel en wilde direct ook een goede wifi router en niet de Sitecom die Caiway aanbiedt.
Ik twijfelde tussen de Tp-link archer c7 v2 en een Netgear Nighthawk 7000 en toen kwam langs bij IBood.

En daar heb ik geen spijt van, naast de gunstige prijs wat het een kwestie van uitpakken installeren tegen de muur. Ging een beetje moeizaam met de bekabeling want ik heb ook een vaste verbinding naar boven. Muurbeugel had iets beter gemogen. De kabel waar hier en daar opmerkingen over worden gemaakt is bij ons lang genoeg. Verder ging het operationeel maken heeeeel soepel en geen enkel probleem tegengekomen....nou gebruik ik eerlijk gezegd ook nog niet alle functies en features maar dat komt nog wel.

Alhoewel ik een vaste lijn heb naar mijn pc is het wifi bereik in het hele huis super (ik heb geen zolderverdieping).

Betrouwbaarheid kan ik nog niet beoordelen
En als ik nog iets tegen ga komen meld ik het hier wel

Pluspunten

• Elegant kastje en zeker niet te groot
  • plug and play
  • Handleiding van de sitecom website
  • 10 jaar garantie....voor wat het waard is

Minpunten

• nog niet

a 20-07-2017

van Ad, toch wel wat puntjes van kritiek. De belangrijkste is dat Chromecast niet werkt op deze router en de service desk van Sitecom doet er gewoon niets mee!!! "ga maar naar Google" is hun antwoord. Maar ik heb ondertussen ook met een netgear getest en deze werkt prima met Chromecast. wat het meeste stoort is dat ze gewoon niet ff meedenken.
Ander puntje is dat het bereik toch niet zo goed is als ik eerst dacht. Om een nog onduidelijke reden heb ik achterin de kamer (waar de leesstoel staat) nauwelijks bereik (zit een kalkzandsteen muur tussen). Het vreemde is dat ik met mijn oude Versatel modem (12 jaar oud) wel goed bereik had. Ik zoek verder.

A. Kuipers 28-06-2017 Product paar dagen in bezit

Super Wifi bereik, streamen met meer app geen probleem

Router ziet er mooi uit en de installatie is simpel. Met 4 apparaten aan het streamen en alles loopt soepel zonder storing. Wifi ontvangst is overal op de verdieping volledig ontvangst en in een nieuwbouw huis kan dit een uitdaging zijn.

Pluspunten

• Streamen met meerder apparaten
  • Wifi ontvangst
  • Simpele Instalatie

Minpunten

• Nog niet gevonden

Thimo 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Groot bereik, dual-band en snel.

Makkelijke installatie en makkelijk de instellingen aanpassen. Echt een prima router voor een goede prijs.

Pluspunten

• groot bereik
  • 2,4GHz en 5GHz dual-band
  • zeer snel

Mevr. M D Verkerk 26-05-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer snel internet

Het is een schitterende router, met zeer goede snelheid. Een verademing. Wordt zeer snel herkend. Tip bij wachtwoord veranderen: gebruik NOOIT een tekentje in het wachtwoord zoals _?- enz. Alleen cijfers en letters en een hoofdletter!

Pluspunten

• Zeer snel
  • degelijk
  • snel geinstalleerd
  • wordt gelijk herkend

Han 19-05-2017 Product paar dagen in bezit

WLR 9500 AC2600

Makkelijk in te stellen router met veel mogelijkheden. Denk aan gast netwerk... Een goede router voor deze prijsklasse. Ben zeer tevreden. (Bij de beoordeling zet ik goed bij betrouwbaarheid omdat ik hem pas een paar dagen heb)

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Goed bereik
  • Ziet er goed uit!

Minpunten

• Kort UTP kabeltje

TL 13-05-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker krachtig

Ik heb zowel betonnen als houten vloeren dus wifi was tot nu toe altijd een probleem. Deze staat nu op zolder en we hebben nu met veel apparaten toch een prima ontvangst! Topding.

Pluspunten

• Krachtig
  • Makkelijk te installeren
  • App om te bedienen

Kitty 12-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk te installeren, en supersnel internet.

Makkelijk te installeren zelfs voor mij, een vrouw van 64 jaar. Het internet moet bij mij door 3 verdiepingen en boven op de vliering werkt het nog perfect en snel. Super tevreden over dit product. Het is niet de goedkoopste maar als je er dan ook maar 1 hoeft te installeren is dat het geld dubbel en dwars waard. Kennissen van mij hebben 3 routers hangen omdat dat van die goedkope zijn. Een zeer tevreden klant.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk op te hangen

doubleyou 24-04-2017 Product paar dagen in bezit

Router die doet wat hij moet doen.

Werkelijk plug & play. Zonder eventuele kennis is alles direct in te stellen. In de router is alles in no time te veranderen zoals routernaam cq.wachtwoord. kanaal instelling.Het telkens overnieuw opstarten van de router nadat je iets veranderd hebt is geen minpunt.Deze router is draadloos zeker 4x sneller dan mijn oude cisco router.De muurbeugel is ook een plus.

Pluspunten

• kort maar duidelijk uitleg
  • na registratie 10jaar garantie
  • draadloos super snel

Anton 03-04-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer snelle en gemakkelijke installatie

Duidelijke compacte handleiding en zeer eenvoudige en snelle installatie. Bereik is, vergeleken met de ziggo router/modem, een geweldige verbetering! Zelfs op de zolderetage van onze woning alsmede achter in de tuin prima.

Pluspunten

• installatie
  • bereik
  • 10 jaar garantie