Sitecom Wireless Router 150N X1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Router 150N X1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Abbe 29-12-2011

Ik snap niet wat de vorige schrijver bewogen heeft zo'n slechte review te geven. Toegegeven, ik ben erg handig met computers, maar om deze router op te zetten is echt erg eenvoudig en iedereen kan het. Gewoon handleiding volgen, en klaar, het werkt. Ok, het is misschien geen Cisco kwaliteit, maar daar betaal je ook naar. Het opzetten via de WPS button werkte inderdaad niet direct, maar dat had je ook niet nodig: het draadloos netwerk werkte vanzelf al. Dus kortom, voor dat geld een prima koop!

Yolver42 04-11-2011

Nu een paar dagen in bezit.

Ik wilde een simpele router om weer draadloos te kunnen internetten met de laptop.
Zelfs voor mij als leek was ik met behulp van de quick startfolder binnen een paar minuten weer draadloos op internet. Tot nu toe is het bereik zeer goed.

jer123 24-09-2010

Bij mijn zoektocht naar een goede en goedkope router deze sitecom 150n in de supermarkt tegenkomen en op aanraden van verkoper ook aangeschaft ,installatie was zo klaar modem met router verbinden en stekker in het stopcontact vervolgens een druk op de routerknop en klaar was mijn draadloze verbinding,daarna op net me registratie formulier ingevuld voor 10jaar waarborg,eenvoudiger kan bijna niet hopelijk gaat hij zonder problemen zolang mee .

serge501 24-01-2010

Wat een drama is deze router !
Had een oude draadloze router van sitecom die simpelweg te traag was. Bij mediamarkt deze gekocht omdat die sterk was en simpel te installeren.
Eenmaal thuisgekomen zag mijn laptop de router wel maar ik kwam er niet op.
Hij bleef zoeken naar certificaten.
Alle soorten beveiliging geprobeerd ( wep wpa etc etc )
Het lukte niet. Toen de router aangesloten via vaste lijn om hem verder in te stellen maar ook dit mocht niet baten.
Toen maar proberen met de bijgeleverde usb stick. Na veel geneuzel eindelijk verbinding maar de snelheid viel erg tegen. Soms zakte de snelheid terug tot 3 MB/ps !!
Alles weer ingepakt en mijn ouwe routertje weer aangesloten.
Ga hem morgen terug brengen en een ander merk proberen.
Jammer....

plaza2008 08-11-2009

Ik heb deze compacte router nu een paar maanden in bezit en ben er heel tevreden mee. Deze router heeft veel instelmogelijkheden en ook een wizard om alles in te stellen. De interface is duidelijk en ziet er goed uit.

Voorheen had ik een linksys router die het opeens begaf. In de winkel twijfelde ik wat te kopen en kwam deze tegen. Ik dacht eerst dat er geen lampjes op zaten, maar dat is wel zo. Naast de WPS knop, schijnen namelijk 6 gedimde lampjes door de topcover heen, best mooi bedacht.

Met de WPS knop kun je snel een draadloze beveiligde verbinding opzetten (mits het ontvangende apparaat ook WPS ondersteunt). Deze knop dient verder voor een restart (10 sec. indrukken) of een volledige reset (15 sec. indrukken). Deze knop is trouwens geen wifi aan/uit knop.

Het bereik is heel goed en lijkt zelfs beter dan mijn vorige linksys router. Ik heb in mijn appartement overal goed bereik. De router is ook stabiel, een restart is tot nu toe nog niet nodig geweest. HD films streamen vanaf mijn desktop naar mijn laptop over wifi gaat zonder haperen of problemen.

Al met al kan ik zeggen dat dit een prima router is die absoluut niet onder doet voor mijn vorige linksys router. Als je op zoek bent naar een compacte router zonder antenne, dan kan ik deze zeker aanbevelen. Je krijgt er trouwens 10 jaar garantie op.

kloas 22-07-2009

Dee week dit routertje gekocht om ook met de laptop draadloos te kunnen internetten op het balkon. Daarnaast 1 vaste desktop aangesloten. Dat was zo gepiept.

De info op de bijgeleverde CD rom blinkt niet uit in duidelijkheid. Deze geeft aan dat je na aansluiten van de computers eerst naar de site van Sitecom moet om de router aan te melden. Volgens de snelle handleiding op papier is dat helemaal niet nodig. Enfin, alles gedaan wat op de CD rom stond, daarna wel verbinding met de router maar geen toegang tot het net wegens beveiliging. Router boos in de hoek gegooid.

Volgende dag nog maar eens opnieuw geprobeerd, nu volgens stappen op de papieren handleiding. Codenr. van de router ingetypt, klaar en surfen maar, zowel met desktop als laptop.

Voor mijn geringe eisen lijkt me dit wel een nuttig dingetje. Er is bereik tot ca 150 mtr, een dik betonnen plafond is ook geen probleem. Alleen jammer van de onduidelijke en tegenstrijdige instructies.