Netgear WNR2000 - Reviews

Aansluitingen
ethernet (RJ-45)

7,9

fralali2002 16-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Enkele jaren in gebruik. Heel tevreden over.
Vrij gemakkelijk te installeren en overal goed bereik. Ook op zolder ( 2 betonnen vloeren er tussen)

TV-kijker 23-11-2013 Product paar dagen in bezit

Deze router is echt plug&play! Ondanks al ouder model en geen recente reviews voor deze gekozen vanwege de prijs en aanwezig in de winkel. Kwestie van aansluiten en (preset) wachtwoord invoeren en je bent draadloos online. Preset wachtwoord kun je eenvoudig wijzen door de "netgear dashbord", wat er ook goed uitziet (en in het Nederlands als je wilt). Signaal/bereik is ook goed. Betrouwbaarheid kan ik nog niet echt zeggen, maar weinig reden om er aan te twijfelen.

JH59 06-08-2011 Product paar dagen in bezit

3,5
Ben al een week bezig om dit aparaat aan de praat te krijgen.
Prijs was prima, bereik lijkt prima maar installatie is een crime voor een digibeet.
Verschillende bronnen al aangeboord maar helaas zonder resultaat.
Internet werkt alleen via de modem en niet via de router,zelfs na 3 x installeren middels de gebruikershandleiding/installatie cd.
De router zelf is wel bereikbaar.
Heb hem voorlopig maar weer in de doos gestopt om verdere ergernis te besparen.
Conclusie is dat het geen aparaat is dat(alhoewel de meeste revieuws en de handleiding anders beweren)door jan en alleman kan worden geinstalleerd.
Gwenste situatie was een Thomson modem het draadloze signaal te vergroten door deze netgear router, zodat er ook internet achter in de tuin zou zijn.
Alle hulp is welkom!!

Jettepetje 20-07-2011 Product paar dagen in bezit

Online gekocht bij Komplett binnen 24 uur in huis.
Installeren is makkelijk, werkt meteen en is razend snel. Hem hem nog maar net dus ik weet nog niet hoe betrouwbaar hij is.
Gewoon doen.

Haajeedotcom 12-01-2011 Product paar dagen in bezit

Na een tijdje te hebben getobd met een sweex router 300n(draadloos te traag), deze teruggebracht en deze Netgear aangeschaft.
Installeren was appeltje eitje, daar waar ik in de sweex het één en ander moest veranderen in de instellingen, stond in deze router alles goed, even updaten en internet deed het. Draadloos ging net zo makkelijk en heb door het gehele huis goed tot zeer goed bereik, router staat in de meterkast en laptop wordt ook op zolder gebruikt.
Ik heb een glasvezel abonnement, 25mb en die wordt draadloos ook bijna (21mb via speedtest.net) gehaald.
Ook heel positief over het feit dat als je bij je instellingen in de router zit, alles in het Nederlands staat aangegeven.
Heb de router net aangesloten, dus de betrouwbaarheid weet ik nog niet.

ronniew 23-10-2010 Product kwartaal in bezit

4,2
Helaas heeft de ziggo monteur mn netwerk draadloos achter gelaten.Moet makkelijk kunnen zie hij, snelheid router is 300mb, snelheid internet 22 mb dus geen probleem. Helaas helaas. Gewoon surfen en/of downloaden gaat allemaal wel. Maar zodra het aankomt op webcamchat met meerdere personen moet ik toch echt de kabel dwars door mn woonkamer in mn router steken anders bevriest het beeld telkens voor langere tijd. Ben er na een tijd achter gekomen dat wanneer ik hem op 54 mb zet hij de beelden wel aankan. Maar daarvoor neem ik toch niet de wifi -N router af. Snelheid, toch belangrijk voor een router, zijn hier geen opties om aan te kiezen dus lage cijfers voor betrouwbaarheid en bereik, hoewel het geen verschil maakt als ik op de 2e verdieping zit.

p.hamers 05-10-2010 Product jaar of meer in bezit

Prima router.Is vlot te installeren en erg betrouwbaar.Ziet bovendien ook nog elegant uit op je bureau.Kortom een aanrader.

ronlist 03-10-2010 Product half jaar in bezit

Ben zeer tevreden over deze router. In principe loopt mijn verbinding (via Ziggo) nooit vast en hoef ik hem nooit te resetten. Heb er 1 vaste PC via de kabel op aangesloten en er draaien 2 moderne laptops op, probleemloos. De snelheid behorende bij mijn abonnement (50 MB) wordt moeiteloos behaald, bij downloaden via de nieuwsgroepen behaal ik zelfs 57 MB, ook draadloos. De firmware van de router heb ik destijds ge-upgrade. Niets dan lof en een pure aanrader.

dbx90 14-07-2010 Product paar dagen in bezit

2,8
Wat een walgelijke router is dit zeg. Mijn vader had hem gekocht in combinatie met een UPC Fiber Power abonnement. Hiervoor hadden we vier jaar een linksys router.

Maar we hebben tot nu toe achter elkaar maar problemen gekregen met deze router. Hij gebruikt niet de optimale verbindings snelheid. Herkent de computers niet juist automatisch een IP nummer toe. Verbinding valt vaak weg, blockt verbindingen omdat die ze aanziet als een aanval. Terwijl dat degelijk niet het geval is. Zo herkende hij inkomende data van een Google IP range als een DDoS aanval.

Kortom deze router faalt hard, en ook ik heb zin om hem met een hamer te bewerken. Alleen maar frustraties, heb nu snel een linksys router weer besteld. Wat een troep schande dat ze dit verkopen.

naam47575757575775575757 27-06-2010 Product kwartaal in bezit

5,5
o dan heb ik zeker een ander ????
ik heb genoeg verstand van computers om een goed werkend veilig draadloos netwerk in te stellen.

deze netgear router geeft vanaf t begin al problemen. hij valt vaak weg, en dan kan je alles weer opnieuw installeren,
en als je je xboxx of ps3 wilt aansluiten doet hij het nooit, altijd moeilijk doen, ook al heb je de apparaten toestemming gegeven.

ik mis mijn oude linksys router die het altijd geweldig deed.

het gaat echt niet lang duren voordat ik deze router bewerk met een hamer,
en weer een linksys router aanschaf.

Wim_64 30-05-2010 Product paar weken in bezit

Deze router enkele weken in mijn bezit.
Hiervoor had ik een sitecom waar ik niet echt over te spreken was (alle poorten waren niet stealth te krijgen).
Wat is deze router een verademing, installatie zo gepiept.
Veel instelmogelijkheden en prima beveiligd (alles stealth).
Prima ontvangst door heel het huis.
Voor weinig geld een klasse router.

sanderbmw 08-04-2010 Product paar weken in bezit

Hallo,

wil hier ook ff feedback geven,

ten eerste vind het heel moeilijk om een beetje duidelijke info te vinden over waarom welke router, merk endergelijke.

ben zelf beetje handig met pc`s. en kon er maar moeilijk uit komen.

waarom deze router?!

na lang struinen op internet, vooral forum ziggo, (heb ziggo)
ben ik er achter gekomen dat netgear echt de betere router is.

zeggen dat linksys nr1 is. denk van niet...
netgear router houd goed contact. linksys vaak verlies.
heb in het verleden ook linksys gehad, en kan het bevestigen..
elke x weer opnieuw resetten download verlies enzv.. was jaar of 4 terug.
had verwacht dat het nu beter is en zelfs nu lees ik het overal..

puntje om op te letten moet echt een router met minimaal 300mb/s nemen. 54mb/s is echt veel te weinig..

met 40% verlies voor welke router dan ook, gaat je download snelheid eraan.

(een router die 300mb/s opgeeft haalt maar 60% geld voor elke router.)

prijs/kwaliteit verhouding tussen netgear en linksys ook andere routers. van 300mb/s is de netgear ook goedkoper.

voor de rest netgear router installatie echt een makkie, word door verwezen naar website na router installatie, hier duidelijke uitleg draadloos netwerk instellen.
is moeilijker dan de router instaleren... dankzij filmpje makkelijk geinstalleerd..

nog 1 tip, meeste mensen weten niet dat ze 9 van de 10x voor hun pc ook een adapter nodig hebben.
in de pc zit wel een netwerk kaart, maar die ondersteund vaak niet wifi..

hier raad ik aan om te kijken voor pci adapter, hier is het merk niet zo belangrijk, maar ook hier voor de 300mb/s kijken.

sucses,

nietzoslimmie 27-03-2010 Product paar dagen in bezit

UPC gaf een levertijd van 6 weken dus heb ik hem vandaag bij Informatique gehaald.

Installatie in 5 min
Setup via pc 5 min

Werkt prima.

marco66 23-01-2010 Product paar dagen in bezit

Een prima router.
Direct verbinding zowel bij het opstarten van de laptop als de desktop.
Door het hele huis een goede verbinding, ook op de tweede verdieping (betonnen vloeren).

Gemakkelijk in te stellen (geoefend computergebruiker).
Prima snelheden.
Beslist een goede koop.

Alvori 26-12-2009 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze router nu een paar maanden in gebruik, gekocht via UPC, en hij bevalt prima. Hiervoor een Sitecom xr router gehad maar gaf heel vaak problemen.Router staat in woonkamer en pc op 1ste verdieping en signaal sterkte is uitstekend en snelheid ook (130Mbps). Prima combinatie met fiberpower (30mb/3mb) van UPC kan ik nog wel even mee vooruit.
Installatie en beveiligen was ook eenvoudig. Goed produkt voor een zeer nette prijs.

hhjm 12-09-2009 Product paar dagen in bezit

Installatie ging heel gemakkelijk.
Alles wijst zichzelf en de installatie ging heel snel. Was lang geen 15 min.bezig. Ook de installatie en verbinding maken met het draadloze netwerk ging eenvoudig. Installatie geheel in het nederlands.Bereik in de hele woning goed. Heb de router op zolder staan en in de woonkamer maximale bereik.

RobvB 28-08-2009 Product paar dagen in bezit

Het product gaf een lage signaalsterkte op mijn laptop op 10m afstand. Daardoor viel de verbinding regelmatig weg

laarhoven 26-08-2009 Product paar dagen in bezit

sinds 3 dagen nu deze router...hiervoor een linksys wrt54gs v7.
Dit is echt een topper voor de prijs die je betaald.
top verbinding lekker snel...goed bereik en zeer stabiel.
Makkelijk in installeren..duurd inderdaad ongeveer 10 min.
lekker veel instellingen in de router.
kortom echt een aanrader...

Zander 29-07-2009 Product paar dagen in bezit

Gisteren deze router ontvangen. Besteld omdat ik met deze de eerste tijd nog wel vooruit kan, heb een A-I-1 Plus.

Installatie ging lekker makkelijk, duurde ongeveer 10 minuten. Ik heb wel gebruik gemaakt van de Wizard.

In huis en in de tuin is het bereik super.

Marcel 101 14-04-2009 Product maand in bezit

Duidelijke handleiding en eenvoudig te installeren. Goed bereik, tot nu toe tevreden met deze aankoop.